بهترین چیزهایی که باید در ونکوور و ویستلر کانادا تجربه کنید!

ونکوور بین قله­ های مرتفع و اقیانوس آرام قرار گرفته و یکی از معرکه ­ترین شهرهای جهان است. این شهر تحت تأثیر جریان­های اقیانوسی گرم شده و در سایه حفاظت کوهستان­های فوق العاده قرار دارد، به علاوه از اقلیم معتدلی برخوردار بوده و در تمام سال آب و هوای ملایمی دارد. دمای ونکوور در تابستان به 20 درجه سانتیگراد می­رسند و برای حمام آفتاب در سواحل شهر عالی است. در زمستان به ندرت برف می­بارد، البته به استثنای مکان­هایی مانند تپه­ های نزدیک که با بارش برف می­توانید در آنها اسکی کنید و آسمان خراش­ها را هم تماشا کنید. در این جنگل بارانی معتدل، میزان بارش باران متوسط است اما جنگل­ها و شهر را مرطوب نگه می­دارد و زندگی را هم مختل نمی­کند.

بهترین چیزهایی که باید در ونکوور و ویستلر کانادا تجربه کنید!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با این حال، احتمالا بهار و پاییز تنها اسرار فصلی واقعی ونکوور هستند. در این فصل­ها می­توان از جاذبه­ های شهر دیدن کرد، نهنگ­ها مهاجرت می­کنند (از مارس تا اکتبر می­توان آنها را دید) اما شهر ساکت­تر و با ارزش­تر است و مزایای بی­نظیر دیگری هم دارد.

مثلاً ونکوور یکی از شهرهای محبوب برای شکموهاست. هیچ خوراکی نیست که نتوانید مزه کنید، و می­توانید در همه تورهای غذایی شرکت داشته باشید. این گزینه­ های خوشمزه در تمام طول سال در دسترس هستند اما در بهار، تعداد زیادی از مواد غذایی محلی و فصلی آشپزها را ترغیب می­کنند تا خلاقیت بیشتری به خرج دهند؛ در فصل پاییز هم محصولات جدید مانند سیب، صدف خوراکی و جوجه تیغی دریایی­های خوشمزه وارد منوها می­شوند. برای گردشی خوشمزه و نگاهی به تاریخچه شهر، با تورهایی مانند گسترونومیک گستاون همراه شوید. این تورها، گردش همراه با بازدید از غذاخوری­ها ارائه می­دهند و با آنها می­توانید به قدیمی­ترین محله­ های ونکوور سر بزنید که در آنها ترکیبی از غذاهای خوشمزه، آبجوی خانگی و افسانه­ های قدیمی که روی سنگفرش­ها نقل می­شوند، پیدا می­شود.

ونکوور یک شهر هیجان انگیز هم هست. حاشیه خیابان­ها درختکاری شده و به خصوص در بهار که شکوفه­ ها باز می­شوند، جلوه زیبایی ایجاد می­شود. در این شهر حتی یک فستیوال سالانه شکوفه گیلاس هم در ماه آپریل برگزار می­شود. ونکوور جنگل بارانی خودش را هم دارد که در پارک استنلی است و در آن باغچه­ های گل زیبایی ساخته شده که در بهار و تابستان غرق گل می­شوند، و درختان پارک در پاییز برگ می­ریزند. این پارک بسیار بزرگ است و می­توانید با تور دوچرخه­ای ونکوور از آن بازدید کنید. از مسیرهای 270 کیلومتری مخصوص دوچرخه بروید و در راستای مرز دریا، بین درختان قدیمی صنوبر و کاج گردش کنید و تاریخچه غنی ملل اولیه را ببینید.

برای بازدید از درختان جذاب­تر، سوار اتوبوس سریع­السیر رایگان شمال مرکز پارک پل معلق کاپیلانو شوید. از سال 1889 تا کنون، یک پل معلق بر فراز دره بزرگ رودخانه کاپیلانو کشیده شده است. این ناحیه در تمام سال دایر بوده و پارک آن با کانوپی جذاب و مسیر گردش صخره­ای سرگیجه آورش همیشه جذابیت داشته است. در زمستان پارک با لامپ­های ریسه­ای تزیین می­شود تا جلوه­ای فستیوال گونه پیدا کند. با این حال، احتمالاً بهترین زمان برای بازدید از این مکان، یک روز سرد و بارانی است چون در این روزها پارک خلوت­تر است، درختان مه گرفته می­شوند و عطر ملیح و باطراوتی از جنگل بارانی برمی­خیزد.

ویستلر فقط برای زمستان نیست

با شنیدن کلمه ویستلر، هرکسی به برف زیبا و اوقات خوشی که در ایستگاه اسکی می­گذراند فکر می­کند. البته اشتباه هم نمی­کند. ویستلر اندکی دورتر از دریا و در ارتفاعی بالاتر نسبت به ونکوور قرار دارد و در زمستان دمای میانگین کوهستانی آن به 5- درجه سانتیگراد می­رسد اما اذیت کننده نیست. بارش برف اینجا فراوان و قابل اعتماد است و سالانه ارتفاع برف به 12 متر می­رسد. ویستلر و کوهستان بلک کامب بیش از 8.100 اکر زمین شیبدار، 16 دره کوهی، سه یخچال و پارک­های زمینی مشهور در جهان را دربر می­گیرند. در ویستلر فرصت­های بیشتری برای اسکی و اسنوبورد، گردش در برف، موتورسواری روی برف، تیوپ سواری، یخ نوردی، ماهیگیری در یخ، سورتمه سواری و اسکیت رو یخ وجود دارد. تازه، نمایش بعد از اسکی را نباید از قلم انداخت.

اما همه جذابیت ویستلر به زمستانش ختم نمی­شود. در اواخر بهار که آفتاب زمین را گرم می­کند اما هنوز برف روی زمین هست، می­توانید با تی شرت روی قله­ ها اسکی کنید و برای دوچرخه سواری رایگان روی برف، گردش در اوایل فصل، آب تنی و حتی یک دور گلف بازی به روستای ویستلر بروید. در حقیقت بهار زمان مناسبی برای ترکیب همه جاذبه­ های ویستلر با قیمتی مناسب می­باشد. در این هنگام، روستا ساکت­تر و خلوت­تر است و جذابیت­های زیادی برای لذت بردن وجود دارند.

بهار زمان مناسبی برای گردش در جنگل­های اطراف ویستلر است. وقتی برف آب می­شود، گیاهان نورسته پیدا می­شوند و جنگل­ها بیش از هر موقع دیگری زنده به نظر می­آیند. مسیرهای پست به تدریج آشکار می­شوند و فضا را گردشی فوق العاده در جنگل آماده می­کنند. با این حال، برای اینکه از کانوپی شکوفا لذت کامل ببرید توصیه می­کنیم تور زیپ لاین را امتحان کنید. تعداد زیادی کابل از بالای رودخانه­ ها، دره­ ها و جنگل­های قدیمی ویستلر آویزان شده اند. به علاوه یک ساسکواچ 2/2 کیلومتری نیز وجود دارد که طولانی­ترین زیپ لاین کل کانادا و ایالات متحده است.

در فصل بهار، خرس­ها هم بیدار می­شوند. حدود 60 و خرده ای خرس سیاه در ویستلر و کوهستان بلک کامب زندگی می­کنند. طی ماه­ های اپریل و می تا اکتبر می­توانید به تور تماشای خرس­ها با راهنمای ماهر (با سواری یا پیاده) بپیوندید و در جنگل­های قدیمی گردش کنید و به نواحی خوراک دهی و خواب زمستانی حیوانات سر بزنید. با گرم شدن هوا، موش­های خرما و پرندگان و گوزن­ها نیز در ناحیه دیده می­شوند.

در فصل تابستان، ویستلر گرم می­شود. مسیرهای گردشی و دوچرخه سواری کاملاً باز هستند و کافه­ های ایوان­دار پر از ماجراجویانی می­شوند که برای تجدید قوا آمده اند. شیب­های ناحیه پر از گل­های وحشی می­شوند، آفتاب دوستان به در سواحل دریاچه و کنسرت فضای باز می­روند و در صبح خیلی زود، مردم داخل پشه بند از فضای باز لذت می­برند. تابستان زمان خوبی برای گردش در کوهستان هم هست. اما نزدیک اوج فصل لازم نیست عجله کنید. در فصل پاییز، رنگ برگ­ها تغییر می­کند و برگ­ها خشک و ترد می­شوند؛ فستیوال فرهنگی هنری و آرامشی که این فصل به همراه می­آورد، بسیار جذاب و لذتبخش است.

ماه سپتامبر هم زمان محشری برای دوچرخه سواری می­باشد. مسیرها خلوت هستند و برفی در آنها وجود ندارد، دما خیلی بالا یا خیلی پایین نیست، مسیرهای شیبدار پر از درختان زغال اخته و بلوبری­های کوهی هستند و رنگ­های زیبای پاییزی هم جلوه خاصی به طبیعت می­دهند.

منبع: wanderlust.co.uk
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 598

به "بهترین چیزهایی که باید در ونکوور و ویستلر کانادا تجربه کنید!" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین چیزهایی که باید در ونکوور و ویستلر کانادا تجربه کنید!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین چیزهایی که باید در ونکوور و ویستلر کانادا تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید