یک روز را در ونکوور چطور بگذرانیم؟ (برنامه سفر یک روزه ونکوور)

اگر فقط یک روز برای دیدن ونکوور وقت دارید در ادامه برایتان میگوییم که بهتر است کدام تجربیات را امتحان کنید.

یک روز را در ونکوور چطور بگذرانیم؟ (برنامه سفر یک روزه ونکوور)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در ادامه ابتدا از جذابیت های اصلی خواهیم گفت و بعد یک برنامه سفر پیشنهادی را مرور خواهیم کرد.

آنچه باید دید

پارک استنلی فضایی زیبا و عمومی با مسیری در کنار دریا، افراد بومی و گردشگران را هنگام پیاده­روی، دویدن یا دوچرخه سواری به تحسین مناظر وامیدارد. سواحل در این مسیر در تابستان مملو از جمعیت می­شوند که در حال حمام آفتاب گرفتن یا والیبال بازی کردن هستند. در زمستان، چشم انداز به سمت شمال ونکوور و کوه­های ساحلی خیره کننده هستند. همچنین راه­های زیادی در پارک وجود دارند که دارای باغ­های زیاد، اولین قطب نماد ملت­ها و آکواریوم ونکوور هستند. ورودی پارک رایگان است و هر کس می­تواند از آن لذت ببرد.

آنچه حتما باید بازدید کرد

گاستاون مرکز ماندگار ونکوور است. مرکز شهر به عنوان خاستگاه شهر شناخته شده و بعد از اینکه گاسی جک دیتون -دریانورد انگلیسی- اولین کافه ونکوور را افتتاح کرد، نام گرفت. در خیابان­ها قدم بزنید و از تاریخ و معماری لذت ببرید و به یکی از چندین رستوران آن نواحی بروید و نیز در مورد لباس­های لوکس اطلاع کسب کنید.

ساعت بخار دو تنی گاستاون در خیابان واتر توسط سیستم لوله­های بخاری که در زیر زمین است کار می­کند و گرمای بیشتر شهر را تامین می­کند. دیدن چنین ساعتی که هنوز در حال کار است و تعداد کمی از آن در جهان، حتما ارزش دارد. این ساعت به گونه ­ای است که هر 15 دقیقه به صدا درمی­آید و از آن بخار خارج می­شود.

آنچه باید جستجو کرد!

جزیره گرنویل دقیقا یک جزیره نیست اما کانون ابتکاری اساس پل گرنویل است. آسان­ترین و سریع­ترین راه برای رسیدن به آن­جا استفاده از اتوبوس روی آب است که از فالس کریک حدود 5 دقیقه طول می­کشد. این جزیره یک بهشت غذا با فروشگاه بزرگ فروش تولیدات تازه، پنیر محلی، شکلات، ماهی و غذاهای اماده است. پروجیز (نوعی کوفته اروپایی غربی) با خامه ترش یک میان وعده عالی قبل از رسیدن به کارخانه نوشیدنی جزیره برای تست یکی از بیشمار نوع نوشیدنی است. همچنین، مغازه ­های هنر و صنایع دستی زیادی در خیابان­های همجوار وجود دارند و این جزیره مکانی برای نمایش تولیدات تاتر است.

غذاهایی که نباید از دست داد!

غذاهای آسیایی خصوصا غذاهای محلی چینی در ونکوور معروف اند و گیو با سیر در خیابان رابسون یک منوی عالی را پیشنهاد می­دهد. با وجود اینکه در میان رستوران­های غربی قرار گرفته است افراد زیادی منتظرند که به آنان سرویس داده شود و این نشانه کیفیت و جو خوب آن است. کارمندان به مشتریان خوش­ آمد می­گویند، سرویس سریع است، و آن­ها حتی برای سرو غذای خود با راشل برواینگ همکاری می­کنند. منوی خاص روزانه شامل کیک جوجه ژاپنی، ماهی تن با سس کنجد واسابی و ارچین (نوعی موجود دریایی) دریایی تازه. شهامت تجربه چیزهای جدید را داشته باشید.

آنچه باید تجربه کرد

(سزار! مهمانی کانادایی کلاسیک که شبیه بلادی ماری است که نوشیدنی کلاماتو، مخلوطی از گوجه و نوشیدنی صدف، را ارائه می­دهد.)!!! این توصیف شاید اشتها آور نیست اما سرو آن با موادی مانند چاشنی­های مختلف با زیتون، پیاز شیرین،ترشی لوبیا، مارچوبه و یا گوشت خوک (بیکن) واقعا خوشمزه است. سزار یک چاشت معروف است و هم ردیف نام کانادا همچون کوه ­ها و خرس گریزلی قرار گرفته است. آ ن را از دست ندهید.

آنچه باید امتحان کرد

یوگا. مردم ونکوور به سلامتی و خوش اندامی علاقه دارند و یوگا در راس فهرستشان است. یوگا زنجیره­ای از کارگاه ­ها در ونکوور است که طبقه بندی­های مختلفی شامل پر شور، مداوم و سریع را ارائه می­دهد. مربیان آن تحصیل کرده و باتجربه هستند، کارگاه­ ها مدرن اند و بیشتر یک سونا برای تمرینی جدی و محکم ارائه می­دهند. موقعیت خیابان یوگای بوراد در مسیر بازدید کنندگانی است که در مرکز شهر اقامت دارند، در مسابقات یوگا شرکت می­کنند و تنها برای سفری کوتاه به ونکوور آمده ­اند. صبح زود بیدار شوید، در یک گروه مدارم و روان شرکت کنید و از روزتان با کشف شهر لذت ببرید.

برنامه پیشنهادی سفر یک روزه به ونکوور

ونکوور با جاذبه های زیاد و تفریح های هیجان انگیزی که دارد، می تواند به سادگی یک هفته گردش را پوشش دهد. هر چند اگر به هر دلیلی تنها 24 ساعت برای دیدنی جاذبه های آن داشتید، می توانید به سراغ جهت جاذبه هایی که در ادامه برایتان آورده ایم، بروید.

سپری کردن صبح در مرکز شهر ونکوور

صبح خود را با یک صبحانه حسابی و پیاده روی به سمت مرکز شهر ونکوور شروع کنید. دو تا از برترین کافه هایی که می توانید به سراغشان بروید، جم کافه (Jam Cafe) و کافه مدینا (Medina) هستند. اولی به خاطر وعده های پر و پیمانش معروفیت داشته و کافه مدینا هم به خاطر وافل ها و منوی گلچین برانچش هواداران زیادی دارد. برای سوزاندن غذایی که خوردید به سمت پارک استنلی، یکی از بزرگ ترین جاذبه ها و بزرگ ترین پارک های شهری آمریکای شمالی بروید. بازدیدکنندگان می توانند پیاده یا با دوچرخه در امتداد سی وال (seawall) گردش نموده و در تابستان به سواحلش سر بزنند. اگر دوست داشتید بازدید از آکواریوم ونکوور در وسط پارک هم تجربه هیجان انگیزی است. اگر نخواستید می توانید تنها به قدم زدن تا وسط پارک مشغول شده و سپس از هر طرف منظره های نفس گیر را دیدن کنید. اگر هنوز قبل ناهار میل کردن زمان داشتید، به سراغ تجربه شگفت انگیز شبیه سازی پرواز در فلای اوور کانادا (FlyOver Canada) بروید.

ناهار در خیابان مین استریت

قدم زدن از میان پارک استنلی حتماً شما را گرسنه خواهد نمود. اتوبوسی سوار شده و به سمت مین استریت (Main Street) بروید که از نقاط معروف دیگر ونکوور محسوب می گردد. قطب اصلی خیابان از کوچه هفتم تا سی ام امتداد دارد. توصیه های محلی برتر برای ناهار، شامل غذاخوری لوسیز ایست ساید (Lucys Eastside) برای غذاهای ساده، میت آن مین (Meet on Main برای غذاهای خام خواری یا کافه جی جی بین (JJ Bean) برای گزینه های سبک تر هستند. بعد از ناهار می توانید به سراغ یکی از چندین بوتیک مستقل یا لباس فروشی های طول خیابان بروید. اگر در پی فروشگاه های بزرگ تر بودید، فرانت اند کامپنی (Front and Company) و 8 ام و مین (8th & Main) گزینه های خوبی هستند.

بازدید سریع از پارک کوئین الیزابت

از خیابان سی ام در مین استریت، با پیاده روی کوتاهی به پارک کوئین الیزابت خواهید رسید. اگر چه شاید دلتان نخواهد در یک روز دو تا پارک را ببینید، اما منظره های که از ونکوور و کوهستان های اطراف این پارک پیش رویتان قرار می گیرند ارزش این گردش دوم را هم دارند. اگر به پارک وارد شدید می توانید به کنسرواتوار بلیدل (Bloedel) که در بهشت سرسبزی پنهان شده هم سر بزنید.

چای بعد از ظهری در گرانویل آیلند

گرانویل آیلند (Granville Island) خلیج کوچکی در آن طرف پل مرکز شهر ونکوور است. این ناحیه به خاطر هنرها و بازارهای عمومی اش که همه روزه باز بوده و محصولات تازه خانگی تا هدیه های بومی صنایع دستی به فروش می رساند، معروفیت داشته و در غرفه های مختلف و فود کورتش می توانید خوراکی های شیرین و لذیذی را تهیه کنید. برترین کار خریدن یک چیز خوشمزه و لذت بردن از آن در فضای بیرون است. البته حواستان به مرغان دریایی زیادی صمیمی و حتی پرخاشگر باشد!

صرف نوشیدنی در دهکده المپیک

سوار قایق های گردشگری ونکوور آکوا باس (Vancouver Aquabus) شده و همزمان که از گرانویل آیلند به سمت دهکده المپیک می روید، از منظره ها شهری از روی آب لذت ببرید. این قایق های کوچک روشی بی همتا برای رسیدن از نقطه مبدأ به مقصد در ونکوور هستند. امروزه دهکده المپیک پر از آپارتمان های گوناگون، یک جهت پیاده روی زیبای ساحلی، منظره های زیبا از شهر و بعضی رستوران های عالی است. یکی از برترین پاسیو های شهر در تپ اند برل (Tap & Barrel) قرار گرفته است که می توانید در آن با هزینه کمتری از نوشیدنی های دلخواهتان سفارش دهید.

عصر در گس تاون

بعد از گردش در ونکوور، وقت آن رسیده که به مرکز شهر بازگردید و برای شام به گس تاون (Gastown) بروید. گس تاون تاریخی ترین ناحیه شهر بوده و جزو مجذوب کننده ترین محله های ونکوور هم به شمار می رود. خیابان های سنگفرش، چراغ های مدور که در شب می درخشند و درختان که با نور تزئین شده اند، همگی شب زیبایی را برایتان می سازند. مطمئن باشید که نمی توانید در گس تاون جای بدی برای صرف شام پیدا کنید؛ اما اگر باز هم در پی پیشنهادات ما بودید، می توانید به فلایینگ پیگ (The Flying Pig)، لمپ لایتر (The Lamplighter) یا پکینپا (Peckingpah) بروید. اگر دلتان چیزی شیرین می خواست، می توانید از بستنی های ارگانیک سافت پیکس (Soft Peaks) خریداری کنید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 616

به "یک روز را در ونکوور چطور بگذرانیم؟ (برنامه سفر یک روزه ونکوور)" امتیاز دهید

2 کاربر به "یک روز را در ونکوور چطور بگذرانیم؟ (برنامه سفر یک روزه ونکوور)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز را در ونکوور چطور بگذرانیم؟ (برنامه سفر یک روزه ونکوور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید