هزینه زندگی دانشجویی در کانادا (مسکن، شهریه و تغذیه)

کسانی که با ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور می شوند تنها اجازه کار به صورت محدود را دارند، در نتیجه مهم است که در تمام دوران تحصیل خود بر هزینه هایشان مدیریت داشته باشند و آن را به حداقل برسانند. یکی از بخش های مهم هزینه زندگی دانشجویی در کانادا هزینه مسکن است.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا (مسکن، شهریه و تغذیه)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اقامت سهم عمده‌ای از هزینه های تحصیل در کانادا را شامل می شود و بیش از دیگر جوانب زندگی خرج دارد؛ به خصوص با این واقعیت که هزینه خرید و اجاره مسکن هر ساله رشد قابل توجهی دارد. با این وجود در این میان همواره راه هایی وجود دارند که می‌توانند شما را با هزینه کم‌تر از آن‌چه پیش‌بینی می‌کنید به هدفتان برسانند.

آخرین آمارها نشان می‌دهند که اجاره خانه در کانادا، بخش بسیار بزرگی از هزینه تحصیل در کانادا را شامل می‌شود. در این مورد به واسطه گوناگونی عوامل اثرگذار در قیمت مسکن، هیچ رقم دقیقی در دسترس نیست، اما آن چه از گشت و گذار فراوان در میان خانه‌های اجاره ای به دست آمده، نشان می دهند این عدد بالا است. بسیاری اجاره مسکن را به اقامت‌هایی از جنس دیگر ترجیح می‌دهند. آرامش، امنیت و راحتی در یک خانه شخصی بسیار ارزشمند است و با هیچ چیز قابل عوض شدن نیست. اگر دوست دارید یک خانه شخصی اجاره کنید، می توانید از وبسایت های مختلف برای پیدا کردن یک مورد مناسب استفاده کنید.

اما برای دارندگان ویزای تحصیلی کانادا اجاره خانه تنها راه اسکان در کانادا نیست؛ گزینه های مقرون به صرفه‌تری نیز وجود دارند که می‌توانند هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا را کم‌تر کنند؛ اقامتگاه‌های استانداردی که علاوه بر مهیا ساختن زمینه‌های امنیت و آرامش، ارزان‌تر هستند.

هم‌خانه شدن با دانشجویان بین‌المللی با شرایط مشابه خودتان، شما را از تنهایی غربت بیرون می‌آورد و هزینه‌های دانشجویی در کانادا را کاهش می‌دهد. اغلب دانشگاه‌ها دانشجویان غیربومی خود را در یک مجموعه اقامتی اسکان می‌دهند. این مجموعه‌های اقامتی در نزدیکی دانشگاه قرار دارند و دسترسی به دانشگاه از محل آنها راحت است. قیمت‌شان نیز مناسب است و امکانات تفریحی دارند. خوابگاه‌های دانشجویی یک فرصت بی‌نظیر برای هم‌زیستی با دانشجویانی هستند که از دغدغه‌های مشترکی برخوردار هستند.

شهریه و تغذیه

در بخش دیگری از بررسی هزینه های تحصیل در کانادا به شهریه دانشگاه ها و هزینه خورد و خوراک می پردازیم. دانشجویان دارای ویزای تحصیلی کانادا می توانند به صورت محدود کار کنند، در نتیجه فرصت دارند غیر از پشتوانه مالی خود، درآمد هم داشته باشند. با این وجود ساعات کاری در زمان تحصیل در کانادا محدود است و شما باید برای تمام هزینه هایتان برنامه ریزی داشته باشید.

میانگین هزینه تحصیل در کانادا در سال‌های 2018 و 2019 برای مقطع کارشناسی، سالیانه در حدود 27 هزار دلار کانادایی است. البته آنهایی که به دنبال گرفتن ویزای تحصیلی کانادا هستند، به یاد داشته باشند که تحصیل در رشته‌های هنر و انسانی بسیار ارزان‌تر از رشته‌های صنعتی و فناوری است. هزینه تحصیل در رشته‌های مدیریت و اقتصاد از میانگین هزینه تحصیل در کانادا نیز کم‌تر است، در حدود 26 هزار دلار کانادایی. میانگین هزینه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 16.5 هزار دلار کانادایی است. داستان برای دوره‌های MBA بسیار متفاوت است. دوره MBA در مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین 50 هزار دلار کانادا خرج دارد.

فراموش نکنید که اعداد بالا تنها ارقامی هستند که به صورت میانگین از سوی اداره آمار کانادا ارائه شده اند. رشته‌های گوناگون در دانشگاه‌های مختلف کانادا، هزینه یکسانی ندارند. عوامل بسیاری همچون رشته های تحصیلی در کانادا، دانشگاهی که در آن درس می‌خوانید، امکاناتی که برای آموزش به کار گرفته می‌شود و خیلی چیزهای دیگر در هزینه تحصیل نقش دارند.

هزینه‌هایی خورد و خوراک برای یک دانشجو، ایالت به ایالت و شهر به شهر متفاوت است. مثلا در تورنتو (گران‌ترین شهر کانادا)، هزینه خورد و خوراک برای یک مرد جوان 19 تا 30 ساله چیزی حدود 320 دلار کانادا است. برای یک خانم در همان رنج سنی این رقم تا حدود 250 دلار است. توجه کنید که این اعداد تنها میانگین هستند و طبیعتا سبک زندگی و همچنین فروشگاه‌هایی که شما برای خرید انتخاب می‌کنید، در بالا و پایین شدن این هزینه‌ها اثرگذار خواهند بود.

انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 46

به "هزینه زندگی دانشجویی در کانادا (مسکن، شهریه و تغذیه)" امتیاز دهید

2 کاربر به "هزینه زندگی دانشجویی در کانادا (مسکن، شهریه و تغذیه)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه زندگی دانشجویی در کانادا (مسکن، شهریه و تغذیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید