ویزای آمریکا ریجکت شده، آیا میتوانم دوباره اقدام کنم؟

بسیاری از متقاضیان امیدوار قبل از مصاحبه ویزا عصبی می­شوند زیرا نگرانند که آیا مامور کنسولی به آنها ویزا می­دهد یا درخواست آن­ها را رد می کند. در اکثر موارد، متقاضیان ویزا با کنسولگری سفارت ایالات متحده مصاحبه می­کنند که اطلاعات درخواست نامه و مدارک پشتیبان ارائه شده توسط متقاضیان ویزا را بررسی می­کند. پس از بررسی اطلاعات موجود، مامور کنسولی ممکن است درخواست را تأیید یا رد کند. مامور کنسولی دلایل رد ویزا را بر اساس مقررات حاکم در قانون مهاجرت ایالات متحده ارائه می­دهد.

ویزای آمریکا ریجکت شده، آیا میتوانم دوباره اقدام کنم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دلایل مختلفی برای ریجکت ویزای آمریکا وجود دارد. برخی از آن­ها به دلیل ناکافی بودن مدارک پشتیبانی، عدم توانایی شما در اثبات ارتباط با کشور خود یا سابقه فعالیت­های گذشته و فعلی مانند اعتیاد به مواد مخدر، که می­تواند صلاحیت شما برای دریافت ویزای آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد، است. برای مواردی که نیاز به چشم پوشی از عدم پذیرش دارید، مامور کنسولی به شما توصیه می­کند برای یکی از آنها درخواست معافیت دهید. اگر کنسولگری فراموش کرد شما را از دلایل رد ویزا آگاه کند، می­توانید در طول مصاحبه از مامور کنسولگری بخواهید که دلیل رد درخواست ویزا را توضیح دهد.

مامور کنسولی متقاضی را از تصمیمی که گرفته شده یا در طول مصاحبه به صورت شفاهی یا به صورت کتبی مطلع می­کند. برای متقاضیانی که واجد شرایط شناخته می­شوند، ویزای آمریکا پس از اتمام مراحل اداری در سفارت آمریکا صادر می­شود.

پس از اینکه درخواستم مورد تائید قرار نگرفت، آیا می­توانم مجدداً برای ویزای آمریکا اقدام کنم؟

برای درخواست مجدد برخی از ویزاها، محدودیت­های مختلفی اعمال شده است. برخی از ویزاهای ایالات متحده، مانند ویزای B-2 برای گردشگران یا بازدیدکنندگان موقت، محدودیتی در تعداد دفعات درخواست مجدد متقاضی تعیین نمی­کنند.

اگر برای ویزا واجد شرایط نبودید، باید یک درخواست ویزای جدید ثبت کنید و هزینه مربوطه را دوباره پرداخت کنید. هزینه ای که قبلاً پرداخت شده است قابل استرداد نیست و فقط مربوط به برنامه قبلی است که مورد تأیید قرار نگرفته است.

اگر تحت بند 214(b) قانون مهاجرت و ملیت (INA) رد شدید، باید ثابت کنید که از زمان ثبت درخواست خود، تغییرات قابل توجهی اتفاق افتاده است که مامور کنسولگری آنها را تأیید نکرده است. تغییرات مهم باید وجود شرایطی را اثبات کند که قبلاً نتوانسته اید ثابت کنید و قبلاً در آن رد شده اید. عدم پذیرش ویزا در این بخش ممکن است نتیجه کم و کاستی های زیر باشد:

شما نتوانسته ­اید مامور کنسولی را متقاعد کنید که شرایط ویزای غیر مهاجرتی را دارید؛ یا شما نتوانسته ­اید احتمال قصد مهاجرت را رد کنید، مثلاً وقتی با کشور خود ارتباط کافی برقرار نکرده ­اید منقضی شدن تاریخ ویزایتان شما را وادار به برگشت به کشورتان نخواهد کرد. متقاضیان ویزای H-1B و L، به همراه همسر و فرزندان خردسال خود نیازی به رد احتمال قصد مهاجرت ندارند.

بعلاوه، اگر ویزای آمریکا طبق INA بخش 221(g) رد شد، نیازی به ارسال درخواست جدید نیست. بخش 221(g) از INA مستلزم آن است که اسناد و مدارک پشتیبانی و درخواست شما از نظر قاعده و ماهیت کامل باشد تا مامور کنسولی کلیه اطلاعات لازم برای تعیین صلاحیت ویزای ایالات متحده را بدست آورد. اگر پیش نیازهای این بخش را  نادیده بگیرید، شما فاقد صلاحیت شناخته می­شوید اما پرونده شما تا زمانی که مدارک ناقص را ارائه  ندهید در جریان است. از زمان تأیید درخواست شما، یک سال فرصت دارید تا اطلاعات ناقص را ارسال کنید. اگر یک سال از ارسال مدارک موردنیاز گذشته باشد، باید درخواست جدیدی ثبت کنید و هزینه دیگری پرداخت کنید.

 
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 553

به "ویزای آمریکا ریجکت شده، آیا میتوانم دوباره اقدام کنم؟" امتیاز دهید

10 کاربر به "ویزای آمریکا ریجکت شده، آیا میتوانم دوباره اقدام کنم؟" امتیاز داده اند | 4.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا ریجکت شده، آیا میتوانم دوباره اقدام کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید