قانون مهاجرت و ملیت (کارت سبز) آمریکا

 (INA) یک فرد را در دو مسیر اصلی برای اقامت دائم و (کارت سبز) قرار می دهد. فردی که ذینفع درخواست مهاجرتی تأیید شده است و شماره ویزای مهاجرت را بلافاصله در اختیار دارد، می تواند در یک کنسولگری وزارت امور خارجه ایالات متحده در خارج از کشور درخواست ویزای مهاجرت کند تا به ایالات متحده بیاید و به عنوان یک دارنده اقامت دائم پذیرفته شود. از این مسیر به عنوان پردازش ویزای مهاجرت (IVP) یاد می شود.

 
قانون مهاجرت و ملیت (کارت سبز) آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تنظیم وضعیت ، یک فرآیند جایگزین است که طی آن یک فرد واجد شرایط، که قبلاً در ایالات متحده  بوده است، می تواند درخواست  تغییر وضعیت به اقامت دائم کند، بدون اینکه برای تکمیل مراحل پردازش به کشور خود برگردد.

 اگر در خارج از ایالات متحده  زندگی می کنید ، درخواست مهاجرت مبتنی بر اشتغال را ثبت کنید (I 140)

 اگر در ایالات متحده زندگی می کنید اما تصمیم به درخواست ویزای آمریکا مهاجرتی خود در خارج از کشور را دارید، در I 140 خود نشان  دهید که برای ویزای خارج از کشور درخواست خواهید کرد. این امر به USCIS هشدار می دهد که  شما برای کارت سبز خود در کنسولگری وزارت امور خارجه ایالات متحده در خارج از کشور اقدام خواهید کرد.

اگر افراد وابسته ای (همسر، فرزندان) دارید که می خواهند براساس کارت تأیید شده I 140 شما درخواست گرین کارت کنند، در I 140 خود اعلام کنید که آنها برای کارت سبز خارج از ایالات متحده نیز درخواست می کنند.. این امر به شورای امنیت هشدار می دهد که آنها همچنین برای کارت (های) سبز خود در کنسولگری های وزارت امور خارجه ایالات متحده در خارج از کشور متقاضی می شوند.

منتظر تصمیم در مورد درخواست مهاجرت خود شوید USCIS تصمیم خود را به درخواست کننده اعلام می کند.

 اگر درخواست شما تأیید شود و اگر شما ذی نفع دادخواست و زندگی در خارج از ایالات متحده هستید یا در ایالات متحده زندگی می کنید، اما تصمیم به درخواست ویزای مهاجرتی خود در خارج از کشور دارید، USCIS سپس دادخواست تایید شده را به مرکز ویزای ملی وزارت امور خارجه ارسال می کند (NVC)، جایی که تا زمان دسترسی به تعداد بازدید کنندگان مهاجر می پردازند.

با بررسی بولتن ویزای وزارت امور خارجه ایالات متحده می توانید متوجه شوید که شماره ویزای مهاجرت در دسترس است یا خیر. برای ویزاهای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال اولویت اول (به عنوان مثال EB1A، EB1B و EB1C)، همه تاریخ های اولویت به طور کلی فعلی هستند. بنابراین، شماره ویزای مهاجرت معمولاً بلافاصله برای ذینفعان این نوع دادخواستها در دسترس است.

برای ویزاهای مهاجرتی مبتنی بر اولویت دوم (به عنوان مثال، NIW، EB 2 PERM)،  اولویت به طور کلی برای کلیه ذینفعان به جز کسانی که در هند یا چین متولد شده اند،تاریخ فعلی است. ذینفعانی که در هند یا چین به دنیا آمده اند باید قبل از شروع رسیدگی به ویزای مهاجرتی منتظر بمانند تا تاریخ اولویت آنها مشخص شود..

 ممکن است فرزندی به ملیت  پدر یا مادر در آنجا درآید که وی را برای همراهی یا پیوستن به آن همراهی  می کند ؛

یکی از همسران ممکن است به  تابعیت دولت همسر خود در آید.

بنابراین، به عنوان مثال، اگر ذینفع I 140 در هند یا چین متولد شده باشد اما همسر وی در هند یا چین متولد نشده باشد، شماره ویزای مهاجرتی ممکن است بلافاصله بر اساس قانون شارژ متقابل در دسترس باشد.

منتظر اطلاع از مرکز ملی ویزا باشید

 مرکز ملی ویزا، که مسئول جمع آوری هزینه های درخواست ویزا و مستندات پشتیبانی است، هنگام دریافت درخواست ویزا و هنگامی که شماره ویزای مهاجر در دسترس است، درخواست کننده و ذینفع را مطلع می کند. آنها همچنین به متقاضی و ذینفع از زمان ارائه هزینه های بررسی ویزای مهاجرتی (که معمولاً  قبض هزینه نامیده می شود)  اطلاع می دهند.

ابتدا، برای هر فرد در خانواده خود که اقدام به IVP می کند، فاکتور قبض پرداخت درخواست ویزای مهاجرت دریافت خواهید کرد. فاکتور هزینه پرداخت ،  ضمن اینکه مبلغ سررسید را نشان می دهد ،دستورالعمل پرداخت را  نیز ارائه می دهد. لطفاً دستورالعمل ها را خیلی دقیق دنبال کنید. هنگامی که NVC هزینه پردازش را دریافت کرد، در مورد اسنادی که باید به NVC ارسال شود، دستورالعمل های دقیق برای شما ارسال می شود. لطفاً دستورالعمل ها را خیلی دقیق دنبال کنید و تمام مدارک درخواستی را ارائه دهید.

هنگامی که NVC کلیه مدارک درخواستی را دریافت کرد، به شما اعلام می شود که مصاحبه ای برنامه ریزی شده است.

 پس از دریافت اطلاع از NVC مبنی بر اینکه مصاحبه شما برنامه ریزی شده است، برای آماده شدن برای مصاحبه باید موارد زیر را انجام دهید.

 آماده شدن برای معاینه  های پزشکی

 اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک اصلی مورد نیاز در زمان مصاحبه در دسترس خواهند بود. مدارکی که به NVC ارسال کنید به افسر مصاحبه کننده تحویل داده می شوند.

عکس های مورد نیاز را آماده بکنید.

 دستورالعملهای ویژه مصاحبه سفارت یا کنسولگری عمومی ایالات متحده را مرور کنید.

  یادداشت های مهم مصاحبه  ی ویزا را مرور کنید .

 سوالات FA  متداول مصاحبه ویزای مهاجرت را مرور کنید.

  مرور سوالات و پاسخها در مورد همه فرمها و مدارک ارائه شده تاکنون.

به قرار مصاحبه خود بروید

حتماً لباس مرتب، حرفه ای و حتی رسمی بپوشید. به دلیل نگرانی های امنیتی و محدودیت های مکانی، افراد علاقه مند از قبیل دوستان، اقوام، وکلا یا تماس با مشاغل مجاز به شرکت در مصاحبه نیستند. توصیه می شود بیش از 15 دقیقه قبل از زمان قرار مصاحبه خود حاضر باشید، اما مطمئن شوید که به موقع رسیده اید. به دلیل تعدد متقاضیان ممکن است بیش از زمان برنامه ریزی شده منتظر بمانید، بنابراین پیشنهاد می شود مجلات و کتابهای  مورد علاقه خود را بیاورید.

ممکن است فقط یک شماره پرونده برای متقاضی اصلی ، همسر و  یا فرزندان شما وجود داشته باشد. در این صورت، همه شما با هم فراخوانده می شوید. پرونده متقاضی اصلی ابتدا تهیه می شود، سپس آنها به پرونده همسر و سپس به فرزندان منتقل می شوند (در صورت لزوم)

لطفا توجه داشته باشید که اگر هر یک از فرزندان شما در ایالات متحده به دنیا آمده اند، باید گذرنامه های ایالات متحده آنها را با خود داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که در تمام سوالات مصاحبه صادقانه و کامل پاسخ داده اید. اگر جواب یک سوال را نمی دانید، بگویید. جواب ندادن و هرگونه اظهارات نادرست یا کتمان یک واقعیت مهم ، ممکن است منجر به محرومیت دائمی شما از ورود به ایالات متحده شود. در پایان مصاحبه از شما خواسته می شود سوگند یاد کنید که هر آنچه در این مصاحبه گفته شده صحیح است و هیچ تقلبی وجود ندارد، و غیره .

مصاحبه ها معمولاً به زبان انگلیسی انجام می شود. اگر  در درک و صحبت انگلیسی راحت نیستید، باید با کنسولگری ایالات متحده در هر جایی که مصاحبه شما برگزار می شود، مشورت کنید تا ببینید گزینه های شما برای انجام مصاحبه به زبان دیگر یا مترجم چیست.

لطفا توجه داشته باشید که هیچگونه اطمینان قبلی در مورد صدور کارت سبز وجود ندارد. یک افسر کنسولی فقط پس از بررسی درخواست  مدارک شما و مصاحبه شخصی با شما، می تواند در مورد درخواست کارت سبز شما تصمیم بگیرد. اکیداً توصیه می شود که تا زمان صدور کارت سبز خود، ترتیب سفر، ارسال اموال یا کار خود را ندهید.

هرگونه تغییر را به NVC اطلاع دهید

 نیازی نیست که درمورد درخواست خود با مرکز ملی ویزا تماس بگیرید، آنها برای اطلاعات مورد نیاز با شما تماس می گیرند. اگر بخواهید تغییری در وضعیت شخصی خود ایجاد کنید یا آدرس خود را تغییر دهید، باید با NVC تماس بگیرید. در صورت رسیدن به 21 سالگی برای کودک یا تغییر وضعیت تأهل، مهم است که NVC را آگاه کنید، زیرا این امر ممکن است در صلاحیت ویزای شما تأثیر بگذارد.

نامه الکترونیکی روش بهتر ارتباط NVC است. آدرس پست الکترونیکی NVC [email protected] است. لطفاً توجه داشته باشید برای تماس با NVC از حساب ایمیل شخصی خود استفاده کنید. اگر روی آدرس ایمیل ارائه شده کلیک کردید و رایانه شما به طور خودکار به ایمیل شخصی شما متصل نمی شود، آدرس ایمیل فوق را با استفاده از حساب ایمیل شخصی خود کپی و جایگذاری کنید

برای اطمینان از پاسخ سریع، لطفاً موارد زیر را انجام دهید. شماره پرونده NVC یا شماره رسید USCIS خود را در بخش موضوع ایمیل وارد کنید. نام و تاریخ تولد متقاضی و نام دادخواست و تاریخ تولد را ارائه دهید. اگر درخواست مربوط به استخدام است، نام شرکت یا سازمان کارفرما را وارد کنید.  نام وکیل ، دفتر حقوقی و آدرس را ارائه دهید (در صورت وجود)

همچنین می توانید از طریق تلفن با NVC - (603) 334 0700 ساعات دوشنبه تا جمعه از 7:00 صبح تا 12  ظهر تماس بگیرید. کارمندان   امور خدمات  مراجعین در دسترس هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند. برای دریافت پاسخ خاص  در مورد پرونده  خود باید اطلاعات زیر را ارائه دهید. شماره پرونده NVC یا شماره رسید USCIS شما. نام متقاضی و تاریخ تولد و نام خواهان و تاریخ تولد. اگر وکیل هستید، نام دفتر حقوقی درخواست کننده اطلاعات را وارد کنید.

لطفا توجه داشته باشید این سرویس نیاز به استفاده از تلفن لمسی (سیستم تون )دارد. در آخر، می توانید با NVC از طریق پست هم تماس بگیرید. سواالات کتبی درمورد یک پرونده باید به مرکز ویزای ملی ارسال شود .Attn WC31 Rochester Ave. Suite 200Portsmouth، NH 03801 2915

فرم ها، مدارک و عکس ها باید به مرکز ملی ویزا ارسال شود Attn DR31 Rochester Ave. Suite 100 Portsouth، NH 03801 2914

.پس از اعطای گرین کارت به شما اگر ویزای مهاجرت به شما اعطا شود، افسر کنسولگری یک بسته اطلاعاتی به شما می دهد.

 این بسته به عنوان Visa Packet شناخته می شود. شما نباید این بسته را باز کنید.

به محض ورود به ایالات متحده، باید بسته ویزا خود را به مأمور گمرک و مرزبانی  تحویل بدهید. در بدو ورود  نیز اثر انگشت  شما  ثبت خواهد شد.  شما توسط یک افسر گمرک و یا مرزبانی مورد بازرسی قرار خواهید گرفت و در صورت قابل قبول بودن، به عنوان یک دارنده اقامت دائم ایالات متحده پذیرفته خواهید شد، که به شما این امکان را می دهد که در ایالات متحده  آمریکا زندگی و کار دائمی داشته باشید.

اگر درخواست ویزا شما رد شود، یک برگه مردودی به شما داده می شود که دلیل یا دلایل رد شما را نشان می دهد. در صورت لزوم ، به شما خواهند گفت که برای اعتراض به  مردود شدن چه اقداماتی را می توانید انجام دهید.

کارت سبز خود را دریافت کنید

 کارت سبز  را برای شما ارسال می کنند. اگر ظرف 30 روز از ورود خود  به ایالات متحده کارت سبز خود را دریافت نکردید، لطفاً با شماره تلفن 1 800 375 5283 با مرکز خدمات  ملی USCIS تماس بگیرید یا با تعیین وقت Info Pass به دفتر محلی USCIS خود مراجعه کنید.

انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 541

به "قانون مهاجرت و ملیت (کارت سبز) آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "قانون مهاجرت و ملیت (کارت سبز) آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون مهاجرت و ملیت (کارت سبز) آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید