با شرکت های هواپیمایی کانادا آشنا شویم

صنعت هواپیمایی کانادا یکی از بزرگترین صنایع هوایی جهان است و شامل شرکت‌های هواپیمایی بزرگی مانند ایر کانادا، وست جت، ایر ترنست، جز اوییشن، پورتر ایرلاینز و ده‌ها شرکت دیگر می‌شود. کانادا با داشتن بیش از 300 فرودگاه و فرودگاه بین‌المللی مهمی مانند فرودگاه بین‌المللی تورنتو، فرودگاه بین‌المللی ونکوور، فرودگاه بین‌المللی مونترال، فرودگاه بین‌المللی کالگری و فرودگاه بین‌المللی ادمونتون، بستر خوبی برای صنعت هواپیمایی فراهم کرده است.

با شرکت های هواپیمایی کانادا آشنا شویم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: صنعت هواپیمایی کانادا در بسیاری از زمینه‌های صنعت هوایی فعالیت دارد، از جمله تولید هواپیما، خدمات پروازی، نگهداری و تعمیرات هواپیما، آموزش خلبانان و پرواز، فروش و اجاره هواپیماها، خدمات زمینی و بسیاری موارد دیگر. صنعت هواپیمایی کانادا با داشتن تکنولوژی پیشرفته و استفاده از هواپیماهای جدید و کارآمد، به عنوان یکی از برترین صنایع هوایی جهان شناخته می‌شود.

ایر کانادا (Air Canada)

ایر کانادا که با نام رسمی Air Canada شناخته می‌شود، شرکت هواپیمایی ملی کانادا است. این شرکت امروزه یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان است که در بیش از 200 مقصد در سراسر جهان پرواز می‌کند. این شرکت نیز عضویت در ائتلاف ستاره‌های جهانی دارد و ستاره‌های بسیاری به آن اختصاص داده شده است. این شرکت علاوه بر خدمات معمولی پرواز، خدمات خودرو اجاره‌ای، هتل و بیمه مسافرتی را نیز ارائه می‌دهد.

شرکت هواپیمایی ایر کانادا در استان کبک شهر مونتریال در سال 1936 تاسیس شد. این شرکت اولین پرواز خود را در سال 1937 به نام ترنس کانادا ایر انجام داد. و تا سال 1940 تعداد کارمندهای خود را به 579 نفر افزایش داد.

این شرکت تحت نظارت قوانین فدرال به عنوان یکی از شرکت های تبعه ی راه آهن کانادا تاسیس شد، و شهرهای مختلف را از اقیانوس اطلس تا آرام را به یکدیگر متصل کرد.

شرکت هواپیمایی ایر کانادا در سال 1964 به یک شرکت هواپیمایی ملی تبدیل شد و در سال 1989 به یک شرکت خصوصی تغییر یافت.

ایرلاین ایر کانادا یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی در شرکت های هواپیمایی کانادا است، که در بیش از 200 فرودگاه فعالیت دارد.

این شرکت حامل پرچم کانادا به 20 خطوط هوایی در دنیا پرواز دارد، و توانسته هر ساله 48 میلیون مسافر را به مقصد برساند. در سال 2000 ایر کانادا یکی از بزرگترین شرکت های رقیب خود را خریداری کرد و توانست شرکت هواپیمایی خود را توسعه دهد.

در سال 2003 نیز شرکت هواپیمایی ایر کانادا از یک ورشکستگی حتمی نجات پیدا کرد. و در سال های بعدش توانست شرکت هولدینگ هواپمیایی با نام ACE Aviation Holdings Inc را تحت مالکیت خود قرار دهد.

شرکت هواپیمایی ایر کانادا ششمین شرکت بزرگ هواپیمایی در دنیا است، این شرکت دارای ناوگان بسیار بزرگی است. ایر کانادا یکی از بنیانگذاران اصلی اتحادیه هوایی استار الاینس می باشد.

قطب اصلی این شرکت در فرودگاه بین المللی تورنتو است. عایدی این شرکت هواپیمایی در سال 2015 به عدد 19.8 میلیارد دلار رسیده بوده است.

وست جت (WestJet)

در سال 1996، وست جت با رویکرد یک شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت در کانادا تاسیس شد. این ایرلاین در واقع می خواست تا جایگزین بسیاری از پروازهای گران قیمت در کشورش باشد. وست جت در ابتدا با تکیه بر مدل کسب و کار هواپیمایی جنوب غربی (Southwest Airlines) و شرکت هواپیمایی موریس ایر (Morris Air) در ایالات متحده به وجود آمد. کنجکاو نیستید که بدانید چرا یکی از بخش های نام این شرکت، وست (west) به معنای غرب است؟ علت این نام این است که این شرکت بیشتر پروازهایش در قسمت غربی کشور کانادا متمرکز شده است و به این علت آن را وست جت نامیده اند.

این شرکت در حال حاضر به عنوان دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کانادایی بعد از ایر کانادا در حال فعالیت است. بعلاوه این شرکت از نظر مقدار وسعت و بزرگی و بعلاوه فعالیت های پروازیش به عنوان هشتمین شرکت هواپیمایی بزرگ قاره آمریکای شمالی شناخته شده و فعالیت می نماید. وست جت، روزانه بیش از 425 پرواز را به مقصدهای داخلی و خارجی انجام می دهد و در طی این پروازها در حدود 45 هزار مسافر را به نقاط مختلف تحت پوشش پروازی خود جا به جا می نماید.

شرکت هواپیمایی ایر ترنست (Air Transat)

هواپیمایی ایر ترانسات (Air Transat) یک شرکت هواپیمایی کانادایی است که در سال 1987 تأسیس شده است. این شرکت در حال حاضر پروازهای داخلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد و مقر اصلی آن در شهر مونترال، کانادا قرار دارد. هواپیمایی ایر ترانسات یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در کانادا است و همچنین در فهرست شرکت‌های هواپیمایی بزرگ جهان قرار دارد.

شرکت جز اوییشن (Jazz Aviation)

شرکت Jazz Aviation یک شرکت هواپیمایی کانادایی است که در سال 2001 با نام Air Canada Jazz تأسیس شد. این شرکت بعد از گذراندن چندین مرحله به عنوان یک شرکت مستقل از شرکت اصلی Air Canada جدا شد و نام آن به Jazz Aviation تغییر یافت.

Jazz Aviation در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی مهم در کانادا شناخته می‌شود و خدمات پروازی را در بیش از 85 مقصد در کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین به عنوان شریکی اصلی در شبکه پروازی Air Canada عمل می‌کند و به اجرای پروازهایی در سراسر جهان کمک می‌کند.

شرکت هواپیمایی سنترال مونتین ایر (Central Mountain Air)

شرکت هواپیمایی سنترال مونتین ایر (Central Mountain Air) یک شرکت هواپیمایی کانادایی است که در سال 1987 تأسیس شده است. مقر این شرکت در شهر ادمونتون، کانادا قرار دارد و خدمات پروازی را به بیش از 17 مقصد در کانادا ارائه می‌دهد.

شرکت سنترال مونتین ایر به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی محلی در کانادا شناخته می‌شود و خدمات پروازی را برای جوامع کوچک و متوسط در مناطق دورافتاده ارائه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی با ارائه خدماتی مانند پروازهای مستقیم و بلیط قابل پرداخت برای جامعه محلی، نقش مهمی در ارتباط دهی جوامع مختلف در کانادا بازی می‌کند.

هواپیمایی نورث وسترن ایر (Northwestern Air)

شرکت هواپیمایی نورث وسترن ایر (Northwestern Air) یک شرکت هواپیمایی کانادایی است که در سال 1965 تأسیس شده است. این شرکت با مقر در شهر فورت سنت جان، آلبرتا، کانادا، خدمات پروازی را به بیش از 15 مقصد در مناطق دورافتاده و جوامع کوچک در غرب کانادا ارائه می‌دهد.

شرکت هواپیمایی نورث وسترن ایر به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی محلی در کانادا شناخته می‌شود و خدمات پروازی را با استفاده از هواپیماهای کوچک و جدید به مناطق دورافتاده و جوامع کوچک ارائه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی با ارائه خدماتی مانند پروازهای مستقیم و بلیط قابل پرداخت برای جامعه محلی، نقش مهمی در ارتباط دهی جوامع مختلف در کانادا بازی می‌کند.

شرکت هواپیمایی سان وست اوییشن (Sunwest Aviation)

شرکت هواپیمایی سان وست اوییشن (Sunwest Aviation) یک شرکت هواپیمایی خصوصی کانادایی است که در سال 1989 تأسیس شده است. مقر این شرکت در شهر کالگری، آلبرتا، کانادا قرار دارد و خدمات پروازی را برای بیش از 150 مقصد در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

شرکت هواپیمایی سان وست اوییشن به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی محلی در کانادا شناخته می‌شود و خدمات پروازی را با استفاده از هواپیماهای خصوصی و اجاره‌ای به مقاصد مختلف در کانادا و جهان ارائه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی با ارائه خدماتی مانند پروازهای چارتر و تورهای گردشگری، به مسافران خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سان وست اوییشن همچنین خدمات پروازی برای ارگان‌های دولتی و شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1237

به "با شرکت های هواپیمایی کانادا آشنا شویم" امتیاز دهید

1 کاربر به "با شرکت های هواپیمایی کانادا آشنا شویم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شرکت های هواپیمایی کانادا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید