کار با داشتن ویزای تحصیلی کانادا

کسانی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت می کنند و برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند می توانند با شرایط مشخص شده ای کار کنند. کار کردن به دانشجویان خارجی کمک می کند علاوه بر کسب درآمد و زندگی راحت تر در خارج از کشورشان، با محیط جدید هم آشنا شده و بتوانند سریع تر با فرهنگ جدید تطبیق پیدا کنند.

کار با داشتن ویزای تحصیلی کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کار دانشجویی در کانادا معمولا به شکل پاره‌وقت و تمام‌وقت است. این تقسیم‌بندی و محدودیت‌هایی که برای کار دانشجویی وجود دارند، می خواهند مسیر تحصیلی دانشجو را هموار نگه دارند و تمرکز و انرژی‌اش را به درس معطوف کنند. به همین خاطر دولت این کشور به دانشجویان دارای ویزای تحصیلی کانادا اجازه 20 ساعت کار در هفته را می‌دهد. اگر دانشجوی تمام وقتی تمایل داشت در چند محل متفاوت به صورت همزمان فعالیت کند، باید دولت و کارفرمایش مطمئن شوند که مجموع ساعات کاری در همه محل‌ها از 20 ساعت تجاوز نخواهد کرد. البته وقفه‌های تحصیلی همانند تابستان هم وجود دارند که دانشجویان در آنها اجازه دارند به صورت تمام وقت کار کنند.

اما این اجازه کار تنها شامل دانشجویانی است که به قصد تحصیل در کانادا آمده اند، ویزای تحصیلی کانادا دارند و در یکی از دانشگاه‌ها درس می‌خوانند. زبان‌آموزان و هنرآموزانی که مشغول آموزش‌های عمومی هستند به هیچ‌وجه اجازه حتی یک ساعت کار را نخواهند داشت. SIN Number و یا شماره تامین اجتماعی کشور کانادا، شماره‌ای است که کشور کانادا در بدو ورود به دارندگان ویزای کاری و یا ویزای دانشجویی می‌دهد. این شماره می‌گوید که شما چه نوع ویزایی دارید و چند ساعت می‌توانید کار کنید. شماره تامین اجتماعی یکی از کدهای بسیار مهمی است که می‌بایست آن را با درخواست‌نامه‌ای که ضمیمه مجوز تحصیل‌تان می‌کنید، از دولت کانادا بخواهید.

کارهای دانشجویی در کانادا به دو بخش کارهای داخل دانشگاه و کارهای بیرون دانشگاه تقسیم می‌شوند. کارهای دانشگاهی به واسطه ملزومات مشخصی محدودتر و بسته‌تر هستند اما در روی دیگر دست شما در کارهای بیرون از دانشگاه حسابی باز است. این دیگر به شما بستگی دارد که تا چه حد از تسلط خود به زبان‌ رایج کانادا و توانایی‌ها و استعدادها و سوابق‌تان برای پیدا کردن شغل‌های موثر و ترجیحا مرتبط با رشته خود در زمان تحصیل‌ در کانادا استفاده کنید. بسیاری از کارفرمایان برای موقعیت‌های شغلی عمومی از دانشجویان با روی خوش استقبال می‌کنند. این دسته از کارها نیازی به تخصص ندارند، مانند کار در کافه‌ها، رستوران‌ها، خرده فروشی‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و غیره.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 45

به "کار با داشتن ویزای تحصیلی کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "کار با داشتن ویزای تحصیلی کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار با داشتن ویزای تحصیلی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید