ویزاهای قراردادی و سرمایه گذاری آمریکا

به طور عمومی، یک شهروند از یک کشور خارجی که قصد دارد وارد ایالات متحده شود، ابتدا باید برای اخذ ویزا اقدام کند، ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت و یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم. ویزای قراردادی (E-1) و ویزای سرمایه گذاری (E-2) مخصوص به کشورهایی است که ایالات متحده با آنها معاملات تجاری و ناوبری دارد.

ویزاهای قراردادی و سرمایه گذاری آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در صورتی شما میتوانید به آمریکا بروید که:

تجارت قابل توجهی از جمله تجارت در زمینه خدمات یا تکنولوژی، در حوزه فعالیت های واجد شرایط ، بین ایالات متحده و کشور طرف قرارداد انجام دهید و یا کارهای یک شرکت را که در آن مقدار قابل توجهی سرمایه گذاری کرده اید ، توسعه و هدایت کنید.

لیست زیر نمونه هایی از انواع شرکتهایی است که تحت مقررات ویزای E تجارت می کنند:

  • بانک های بین المللی
  • بیمه
  • حمل و نقل
  • گردشگری
  • ارتباطات

برای دریافت ویزای ‎Treaty Trader (E-1)‎ باید شهروند یکی از کشورهای طرف قرار داد باشید.

شرکت بازرگانی که قصد دارید برای آن به ایالات متحده بیایید باید تابعیت کشور طرف قرارداد را داشته باشد ، به این معنی که افراد دارای تابعیت کشور پیمانکار باید حداقل صاحب 50 درصد از شرکت باشند.

لاز به ذکر است که تجارت بین المللی باید قابل توجه باشد ، به این معنی که حجم قابل توجهی از سرمایه به صورت مداوم در تجارت برقرار باشد.

بیش از 50 درصد تجارت بین المللی باید بین ایالات متحده و کشور طرف قرارداد انجام شود.

تجارت به معنای مبادله بین المللی کالا ، خدمات و تکنولوژی است. عنوان اقلام تجاری باید از یک طرف به طرف دیگر ارسال شود.

شما باید یک کارمند ضروری به شمار بیایید ، در یک موقعیت نظارتی یا اجرایی مشغول به کار باشید ، یا دارای مهارت های بسیار تخصصی و ضروری برای حوزه کاری شرکت باشید. کارگران ماهر یا غیرماهر عادی شرایط لازم را ندارند.

شرایط ویزای سرمایه گذاری Treaty Investor (E-2)‎

سرمایه گذار ،که میتواند یک شخص باشد، یا شراکت یا نهاد شرکتی باید تابعیت یک کشور طرف قرارداد را داشته باشد.

اگر پای یک کسب و کار در میان است، باید حداقل 50 درصد از آن کسب و کار متعلق به کسانی باشد که تابعیت کشوری را داشته باشد که جز طرف قراردادهای ایالات متحده است

میزان سرمایه گذاری باید قابل توجه باشد ، وجوه سرمایه گذاری یا دارایی های متعهد باید غیر قابل برگشت باشد میزان سرمایه برای تایید و اطمینان از عملکرد موفقیت آمیز شرکت باید کافی باشد.

سرمایه گذاری باید یک بنگاه اقتصادی واقعی باشد ، به این معنی که یک شرکت فعال تجاری یا کارآفرینی باشد. یک سازمان که تنها روی کاغذ ثبت شده ، سرمایه گذاری با سفته و بدون فعالیت واجد شرایط نیستند. وجوه بدون پشتوانه و تعهد در حساب بانکی یا اوراق بهادار ، سرمایه گذاری محسوب نمی شود.

این فعالیت اقتصادی و تجاری باید به میزان قابل توجهی بیش از تأمین هزینه های زندگی شما و خانواده تان درآمدزایی داشته باشد ، یا باید تأثیر اقتصادی قابل توجهی در ایالات متحده داشته باشد.

باید کنترل وجوه سرمایه را داشته باشید و سرمایه گذاری باید از نظر تجاری در معرض ریسک باشد. وام های تضمین شده با دارایی های شرکت سرمایه گذاری مجاز نیستند

در این نوع ویزای آمریکا، شما برای توسعه و هدایت شرکت باید به ایالات متحده بیایید. اگر شما سرمایه گذار اصلی نیستید ، باید یک کارمند مهم باشید، که در یک موقعیت نظارتی ، اجرایی یا کاملاً تخصصی استخدام شده است. کارگران ماهر و غیر ماهر عادی صلاحیت ندارند و تایید نخواهند شد.

نحوه اپلای و درخواست ویزا

چندین مرحله برای اپلای ویزا پیش روی شماست. ترتیب این مراحل و چگونگی انجام آنها میتواند در سفارت یا کنسولگری های ایالات متحده که در آنها درخواست میدهید، متفاوت باشد.

حتما دستورالعملهای موجود در وب سایت سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می دهید را مطالعه کنید

درخواست ویزا به صورت آنلاین

فرم ویزای غیرمهاجرتی آنلاین ، فرم DS-160 - است .درباره نحوه تکمیل فرم DS-160 اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما باید: 1) درخواست ویزای آنلاین را تکمیل کنید و 2) صفحه تأیید فرم درخواست را چاپ کنید و در مصاحبه همراه خود بیاورید

عکس : شما باید عکس خود را در زمان تکمیل فرم DS-160 آپلود کنید. عکس شما باید مطابق با شرایطی که در توضیحات الزامات عکس آورده شده،باشد

زمان بندی برای مصاحبه

در حالی که مصاحبه برای متقاضیانی که سنین خاصی دارند (که در زیر ذکر شده است) ، معمولاً لازم نیست ، افسران کنسولگری اختیار دارند که مصاحبه با هر متقاضی را صرف نظر از سن شخص ، انجام دهند.

  • اگر سن شما زیر 13 سال است: مصاحبه نیاز نیست
  • اگر سن شما بین 14 تا 79 سال است: مصاحبه نیاز است (در بعضی موارد استثنا قائل میشوند)
  • اگر سن شما بالای 80 سال است:معمولا مصاحبه لازم نیست

نیاز است وقت مصاحبه ویزای خود را در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشوری که زندگی می کنید تنظیم کنید. همچنین می توانید مصاحبه خود را در هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده برنامه ریزی کنید ، اما توجه داشته باشید که در این صورت تایید صلاحیت ویزا در خارج از محل اقامت دائم شما دشوار است.

مستندات مورد نیاز را جمع آوری کنید

قبل از مصاحبه ویزا، این مستندات و مدارک لازم را آماده کنید:

پاسپورت معتبر برای سفر به آمریکا - پاسپورت شما باید حداقل تا شش ماه بعد از مدت اقامت شما در ایالات متحده آمریکا معتبر باشد (مگر اینکه با توافق نامه های خاص کشور از این مورد معاف شود). اگر گذرنامه شما شامل بیش از یک نفر باشد، هر شخصی که به ویزا نیاز دارد باید درخواست جداگانه ای ارائه دهد.

برای ویزای غیر مهاجرتی، صفحه تایید تکمیل فرم DS-160 لازم است

رسید پرداخت:اگر نیاز به پرداخت وجه است، قبل از مصاحبه این کار را انجام دهید

عکس : شما باید عکس خود را در زمان تکمیل فرم DS-160 آپلود کنید. اگر آپلود با موفقیت انجام نشد، باید یک عکس مطابق با شرایطی که در توضیحات الزامات عکس آورده شده، چاپ کنید و همراه خود ببرید

برای ویزای غیر مهاجرتی از نوع قراردادی یا سرمایه گذاری، فرم DS-156E باید تکمیل شود. این فرم برای موارد زیر نیاز است:

کلیه متقاضیان ویزای E-1 treaty trader

کلیه متقاضیان ویزای E-2 treaty investor (اگر شما یک مدیر اجرایی / مدیر / کارمند ضروری هستید)

اسناد اضافه تری ممکن است لازم باشد

در وب سایت کنسولگری یا سفارت دستور العمل های مربوط به اپلای ویزا را مطالعه کنید. برای اینکه صلاحیت شما تایید شود ممکن است مدارک و مستندات بیشتری نیاز باشد

متقاضیان ویزای قراردادی Treaty Trader (E-1) یا سرمایه گذاری Treaty Investor (E-2) باید ثابت کنند که بنگاه تجاری یا شرکت سرمایه گذاری از الزامات قانونی برخوردار بوده و بسیاری از الزامات مربوط به رده ویزای E را رعایت می کند.

افسر کنسولگری ممکن است فرم های خاصی را برای این منظور در اختیار شما قرار دهد تا تکمیل کنید. ممکن است کنسولگری مستندات بیشتری را برای تعیین صلاحیت شما برای یک ویزای قراردادی یا سرمایه گذاری درخواست کند. برای کسب جزئیات بیشتر در مورد این دسته ، به دفترچه راهنمای امور خارجه 402.9 بخش مربوط به ویزای قراردادی یا سرمایه گذاری مراجعه کنید.

در مصاحبه ویزا شرکت کنید

در طول مصاحبه ی ویرا، افسر کنسولگری بررسی میکند که آیا شما صلاحیت دریافت ویزا را دارید یا خیر. در صورت تایید صلاحیت، بررسی میکند کدام دسته از ویزاها متناسب با هدف شما از این سفر است.برای دریافت ویزایی که برای آن درخواست می کنید باید تأیید کنید که شرایط مندرج در قانون ایالات متحده را دارا هستید.

اسکن اثر انگشت دیجیتال بدون جوهر به عنوان بخشی از روند درخواست شما انجام خواهد شد. این مدرک معمولاً در طول مصاحبه گرفته می شود ، اما ممکن است بسته به موقعیت مکانی، شرایط متفاوت باشد

بعد از مصاحبه ویزا، ممکن است درخواست شما نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد. در این صورت افسر کنسولگری این مورد را به شما اطلاع خواهد داد

زمانی که ویزا تایید شد،می توانید هزینه صدور ویزا را بپردازید ، و نحوه دادن گذرنامه با ویزا به شما اطلاع داده خواهد شد. زمان پردازش ویزا را مرور کنید تا بدانید گذرنامه شما با ویزا چه زمانی آماده می شود.

ورود به ایالات متحده

با داشتن ویزا یک شهروند خارجی اجازه دارد به ایالات متحده (به طور معمول از طریق فرودگاه) سفر کند و اجازه ورود به ایالات متحده را درخواست کند. البته داشتن ویزا، ورود به ایالات متحده را تضمین نمیکند. وزارت امنیت داخلی (DHS) ، مقامات گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) در زمان ورود میتوانند اجازه یا عدم اجازه ورود را صادر کنند.

اگر اجازه ورود به شما داده شد، مقام CBP یک مهر یا کاغذ پذیرش فرم I-94 ، پرونده ورود / خروج را به شما می دهد. با بازبینی در وب سایت CBP ، در مورد شرایط پذیرش،ورود ، محدودیت ها در مورد آوردن غذا ، محصولات کشاورزی و سایر کالاهای محدود / ممنوع و سایر موارد بیشتر مطلع شوید.

اقامت خود را تمدید کنید

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه درخواست تمدید اقامت خود بیش از تاریخی که در مهر یا فرم پذیرش شما ذکر شده است ، به وب سایت خدمات اقامت و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) مراجعه کنید.

شما باید در تاریخ یا قبل از تاریخی که روی مهر پذیرش یا کاغذ فرم I-94 مشخص شده است ، ایالات متحده را ترک کنید ، مگر اینکه درخواست شما برای تمدید اقامت توسط USCIS تأیید شود.

عدم خروج به موقع از ایالات متحده منجر باطل شدن ویزای شما خواهد شد. طبق قوانین ایالات متحده ، ویزای مسافرانی که به موقع خارج نشده اند به طور خودکار باطل می شود(بند 222 (g) قانون مهاجرت و تابعیت). اگر ویزای چند بار ورود داشته باشید و به دلیل عدم خروج به موقع باطل شود ، دیگر ویزای شما برای ورودهای بعدی به ایالات متحده معتبر نخواهد بود.

عدم خروج به موقع از ایالات متحده ممکن است منجر به عدم تایید صلاحیت ویزاهایی شود که در آینده میخواهید درخواست کنید. موارد رد ویزا و عدم صلاحیت ها را در وب سایت مربوطه مرور کنید

تغییر وضعیت

زمانیکه در ایالات متحده هستید ، ممکن است بخواهید که خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) وضعیت غیر مهاجرتی شما را به یک دسته غیر مهاجرتی دیگر تغییر دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت USCIS به بخش Change My Nonimmigrant Status مراجعه کنید

درخواست تغییر وضعیت از USCIS در زمانی که در ایالات متحده هستید و قبل از انقضای مدت اقامت مجاز شما، نیازی به درخواست ویزای جدید ندارد. با این حال اگر نمی توانید در ایالات متحده بمانید در حالی که USCIS درخواست تغییر وضعیت شما را بررسی می کند ، باید برای ویزا در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده درخواست بدهید

همسر و فرزندان:

همسر و فرزندان مجرد شما که زیر 21 سال هستند، میتوانند برای همراهی یا پیوستن به شما برای اقامت موقت درخواست ویزا دهند.

برای کسب اطلاعات در مورد استخدام و درس خواندن، در وب سایت USCIS به بخش های Treaty Traders (E-1) ، Treaty Investors (E-2) و Employment Authorization مراجعه کنید.

تا زمانی که ویزا لغو یا باطل نشود ، اعتبار دارد. بنابراین ویزای معتبر ایالات متحده در گذرنامه ای که منقضی شده است هنوز معتبر است. اگر در گذرنامه منقضی شده خود ویزای معتبری دارید ، آن را از گذرنامه منقضی شده خود حذف نکنید. شما می توانید از ویزای معتبر خود در گذرنامه منقضی شده به همراه گذرنامه معتبر جدید برای سفر و پذیرش در ایالات متحده استفاده کنید.

منبع: travel.state.gov
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 402

به "ویزاهای قراردادی و سرمایه گذاری آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ویزاهای قراردادی و سرمایه گذاری آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزاهای قراردادی و سرمایه گذاری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید