دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

بسیاری از افراد برای مهاجرت به کانادا مسیر تحصیل در این کشور را در پیش می گیرند و بعد از اتمام تحصیل، امکان پیدا کردن کار و دریافت اقامت دائم را خواهند داشت، اما ممکن است در همان مراحل ابتدایی درخواست آن ها برای اخذ ویزای تحصیلی رد یا ریجکت شود.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا، در نامه ای که از سفارت کانادا ارسال می شود، عنوان خواهد شد. برای اطلاع از موارد معمول ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و همچنین جلوگیری از ریجکت شدن، به موارد زیر دقت کنید:

مهمترین دلیل ریجکتی ویزای تحصیلی، عدم توانایی در پرداخت هزینه های تحصیل و یا هزینه های زندگی در مدت تحصیل است. زمانی که متقاضی درخواست ویزای تحصیلی کانادا را ارائه می دهد، باید به دولت این کشور ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل، هزینه های سفر و خرج و مخارج زندگی در دوران تحصیلش را دارد. دولت این کشور گردش حساب شش ماهه از متقاضی را درخواست می کند تا متوجه شود سرمایه کافی را دارد یا نه. اگر به دولت کانادا ثابت شود که متقاضی توانایی حمایت خود و خانواده اش در کانادا را ندارد، درخواست ویزای تحصیلی او رد می شود.

ویزای تحصیلی کانادا، یک ویزای موقت بوده و دوره اعتبار و تاریخ انقضا دارد. متقاضی ویزای تحصیلی کانادا باید نشان دهد که پس از اتمام دوره تحصیلش، کانادا را ترک خواهد کرد. این به این معنی نیست که متقاضی نمی تواند تحصیل خود را ادامه دهد و یا برای همیشه در کانادا اقامت داشته باشد. در واقع برنامه های بسیاری توسط دولت کانادا طراحی شده اند تا به دانشجویان کمک کنند تا در زمان تحصیل و بعد از آن بتوانند در کانادا مشغول به کار شوند.

درخواست های ویزای تحصیلی کانادا، برخی اوقات به دلیل انتخاب برنامه های مطالعاتی غیر منطقی، رد می شوند. برای نمونه فردی با لیسانس کامپیوتر از هند و تجربه کاری در این زمینه، درخواست ویزای تحصیلی کانادا در رشته هتل‌داری را ارائه می دهد که این موضوع می تواند مورد سوال افسر ویزا قرار بگیرد.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی باید یک نامه پذیرش تحصیلی و یا اجازه تحصیل به سفارت کانادا ارائه دهد. موسسه ای که این گواهی پذیرش تحصیلی را صادر می کند، باید یک موسسه ثبت شده و معتبر باشد. اگر مامور ویزا شک کند که نامه پذیرش شما حقیقی نیست و یا این که شما توانایی برآورده کردن نیازهای موسسه را ندارید، درخواست ویزای شما را رد خواهد کرد.

اگر متقاضی اخذ ویزای تحصیلی، سوابق سفری و مدارک هویتی خود را ارائه ندهد، ممکن است افسر ویزا درخواست ویزای ایشان را رد کند. افسر ویزا باید بتواند متوجه شود که آیا ورود متقاضی از نظر پزشکی و یا تبهکاری به کانادا غیر قابل قبول است یا خیر.

چرا درخواست های ویزای دانشجویی کانادا رد می شوند؟

دانشجویان بین المللی که در پی گرفتن ویزای دانشجویی هستند، با داشتن حداقل معیارهای لازم می توانند اقدام نمایند و همین امر سبب می گردد نسبت به قبولی درخواست شان بسیار خوش بین باشند. با این حال در مواردی مشاهده شده که حتی با داشتن شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه، ممکن است درخواست رد گردد. اما دلایل این رد شدن ها چیست؟ در ادامه به مهم ترین و معمول ترین دلایل آن اشاره خواهیم کرد:

  • نداشتن بودجه کافی

یکی از شرایط تحصیل در کانادا، اثبات داشتن بودجه کافی برای اولین سال یا دوره تحصیلی است و درصورتی که افسر مهاجرت به عدم کفایت شرایط مالی تان مشکوک گردد، درخواست تان را رد می نماید.

متقاضیان می توانند با به همراه داشتن سرمایه ا بیش تر از حداقل هزینه لازم، این مشکل را حل نمایند. مدارک موردنیاز جهت اثبات داشتن سرمایه کافی برای بیش از یک سال و سایر مدارک مالی را در پرونده خود قرار دهید.

  • انتخاب دوره تحصیلی غیرمرتبط

اگر مسئول مربوطه به انتخاب دوره تحصیلی شما شک کند، ممکن است پرونده رد گردد. دوره انتخابی باید با سوابق تحصیلی یا شغل متقاضی مطابقت داشته باشد تا احتمال رد درخواست ویزا کاهش یابد.

درصورتی که دوره انتخابی با سوابق تحصیلی یا شغل تان هم خوانی ندارد، با ارائه بیانیه ای شخصی و شرحِ انتخاب خود، این مسئله را روشن کنید. متقاضیانی هم که دوره انتخابی آن ها مرتبط با تحصیل و کارشان است، باید جزئیات سوابق تحصیلی یا کاری خود را همراه با پرونده ارسال نمایند.

  • مشکوک بودن نامه پذیرش

داشتن نامه پذیرش از دانشگاه برای درخواست مجوز تحصیلی ضروری است و اگر این نامه مشکوک به نظر برسد، درخواست رد خواهد شد. درکنار نامه پذیرش، متقاضیان باید حداقل شرایط لازم برای تحصیل در مرکز آموزشی موردنظر را داشته باشند که یکی دیگر از دلایل رد شدن ویزا، نداشتن این شرایط است.

برای حل این مشکل، متقاضیان باید اطمینان دهند که نامه دریافتی از مرکز آموزشی، رسمی است. علاوه بر این متقاضیان باید مدارک لازم جهت اثبات داشتن شرایط موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه موردنظر را نیز در پرونده خود قرار دهند.

  • زبان انگلیسی ضعیف

دانشجویانی که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست باید مدارکی جهت اثبات دانش زبان انگلیسی ارائه دهند. متقاضیانی که به وسیله برنامه های SDS یا SPP درخواست می دهند، باید حداقل نمره لازم در آزمون های زبان انگلیسی استاندارد را کسب نموده باشند. البته اگر حداقل نمره را نیز کسب نمایند ولی سایر شرایط لازم دانشگاه را نداشته باشند، درخواست شان رد خواهد شد.

برای حل این مشکل و جلوگیری از رد درخواست، متقاضی باید حداقل نمره لازم برای برنامه موردنظر را کسب و مدارک آن را ارسال کند.

  • مدارک شناسایی و تاریخچه سفر ناقص

اگر فضاهای خالی زیادی در تاریخچه سفر شما مشاهده گردد و هیچ مدرک برای شرح آن ارائه ندهید یا در صورتی که مدارک شناسایی تان کامل یا قابل خواندن نباشد، تقاضا رد می گردد. متقاضیان باید علاوه بر ارائه تاریخچه سفر و شرحات لازم همراه با مدارک جهت اثبات آن، مدارک شناسایی واضح و خوانا در پرونده خود داشته باشند.

  • قصد ندارید به کشورتان بازگردید

ویزای تحصیلی موقت است و تاریخ اعتبار دارد. در نتیجه متقاضیان باید اثبات نمایند که پس از تحصیل، به کشور خود باز می گردند. البته به این معنا نیست که دانشجویان نمی توانند ویزای خود را تمدید نمایند یا اقامت دائم بگیرند، بلکه در حین گرفتن ویزای تحصیلی باید اثبات نمایند که پس از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی، در کانادا نخواهند ماند.

برای رفع کردن این مشکل باید بیانیه ای شخصی ارائه دهید و درک درستی از قصد دوگانه داشته باشد. قصد دوگانه به این معناست که دریافت اقامت دائم مانع گرفتن اقامت موقت نمی گردد، در صورتی که افسر مهاجرت متقاعد گردد که پس از اتمام دوره اقامت موقت، کانادا را ترک خواهند کرد.

  • نداشتن دورنمای کاری

نداشتن هدف و برنامه ای برای کار، می تواند نشانه ای از عدم بازگشت تان به کشور مبدا باشد. متقاضیانی که در کشور مبدا پیشنهاد کار یا هیچ برنامه ای برای آینده شغلی خود ندارند، تصور می گردد که می خواهند در کانادا بمانند و در نتیجه درخواست شان رد خواهد شد.

برای حل این مشکل باید مدارک و بیانیه ای ارائه دهید تا اثبات کند که پس از اتمام تحصیل در کانادا، درون کشور خود فرصت های شغلی خواهید داشت.

نکات مهم جهت کاهش احتمال رد شدن درخواست ویزای دانشجویی کانادا

حالا که با دلایل اصلی و معمول ریجکت ویزای دانشجویی آشنا شدید، در ادامه به یکسری نکات جهت جلوگیری از رد شدن درخواست ها می پردازیم:

  • فهرستی از مدارکی که برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا مهم و اجباری است، تهیه کنید. اینگونه فهرست ها در وبسایت های رسمی دولت کانادا در دسترس هستند و می توانید برای اطمینان از داشتن تمام مدارک، به این وبسایت ها مراجعه کنید.
  • فرم ویزا را به دقت و کامل پر کنید و هیچ جایی از آن را خالی نگذارید.
  • دانشجویان باید کپی از نامه درخواست که از طرف دانشگاه دریافت نموده اند را نیز آپلود نمایند.
  • اگر به وسیله SPP درخواست می دهید باید مدرکی از دارایی خود ارائه دهید. توصیه می گردد برای اطمینان بیش تر با انتقال 10200 دلار کانادا به بانک اسکوشیا، گواهی سرمایه گذاری تضمینی (Guaranteed Investment Certificate) دریافت کنید.
  • اگر متقاضی سابقه کاری دارد، باید فیش حقوقی یا صورت های بانکی جهت اثبات آن ارائه دهد.
  • تاریخچه ی سفر و اگر تابحال ویزای رد شده ای داشتید، اعلام کنید.
  • در هنگام درخواست آنلاین، به تمام سوالاتی که در سایت CIC از شما پرسیده می گردد، پاسخ دهید.
  • بیانیه ای که درباره قصد خود از تحصیل در کانادا می نویسید، مهم ترین مدرکی است که به افسر ویزا ارسال می کنید. در این نامه درباره دستاوردهای تحصیلی خود بگویید و قصدتان از رفتن به کانادا را شرح دهید. این بیانیه به قدری مهم است که می تواند باعث قبول یا حتی رد پرونده شما گردد.

اگر ویزای دانشجویی کانادایی مان رد شد، چی کار کنیم؟

دانشجویانی که ویزای آن ها رد شد، می توانند درخواست تنو نظر دهند. برای این کار سه روش وجود دارد: درخواست ارزیابی مجدد، درخواست تنونظر از دادگاه فدرال و ارسال درخواستی نو.

اگر اولین باری است که برای ویزای دانشجویی کانادا درخواست می دهید، توصیه می گردد که از یک مشاور ماهر در این زمینه مشورت بگیرید. این مشاوران می توانند در نوشتن بیانیه هدف و بعلاوه ساخت پرونده ای قوی یاری تان نمایند.

متقاضیان بین المللی که برای مجوز تحصیلی درخواست می دهند، باید از داشتن مدارک، نمره تافل یا آیلتس و سایر نیازمندی های لازم اطمینان حاصل نمایند. درصورت رد شدن ویزای دانشجویی نیز با اینکه می توانید درخواست تنونظر دهید اما فرایند ای بسیار سخت و دشواری است. به همین علت بیش تر دانشجویان ترجیح می دهند بجای این کار درخواستی نو ارسال نمایند.

انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 24

به "دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چیست؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید