در سفر به تورنتو حتما این کارها را انجام دهید

تورنتو را به عنوان بزرگترین شهر کانادا میشناسیم، در سفر به این شهر حتما این کارها را انجام دهید.

در سفر به تورنتو حتما این کارها را انجام دهید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تورنتو، یک شهر پر رونق و جادویی در ساحل دریاچه انتاریو است که یک مقصد عالی در آمریکای شمالی برای مسافران سراسر دنیا محسوب می­ گردد. مغازه­ ها، شب زنده­ داری ­ها و چشم انداز ها رستوران ­ها اشتیاق افراد عاشق غذا را برآورده می­ کند. اگر قصد سفر به تورنتو را دارید، خوب است با تعدادی از کارهایی که می توانید در این شهر انجام دهید، آشنا شوید.

رفتن به بالای برج CN

برج CN ساختار نمادین تورنتو است و تقریبا در هر نقطه از شهر قابل مشاهده است. هر گردشگری بهتر است بازدید از داخل این برج را در برنامه های خود داشته باشد. بالاترین طبقه آن SkyPod نامیده می ­گردد که در ارتفاع 447 متری (1465 فوت) واقع شده است و بایستی از آن لذت ببرید. در هنگام روز می­توانید از چشم انداز زیبای شهر بهره ببرید و یا می­ توانید در هنگام شب مراجعه کنید.

برج سی ان سازه ای باشکوه و منحصربه فرد در تورنتو است و تقریباً در تمامی عکس های گرفته شده از این شهر دیده می شود. در حالی که تماشای این برج از پایین آن نیز حیرت انگیز، بد نیست دنیاگرد ها شهر را از نمای درون برج هم تماشا نمایند. به طبقه فوقانی برج رفته و به تماشای شهر از ارتفاع 447 متری بپردازید. بهتر است برای تماشای چشم انداز ها حیرت انگیز شهر، این کار را در یک روز آفتابی انجام دهید. افراد ماجراجو می توانند با استفاده از گیره های محافظ در لبه برج قدم بزنند. البته انجام این سرگرمی تنها در ماه های گرم تر سال ممکن است.

پیاده ­روی در بازار کنسینگتون

در حومه چینتاون، بازار کنسینگتون واقع شده است که یک محله چند فرهنگی با خانه­ های به سبک ویکتوریا و رنگ های متنوع است که به بازار خارجی تبدیل شده است. در دهه 1800 این بازار به وسیله کارگران مهاجر مورد استفاده قرار می گرفت ولی در دهه اخیر هجوم هنرمندان و نویسندگان به آن دیده شده است. زوج­ ها می­ توانند چندین ساعت را در فروشگاه Sanagan’s Meat Locker سپری نمایند و یا می توانند از فروشگاه لوازم دست دوم استفاده نمایند.

بازار کِنزینگتون (Kensington) در حومه محله چینی ها واقع شده و منطقه ای چندفرهنگی با خانه هایی زیبا و رنگارنگ به سبک دوران ملکه ویکتوریا است که حالا تبدیل به یک بازار روباز شده اند. این منطقه که اساساً خانه کارگران مهاجر در دهه اول قرن نوزدهم محسوب می شد، در طول یک دهه اخیر شاهد موج گسترده هنرمندان و نویسندگان به سوی خود بوده است. امروزه اینجا به عنوان ضدفرهنگ تورنتو شناخته شده و مانع از شکل گیری فرهنگ غالب به وسیله دور نگه داشتن نام ها و برندهای بزرگ از منطقه می شود. می توان چندین ساعت از زمان خود را در بعضی از فروشگاه های وسایل دست دوم این منطقه سپری کرد. اگر در پی ماجراجویی های خوراکی تازه هستید، این منطقه نام شما را صدا می زند. بازار کنزینگتون به عنوان پیشرو در عرصه غذای خیابانیِ قومیت های شهر، محلی خوب برای امتحان کردن همه نوع غذا، از آرپاس های (arepas) ونزوئلایی گرفته تا پاستاهای جامائیکایی، است.

تجربه تنوع فرهنگی

تورنتو فاقد تنوع قومی نیست. بازدید کنندگان در هر محله تقریبا با فرهنگ های مختلفی روبرو می­شوند و می­ توانند غذا و فعالیت­های قومی گسترده­ای را تجربه نمایند. کافه Diplomatico معروف به ایتالیا جایی دنج برای اسپرسو و کاپوچینو می­ باشد که دارای فضای باز در کنار پرچم سفید و آبی یونان است که محل خوبی برای توقف محسوب می­گردد. نباید فراموش کنید که در طول اقامت از جشنواره­های تابستانی متنوع و هیجان انگیز بازدید کنید.

بازدید از محله Distillery

منطقه دیستیلِری (Distillery) در شرق مرکز شهر، محیطی تاریخی با معماری سبک ملکه ویکتوریا، فروشگاه ها و کافه های کوچک، رستوران ها و قهوه خانه ها است. اینجا که زمانی خانه بزرگ ترین تولیدنماینده نوشیدنی های الکلی در دنیا بود، حالا یک محله شاد و سرزنده همراه با موسیقی، هنر و فرهنگ به شمار می آید. به سراغ یک گالری هنری بروید و در خیابان های شهر با دیوارهای آجری به تماشای رهگذران و دوچرخه سواران بپردازید. تا هنگام تاریک شدن هوا در این منطقه بمانید و شاهد جان گرفتن دوباره آن در طول شب باشید.

پیاده ­روی در جزیره تورنتو

تورنتو در زمستان بسیار زیبا است، اما در ماه ­های گرم ­تر است که گردشگر ها و گردشگرها برای بازدید راهی این جزیره باشکوه می شوند. بهار و تابستان اولین زمان برای سفر به جزایر تورنتو است. این زنجیره کوچک جزایر، تنها آن طرف شهر واقع شده است و به راحتی می ­توان به وسیله کشتی عبور و مرور کرد (توجه داشته باشید؛ این منطقه فاقد ماشین است، بنابراین کفش پیاده روی لازم است). اگر برای پیاده ­روی آماده نیستید، می ­توانید از دوچرخه­ بهره ببرید و می­توانید به جزیره ورد یا پارک جزیره تورنتو بروید.

سعی کنید تا آخر شب در خیابان باشید

دکه های هات داگ بصورت خطی در خیابان­ های شهر قرار دارند که می­ توانید در طول شب از آنها بهره ببرید. اگر در پی تجربه بهتری هستید، به WVRST بروید که یک فروشگاه سوسیس عالی است، برای تفریح به منطقه King Street West بروید. یک ترکیب وحشی مانند زرآلو با زغال اخته و افرا را انتخاب کنید و آن را با سوسیس­های سنتی میل نمایید. یک قاشق غذا خوری سیب زمینی سرخ نموده را نباید فراموش کنید.

دهکده کینگ وست (King West)، موسوم به سوهو (SoHo) در تورنتو، منطقه ای شیک و مدرن است که به خاطر فرهنگ هنری، انرژی فراوان و معماری سبک صنعتی آن شناخته می شود. این منطقه در طول یک دهه گذشته دست خوش تغییرات خوبی شده و حالا پر از استودیوهای هنری و موسیقی، عرصه خوراکی رنگارنگ و کافه داری است. اگر در پی کمی سرگرمی هستید، اینجا گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. می توان تا سرحد خستگی و مرگ در اینجا خرید کرد، به سراغ رستوران های برتر آن رفت و در انتهای شب نوشیدنی های رنگارنگ کافه های آن را نوشید.

شرکت در یک فستیوال

از آنجایی که سرمای استخوان سوز تورنتو چندین ماه ادامه دارد، اولین نشانه از فصل گرما در این شهر نویدبخش آمدن فستیوال ها و رویدادهایی در محیط باز است. مردم شهر به سرعت به سراغ لباس های تابستانی خود می فرایند و آماده می شوند تا پوشش گرم را کنار بگذارند. در هر هفته تابستان یک رویداد در تورنتو برگزار می شود. از مهم ترین فستیوال های تابستانی در این شهر می توان به فستیوال فیلم تورنتو، فستیوال جاز و نمایشگاه ملی کانادا اشاره نمود.

سفارش دادن یک ساندویچ بیکن پیمیل

بازار سنت لارنس (St. Lawrence) از دو بخش تشکیل شده است: بخش شمالی برای فروش محصولات کشاورزی و وسایل عتیقه و بخش جنوبی آن با مغازه های فروش گوشت، ماهی و پنیر. به سرعت از مغازه های خواروبار گذر نموده و یک راست به سراغ نانوایی کاروسِل (Carousel) بروید. اگر تازه به این شهر آمده اید، در این نانوایی یک ساندویچ بیکن پیمیل (Peameal Bacon) سفارش دهید. این ساندویچ یکی از غذاهای محبوب در میان مردم تورنتو محسوب می شود. گوشت ورقه شده پرنمک، نان های گرد کِیسر (Kaiser) و سس خردل از مهم ترین اجزای این ساندویچ هستند.

خوردن غذایی حجیم در یک سطل!

پوتین (poutine) جدیدترین میهمان منوی غذایی سراسر آمریکای شمالی است. این غذا که ریشه آن به منطقه فرانسوی زبان کبک در شرق کانادا بازمی شود، انبوهی از سیب زمینی های سرخ نموده همراه با پنیر فراوان بر روی آن است؛ هرچند بسیاری از رستوران های فست فود دست به خلاقیت زده و به آن مواردی دیگر نظیر ترافل سیاه رنده شده نیز اضافه می نمایند. افراد کم تجربه و بعلاوه عاشقان این غذا باید به سراغ رستوران خانه پوتین به منظور سرو یک وعده غذای حجیم در سطلی از سیب زمینی سرخ نموده و پنیر فراوان بفرایند.

خریدن یک ساندویچ خیابانی در آخر شب

دکه های فروش هات داگ که در خیابان های شهر پراکنده شده اند، برترین گزینه برای سیر کردن شکم خود در خاتمه یک شب طولانی هستند. می توان هرکدام از دکه ها را برای خرید یک ساندویچ خیابانی همراه با مخلفات فراوان انتخاب کرد. اگر در پی تجربه ای متفاوت تر هستید، راهی دبلیو وی آر اس تی (WVRST) شوید. این دکه فروش سوسیس و انواع نوشیدنی در خیابان کینگ استریت غربی (King Street) و منطقه سرگرمیات آن واقع شده است. می توان به سراغ گزینه ای متفاوت تر نظیر ساندویچ گوشت گاومیش کوهان دار همراه با بلوبری رفت یا اینکه یک ساندویچ سوسیس سنتی را انتخاب کرد. به هنگام سفارش غذای خود، از سیب زمینی های سرخ شده همراه با یک سس دست ساز غافل نشوید.

تماشای آبشار نیاگارا

اگر زمان کافی در اختیار داشته و به خودرو نیز دسترسی دارید، با یک سفر یک ساعته خود را از شهر به شگفتی طبیعی این منطقه یعنی آبشار نیاگارا برسانید. آبشار نیاگارا از نظر حجم آب، بزرگ ترین در دنیا محسوب می شود. با تاریک شدن هوا، آبشار با رنگ های مختلف نورپردازی شده و چشم انداز بدیعی را خلق می نماید.

ملاقات از مسابقات ورزشی

فصل زمستان برترین زمان برای تماشای بازی های تیم هاکی روی یخ تورنتو مپل لیفس (Toronto Maple Leafs) است. به مانند یک شهفرایند تورنتو به ورزشگاه ایر کانادا سنتر (Air Canada Centre) رفته و به تماشای بازی های ورزش اول کانادا بنشینید. با رسیدن فصل بهار، ورزشگاه راجرز سنتر (Rogers Centre) به محل برگزاری بازی های تیم بیس بال بلو جیز (Blue Jays) تبدیل می شود. علاقه ای به ورزش ندارید؟ نگران نباشید. این مکان روباز بعلاوه محلی برای برگزاری کنسرت ها بوده و از بعضی از محبوب ترین نوازندگان دنیا میزبانی می نماید.

ملاقات از تالار مشاهیر هاکی

ورزش پرطرفدار هاکی در سراسر خاک کانادا، واژه ای خوب برای توصیف این کشور است. برای اینکه فرهنگ این شهر را بهتر درک کنید، به سراغ ملاقات از تالار مشاهیر هاکی در تورنتو بروید. این ساختمان تاریخی که در گذشته محل سابق بانک مونترال بود، حالا نقش یک موزه تعاملیِ پر از خاطرات، بازی ها، عکس ها و فیلم ها را ایفا می نماید. به تماشای یک فیلم بپردازید، از نمایشگاه های مربوط به برترین بازیکنان لیگ ان اچ ال (NHL) تماشا کنید یا اینکه از تماشای جام استنلی (Stanley) در یک ویترین شگفت زده شوید. این جام هرساله به برنده مسابقات لیگ ملی هاکی کانادا اهدا می شود.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 727

به "در سفر به تورنتو حتما این کارها را انجام دهید" امتیاز دهید

2 کاربر به "در سفر به تورنتو حتما این کارها را انجام دهید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به تورنتو حتما این کارها را انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید