12 دلیل برای اینکه ونکوور مکان مناسبی برای زندگیست

من یک دهه در ونکوور زندگی کردم ، حداقل یکبار در سال از آن دیدن می کنم و میخواهم بعد از بازنشستگی در انجا زندگی کنم. علاوهبراین باید بگویم که من در بسیاری از مشهورترین و بزرگترین شهرهای جهان زندگی کرده ام یا از آنها بازدید نموده ام ، و همچنین شهرهای کوچکتر را نیز دیده ام مانند: سیدنی ، ملبورن ، تورنتو ، سانفرانسیسکو ، سان دیگو ، سائوپائولو ، ریو دو ژانیرو ، برازیلیا ، لس آنجلس ، میامی ، سنگاپور ، اتاوا ، کلگری ، کپنهاگ و ...

12 دلیل برای اینکه ونکوور مکان مناسبی برای زندگیست

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اما هر چقدر که در شهرهای مختلف دنیا وقت گذراندم ، بیشتر به این نتیجه رسیدم که ونکوور چقدر خاص است. اما چرا؟

1. ونکوور دارای یک فضای فوق العاده زیبا است. هیچ راهی برای نادیده گرفتن این همه زیبایی وجود ندارد. زیباییهای طبیعی ونکوور بیشتر از هر شهر بزرگ دیگری در دنیاست. کوه های ساحل شمالی ، خلیج انگلیس که در نزدیکی اقیانوس آرام واقع شده و به وسیله جزیره وتکوور از بدترین طوفان ها در امان مانده ، جنگل های معتدل بارانی با درختان عظیم ، حیات وحش منحصربفرد و آتشفشان فعال کوه. بیکر ، که جانشین کوه. فوجی شده، همه و همه از جذابیتهای ونکوور به شمار می ایند.

2. ونکوور تا کنون به خاطر زیباییهای منحصربفردش شناخته نشده. سیدنی و سانفرانسیسکو هم همین شرایط را دارند. شهرهای دیگر جهان نیز تقریبا دارای چنین شرایطی هستند. با این حال ، دولتمردان ونکوور پارک استنلی را ساختند ، یک پارک منحصربفرد 1001 هکتاری، مملو از درختان بکر که از سال 1886 به جای مانده اند. ونکوور با وضع قانون حفظ زمین های کشاورزی در سال 1973 و منطقه سبز در سال 1996 محدودیت های جدی ای را برای رشد شهری وضع کرد. این امر سبب ایجاد دالان های طبیعی دیدنی شد که میتوانند چشم اندازهای زیبای سال 1989 را به بینندگان نشان دهند. پروژه Vancouver Seawall که 22 کیلومتر از اراضی اطراف مرکز شهر و پارک استنلی را پوشش میدهد نیز در سال 1917 آغاز شد . دولتمردان ونکوور سیاست ها و مقررات برنامه ریزی شهری ای را به کار گرفتند که سبب میشود مهندسین ساختمانی قوانین خاصی را برای ساختن بناهایشان در نزدیکی ساحل رعایت نمایند. این امر سبب شد که مردم در ساختمانهای کاملا مدرنی سکنی داده شوند ، اما طبیعت با شکوه ونکوور نیز به راحتی دردسترسشان باشد. چنین استراتژی سبب شده که تراکم ونکوور هنوز هم بسیار کمتر از بسیاری از شهرهای آسیا و آمریکای جنوبی باشد ، و این بدان معناست که امکان پیاده روی ، دوچرخه سواری و عبور و مرور نسبت به اکثر شهرهای جهان در ونکوور با سرعت و سهولت بیشتری انجام میشود.

3. ونکوور دروازه اصلی کانادا و آسیا است. مناطق چینی موجود در دیگر شهرهای آمریکای شمالی واقعاً با آنچه در ونکوور میتوان دید قابل مقایسه نیستند. این شهر دارای محله چینی ها است ، اما بسیاری از بخشهای فرهنگ آسیایی در میان بافت شهری ونکوور رسوخ کرده اند و کاملاً بر ریچموند تسلط یافته اند. بهترین غذاهای کره ای ، ژاپنی و چینی آمریکای شمالی را می توان در ونکوور یافت . سوپرمارکت های مخصوص کالاها و غذاهای آسیایی نیز به وفور در این شهر وجود دارد. بخش اعظم چند فرهنگی و چند قومیتی بودن ونکوور از آسیا ناشی می شود که بسیار هم خوب است.

4. ونکوور در کانادا قرار دارد. صلح ، نظم و داشتن دولتی خوب. در مقدمه قانون اساسی کانادا و تمام قوانینی که از آن پیروی می شود ذکر شده است. کانادا مهاجران را دوست دارد ،چراکه از طریق هجوم آنها مزایای فوق العاده زیادی را به دست می آورد ، و ونکوور نه تنها از مزایای فرهنگ شرق آسیا بلکه از مزیت اکثر قومیت های دیگر نیز برخوردار است .

 تقریباً همه این قومیتها باهم کنار می آیند ، غذاهای یکدیگر را می خورند و به مذاهب هم احترام میگذارند. در کنار هم برای امرار معاش کار میکنند و یک بافت مدنی خاص را به وجود می اورند. کانادا یک کشور دموکرات است که مانند سایر کشورها عمل می کند ، فقط سیستم سیاسیش مانند برخی کشورهای انگشت شمار اصلاً فاسد نیست و در دنیا بیشتر از اینکه بعنوان جنگجو شناخته شوند به عنوان حافظ صلح شناخته می شوند ، اگرچه دولت فعلی کانادا قدری مبارزتر است. بزرگترین منبع خشونت ما تظاهرات گاه به گاه هاکی است ، که حتی در انها نیز شگفتی و آرامش خاصی وجود دارد.

5. ونکوور بسیار ثروتمند است. ونکوور یکی از بنادر بزرگ حمل و نقل در بخش شمالی آمریکاست که حجم عظیم کانتینرهای حمل و نقل و کشتی های تفریحی منحصربفردی که به ان وارد و از ان خارج میشوند ، درامد بالایی را برای ساکنین ونکوور به همراه دارد. ونکوور پایتخت تجاری بریتیش کلمبیا ست، سرزمینی مملو از منابع غنی نظیر جنگل ها و مواد معدنی ، بنابراین بسیاری از شرکت هایی که این منابع را استخراج می کنند ، دفاتر مرکزی یا شعب خود را در ونکوور تاسیس نموده اند ، و همین امر باعث سرازیر شدن پول به اقتصاد محلی شده است. زیبایی طبیعی ونکوور فقط ثروتمندان بین المللی را به سمت خود جذب نکرده و باعث نشده که انها خانه های سوم و چهارم خود را در این شهر بسازند ، بلکه شرکت های تولید کننده فیلم و شرکتهای سینمایی که با بهره گیری از شهر و زیبایی اطراف آن ، فیلمها و مستندهای خود را میسازند ، بار دیگر پول را به داخل این ایالت سرازیر میکنند. و سبب پربارتر شدن اقتصاد محلی میشوند. این امر منجر به بروز چالش هایی دررابطه با قیمت مسکن می شود ، اما خانه در ونکوور ازلحاظ استانداردهای جهانی چندان گران نیست ، بلکه با توجه به استانداردهای کانادا ییها، اندکی گران است و لذا بسیاری از انها که در خانههای چندصدمیلیون دلاری زندگی نمیکنند ترجیح میدهند از ترانزیت و زیرساخت های دیگر استفاده کنند. این غنای فرهنگی به دان معناست که ونکووریها دارای مراکز فرهنگی مناسبی نظیر مراکز - سمفونی ، موسیقی زنده ، تئاتر ، گالری های هنری ، و موزه ها - برای کسانی هستند که ازین هنرها لذت میبرند.

6. آب و هوای ونکوور. ونکوور در زمستان بندرت در زیر یخ و برف فرو می رود.و تابستان ها نیز به ندرت به نزدیک 30 درجه سانتیگراد می رسد و رطوبت چندانی هم ندارد. در طول سال می توانید به پیاده روی بروید ، دوچرخه سواری کنید و سایر کارها ی خود را در خارج از منزل انجام دهید. من مردمی را میبینم که در سال نو در خارج از خانه تنیس بازی می کنند و سالها بدون تهویه مطبوع در کاندو زندگی می کردم بدون اینکه مسئله خاصی برایم پیش بیاید. در زمستان تقریبا همه جا سفید میشود، اما در مقایسه با سایر قسمتهای جهان ، چندان غیرقابل تحمل نیست.

7. ونکوور سرسبز است و از هوای بسیار تمزی بهره میبرد. آب و هوا و باران های زمستانی سرسبز ی بی حد و حصری را در تمام طول سال برای ونکوور به ارمغان می اورند بنابراین اگر در کنار یک محل ساخت و ساز زندگی نکنید ، گرد و غبار و آلودگی آنقدرها در خانهتان جمع نمی شود. هوا تمیز است ، خیابان ها و ، سواحل نیز تمیز هستند. هوای این خطه از زمین بوی خوبی می دهد به طوری که هر وقت در ونکوور از هواپیما پیاده میشوم ، سرم را از پنجره ماشین بیرون میبرم تا یک نفس عمیق بکشم. بریتیش کلمبیا 93٪ برق خود را از طریق برق آبی تأمین می کند زیرا منابع خیره کننده ای برای تولید برق دارد ، به این معنی که در واقع هیچ آلودگی به دلیل استفاده از سوخت فسیلی برای شبکه برق وجود ندارد. در دره Fraser به دلیل استفاده از سوختهای گازوئیلی برای برخی خودروها ، گاهی اوقات کمی دود مشاهده می شود ، اما این مقدار دود براساس استانداردهای بین المللی ناچیز است.

8. رفت و امد در ونکوور واقعا عالیست. فقط سعی کنید در ساعات اوج ترافیک صبح در مرکز شهر رانندگی نکنید یا در ساعت ترافیک شب از مرکز شهر خارج شوید. مکان خود را انتخاب کنید تا بتوانید از ترن هوایی و قطارهای سریع السیر ی که از حومه شهر عبور میکنند استفاده کنید. ترافیک در جاده های ونکوور فوق العاده شدید است، اما چندان مهم نیست زیرا متوسط ​​زمان رفت و آمد در ونکوور نسبت به سایر شهرهای بزرگ موجود در سراسر جهان بسیار پایین است و به همین خاطر در بین شهرهای آمریکای شمالی معروف و منحصر به فرد میباشد. علاوهبراین میزان ترافیک در طی دهه منتهی به سال 2006 واقعاً کاهش یافته است. شما می توانید بدون استفاده از ماشین در ونکوور زندگی کنید. و با مترو به فرودگاه بروید. ونکوور هنوز سیستم دوچرخه سواری ندارد ، اما کارتوگو دارد و قدم زدن در ونکوور نیز عالی و ایمن است. ونکوور دارای تمیزترین و بهترین تاکسی های جهان است که اکثر آنها هیبریدی هستند. صادقانه بگویم سیستم حمل و نقل ونکوور از دیدگاه جهانی واقعا عالیست.

9. ونکوور شهری امن است. جرایم حاد در مقایسه با بیشتر شهرهای آمریکای شمالی بسیار کم و در مقایسه با شهرهای بین المللی نظیر توکیو یا سنگاپور به ندرت در این شهر اتفاق می افتند. بله ، ونکوور جیببر هایی دارد که به اندازه جیب برهای ماین و هاستینگز حرفه ای نیستند ، مخصوصا اگر هوا روشن باشد ، البته من خودم ده ها بار بعد از تاریکی هوا از تقاطع و خیابانها رد شدم و هرگز احساس خطر خاصی نکردم. علاوهبراین ونکوور دارای تعداد زیادی لاین مخصوص دوچرخه سواری است که شما را از ترافیک و عابران پیاده جدا میکند.

Vancouver is a safe city

10. ونکوور درواقع یک زمین بازی موجود در فضای باز است. آب و هوا ، اقیانوس و کوه ها با هم ترکیب شده و درطول سالیان متمادی ونکوور را به یک زمین بازی خاص تبدیل نموده اند. آیا می خواهید قایقرانی ، پدل بورد، تنیس ، اسنوبرد ، شنا ، موج سواری ، دویدن ، اسکیت ، دوچرخه سواری در کوهستان ، پاراگلایدر ، اسکی ، یک چرخه سواری، سوارکاری یا هر چیز دیگری را که انجام ان در خارج از خانه ممکن است و بدان علاقه دارید امتحان کنید؟ همه این کارها در طول سال امکان پذیر و لذت بخش است. اگر ایده شما برای گذراندن اوقات فراغت در بیرون از خانه ، وقت گذراندن در ساحل است ، ونکوور کیلومترها ساحل عمومی را در مرکز شهر برایتان فراهم اورده و یک ساحل بکر عالی نیز در نزدیکی UBC قرار دارد.

11. ونکوور مدارس عالی ای هم دارد. دانشگاه های UBC و Simon Fraser هر دو دارای رتبه بندی عالی در سطح بین المللی هستند و محوطه های دانشگاهی نیز از موهبت معماری عالی معماران مشهور فیض میبرند. این دانشگاهها دانشجویان بین المللی و همچنین بخشی از دانشجویان کانادایی را جذب می کنند.

12. ونکوور قهوه عالی هم دارد. طعم قهوه ونکوور بینظیر است و درواقع برای هرنوع سلیقه ای مناسب میباشد. من اسپرسوی سبک ایتالیایی را با ترکیب دانه های قهوه برزیلی کمی بو داده شده ترجیح می دهم . این ترکیب بینظیر را میتوان در بسیاری از مغازه ها با کیفیت بالا تهیه نمود. من دانه های قهوه بو داده محلی تازه را خیلی دوست دارم ، و برای دم کردن قهوه تازه در خانه نیز گزینه های زیادی وجود دارد. این روزها من بیشتر به فضاهای مجللی که قهوه سرو میکنند علاقهمند شده ام ، اما فضاهای سنتی و منحصربفرد ایتالیایی در بخشهای تجاری ، وفضاهایی با موسیقی گوشنواز نیز خالی از لطف نیستند. کافی شاپ هایی در ونکوور وجود دارد که برای دانش آموزان ESL کیکهای پنیری به اندازه سر شان سرو میکند و برخی کافی شاپ ها نیز به معنای اصلی ضد استارباکس هستند. البته استارباکس ها نیز برای کسانی که از طعم قهوه لذت میبرند راه اندازی شده اند.

منبع: huffpost.com
انتشار: 13 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 424

به "12 دلیل برای اینکه ونکوور مکان مناسبی برای زندگیست" امتیاز دهید

4 کاربر به "12 دلیل برای اینکه ونکوور مکان مناسبی برای زندگیست" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 دلیل برای اینکه ونکوور مکان مناسبی برای زندگیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید