11 دلیل برای اینکه کانادا کشور فوق العاده ای برای مهاجرت است

در حالی که جهان با ترس و وحشت به دنبال رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا است ، برخی از مهاجران به دنبال مکانی دیگر برای شروع زندگی جدید خود هستند. این موضوع کشور کانادا را به عنوان کشوری جایگزین برای جستجوی به اصطلاح "رویای آمریکایی" در  جهان تبدیل کره است. هنگامی که دونالد ترامپ در نوامبر 2016 به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، وب سایت مهاجرت کانادا از کار افتاد. گرچه کانادا همیشه کشوری بوده و هست که از مهاجران استقبال می کند ، اما رویکرد اخیر آمریکا در زمینه مهاجرت باعث شده است که تعداد بیشتری از مهاجران به کانادا به عنوان گزینه ای مناسب برای شروع زندگی جدید روی بیاورند.

11 دلیل برای اینکه کانادا کشور فوق العاده ای برای مهاجرت است

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: به مناسبت روز ملی کانادا، تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم که چرا کانادا کشور فوق العاده ای برای  مهاجران تازه وارد است، در این مقاله 11 دلیل برای این موضوع جمع آوری کرده ایم

1. کانادا از پدیده چند فرهنگی و مهاجرت استقبال میکند

در دهه 1970، که Pierre Trudeau نخست وزیر بود، کانادا به طور رسمی سیاستی را برای ترویج چندفرهنگی اتخاذ کرد و از آن زمان به بعد این جزوی از هویت کانادا شده است. کانادا یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان مهاجرت سرانه را در میان کشورهای پیشرفته دارد. فقط در سال 2018، کانادا بیش از 310،000 مهاجر به این کشور داشته است57 درصد از این مهاجران به عنوان کارگران ماهر وارد کشور میشوند. بقیه پناهنده شده یا به خانواده ای که قبلاً در کانادا زندگی می کنند، ملحق شدند. در مجموع، 22.3٪ از جمعیت کانادا به عنوان اقلیت و 21.9٪ به عنوان افراد خارجی متولد می شوند.

کانادا به جند فرهنگی بودن معروف است، مردم از سراسر جهان با فرهنگ های مختلف در کنار هم زندگی میکنند. در عین حال میراث فرهنگی و مسائل مذهبی خود را حفظ می کند. در کانادا، بیش از 30 جامعه قومیتی با بیش از صد هزار نفر جمعیت و 11 جامعه دارای یک میلیون نفر یا بیشتر وجود دارد. این در تضاد با فرهنگ هایی است که انتظار می رود مهاجران با هم ترکیب شده و با هنجارهای کشور جدید خود سازگار شوند. مراکز شهری کانادا مانند تورنتو، مونترال و ونکوور بسیار متنوع هستند و تنوع زیادی از محله ها را در خود جای داده اند. در تورنتو، که همیشه به عنوان "چند فرهنگی ترین شهر جهان" شناخته می شود، بیش از نیمی از جمعیت از جوامع دیگر کنار یکدیگر جمع شده اند

2. کانادا یکی از فراگیرترین کشورها در سراسر جهان است

فراتر از چند فرهنگی بودن کشور کانادا، اینجا جایی است که به فراگیر بودن معروف است، برای مثال پشتیبانی قوی از جامعه افراد  LGBTQ را دارد. در سال 2005 کانادا چهارمین کشوری بود که ازدواح افراد هم جنس را در خارج از اروپا قانونی اعلام کرد.در یک رای گیری در سال 2017، بیش از 74 درصد از مردم اعلام کردند که این که دو هم جنس بتوانند با هم  ازدواج کنند عالی است. همچنین از سال 2015 ماه ژوئن را به عنوان ماه Pride به رسمیت میشناسد و هر سال میزبان مراسم Toronto Pride Parade است که یکی از بزرگترین جشنهای جامعه LGBTQ در جهان است.

در کانادا صدای زنان شنیده میشود. در سال 2015 که Justin Trudeau به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، وی به کابینه ای با نمایندگی 50/50 بین هر دو جنس زن و مرد انتخاب کرد. حقوق اساسی زنان مانند رأی دادن، حق کنترل بارداری و سقط جنین از مدتها پیش در کانادا تثبیت شده است. اگرچه هنوز جای پیشرفت برای جذب زنان در نقش های رهبری در کانادا وجود دارد، اما زنان کانادایی نرخ مشارکت بالایی در زمینه کاری در کانادا را دارا هستند، به طوری که 82٪ از زنان بین 25 تا 54 سال کار در خارج از خانه را انتخاب می کنند.

3. کانادا دهمین قدرت اقتصادی جهان است

وقتی صحبت از اقتصاد جهانی می شود، کانادا حرفهای زیادی برای گفتن دارد. کانادا با وجود اینکه سی و هشتمین کشور از نظر داشتن بیشترین  جمعیت بزرگ در جهان است، با تولید 1.6 تریلیون یا سرانه 48100 دلار دارای دهمین اقتصاد بزرگ دنیا است. کانادا در سال 2015 از روسیه پیشی گرفت و مقام دهم را از آن خود کرد. طبق آمار خود کشور کانادا، اگرچه کانادا به داشتن منابع طبیعی بسیار مشهور است، اما اقتصاد کانادا به شدت تحت تاثیر خدماتی است که ارائه میدهد به طوری که 9/78 درصد از کانادایی ها در شغلی مربوط به حوزه خدمات مشغول به کار هستند. اگرچه بخش تولید کالاها در مقایسه با بخش خدمات نسبتاً کوچکتر است، صنایع تولیدی و نفت کانادا طی چند سال گذشته رشد سالانه کم اما ثابت داشته است.

4. سیستم آموزشی کانادا در سطح کلاس جهانی است

کانادا بیش از هر کشور صنعتی دیگری به حوزه آموزش خود بها میدهد و تحصیل کرده ترین کشور جهان نام گرفته است.سیستم آموزش عمومی کانادا از بهترین سیستمهای آموزشی در جهان است. کانادا میزبان بعضی از بهترین دانشگاه های کل دنیاست، مانند دانشگاه McGill، دانشگاه تورنتو،دانشگاه McMaster و دانشگاه British Columbia در بین 100 موسسه برتر جهان هستند. کانادا، 54 درصد کانادایی های 25 تا 64 سال دارای مدرک دیپلم هستند و 10.8 درصد از آنها دوره کارآموزی یا گواهی تجارت را گذرانده اند.در برخی از استان ها، هزینه تحصیل به طور کامل یا بخشی از آن برای دانشجویان کم درآمد پرداخت می شود.

5. تکنولوژی در کانادا به سرعت در حال رشد است

بخش فناوری سریعترین صنعت در حال رشد کانادا است که تصویر خوبی از آینده کانادا بیان می کند، چراکه نیاز به متخصصان فناوری همچنان در حال افزایش است. حمایت و سرمایه گذاری دولت در زمینه فناوری کانادا نیز با کمک های مالی و ابزارهای دیگر برای کمک به استارتاپ های کانادایی بسیار قدرت گرفته است. کانادا در حال تبدیل شدن به مقصدی برای کارفرمایانی است که به دنبال استعدادهای فنی ماهر هستند. تورنتو با داشتن برند های بزرگی مانند آزمایشگاه های Google Sidewalk، Shopify، Salesforce و Facebook فروشگاه های بیشتری را در شهر راه اندازی می کند. در حالی که تورنتو به دلیل پتانسیل فراوان در زمینه فناوری بسیار مورد توجه قرار می گیرد، تنها نیست. شهرهای دیگر کانادا نیز استعدادهای حوزه فناوری را جذب می کنند. مونترال بی سر و صدا خود را به عنوان مرکز نوآوری در هوش مصنوعی و توسعه بازی تثبیت کرده است در همین حال، ونکوور و کلگری به خاطر نوآوری در فناوری پاک، مشهور هستند.

6. کانادا به مراقبت های بهداشتی جهانی دسترسی دارد

سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی کانادا در دهه 1960 تصویب شد. بر اساس این برنامه، هر استان در کانادا دارای یک طرح بهداشتی است که دسترسی به خدمات پزشکی را برای همه ساکنان آن استان فراهم می کند، بدون اینکه  نیاز باشد برای خدمات درمانی مانند ویزیت بیمارستان یا مراجعه به پزشکان وجهی بپردازید. براساس OECD، در سال 2017، کانادا 6323 دلار برای هر نفر در مراقبت های بهداشتی هزینه کرده است. علی رغم اینکه کانادا نصف کارهایی که ایالات متحده انجام می دهد را در پیش گرفته است، کیفیت مراقبت های بهداشتی در کانادا به طور قابل توجهی بالاتر از آمریکا است که آن را مدیون برنامه های مراقبت های بهداشتی قابل اعتمادی است که برای همه افراد در کشور در نظر گرفته است، کانادا یکی از بالاترین نرخ امید به زندگی در جهان را دارد که 82 سال است. این امید به زندگی کانادا را در رتبه 18 جهانی قرار می دهد.

7. کشور کانادا در آمریکای شمالی بهترین مزایا، تعطیلات و مرخصی استحقاقی را برای شهروندانش دارد

کانادا کشوری پیشرفته است که سیاستهای زیادی برای حمایت از کارگران در نظر گرفته است. اینجا تنها کشور در آمریکای شمالی است که در تعطیلات مرخصی اجباری به افراد میدهد که دارای 2 هفته تعطیلی با حقوق تضمینی برای همه کارکنان است، علاوه بر آن دارای 6 تا 10 تعطیلات قانونی، بسته به استان است. همچنین دسترسی کانادایی ها به انواع حمایت های مالی از جمله بیمه اشتغال (EI)، امنیت در زمان سالمندی، برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) و مزایای مراقبت از کودکان برای کودکان تضمین شده است.

حداقل دستمزد در کانادا نیز در جهان بالاتر از سایر کشورها است، اگرچه بسته به استان محل اقامت شما از 11 تا 14 دلار  متغیراست. سیاست های در نظر گرفته شده برای زایمان و مرخصی والدین در کانادا نیز در حال پیشرفت است. کارگران کانادایی مجاز به حداکثر 18 ماه مرخصی برای زمانی که دارای فرزند میشوند هستند، مادر و پدر می توانند مرخصی خود را به هر طریقی که خودشان مایل هستند تقسیم کنند.

8. کانادا کشور امنی است

کانادا از جهات مختلف جز امن ترین کشورهای جهان است. بر اساس شاخص صلح جهانی در سال 2018، کانادا در رتبه ششمین کشور صلح آمیز در جهان قرار گرفت. این شاخص فاکتورهای مختلفی از جمله میزان قتل، نظامی بودن، ثبات سیاسی، روابط دیپلماتیک، درگیری ها، حبس و تروریسم و سایر موارد را سنجیده است. کانادا به دلیل کنترل قوی بر روی اسلحه و رویکرد نسبتاً صلح آمیز به دیپلماسی خارجی بسیار مشهور است. به طور کلی میزان جرم و جنایت کانادا کم است و از زمان اوج خود در دهه 1980، اکنون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

9. بانک های کانادا در ثبات به سر میبرند

سالهاست که بانک های کانادا بر اساس مجمع جهانی اقتصاد با ثبات ترین رتبه را از آن خود کرده اند. در کانادا می توانید خیالتان راحت باشد و مطمئن باشید که اگر پول خود را در یک بانک بزرگ میگذارید، در امان خواهد بود. از سال 1983 کانادا دچار نقص در سیستم بانکداری نشده است. همچنین بر خلاف ایالات متحده که همچنان از کارتهای magstripe استفاده می کند، کانادا به سمت PIN و فناوریهای مبتنی بر تراشه حرکت کرده است که بسیار امن تر هستند. کانادایی ها همچنین در مورد استفاده از فناوری بانکی بسیار آینده نگر هستند، چرا که 68٪ از مردم کانادا کارهای بانکی روزمره خود را به صورت آنلاین یا از طریق برنامه های موبایل انجام می دهند.

10. کانادا کشور زیبایی برای زندگی است

نمیتوان انکار کرد که کانادا دارای مناظر فوق العاده ای برای لذت بردن دارد. از کوهستان های BC گرفته تا مناظر ساحلی PEI، تا بناهای تاریخی مونترال (این شهر 375 سالگی خود را جشن گرفته است )در کانادا مکان های دیدنی کم نیست. این کشور دارای صدها پارک ملی حفاظت شده، مکان های تاریخی و مسیرهای پیاده روی است.

از پارک های مشهور جهانی مانند پارک Banff و Jasper در آلبرتا گرفته تا  Cape Breton  در Nova Scotia، تا Georgian Bay  در Ontario، از عجایب طبیعی برای لذت بردن در این کشور هستند حالا که صحبت از سواحل است، باید بگوییم که کانادا بیش از هر کشور دیگری در جهان دارای خط ساحلی است، با بیش از 200000 کیلومتر خط ساحلی، تقریبا 4 برابر نزدیکترین اندونزی. بنابراین اگرچه کانادا به دلیل سواحل با آب و هوای گرم خود شناخته شده نیست، در هنگام گرم شدن هوا مناظر ساحلی بسیار زیبایی برای لذت بردن پدیدار میشود. اگر بیشتر اهل شهرنشینی هستید، شهرهای کانادا مانند Calgary  و تورنتو همیشه در لیست تمیزترین شهرهای جهان قرار داشته اند.

11. کانادا دارای سیستم سیاسی دموکراتیک پایدار است

گرچه دولت های کانادا بسته به شرایط سیاسی، بین احزاب مختلف لیبرال و محافظه کار جابجا می شوند، اما به طور کلی  همه احزاب سیاسی کانادا در مورد موضوعاتی مانند حقوق زنان، مسائل زیست محیطی و مهاجرت مواضع نسبتاً یکسانی دارند  البته که گاهی اوقات اختلاف نظر زیادی با یکدیگر پیدا میکنند. در بین  سایر ملتهای دموکراتیک کانادایی ها همچنین به سیستم سیاسی و نهادهای دولتی احترام میگذارند. هرچند که رسوایی هایی گهگاه به بار می آید اما نسبتاً کم هستند و فساد گسترده، کلاهبرداری یا بی اعتمادی در دولت بسیار کم دیده میشود. مبارزات سیاسی کانادا نیز در مقایسه با سایر ملت های دموکراتیک کوتاه تر است حتی در سطح ملی نیز مبارزات سیاسی به ندرت بیش از چند ماه طول می کشد.

منبع: randstad.ca
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 419

به "11 دلیل برای اینکه کانادا کشور فوق العاده ای برای مهاجرت است" امتیاز دهید

4 کاربر به "11 دلیل برای اینکه کانادا کشور فوق العاده ای برای مهاجرت است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 دلیل برای اینکه کانادا کشور فوق العاده ای برای مهاجرت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید