آشنایی با ویزای دانشجویی آمریکا

اگر قصد دارید در آمریکا به تحصیل بپردازید، باید برای ویزای دانشجویی F-1 اقدام کنید. در اینجا مرحله به مرحله شما را در روند درخواست راهنمایی خواهیم کرد. لطفا توجه داشته باشید که مقامات آمریکا می­توانند در هر زمان مقررات ویزا را تغییر دهند و قوانین مختلفی در مورد کشورهای مختلف اعمال کنند، بنابراین همیشه اطلاعات مربوط به ویزاهای آمریکا را در وب سایت رسمی بررسی کنید. ما به بهترین وجه به شما کمک می­کنیم اما وظیفه شماست که تمام مراحل درخواست را مطابق با دستورالعمل ها و مقررات آمریکا انجام دهید.

آشنایی با ویزای دانشجویی آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دانشجویانی که با ویزای آمریکا می­آیند هدف اصلی شان باید تحصیل باشد و باید به صورت تمام وقت مشغول تحصیل باشند. اطلاعات شخصی دانشجویان ممکن است با رعایت قوانین محلی در دسترس آمریکا و سازمان­های دولتی ایالتی قرار گیرد. طبق قانون، مرکز آموزش شما موظف است هرگونه تغییر در وضعیت ثبت نام دانشجو یا سایر شرایط که ممکن است به وضعیت ویزا مربوط باشد، به دولت آمریکا اطلاع دهد.

در ادامه راهنمای هشت مرحله ای در مورد نحوه درخواست ویزای دانشجویی F1 به آمریکا را مشاهده می­کنید:

1- به یک مرکز آموزشی مراجعه کنید و I-20 بگیرید

قبل از درخواست ویزای دانشجویی باید در یکی از مراکز آموزشی آمریکا ثبت نام کنید. هنگامی که مرکزی شما را پذیرفت، یک مدرک I-20 برای شما ارسال می­کند که در طول مراحل درخواست ویزا به آن نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید که نام و تاریخ تولد شما در I-20 با پاسپورت شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، باید از مدرسه بخواهید که آن را تغییر دهد و نامه ای جدید برای شما بفرستد.

ما می­توانیم به شما در یافتن یک مرکز آموزشی مناسب و استفاده از مدارس زبان، کالج ها و دانشگاه­های آمریکا کمک کنیم.

2- هزینه ویزای غیر مهاجرتی SEVIS را پرداخت کنید (200 دلار)

هنگامی که در آمریکا تحصیل می­کنید، در سیستم اطلاعات SEVIS، Student و Exchange Visitor ثبت نام خواهید کرد. برای شروع درخواست ویزا، باید هزینه SEVIS را در https://www.fmjfee.com/ پرداخت کنید. هنگام پرداخت شناسه SEVIS را که در I-20 شما ثبت شده، وارد کنید. فراموش نکنید که رسید پرداخت را چاپ کنید!

3- فرم درخواست DS-160 را بصورت آنلاین تکمیل کنید

مرحله بعدی پر کردن فرم درخواست آنلاین DS-160 است. در اینجا شما باید یکسری از مشخصات شخصی (نام، آدرس، ملیت و غیره) را پر کنید و به سوالات مربوط به سلامتی و سوء پیشینه پاسخ دهید. همچنین باید یک عکس بارگذاری کنید. استفاده از عینک مجاز نیست. شرایط لازم برای عکس را بخوانید.

به یاد داشته باشید که صفحه تأیید را همراه با بارکد چاپ کنید!

در صورت نیاز به تمدید گذرنامه، باید این کار را قبل از شروع درخواست DS-160 انجام دهید، زیرا شماره گذرنامه باید با شماره وارد شده در مصاحبه در مرحله 5 مطابقت داشته باشد. توصیه می­کنیم اگر گذرنامه شما برای کل زمان اقامت شما معتبر باشد نیازی نیست که آن را در آمریکا تمدید کنید. اگر ملیت شما در لیست موارد استثنا نباشد، گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه بیشتر از مدت اقامت شما در آمریکا اعتبار داشته باشد.

4- هزینه درخواست را پرداخت کنید

هنگامی که فرم DS-160 را تکمیل کردید، باید هزینه درخواست ویزا (160 دلار ) را پرداخت کنید. این همان هزینه SEVIS نیست (چرا یک کار ساده را پیچیده می­کنید ...) پس کل هزینه ویزا 360 دلار است.

نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آمریکا خود را انتخاب کنید و در بخش ویزای دانشجویی F-1 وب سایت آن­ها دوری بزنید. در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد پرداخت هزینه درخواست ویزا خواهید یافت. معمولا، باید رسید را چاپ کنید، در مراحل بعدی به شماره مرجع پرداخت نیاز خواهید داشت.

5- مصاحبه را در سفارت آمریکا رزرو کنید

پس از پرداخت هزینه درخواست، می­توانید مصاحبه خود را از طریق لینک سفارت که در بالا آورده شد، رزرو کنید. زمان انتظار می­تواند قبل از شروع سال نو در ژانویه و آگوست باشد، بنابراین در اسرع وقت مصاحبه را رزرو کنید. شما باید شماره گذرنامه، شماره مرجع CGI خود را از رسید پرداخت هزینه درخواست و شماره بارکد 10 رقمی را از فرم تائید DS-160 وارد کنید.

6- مدارک را برای مصاحبه آماده کنید

برای مصاحبه باید تعدادی مدرک تهیه کنید. از جمله این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه
  • صفحه تأیید DS-160
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا و هزینه SEVIS
  • عکسی مطابق با راهنمایی های موجود در لینک بالا. اگر عکس را با موفقیت بصورت آنلاین بارگذاری کنید، ممکن است نیازی به این مورد نباشد. بررسی کنید که در صفحه سفارت درباره مدارک مورد نیاز مصاحبه چه گفته شده.
  • فرم I-20

لطفا توجه داشته باشید که برخی از سفارتخانه­ها ممکن است به مدارک اضافی نیاز داشته باشند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که موارد ذکر شده در وب سایت سفارت یا کنسولگری که درخواست خواهید داد را بررسی کرده اید.

همچنین باید مدارک پشتیبان ارائه دهید، از جمله:

  • مدارکی که از آنها تضمین می­کند که می­توانید همه هزینه­های تحصیل، زندگی و سفر را پرداخت کنید.
  • سوابق تحصیلی مانند کارنامه، مدرک تحصیلی و نتایج آزمون (مانند نمره TOEFL)
  • اسنادی که ثابت می­کند شما هنوز با کشور خود ارتباط دارید و پس از تحصیل دوباره برخواهید گشت، به عنوان مثال بلیط برگشت، قرارداد آپارتمان، قرارداد کار، نامه ثبت نام از یک مرکز آموزشی و غیره.

7- مصاحبه در سفارت آمریکا

در سفارت آمریکا شخص مصاحبه کننده شما در درجه اول بررسی می­کند که:

  • هدف اصلی شما واقعاً تحصیل است و مهارت­های لازم برای گذراندن دوره را دارید
  • شما از پس هزینه­های خود را در آمریکا بر می­آیید
  • بعد از اتمام تحصیلات قصد بازگشت به خانه را دارید
  • خطر امنیتی ندارید

اطمینان حاصل کنید که مدارک لازم را به همراه داشته و هرآنچه برای درخواست خود لازم است از قبل مطالعه کنید. در اینجا می­توانید برخی از سوالات مورد انتظار را در طول مصاحبه ویزای F1 خود پیدا کنید.

8- به آمریکا سفر کنید

درخواست ویزای شما در مصاحبه تأیید یا رد خواهد شد. در صورت تأیید، بایستی گذرنامه و ویزایتان را ظرف 7 روز پس از مصاحبه برای اکثر کشورها دریافت کنید. حال وقت آن است که پرواز خود را به آمریکا رزرو کنید، اگر قبلا این کار را انجام نداده اید. هنگامی که ویزای دانشجویی F-1 دارید، نیازی به بلیط برگشت ندارید، بنابراین رزرو بلیط رفت تنها اشکالی ندارد. می­توانید در اولین فرصت 30 روز قبل از شروع دوره که در فرم I-20 شما ذکر شده، وارد آمریکا شوید. فراموش نکنید که فرم I-20خود را در چمدانتان بگذارید زیرا هنگام ورود باید آن را در کنترل مهاجرت فرودگاه نشان دهید.

هنگام تحصیل در آمریکا، رزرو بیمه دانشجویی را فراموش نکنید!

 
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 554

به "آشنایی با ویزای دانشجویی آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با ویزای دانشجویی آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویزای دانشجویی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید