چگونه شانس تائید شدن ویزای توریستی آمریکا را بالا ببریم

آن­دسته از اتباع خارجی که شامل طرح معافیت ویزا نیستند، برای سفری کوتاه به آمریکا باید ویزای توریستی ( B1 یا B2 ) دریافت کنند، هم برای تجارت و هم تفریح. به عنوان مثال برای گردش، تعطیلات، دیدار خانواده و دوستان، معالجات پزشکی، ملاقات کاری، شرکت در کارگاه کسب و کار یا برای فراغت شخصی باید این نوع ویزا را تهیه کرد. معمولا متقاضیان مایلند قبل از اقدام به درخواست ویزا بدانند چقدر شانس تائید شدن دارند. به همین منظور، لیستی از مدارک تهیه کرده ایم که به کمک آنها می­توانید به مامور کنسول ثابت کنید که پس از گردشی کوتاه به کشورتان بازمی­گردید.

چگونه شانس تائید شدن ویزای توریستی آمریکا را بالا ببریم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اطلاعاتی که در ادامه آورده شده تنها یک معرفی نامه است و به معنی اطمینان از تائید شدن درخواست ویزای آمریکا شما نیست. تائید شدن درخواست ویزا بستگی به نظر مامور مهاجرت آمریکا دارد که ویزا را تائید یا رد کند.

مدارک مورد نیاز پیشنهادی:

شغل و حرفه

داشتن شغل در کشور محل اقامتتان تضمینی برای صدور ویزا نیست. ماموران مهاجرت مدت زمان اشتغال در شغل فعلی یا شغل قبلی تان، نوع کار و میزان درآمد فعلی شما را بررسی می­کنند.

مدت زمان گردش شما در آمریکا نیز سنجیده می­شود، ماموران مهاجرت از فرد متاقضی که بخواهد دو ماه در آمریکا بماند سوالاتی خواهند پرسید. مهم است که ماهیت شغل خود را در نظر بگیرید و از محل کارتان مجوز مرخصی بگیرید، بنابراین شما باید گواهی اشتغال به کار که موقعیت شما را بیان می­کند، تهیه کنید.  این گواهی شامل تاریخ شروع، موقعیت فعلی، درآمد ماهیانه و سالیانه و گواهی مرخصی می شود. مامور مهاجرت این مدارک را به عنوان منبعی برای ارزیابی درخواست شما درنظر می­گیرد.

تعهد خانواده

به عنوان مثال تعهدات خانوادگی نظیر والدین سالخورده ای که به حضور شما برای رفع نیازهایشان احتیاج دارند یا تعهد نسبت به فرزند یا فرزندانتان که نیاز به مراقبت دارند، بخصوص اگر به سن مدرسه نرسیده باشند. متقاضی باید اسنادی رسمی مبتنی بر سازماندهی روابط خانوادگی ارائه دهد، نامه ای از پزشکان که شرایط پزشکی اعضای خانواده وابسته را شرح می­دهد و مدرکی که نشان دهد فرزندتان در مدرسه ثبت نام شده است.

همچنین می­توانید نامه­ای حمایتی از اعضای خانواده تان تهیه کنید، که گواهی دهد در مدت زمانی که شما حضور ندارید از عزیزانتان مراقبت می­کنند. این کار به شما کمک می­کند تا بتوانید به سوالات مامور مهاجرت درخصوص مراقبت از خانواده تان پاسخ دهید.

اموال و دارایی شخصی

افرادی که ملک شخصی، زمین و مایملک دارند، و یا مبلغ هنگفتی را در کشور خود سرمایه گذاری کرده اند تمایلی به ترک کشور خود ندارند. حال آنکه داشتن پشتوانه مالی لازمه سفر است، باید مدارکی از مالکیت و دارایی مالی ارائه شود که نشان دهنده ارتباط متقاضی با کشورش باشد. مدارک می­تواند شامل مالکیت املاک و مستغلات، تجارت و یا ملک باشد.

مشارکت اجتماعی

مدارکی که نشان دهد در حال حاضر در مسائل اجتماعی مشارکت دارید می­تواند شانس تائید شدن ویزای شما را بالا ببرد. اینکه شما از مشارکت خود راضی هستید و نسبت به فعالیت های اجتماعی خود متعهدید و به همین دلیل مایلید به کشور خود برگردید به متقاعد کردن مامور کنسولی کمک می­کند.

تاریخچه سفر

اگر اخیرا به منظور گردشگری به کشوری سفر کرده اید و بیش از حد مجاز در آنجا اقامت نداشته اید یا از اقامت مجاز ارائه شده توسط مهاجرت قانونی پیروی کرده اید، در این صورت مامور مهاجرت به شما اعتماد خواهد کرد که در طول سفر خود به آمریکا بیش از حد مجاز اقامت نخواهید داشت و بعد از تعطیلات به کشور خود برمیگردید.

ارائه مدارک بیشتر که نشان دهد شما به کشورتان بر میگردید احتمال تائید شدن ویزایتان را بالا می­برد.

انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 542

به "چگونه شانس تائید شدن ویزای توریستی آمریکا را بالا ببریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شانس تائید شدن ویزای توریستی آمریکا را بالا ببریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید