پر طرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا

بسیاری از افراد دوست دارند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند و آینده روشن خود را در یکی از بهترین کشورهای دنیا بسازند. بسیاری دوست دارند در همان رشته خودشان ادامه تحصیل دهند اما هستند کسانی که تمایل دارند در رشته‌های دیگر درس بخوانند. برخی از رشته ها برای تحصیل در کانادا از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

پر طرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هر جا صحبت از رشته های پر طرفدار باشد، نام رشته MBA و شاخه‌های حوزه مدیریت کسب و کار به میان می آید. رشته MBA نه تنها یکی از رشته‌های پولساز، بلکه رشته ای با پرستیژ اجتماعی بالا است. در این رشته، دانشجویان با حوزه‌های گوناگونی از جمله مدیریت منابع انسانی، برنامه‌ریزی استراتژیک، حسابداری و مدیریت تبلیغات آشنا می‌شوند. آمارها نشان می‌دهند 40 درصد از مدیران اجرایی 500 کمپانی در سراسر جهان از فارغ التحصیلان رشته MBA هستند و بسیاری از آن‌ها در کشورهایی چون هند، انگلیس، آمریکا، سنگاپور و کانادا تحصیل کرده اند. از عواملی که تحصیل در کانادا در رشته MBA را این چنین محبوب کرده، هزینه اندک تحصیل است. برای ادامه تحصیل در MBA در کانادا لازم نیست، پول چندانی خرج کنید. هزینه تحصیل در کانادا در این رشته بسیار پایین است.

علوم فیزیک، زمین‌شناسی و به خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر از بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور هستند. کشورهای جهان اول سال‌ها است که به اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر در بقای بشریت و وجود یک اقتصاد پویا تاکید می‌ورزند و در این حوزه به صورت گسترده فعالیت می‌کنند. در نتیجه همین اهمیت، بازار کار فوق‌العاده‌ای در کانادا برای این رشته تحصیلی وجود دارد و این رشته ها دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. انرژی‌های تجدیدپذیر به منابعی از انرژی اطلاق می‌شوند که بر عکس انرژی‌های فسیلی می‌توانند در مدت زمانی اندک دوباره جایگزین شوند و از پر طرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا محسوب می‌شوند.

احتمالا شما هم در جستجو پیرامون رشته های مختلف برای تحصیل در کانادا، متوجه شده‌اید که رشته‌های مهندسی، مانند مهندسی مکانیک و مهندسی عمران، تا چه اندازه در کانادا خریدار دارند. گفته می شود رشته‌های مهندسی در ایالت‌های کبک و اونتاریو تقریبا یک سوم از مشاغل را از آن خود کرده‌اند و از بازاری بی‌نظیر برخوردارند. ارقامی که در مورد مهندسی راه و ساختمان و مهندسی نرم‌افزار ارائه شد، تنها نمونه‌ای از درخشش این نوع از رشته ‌های تحصیلی در کانادا هستند.

برترین رشته برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چه رشته هایی هستند؟

انتخاب برترین رشته برای تحصیلات در کانادا و یا هر کشور دیگه بر اساس اندازه شهریه، بازار کار و احتیاج به شغل مربوطه به اون رشته و در نهایت اندازه عایدی شغل هایی که میشه با اون مدرک تحصیلی به دست آورد انجام میشه.

رشته های سلامتی و پزشکی در مهاجرت تحصیلی کانادا

علم پزشکی و طبابت از هزاران سال پیش در بین انسان ها وجود داشته و امروزه هم همچنان ما به پزشک و متخصص و بقیه افراد و مشاغل کادر بهداشت و سلامت و درمان احتیاج داریم. تحصیل در رشته های علوم پزشکی و بهداشتی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته ها در دانشگاه های کشور کانادا محسوب میشه. طبق آمار گرفته شده در سال 2016 مشاغل مربوط به سلامت و پزشکی و درمان سهم 7.8 بیلیون دلاری فراوری ناخالص ملی رو در کشور کانادا داشته و پیش بینی متخصصان حاکی از اینه که تا سال های آینده این اندازه رشد بسیار بیشتری هم داشته باشه.

در ادامه به چند مورد از برترین دوره های تحصیل در بین رشته های پزشکی و درمان و مواردی که باید درمورد اونها بدونید اشاره میکنیم.

رشتهمدت زمان اتمام تحصیلشهریه کل دوران تحصیلیدانشگاه پیشنهادی برای تحصیل

دکترای علوم پزشکی

4 سال37.860 هزار دلار کانادادانشگاه آلبرتا

کارشناسی علوم شیمی داروسازی

4 سال103.840 هزار دلار کانادادانشگاه لورنتین
کارشناسی ارشد پاتوبیولوژی و علوم آزمایشگاهی2 سال33.960 هزار دلار کانادادانشگاه تورنتو
کارشناسی بیومدیکال انفورماتیک زیست پزشکی1 سال 22.050 هزار دلار کانادادانشگاه کوئین

 

به طور میانگین و حدودی اندازه عایدی مشاغل مرتبط با زمینه پزشکی و سلامت برای افراد تازه کار و نو 27.300 و برای افراد با تجربه و اعتبار بیشتر حدود 53.5 هزار دلار در سال تخمین زده شده.


رشته IT و علوم کامپیوتری

در عصر دیجیتال اگر در حوزه علوم کامپیوتر و نرم افزار فعالیت میکنید مطمئنا در تمام کشورهای جهان از جمله کشور کانادا موقعیت های شغلی خیلی خوب و مناسبی در انتظارتونه. طبق آمار ارائه شده از طرف سازمان مهاجرت CIC، مهندسی نرم افزار و مدیریت پروژه در فهرست 10 شغل با تقاضای بالا و از برترین رشته های تحصیل در کانادا هستند.

در ادامه فهرستی از محبوب ترین دوره های آموزشی در این رشته در کشور کانادا آشنا میشم:

رشتهمدت زمان اتمام تحصیلشهریه کل دوران تحصیلیدانشگاه پیشنهادی برای تحصیل
دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و یادگیری ماشینی sc2 سال 21.000 هزار دلار کانادادانشگاه آلبرتا
دوره کارشناسی آمار و علوم کامپیوتر SC Honorus4 سال169.570 هزار دلار کانادادانشگاه مک گیل
دوره کارشناسی علوم کامپیوتری Sc4 سال156.790 هزار دلار کانادادانشگاه بریتیش کلمبیا
کارشناسی علوم کامپیوتری Honorus4 سال213.160 هزار دلار کانادادانشگاه تورنتو

 

طبق نوترین آمار، فضای کار برای افرادی که در رشته های برنامه نویسی و توسعه دهی وب که در زمینه کدنویسی در زمینه های فرانت اند و بک اند فعال هستند در کشور کانادا بسیار مناسب است و بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا رو داشته باشید و به این رشته ها هم علاقه مند باشید، مطمئنا آینده شغلی درخشان و تضمین شده ای در انتظارتان است.

شاید لازم باشد بدانید که تخصص برنامه نویسی جاوا در صدر فهرست و بعد از اون تخصص در زبان های دیگه مثل SQL، پایتون و.net مشاغل پر مخاطب قرار دارند. از موقعیت های شغلی پر تقاضا در این زمینه در کشور کانادا میشه به موارد زیر اشاره نمود:

  • توسعه دهنده وب
  • مدیر پروژه
  • مهندس نرم افزار
  • توسعه دهنده جاوا
  • تحلیلگر برنامه

اندازه حقوق و عایدی افراد فارغ التحصیل از رشته های IT و علوم کامپیوتری در شهرهای مختلف کشور کانادا کمی متفاوته که در ادامه به چند مورد از اونها هم اشاره میکنیم:

  • ونکوور: از 55 تا 119 هزار دلار در سال
  • تورنتو: از 55 تا 119 هزار دلار در سال
  • کلگری: از 57 تا 125 هزار دلار در سال
  • اتاوا: از 6.1 تا 125 هزار دلار در سال
  • مونترال: از 45 تا 100 هزار دلار در سال
  • ادمونتون: از 58 تا 125 هزار دلار در سال
  • هلیفکس: از 57 تا 116 هزار دلار در سال
  • کبک: از 42 تا 91 هزار دلار در سال

رشته تجارت و امور اقتصادی در مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته تجارت و امور اقتصادی یکی از رشته های پرطرفدار و شناخته شده در کشور کاناداست و تحصیل در این رشته باعث میشه تا ساختار بازارهای اقتصادی و عملکرد اونها رو یاد بگیرید.

در حال حاضر برای مهاجرت تحصیلی کانادا میتونید یکی از رشته های زیر رو در زمینه امور اقتصادی و تجارت انتخاب کنید که در ادامه به همراه جزئیات ذکر شده:

رشتهمدت زمان اتمام تحصیلشهریه کل دوران تحصیلیدانشگاه پیشنهادی برای تحصیل
کارشناسی ارشد حسابداری1 سال35 هزار دلاردانشگاه یورک
رشته اقتصادی B.A4 سال21.385 هزار دلاردانشگاه ترنت
رشته اقتصادی Com (Hons.)4 سال31.212 هزار دلاردانشگاه کارلتون
کارشناسی ارشد مدیریت ریسک اقتصادی1 سال62.000 هزار دلاردانشگاه تورنتو
دوره آموزشی MBA اقتصادی2 سال10.000 هزار دلاردانشگاه آلبرتا

 

شما با تحصیل در یکی از رشته هایی که در بالا ذکر کردیم میتونید در آینده به عنوان یکی از موارد زیر که از مشاغل پرطرفدار در کانادا شمرده میشن مشغول به کار بشید:

  • مدیریت سرمایه
  • بانکداری
  • مدیریت دارایی
  • تجارت/سهام داری
  • حسابداری
  • امور بیمه

اندازه عایدی مشاغل مختلف در زمینه تجارت و امور اقتصادی در کشور کانادا به عنوان حقوق اولیه برای تازه کاران و فارغ التحصیل شده ها متفاوت و به توضیح زیره:

  • تحلیلگر اقتصادی: 33 دلار کانادا در هر ساعت
  • کارمند حسابداری: 19 دلار در هر ساعت
  • حسابدار اقتصادی: 31 دلار در هر ساعت
  • دفتردار: 19 دلار کانادا در هر ساعت کاری

رشته های مهندسی در مهاجرت تحصیلی کانادا

در حال حاضر در کشور کانادا تقریبا تمام رشته های مهندسی با کمبود نیرو روبرو هستند و همین موضوع باعث میشه تا انتخاب رشته های مهندسی به عنوان رشته تحصیلیتون تا اندازه خیلی زیادی آینده شغلی شما رو هم تضمین کنه. بعلاوه کانادا قصد داره تنوع رشته های مهندسی در این کشور رو تا سال 2025 به طرز چشمگیری افزایش و تنوع بده.

از رشته های مهندسی محبوب در دانشگاه های کانادا میشه به موارد زیر اشاره نمود:

رشتهمدت زمان اتمام تحصیلشهریه کل دوران تحصیلیدانشگاه پیشنهادی برای تحصیل
کارشناسی مهندسی مکانیک4 سال169.57 هزار دلاردانشگاه مک گیل
کارشناسی علوم کاربردی در زمینه مهندسی الکترونیک4 سال205.224 هزار دلار دانشگاه واترلو
کارشناسی علوم کاربردی مهندسی عمران4 سال205.224 هزار دلاردانشگاه واترلو
کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر1 سال59.230 هزار دلاردانشگاه تورنتو
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و صنایع1 سال59.230 هزار دلاردانشگاه تورنتو

 

اندازه عایدی مهندسان در کشور کانادا از اندازه حداقل 45.900 هزار آغاز میشه و به حداکثر 130 هزار دلار در سال میرسه که به صورت میانگین حدود 75.200 هزار دلار تخمین زده میشه. میانه اندازه عایدی رشته های مختلف مهندسی در کانادا در ادامه براتون ذکر شده:

  • مهندسی نرم افزار: 41.03 دلار در ساعت
  • مهندسـی مکانیک: 38.6 دلار در ساعت
  • مهندسی عمران: 38.6 دلار در ساعت
  • مهندسی الکترونیک: 38.6 دلار در ساعت
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 43

به "پر طرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "پر طرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر طرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید