راهنمای پرواز از ایران به کانادا

در ادامه با انواع پرواز از ایران به کانادا آشنا خواهیم شد و مدت زمان، قوانین بار و موارد دیگر را مرور خواهیم کرد.

راهنمای پرواز از ایران به کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پرواز ایران به کانادا نداریم؛ به همین علت که پرواز مستقیم نداریم، مسیر رفتن تا کانادا هم طولانی است و می­تواند برای شما بسیار خسته­ نماینده باشد.اصلاً پیشنهاد می گردد قبل از مرحلۀ پرواز به کانادا، چندبار دیگر با هواپیما سفر کنید تا چم و خم سفر با آن حسابی دستتان بیاید؛ در واقع شما حدود 18 ساعت در مسیر خواهید بود! خودتان را حسابی برایش آماده کنید.

اما در اینجا به نکات مهم پرواز کانادا و چند راه­کار برای کاهش خستگی شما در پروازها اشاره خواهیم ­کرد.اگر حس می کنید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد، تا انتهای آن با ما همراه باشید؛ اگر هم فکر می کنید که دوست یا آشنایی دارید که خواندن این مطلب برای او هم مفید است، لینک مقاله را برای او ارسال کنید.

پرواز ایران به کانادا چگونه صورت می­گیرد؟

پرواز مستقیمی بین ایران و کانادا وجود ندارد و معمولا شما باید از ایران به کشوری ثانویه و از آن­جا به کانادا بروید. به این نوع پرواز، پرواز یک توقفه گفته می­گردد؛ زیرا شما تنها در یک کشور دیگر توقف می­کنید.

البته که پرواز­های چند توقفه هم وجود دارد. در این پروازها شما باید در دو کشور یا بیشتر توقف داشته باشید. انتخاب نوع پرواز به خودتان بستگی دارد، اما بیشتر افراد پروازهای یک توقفه را ترجیح می­دهند. اگر از نشستن­های طولانی مدت در هواپیما خسته می­شوید و احتیاج به دفعات بیشتری از استراحت دارید، پرواز چند توقفه برای شما مناسب­تر است. البته در پرواز یک توقفه هم می­توانید در کشور ثانویه استراحت کنید، اما همچنان مدت زمان طولانی­ تری در هواپیما باید بنشینید.

انواع ایرلاین ها برای پرواز از ایران به کانادا

شرکت­های هواپیمایی زیادی برای پرواز به کانادا وجود دارد؛ مانند قطر، امارات، ترکیش و شرکت های اروپایی مثل لوفت هانزا، اتریش و اوکراین که در بین ایرانی­ها پروازهای قطر و ترکیش پرهوادارتر هستند.

شرکت هواپیمایی قطر

هواپیماهای قطر فقط به مونترآل می روند و کسانی که می­خواهند به شهر دیگری در کانادا بروند باید پروازی دیگر تا شهر موردنظرشان داشته باشند. برای مثال افرادی که می­خواهند به ونکوور بروند باید 5 ساعت و تا تورنتو 2 ساعت دیگر پرواز نمایند.

در برگشت از کانادا به ایران، هواپیماهای اروپایی تنها در فرودگاه امام می­نشینند اما هواپیماهای ترکیش و قطر به شهرهای دیگر مانند مشهد، اهواز و شیراز هم پرواز دارند که برای مسافران در شهرستان­ها مزیتی محسوب می­گردد.

شرکت هواپیمایی ترکیش

با انتخاب پرواز ترکیش ایرلاین توجه داشته باشید که برخی پروازهای دو توقفه این شرکت در آلمان-فرنکفورت توقف دارد و اگر شما پاسپورت ایرانی داشته باشید، نمی­توانید از این پروازها به علت توقف در کشور ثانویه بهره ببرید اما اگر پاسپورت کانادایی دارید هیچ محدودیتی وجود ندارد.

استانبول دو فرودگاه دارد و اگر از استانبول پرواز دارید، سعی کنید هر دو بلیط برای یک فرودگاه باشد یا اگر فرودگاه­تان فرق دارد حتما به زمان پرواز خود توجه داشته باشید.

مدت زمان پرواز

برترین پروازها از نظر زمانی به وسیله شرکت­های پروازی اروپایی انجام می­گردد. زیرا در این صورت مدت زمان کل پرواز به دو قسمت تقریبا مساوی تقسیم می­گردد. یعنی نیمی از زمان بین ایران و کشور ثانویه و نیمی دیگر را در پرواز کشور ثانویه تا کانادا خواهید بود، درنتیجه در پرواز کمتر خسته­ می­شوید.

در بین شرکت­های پروازی موجود، ایرلاین قطر کیفیت خوبی دارد و هزینۀ آن نیز به ­صرفه است. اما برای پرواز با شرکت­های عربی به علت موقعیت مکانی­شان که در خلیج فارس است، شما ابتدا باید به آن کشور عربی و سپس به کانادا پرواز کنید.

برای مثال اگر شرکت پروازی قطر را انتخاب کنید، 2 تا 3 ساعت پرواز به قطر خواهید داشت، سپس پرواز از آنجا تا کانادا 13 ساعت طول خواهد کشید. درنتیجه پرواز شما روی هم رفته 17 ساعتی طول خواهد کشید و این مدت زمان طولانی پرواز می­تواند شما را اذیت کند.

برای کم کردن این زمان برترین راه، استفاده از شرکت­های پروازی اروپایی است؛ برای مثال می­توانید به آلمان بروید و با پرواز لوفت هانزا به کانادا برسید. اینگونه مدت زمان پرواز شما چیزی حدود 15 ساعت خواهد بود. شما بعلاوه می­توانید در بین دو پرواز کمی استراحت کنید. همین امر سبب کاهش خستگی شما می­گردد.

توقف شما در کشور ثانویه معمولا بیشتر از دو سه ساعت طول خواهد کشید. این میزان در فرودگاه­های اروپایی ممکن است بیشتر هم گردد و به پنج یا شش ساعت هم برسد. در حین توقف بار به شما تحویل داده نمی­گردد و در فرودگاه جابجا می­گردد.

بار پرواز

بار پرواز با توجه به شرکت هواپیمایی فرق دارد اما به­ صورت کلی می­توان گفت اجازه دارید دو چمدان 23 کیلویی و بار دستی تا 7 کیلو در اکونومی کلاس داشته باشید. این میزان در بیزنس کلاس کمی بالاتر می­رود. اما اگر اضافه باری هم داشتید، جای نگرانی نیست و می­توانید در فرودگاه هزینۀ آن را بپردازید. میزان این هزینه نیز در هر شرکت فرق دارد و برای اطلاع از این هزینه باید با شرکتی که بلیط آن را خرید کردید، تماس بگیرید یا در سایت ­شان مشاهده کنید.

چگونه بلیط تهیه کنیم؟

شما می­توانید به ­صورت آنلاین یا از آژانس­های هواپیمایی بلیط بخرید. البته ممکن است در هر کدام قیمت بلیط متفاوت باشد. حتما تاریخ پروازهای موجود را آنالیز کنید. چون ممکن است با یک روز جابجا کردن پروازتان، 400یا 500 دلار قیمت بلیط کم و زیاد گردد.

قیمت بلیط به نوع شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز، تعداد توقف آن­ها و تاریخ پروازتان بستگی دارد.

پیش از خرید بلیط حتما شرکت­های پروازی مختلف را آنالیز کنید و با توجه به تعداد توقف، هزینه­ و زمان پرواز، مناسب­ترین را انتخاب کنید.

پیشگیری از جت لگ

به علت طولانی بودن پروازهای کانادا ممکن است دچار جت لگ یا پرواز زدگی شوید. در جت لگ به علت طولانی مدت بودن پرواز در منطقه ها زمانی متفاوت دچار خستگی، بی­خوابی، سردرد، چشم درد، حالت تهوع و… می­شوید.

علاوه بر این غذاهای ناآشنا در هواپیما، بی­قراری، نگرانی و پوشیدن طولانی مدت لباس بیرونی می­تواند بر این مسائل بیفزاید. تمام کوشش خود را بکنید تا در طی سفر به جت لگ مبتلا نشوید، میزان زیادی آب بخورید، به زمان خواب و استراحت تان توجه کنید، لباس­های راحت بپوشید و تا جایی که ممکن است از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید.

در طول پرواز به روز و شب کانادا بخوابید و بیدار بمانید. چون اگر کل زمان پرواز را بخوابید و شب به کانادا برسید ممکن است اذیت شوید و نتوانید استراحت کنید. برخی از افراد در طی پرواز از قرص خواب­آور استفاده می­نمایند تا خواب خود را تنظیم نمایند. حتی الامکان تمام کوشش خود را بکنید تا در زمانی که شب است، بخوابید و زمان­های لازم بیدار باشید تا در کانادا به شما فشار وارد نگردد.

عدم هماهنگی خواب می­تواند زندگی روزمره­ شما را مختل کند و عادت کردن بدنتان به زمان کانادا ممکن است تا یک ماه طول بکشد. پس بهتر است پیش از رسیدن به کانادا به فکر تنظیم خواب خودتان باشید.

زمان مناسب پرواز به کانادا

اگر برای دید و بازدید و سفر به کانادا می­روید باید با توجه به برنامه ­ای که برای سفر خود دارید، به ماه و فصل پرواز توجه کنید. کانادا به طور کلی کشور سردی است و اگر می­خواهید از طبیعت و هوای خوب کانادا لذت ببرید و به سرما حساس هستید، فصل تابستان بسیار مناسب است.

البته در این فصل به علت حضور مسافرهای زیاد در طول تعطیلات، قیمت هتل کمی بالاتر می­رود و مکان­های تفریحی و دیدنی شلوغ هستند. در فصل پاییز و بهار هوا مطبوع و کمی خنک است، تعداد مسافر و شلوغی کاهش می­یابد و قیمت و هزینه ­ها هم نسبت به سفر در تابستان کمتر می­گردد.

کانادا حتی در فصل زمستان هم مقصد خوبی برای علاقه ­مندان تفریحات و ورزش­های زمستانه است و بسیار هوادار دارد.

در آخر…

ما سعی کردیم شما را با نکات ابتدایی و قابل اهمیت در پرواز ایران به کانادا آشنا کنیم. این نکات شامل نوع و زمان پروازها، تهیۀ بلیط و ابتلا به جت لگ در حین پرواز بوده است. توجه داشته باشید که زمان­های ذکر شده در این مقاله به­ صورت حدودی هستند و به عوامل زیادی بستگی دارند؛ مانند مدت انتظار شما در کشور ثانویه، سرعت باد و زمان بلند شدن و نشستن هواپیما.

درنتیجه مدت زمان پرواز شما می­تواند کمتر یا بیشتر از این میزان باشد.

انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1201

به "راهنمای پرواز از ایران به کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای پرواز از ایران به کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای پرواز از ایران به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید