کیفیت و هزینه اینترنت در کانادا

اینترنت یکی از بخش های اساسی زندگی امروز است. شما در هر کجایی از دنیا به اینترنتی خوب نیاز دارید. در ادامه می خواهیم وضعیت اینترنت در کانادا را بررسی کنیم تا شما بتوانید در تور کانادا خود به تمام شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشید.

کیفیت و هزینه اینترنت در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با توجه به کیفیت و سرعت مناسب اینترنت در کانادا، می توان گفت که دولت این کشور اینترنت را یکی از نیازهای اساسی شهروندانش می داند و برای رشد و پیشرفت آن تلاش فراوانی می کند. رقابت زیادی که بین شرکت های خصوصی وجود دارد هم تاثیر زیادی در رشد کیفیت و خدمات در حوزه اینترنت داشته است.

تنوع خدمات اینترنتی در کانادا بسیار بالا است. مسافران تور کانادا این امکان را دارند تا با توجه به شرایطشان و مقدار هزینه ای که می خواهند برای اینترنت پرداخت کنند، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند. شرکت های زیادی اینترنت را در کانادا ارائه می کنند. در نوعی از سرویس اینترنت، از کابل خدمات تلویزیون کابلی استفاده می شود. شما می توانید با مودم کابلی خود به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

دولت استانی کانادا به گسترش اطلاعات و استفاده از کامپیوتر و اینترنت اهمیت زیادی می دهد. برای همین یک برنامه دسترسی اجتماعی را به راه انداخته است. جایگاه های CAP با هدف آموزش کامپیوتر و اینترنت فعالیت می کنند و استفاده از اینترنت در CAP ها برای همه رایگان است. اکثر مردم کانادا این امکان را دارند که با طی کردن یک مسافت حدودا  3 کیلومتری به یک جایگاه CAP برسند.

در کانادا بسیاری از کافی شاپ ها و اماکن تجاری، اینترنت را به صورت رایگان در اختیار مشتریان شان قرار می دهند. به غیر از این ها، در کتابخانه های عمومی هم امکان استفاده از کامپیوترهای متصل به اینترنت وجود دارد. یک سری اماکن عمومی (Hotspot) هم وجود دارند که می توانید با لپ تاپ و یا گوشی موبایل به طور رایگان به اینترنت وای فای وصل شوید.

هزینه اینترنت در کانادا

بعلاوه اشخاصی که برای مهاجرت به کانادا برنامه ریزی می نمایند با این سوال روبرو می شوند که پس از ورود به این کشور برای دسترسی به اینترنت چه اقداماتی را باید انجام بدهند و این که ظرف چه مدت پس از اقامت در کانادا می توانند از خدمات اینترنت برخوردار شوند.

کانادا دارای اینترنت بسیار گرانی است اما با این حال یکی از بهترین­ ها است. طبق آمار جهانی کانادا رتبه­ ی 21 ام را در مصرف اینترنت دارد با 31.77 میلیون مصرف کننده که 89.9% جمعیت را تشکیل می­دهند. اینترنت در کانادا به طور متوسط دارای سرعت دانلود Mbps 45 و هزینۀ متوسط 53 دلار در ماه است. البته در نظر داشته باشید که سرعت و هزینۀ اینترنت در کانادا با توجه به مکان و استان شما متغیر است؛ برای مثال در سال 2018 متوسط هزینه اینترنت در ونکوور 50 دلار، در تورنتو 51 دلار، مونترآل 48 دلار است و بیشترین سرعت ارائه شده برای اینترنت 1.500 Mbps است. افراد ساکن کبک بیشترین هزینه برای اینترنت و افراد ساکن هالیفاکس با میانگین 44 دلار در ماه کمترین هزینه­ را برای اینترنت می­پردازند.

انواع خدمات اینترنت در کانادا

اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در کانادا، بسته های مختلف و خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. شما با توجه به میزان هزینه ای که برای خرید اینترنت در نظر دارید و با توجه به نوع استفاده خود از خدمات اینترنتی در کانادا می توانید اقدام به دریافت اینترنت کنید. در ادامه شما را با انواع خدمات اینترنتی در کانادا آشنا می کنیم:

شبکه های تلفن همراه

شما برای به اشتراک گذاشتن اینترنت موبایل خود با کامپیوتر یا لب تاپ، می توانید از وسیله ای شبیه به USB استفاده کنید.

کابل های با سرعت بالا

در این نوع از خدمات اینترنتی که بیشتر شرکت های اپراتور در کانادا آن را ارائه می نمایند شما از طریق کابل خدمات تلویزیون و مودم کابلی می توانید از اینترنت پر سرعت استفاده کنید.

اینترنت ADSL در کانادا

این نوع اینترنت که بیشتر متقاضیان با آن آشنایی دارند پر سرعت و با کیفیت است.

شما از طریق خط تلفن در کانادا و مودم ADSL می توانید از اینترنت استفاده کنید.

اینترنت رایگان در کانادا

دولت کانادا در مواردی، امکان استفاده از اینترنت رایگان را برای شهروندان خود در نظر گرفته است. مثلا در کتابخانه عمومی امکان استفاده از اینترنت رایگان از طریق لب تاپ وجود دارد. بعلاوه در سطح شهرهای کانادا، جایگاه هایی با عنوان HOTSPOT در نظر گرفته شده اند که شهروندان می توانند از طریق گوشی و لپتاپ از اینترنت رایگان استفاده نمایند.

اینترنت dial up

این سرویس اینترنت در کانادا قدیمی شده و به تدریج در حال خروج از خدمات اینترنت کانادا است. اما همچنان در بعضی از منطقه ها روستایی کانادا از آن استفاده می شود.

علت کیفیت بالای خدمات اینترنتی در کانادا

در کنار توجه دولت کانادا به کیفیت خدمات اینترنتی به عنوان یکی از نیازهای مهم در اجتماع، رقابت موجود در بین شرکت های اپراتور نیز تاثیر زیادی بر ارتقای کیفیت خدمات اینترنتی در کانادا داشته است.

برقراری ارتباط تصویری از طریق اینترنت در کانادا

شما با برخورداری از خدمات اینترنتی در کانادا می توانید ارتباط تصویری با دوستان و اعضای خانواده تان در خارج از کانادا برقرار کنید. تماس های اینترنتی در کانادا گران نیستند و همین امر باعث شده تا دانشجویان خارجی به راحتی بتوانند با اشخاص در داخل و خارج از کانادا ارتباط برقرار نمایند.

شرکت های ارائه نماینده اشتراک ایمیل رایگان در کانادا، برای مشتری امکان استفاده از پیام ضروری را فراهم می نمایند. در این صورت اگر بسته اینترنتی شما به اتمام رسیده باشد اما به ارسال یک پیام ضروری نیاز داشته باشید این پیام برای شما رایگان خواهد بود.

ارزان ترین خدمات اینترنت در کانادا

  • برای ساکنین در استان بریتیش کلمبیا، اپراتوری که ارزان ترین خدمات را ارائه می کند شرکت shaw است.
  • برای ساکنین در استان آلبرتا، اپراتور Telus ارزان ترین خدمات اینترنتی را ارائه می کند.
  • ساکنین در استان ساسکاچوان، می توانند خدمات اینترنتی ارزان را از شرکت Shaw دریافت نمایند.
  • ساکنین در آنتاریو می توانند از خدمات اینترنتی شرکت Fibrestream به عنوان اپراتوری که ارزان ترین خدمات را ارائه می کند استفاده نمایند.
  • در صورت حضور در استان نیوبرانزویک، شما می توانید ارزان ترین خدمات اینترنتی را از شرکت Rogers دریافت کنید.
  • در استان کبک کانادا، می توانید از خدمات اینترنتی شرکت Bell به عنوان ارزان ترین اپراتور اینترنتی استفاده کنید.
  • متقاضیان استفاده از ارزان ترین خدمات اینترنت در استان نیوفاندلند و لابرادور می توانند شرکت Bell Alliant را انتخاب نمایند.

سریعترین اینترنت در کانادا

اخیرا Ookla، شرکت پیشرو در زمینه تست پهنای باند ثابت و شبکه تلفن همراه، گزارش خود درباره سریع ترین ارائه دهندگان اینترنت کانادا در سه ماهه دوم 2022 را منتشر نموده است.

شاخص Speedtest Global Index این شرکت هر ماه سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان را مقدار گرفته و مقایسه می نماید. بگفته وبسایت Ookla برنامه آنلاین Speedtest به کاربران اجازه می دهد سرعت اینترنت خود را آزمایش نموده و هر روز بیش از ده میلیون تست منحصربفرد به وسیله آن انجام می گردد.

سریع ترین ارائه دهنده اینترنت براساس سرعت دانلود و آپلود معین می گردد. Ookla تست های کاربران به وسیله Speedtest که حین اتصال به شبکه ثابت اجرا شده را با یکدیگر مقایسه می نماید.

در این گزارش تنها شرکت هایی که خدمات خود را برای تعداد زیادی کاربر و در ناحیه جغرافیایی وسیع ارائه دهند مورد آنالیز قرار می گیرند. هر اپراتور باید حداقل تعداد تست منحصربفرد در روز را طی دوره ای شش ماهه دارا باشد. به این ترتیب تنها شرکت هایی که برای بخش زیادی از جمعیت در هر منطقه در دسترس هستند شرکت داده می شوند.

نتایج این گزارش برای سه ماهه دوم 2022 نشان داده که Shaw همچنان سریع ترین سرویس ثابت را در کانادا ارائه می دهد. در رتبه های دوم و سوم نیز شرکت های Rogers و Bell قرار دارند.

شرکت Shaw بعنوان سریع ترین ارائه دهنده اینترنت ثابت در استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا و ساسکچوان انتخاب شده است. Newfoundland and Labrador نیز سریع ترین اینترنت در کشور را داراست.

براساس داده های Speedtest شرکت Telus سریع ترین سرویس اینترنت موبایل را ارائه نموده و پس از آن شرکت های Bell و Rogers در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

رقابت بر سر سریع ترین سرویس اینترنت 5G نیز نزدیک بوده و فاصله جایگاه اول و دوم تنها 2 Mbps است. در این رده بندی شرکت های Bell، Telus و Rogers در رتبه های اول تا سوم جای گرفتند.

منبع: dailyhive.com
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 207

به "کیفیت و هزینه اینترنت در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "کیفیت و هزینه اینترنت در کانادا" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت و هزینه اینترنت در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید