زبان برای تحصیل در کانادا و مهاجرت

هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در کانادا به این کشور سفر می کنند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی (برای استان فرانسوی زبان کبک) تسلط داشته باشید. تحصیل در این کشور همچنین مسیری مطمئن برای مهاجرت به کانادا است. غیر از تحصیل، برای مهاجرت از مسیرهای دیگر هم شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید.

زبان برای تحصیل در کانادا و مهاجرت

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: زبان مورد استفاده در مدارس و دانشگاه‌های کانادا در استان ها، شهرها، مناطق و مقاطع مختلف می‌تواند متفاوت باشد. قبل از اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و  آغاز آموختن زبان، شما باید  علاوه بر مکان زندگی، محل تحصیل خود و زبان مورد استفاده در دانشگاه را ارزیابی کنید. مطمئن شوید که قرار است در کدام مقطع و با چه زبانی درس بخوانید. برخی از دانشگاه‌های کانادا، در همه مقاطع به زبان انگلیسی و برخی دیگر تنها به زبان فرانسه تدریس می‌کنند. هستند دانشگاه‌هایی که هر دو زبان را برای آموزش استفاده می کنند.

بحث زبان در مدارس کانادا نیز به همین ترتیب است. البته کشور کانادا، آغوشش را برای مهاجران و فرهنگ‌های گوناگون باز کرده است و از برگزاری کلاس‌های درس به زبان مهاجران استقبال می‌کند. ممکن است شما بخواهید فرزندتان به زبان مادریش درس بخواند؛ کافی است کلاس به حد نصاب برسد، در این حالت می‌توانید با ارسال یک درخواست به دولت کانادا از کلاس‌هایی به زبان فارسی در کانادا بهره‌مند شوید. با این وجود برای اقامت در کانادا چاره‌ای نیست جز این که زبان رایج در استانی که اقامت دارید را فرا بگیرید.

دولت کانادا می‌گوید اگر شما بین 18 تا 54 سال سن دارید و می‌خواهید شهروندی کانادا را داشته باشید، می‌بایست یکی از دو زبان رایج کانادا (انگلیسی و یا فرانسوی) را بدانید. اداره تابعیت و مهاجرت کانادا یا همان CIC یکی از دو مدرک زیر را به عنوان گواهی بر دانش بالای زبان شما می‌پذیرد: اگر انگلیسی می‌خوانید به مدرک CLB با نمره 4 و یا بالاتر از آن نیاز دارید و اگر فرانسه آموخته اید، باید مدرک NCLC را با نمره 4 و یا بالاتر از آن ارائه کنید.

ممکن است از قبل نتیجه آزمون آیلتس یا تافل خود را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کرده و یا به یکی از زبان‌های رایج کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) درس خوانده باشید، در این حالت نیازی به شرکت مجدد در آزمون نیست و می توانید از همان نتایج استفاده کنید. کافی است که یک کپی رسمی از نتیجه آزمون و یا مدرک تحصیلی‌تان را ارائه دهید.

انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 42

به "زبان برای تحصیل در کانادا و مهاجرت" امتیاز دهید

4 کاربر به "زبان برای تحصیل در کانادا و مهاجرت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان برای تحصیل در کانادا و مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید