خدمات موبایل و سیم کارت کانادایی

اپراتورها و ارائه دهنده های خدمات موبایل و سیمکارت را با هم خواهیم شناخت و نکات هریک را مرور خواهیم کرد.

خدمات موبایل و سیم کارت کانادایی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پس از ورودتان به کانادا و برای انجام هر کاری احتیاجمند تلفن همراه هستید؛ اصلاً مگر بدون گوشی هوشمند می گردد زندگی کرد؟!

تهیۀ سیم کارت جزو اولین کارهایی است که باید بعد از مهاجرت خود انجام دهید. معمولاً در هر کشوری تعداد زیادی اپراتورهای ارائه دهندۀ سیم کارت وجود دارد و کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست.

انتخاب از بین این اپراتور­ها و طرح­هایی که ارائه می­گردد، ممکن است برایتان کمی گیج نماینده باشد. به همین علت در این اینجا کمی بیشتر در این باره صحبت می­کنیم و شما را هدایت می­کنیم تا برترین اپراتور و طرح­ها را انتخاب کنید.

BYOچیست؟

BYO یا bring your own phone به این معناست که شما از تلفن همراهی که داشتید یا همراه خود آوردید بهره ببرید و احتیاجی نباشد موبایل جدیدی از اپراتورهای کانادا بخرید. با روش BYO، هزینۀ طرح­ها و خدمات برای شما ارزان­تر است.

سه اپراتورهای اصلی تلفن همراه در کانادا کدامند؟

کانادا به داشتن طرح­های تلفن همراه گران قیمت معروف است؛ یکی از دلایل این گرانی، نبود رقابت در این زمینه است. در کانادا اپراتورهای زیادی وجود ندارد و شما بجز چند اپراتور انگشت شمار گزینۀ دیگری برای انتخاب ندارید. از طرفی دیگر در کشورهای اروپایی، اپراتورهای زیادی دیده می­گردد که همین امر سبب پایین آمدن قیمت شده است.

در کانادا تنها سه اپراتور اصلی تلفن همراه که به عنوان سه کمپانی بزرگ شناخته می شوند، وجود دارد:

TELUS، BELL، ROGERS

این سه اپراتور تقریباً خدماتی یکسان با هزینه­ هایی مشابه ارائه می­نمایند. اما علاوه بر این سه اپراتور اصلی، اپراتورهای کوچک دیگری نیز وجود دارند که جزیی از همین اپراتورهای بزرگ محسوب می­شوند.

به طورکلی می­توان گفت بازار تلفن همراه و خدمات آن در دست این سه اپراتور بزرگ است و رقابت موجود در بین آن­ها به اندازه­ ای نیست که هزینۀ این خدمات را کاهش دهد. کانادا بعلاوه قوانین سفت و سختی برای جلوگیری از ورود اپراتورهای خارجی به کشور دارد.

اول از همه برای اینکه از ساز و کار این شرکت­ها سردربیاورید باید آن­ها در سه گروه دسته بندی کنید.

پوشش دهی اپراتورها

کانادا کشور پهناوری است، در نتیجه یکی از اصلی ­ترین فاکتورهایی که باید در هنگام استفاده از یک اپراتور در نظر بگیرید، اندازه پوشش دهی آن است. اینکه تلفن همراه شما در محل اقامت تان در دسترس باشد، بسیار مهم است.

اگر شما در منطقه ها شهری زندگی می­کنید، هیچ جای نگرانی نیست زیرا هر سه اپراتور اصلی منطقه ها شهری را به خوبی پوشش می­دهند. این امر دربارۀ اپراتورهای کوچک­تر هم صادق است. اما اگر شما در محلی روستایی و خارج از شهر زندگی می­کنید، احتیاج است اندازه پوشش دهی اپراتور انتخابی خود را چک کنید.

Bell و Telus هر دو شبکه موبایل یکسانی را ارائه می­دهند و پوشش­ دهی آن­ها در خارج از شهر بهتر از Rogers است. ولی باز هم احتیاج است قبل از استفاده از اپراتوری، از اندازه پوشش­ دهی آن مطمئن شوید.

برخی استان­ها مانند کبک، آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا علاوه بر اپراتورهای اصلی و کوچکتر، یکسری خدمات اختیاری و اضافی را به شهروندان خود اختصاص می دهند.

در چند سال اخیر، تعدادی اپراتورهای کوچک تشکیل شده­ اند که پوشش­ دهی بالاتر با هزینه ­ای کمتر را فراهم می­نمایند. مثل اپراتور کوچکی در ونکوور به نام PhoneBox که پایین­ ترین نرخ در بین اپراتورها را دارد.

این سه اپراتور بزرگ علاوه بر خدمات سیم کارت، خدمات مخابراتی دیگری مانند خدمات تلویزیون و اینترنت را هم ارائه می دهند.

نقاط قوت اپراتورهای اصلی:

این سه اپراتور دارای مزایایی هم هست که به دو تای آن اشاره می کنیم:

1.دیتای نامحدود: در سال 2019، برای اولین بار این سه اپراتور، طرح دیتای نامحدود خود را معرفی کردند. این اپراتورها دیتای پر سرعت محدودی مثلا 50، 100و… گیگ را در اختیار مخاطبین قرار می دهند و هنگامی که این میزان دیتا تمام شد، شما همچنان می توانید از دیتا بهره ببرید؛ اما با سرعتی پایین­ تر.

قیمت این طرح­ها در حالت BYO برای 10گیگ، 65تا75 دلار است. و برای 50 گیگ در حالت BYO حدود 115تا125 دلار در ماه باید بپردازید.

2.خانواده: اگر شما قصد دارید برای همۀ اعضای خانواده ­تان خدمات تلفن همراه بخرید، این اپراتورها گزینۀ خوبی هستند. قیمت این خدمات خانوادگی بستگی به کمپانی دارد و فرق دارد. بعلاوه در نظر داشته باشید که اپراتورهای کوچک­تر، همچین خدماتی ندارند.

در خدمات خانوادگی، همه­ اعضای خانواده به یک منبع دیتا متصل می­شوند. این خدمات در بیشتر کشورها در دسترس نیست.

نقاط ضعف اپراتورهای اصلی:

این اپراتورها تعدادی نقاط ضعف هم دارند که در هنگام استفاده از آن باید در نظر بگیرید:

1.BYO: تمام این اپراتورها خدمات خود را در حالت BYO ارائه می­دهند. پس احتیاج است شما تلفن همراه را از قبل خودتان تهیه نموده باشید.

طرح اعتباری: هر کدام از سه اپراتور Telus، Bellو Rogers طرح­های اعتباری دارند اما برترین طرح های اعتباری را اپراتورهای درجه دوم ارائه می­دهند. شما باید برای طرح اعتباری سه اپراتور اصلی هزینه ­ای بالا بپردازید و از خدماتی کمتر بهره ببرید.

سطح اول اپراتورهای کوچک

سطح اول اپراتورهای کوچک­تر شامل Koodo ,Virgin Mobile و Fido می گردد. وبسایت ­های این اپراتورها طراحی به روزی برای جذب کاربران جوان دارد.

Koodo از طریق Telus؛ Virgin از طریق Bell و Fido از طریق Rogers اداره می­گردد.

این اپراتورها برترین گزینه برای خرید گوشی همراه از طریق اپراتور هستند. شما بعد از خرید موبایل موردنظر خود از این اپراتورها، باید به صورت ماهانه مبلغی را واریز کنید.

با مراجعه به وب سایت هر کدام از این اپراتورهای کوچک سطح اول می توانید طرح مناسب خود را پیدا و بخرید، این طرح ها بسیار متنوع هستند و در دوره های مختلف زمانی تغییر می نمایند.

نقاط قوت سطح اول اپراتورهای کوچک:

مزیت های این سطح از اپراتورها شامل موارد زیر می گردد:

حجم میانه دیتا: همۀ این اپراتورها طرح­ هایی با حجم میانه بسیار ارزان فراهم می­نمایند. با توجه به اینکه اپراتورهای اصلی طرح­هایی با حجم میانه ندارند، اگر قصد خرید همچین طرح­ هایی را دارید سطح اول و دوم اپراتورهای کوچک را آنالیز کنید.

خدمات مشتری و هدایا: این سه اپراتور خدمات بسیاری خوبی برای مشتریان شان ارائه می­نمایند. هدایا، طرح­های بسیار ارزان و همکاری با سایر کسب و کارها از مزیت­ های آن­هاست. شما بعلاوه می­توانید با نماینده­ های این اپراتورها بصورت مستقیم از طریق ایمیل، تماس، چت آنلاین و حضوری ارتباط برقرار کنید.

نقاط ضعف سطح اول اپراتورهای کوچک:

معایب این دسته از اپراتورها هم موارد زیر است:

حجم نامحدود: هیچ کدام از اپراتورهای کوچک در سطح اول، طرح حجم­ نامحدود ارائه نمی ­دهند و برای خرید چنین طرح ­هایی باید به سه اپراتور اصلی مراجعه کنید.

خدمات خانوادگی: این اپراتورها بیشتر برای جوانان طراحی شده است، نه خانواده­ ها. این اپراتورها بر این باورند اگر برای همه­ اعضای خانواده طرحی جداگانه بخرید، بصرفه­ تر از خدمات خانوادگی اپراتورهای اصلی است. اپراتورهای اصلی شامل خدمات گران با طرح­های بسیار زیاد است که ممکن است برای همه­ اعضای خانواده کاربردی نباشد.

BYO: این سه اپراتور طرح اعتباری و حالت BYO فراهم می­کند. اما این خدمات در سطح دوم اپراتورهای کوچک بصرفه­ تر و ارزان­تر است.

سطح دوم اپراتورهای کوچک:

آخرین و جدیدترین گروه اپراتورها، سطح دوم اپراتورهای کوچک است.

Public Mobile از طریق Telus

Lucky Mobile از طریق Bell

Chatr Mobile از طریق Rogers اداره می­گردد

یکی از جدیدترین اپراتورهای سطح دوم که طرح های بسیار مجذوب کننده و جدیدی را در استان کبک ارائه می نماید اپراتور Fizz است، محل اصلی این اپراتور در استان کبک است اما در کل کانادا و قسمت هایی از ایالات متحده آمریکا پوشش دهی دارد. مالک اصلی این اپراتور شرکت Videotron که از اپراتورهای قوی و بزرگ ارائه دهنده اینترنت و تلویزیون اینترنتی در استان کبک است.

خدماتی که از طریق این سطح فراهم می­شوند مشابه است و هزینه­ هایی یکسان دارند.

نقاط قوت سطح دوم اپراتورهای کوچک:

سطح دوم اپراتورهای کوچک دارای مزیت­های خاصی است، که به چندتای آن در ادامه اشاره می­کنیم:

ارزان­ترین حالت BYO(تا 8 گیگ در ماه): اگر می خواهید از حالت BYO بهره ببرید، حتما این سه اپراتور این سطح را در نظر داشته باشید. هزینۀ این اپراتورها برای 8 گیگ در ماه 50 دلار است که می تواند با توجه به استان و محل اقامتتان کمی متفاوت باشد.

ارزان­ترین طرح­های اعتباری: این سه اپراتور تنها طرح­های اعتباری ارائه می­دهند و ارزان­ترین بین همۀ اپراتورهاست.

نقاط ضعف سطح دوم اپراتورهای کوچک:

سطح دوم اپراتورهای کوچک دارای معایبی هم هست؛

محدودیت در خرید تلفن همراه: اگر قصد دارید تلفن همراه خود را از طریق این اپراتورها تهیه کنید، باید بدانید که این اپراتورها، تلفن­ های بسیار ابتدایی موجود در بازار را ارائه می­نمایند. شما باید تمام هزینه آن را از قبل بپردازید و انتظار موبایلی با قابلیت­های خیلی بالا را نداشته باشید.

پیشنهاد ما به شما این است خودتان موبایل را از کارخانه یا از سطح اول اپراتورهای کوچک بخرید.

حجم نامحدود: این اپراتورها طرحی برای حجم نامحدود ندارند. برای خرید طرح نامحدود تنها انتخاب شما، سه اپراتور اصلی است.

خدمات خانوادگی: این اپراتورها هم خدمات خانوادگی ارائه نمی­نمایند. اما اگر برای هرکدام از اعضای خانواده یک طرح جدا بخرید، همچنان بصرفه است.

خدمات مشتری محدود: شما نمی­توانید به طور مستقیم با نماینده­ های این اپراتورها ارتباط برقرار کنید و تنها راه ارتباطی وبسایت آن ها است.

کلام اخر…

تلفن همراه از اصلی­ ترین احتیاجهای امروزۀ ماست. شما نیز پس از ورودتان به کانادا برای انجام کارهایتان به تلفن همراه احتیاج دارید. در اینجا سعی کردیم، میزانی شما را با انواع اپراتورهای تلفن همراه در کانادا آشنا کنیم و دربارۀ نقاط قوت و ضعف آن­ها شما را آگاه سازیم. اما در نظر داشته باشید، باید خدمات ارائه شده در استان محل اقامتتان را قبل از هر چیزی آنالیز کنید تا بتوانید برترین اپراتور و طرح مورد احتیاجتان را بخرید.

انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1205

به "خدمات موبایل و سیم کارت کانادایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "خدمات موبایل و سیم کارت کانادایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات موبایل و سیم کارت کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید