پارک ملی آسمان تاریک در دره چاکو (Chaco) نیومکزیکو آمریکا

اگر به ستاره شناسی علاقه دارید یکی از جالبترنی نقاط دنیا برایتان پارک ملی آسمان تاریک در دره چاکو (Chaco) نیومکزیکو آمریکا خواهد بود.

پارک ملی آسمان تاریک در دره چاکو (Chaco) نیومکزیکو آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تاریخ بشریت فراز و نشیب های زیادی داشته است و تا حالا دستخوش تغییرات زیادی بوده است اما در این میان برخی چیزهای هستند که هیچ وقت تغییر نمی نمایند، مثلا یکی از آن ها ستاره های آسمان هستند و دقیقا به همین دلیل هم هست که دره چاکو در نیو مکزیکو تا این مقدار مشهور شده است. این پلارک به «پارک ملی آسمان تاریک» مشهور است و علت آن هم تعداد زیاد ستاره هایی است که در منطقه وجود دارد و باعث شده تا فرشی از ستاره در آسمان ظاهر گردد. می خواهیم این دره حیرت آور را بیشتر معرفی کنیم.

اما واقعا چه چیزی در مورد آسمان دره چاکو وجود دارد که آن را تا این اندازه برای ستاره شناسان مجذوب کننده نموده است؟ چاکو دره ای کم عمق در نیومکزیکو آمریکا است که ارتفاعی 1900 متری از سطح دریا دارد و همین موضوع باعث شده تا آب و هوای خشنی داشته باشد. جایی که تابستان های داغ و سوزان و زمستان های استخوان سوزی دارد، با این وجود تقریبا هیچ وقت خالی از سکنه نبوده است.

طبق آنچه که به دست آمده ظاهرا از 2900 سال قبل از میلاد مسیح در دره چاکو تمدن وجود داشته است اما اتفاق های مهم آن در سال 850 بعد از میلاد مسیح افتاد. مردمی که به این دره آمدند خیابان های سنگی و سازه های بزرگی ساختند، سازه هایی که برخی از آن ها بیشتر از 500 اتاق دارد و نکته عجیب و جالب در خصوص این سازه ها این است که تمام سازه ها با نشانه های اختر شناسی هماهنگی دارند!

علاوه بر این علم ستاره شاسی از هزار سال پیش در دره چاکو وجود داشته است، همه این شواهد نشان می دهد که مردم چاکوئن چه اطلاعات و دانشی از ستاره ها و ستاره شناسی داشته اند.

کنجکاوی های عصر مدرن

در این که ستاره ها برای مردم چاکو از اهمیت زیادی برخوردار بوده اند، هیچ شکی نیست اما علت آن چیست؟ علت واضح آن این است که حتی اگر امروز به این منطقه بروید، به مقدار ای آسمان بزرگ و تیره و درخشان آن هیپنوتیزمتان می نماید که به راحتی می تواند ساعت ها خیره نگه تان دارد. خوشبختانه حفاظت های بیش از مقدار از این منطقه و در دتسرس نبودن ستاره ها! مانع از آسیب مردم به زیبایی های آن شده است.

در این پارک ملی که هر سال هزارن هزار گردشگر را به خود جذب می نماید، رصدخانه ای اختصاصی وجود دارد که گردشگران می توانند از تلسکوپ پیشرفته آن آسمان شگفت انگیز چاکو را ببینند و در برنامه های اختر شناسی ای ه در این مرکز انجام می گردد شرکت نمایند.

شاید امروزه تکنوولوژی ای که برای رصد ستاره های دره چاکو استفاده می گردد، به نسبت قبل مدرن تر باشد اما در آخر هواداران ستاره شناسی هیچ تفاوتی با مردم چاکوئن ندارند، همه ما مجذوب ستاره های درخشانی می شویم که بالای سرمان است!

انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 851

به "پارک ملی آسمان تاریک در دره چاکو (Chaco) نیومکزیکو آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی آسمان تاریک در دره چاکو (Chaco) نیومکزیکو آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید