10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!

مراسم هالووین در کانادا به شکلات و صورت های رنگ شده ختم نمی­­شود. در ادامه برخی از داستان­ها و خرافه ­های مربوط به این مراسم را می­خوانید.

10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری:  فصل برداشت سلتیک

هالووین امروزی، همان مراسم فصل برداشت سلتیک باستان است. سلتی­ها انتهای فصل برداشت و شروع زمستان طولانی را با مراسمی به نام سمهاین جشن می­گرفتند. این مراسم در 31 اکتبر برگزار می­شد؛ به اعتقاد سلتی­ها در این روز مرز بین زندگان و مردگان بسیار باریک می­شود.

پرتاب سیب

پس از تصرف سرزمین سلتیک به دست رومی­ها (43 سال بعد از میلاد مسیح)، برخی مراسم­های رومی نیز وارد فرهنگ سلتیک شد. یکی از این مراسم­ها برای بزرگداشت پومونا، الهه درختان و میوه ­ها برگزار می­شد. سمبل پومونا، سیب است که در روز هالووین نیز از آن استفاده می­شود.

فانوس کدوحلوایی جک

ساخت فانوس کدوحلوایی در ایرلند شروع شد. طبق یک افسانه قدیمی به نام «استینگی جک»، مردی به نام جک وجود داشت که سر به سر شیطان می­گذاشت. پس از مرگش خدا اجازه نداد جک وارد بهشت شود و شیطان هم او را داخل جهنم راه نمی­داد. در نتیجه جک محکوم شد تا ابد در تاریکی شب زندگی کند. شیطان جرقه نور کم­سویی به جک داد تا راهش را پیدا کند. طبق افسانه، جک آن نور را داخل یک شلغم کنده کاری شده گذاشت و همراهش می­برد. امروزه به جای شلغم، مردم فانوس کدو حلوایی درست می­کنند.

کنده کاری روی کدوحلوایی

تا حدود سال 1800 ساخت فانوس کدوحلوایی چندان رایج نبود. مهاجران ایرلندی پس از ورود به امریکا متوجه شدند کنده کاری کدو از ساخت فانوس شلغمی خیلی راحت­تر است.

شیرینی و شکلات

در اکتبر سال 2011، کانادایی­ها تنها برای صنایع شیرینیجات بیش از 350 میلیون دلار خرج کردند. طبق این آمار، بیشترین هزینه کانادایی­ها در روز کریسمس (بیش از 450 میلیون دلار) صرف شیرینی می­شود. بعد از آن، روز هالووین پرخرج­ترین روز سال است.

پس انداز

طبق نظرسنجی اسکاتیابانک، کانادایی­ها به طور میانگین هفتاد دلار برای هالووین خرج می­کنند. پانزده درصد ساکنان کانادا نیز از قبل برای این مراسم پول پس انداز می­کنند.

Trick or Treat

تریک اور تریت سنتی است که حدود 1000 سال بعد از میلاد رواج یافت. در این زمان، اکثر سرزمین­های سلتیک دین مسیحی داشتند و مراسم­های پاگان به تدریج به فراموشی سپرده می­شدند. کلیسا روز دوم نوامبر را به نام «روز ارواح» نامگذاری کرد. در این روز، یاد اموات گرامی داشته می­شود. فقرا به در خانواده ­های ثروتمند می­رفتند و از آنها کیک مخصوص این روز را می­گرفتند و در عوض برای درگذشتگان آنها دعای خیر می­کردند.

یونیسف

در کانادا، افراد به دو منظور تریک اور تریت انجام می­دهند: یا برای گرفتن شیرینی، یا جمع اوری پول صدقه. تکلیف شیرینی که معلوم است، اما پول­های خیریه و صدقه برای کمک به کودکان محروم سراسر جهان ارسال می­شود. جعبه ­های نارنجی معروف یونیسف به بخش مهمی از تریک اور تریت هالووین تبدیل شده بودند. در سال 2006 یونیسف یک سیستم آنلاین برای جمعاوری صدقات ایجاد کرد. به طور میانگین سالانه کانادایی­­ها حدود 3 میلیون دلار به خیریه ­ها کمک می­کنند.

داستان­های مادربزرگ

طی قرن بیستم، در اسکاتلند این باور وجود داشت که اگر دختری در شب هالووین قبل از خواب معجون گردو، جوزهندی و فندق بخورد خواب شوهر آینده ­اش را خواهد دید.

عنکبوت

یکی از نمادهای رایج هالووین عنکبوت است. البته این نماد آنقدرها که فکر می­کنید خباثت آمیز نیست. بسیاری از افسانه ­ها می­گویند عنکبوت­هایی که در شب هالووین به سراغ شما می­آیند، عزیزانی هستند که از شما مراقبت می­­کنند.

منبع: canadiangeographic.ca
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 775

به "10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!" امتیاز دهید

3 کاربر به "10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید