آشنایی با پارک استانی دایناسور (Dinosaur Provincial Park)

کانادا را نمی‌توان فقط به جذابیت های طبیعی محدود کرد، بلکه تاریخ باستانی این منطقه نیز میتواند گردشگران به سمت خود بکشد، پارک استانی دایناسور (Dinosaur Provincial Park) از آن جاذبه هایی است که با کلی اطلاعات از دوره های باستانی زمین و فسیلهای دایناسورها، قصه جالبی را برای گردشگران روایت می‌کند.

آشنایی با پارک استانی دایناسور (Dinosaur Provincial Park)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با دو ساعت و نیم رانندگی از طرف شرق شهر کلگری در ایالت آلبرتا (Alberta) به پارک استانی دایناسور ها خواهید رسید. این پارک به عنوان یکی از غنی ترین مناطق دایناسور فسیلی در جهان شناخته می شود و جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می آید. تا به امروز 44 گونه از 34 جنس فسیل دایناسور کشف شده که قدمت آن ها به 75 الی 77 میلیون سال پیش می رسد؛ همچنین تا کنون بیش از 500 نمونه فسیل از این منطقه برداشت و برای نمایش به موزه های سراسر جهان فرستاده شده است. پارک استانی دایناسور نمونه برجسته ای از فرآیندهای عمده زمین شناسی و الگوهای فرسایش رودخانه ای در استپ های نیمه خشک است.

موزه سلطنتی دیرینه شناسی تایرل (Tyrrell) نیز به منظور کمک به مطالعات انجام شده در نزدیکی این پارک ساخته شده است.  این موزه همچنین برگزار کننده برنامه‌های آموزشی و تفریحی برای کودکان و بزرگسالان است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. پیاده روی، اطراق در بیابان و تماشای ستاره های شب از دیگر جاذبه های این پارک استثنایی می باشد. زیبایی دامنه ها و قله های این پارک کنتراست زیبایی با آسمان آبی رنگ آلبرتا ایجاد می کند که سوژه ای فوق العاده ای برای عکاسان خواهد بود.

این پارک حدود 7800 هکتار مساحت دارد و شامل سه زیرسامانه زیست‌شناسی است: علفزار، تپه‌های خشک و جنگل‌چین رودخانه. در این پارک می‌توانید با حیات وحش متنوع و جالب است، همچنین می‌توانید از مرکز بازدیدکنندگان پارک دیدن کنید و نمایشگاه‌هایی در مورد دایناسورها، فسیل‌ها و تاریخچه زمین‌شناسی و طبیعت پارک را ببینید. در این مرکز یک تئاتر ویدئویی، یک آزمایشگاه فسیل و یک فروشگاه سوغاتی وجود دارد. همچنین می‌توانید از خانه تاریخی جان ویر بازدید کنید که یک چوبان سیاه‌پوست و شخصیت مهمی در تاریخ دامپروری آلبرتا بوده است.

اما اگر می‌خواهید از نزدیک با فسیل‌های دایناسور آشنا شوید و حس کشف کننده بودن را تجربه کنید، پس باید در برنامه‌های عمومی پارک شرکت کنید. این برنامه‌ها در فصل تابستان ارائه می‌شوند و شامل تورهای راهنمایی شده، کارگاه‌های فسیل‌جویی، سفرهای شبانه و اقامت در خانه‌چادر هستند. در این برنامه‌ها می‌توانید با راهنمایان متخصص پارک به مناطق حساس و حفاظت شده بروید و فسیل‌های دایناسور را با چشم خود ببینید و لمس کنید. همچنین می‌توانید در کارگاه‌های فسیل‌جویی به عنوان یک پالئونتولوژیست عمل کنید و فسیل‌های خود را استخراج، شستشو، تعمیر و مطالعه کنید. البته نمی‌توانید فسیل‌های خود را به خانه ببرید، چون آن‌ها متعلق به پارک هستند. اما مطمئن باشید که خاطرات بسیار زیبایی از این تجربه به یاد خواهید داشت.

سخن پایانی

پارک ملی دایناسور یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای علاقه‌مندان به دایناسورها و طبیعت است. این پارک به شما فرصت می‌دهد که با گذشته دور و نزدیک زمین و حیات آشنا شوید و از مناظر خیره‌کننده و جذاب لذت ببرید. اگر قصد سفر به کانادا را دارید، حتما این پارک را در لیست خود قرار دهید و از تجربه‌ای منحصر به فرد برخوردار شوید.

 
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 109

به "آشنایی با پارک استانی دایناسور (Dinosaur Provincial Park)" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با پارک استانی دایناسور (Dinosaur Provincial Park)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک استانی دایناسور (Dinosaur Provincial Park)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید