آشنایی با موزه ملی هنر زنان در واشنگتن دی سی

موزه ملی هنر زنان در واشنگتن دی سی، در سال 1981 با هدف حمایت از زنان هنرمند در آمریکا و سایر ملل دایر شده است.

آشنایی با موزه ملی هنر زنان در واشنگتن دی سی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: موزه ملی هنر زنان، تنها موزه مطرح در دنیا محسوب می شود که اختصاصاً وقف حمایت از زنان به وسیله هنر شده است. این موزه با کلکسیون ها، نمایشگاه ها، برنامه ها و محتواهای آنلاین خود، منبع الهامی برای فکر های خلاق در خصوص هنر و ایده های ناب است.

موزه ملی هنر زنان در واشنگتن دی سی در پی نمایشی بهتر از زنان هنرمند است و نقش مرکزی حیاتی برای رهبری تفکرات، مشارکت های گروهی و تغییرات اجتماعی را ایفا می نماید.

کلکسیون های این موزه شامل آثار نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و ویدئویی از زنانی چون لوئیز بورژوا، مری کِسات، جودی شیکاگو، فریدا کالو، شیرین نشاط، فِیث رینگولد، پیپیلوتی ریست، اِیمی شرالد و الیزابت لوییس ویژه لوبرون هستند.

موزه ملی هنر زنان در خیابان نیویورک، پلاک 1250، واقع شده و افتتاح آن به سال 1981 میلادی بازمی شود. بااین حال این موزه در سال 1987 درهای خود را به روی عموم باز کرد و حالا تنها موزه مطرح در دنیا است که به دستاوردهای متعدد زنان هنرمند می پردازد. کلکسیون های این موزه شامل بیش از 4,500 اثر از 1000 هنرمند، از قرن شانزدهم تا به امروز، می شود.

در این موزه چه آثاری از زنان هنرمند یافت می شود؟

می توان مشارکت قدرتمند زنان در عرصه هنر را در درون موزه ملی هنر زنان مشاهده کرد. کلکسیون های این موزه صدها سال از هنر زنان را در برگرفته و شامل هنرمندانی از عصرها و قرن های مختلف می شوند.

موزه ملی هنر زنان کلکسیون هایی بر اساس موضوعات مختلف دارد و به بازتماشامایندگان نشان می دهد که چگونه ایده ها و سبک های به خصوصِ هنر در طول قرن ها با یکدیگر در ارتباط بوده اند.

گشت شما در این موزه، با تماشای نقاشی هایی از قرن های شانزدهم و آثار عکاسی پیشرفته در اوایل هزاره سوم همراه خواهد بود. شما می توانید در موزه ملی هنر زنان جزئیات خارق العاده ای از یک نقاشی پرتره اثر الیزابت ویژه لوبرون، اثری باشکوه از مری کسات، یک مجسمه سبک آبستره از جودی شیکاگو و یک نقاشی از فریدا کالو برای لئون تروتسکی را مشاهده کنید.

اینجا فرصتی برای تماشای انقلاب های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شکل گرفته به دست زنانی است که صدای خود را به وسیله هنر به گوش همگان رسانده اند.

یکی از آثار برجسته اخیر در این نمایشگاه آن ها مرا دورگه می خوانند، اما من ترجیح می دهم تا یک دسر توت فرنگی باشم نام دارد. اِیمی شرالد که صاحب این اثر و پرتره نو از میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا، در گالری پرتره ملی است، به خاطر هر دو اثر خود با سبکی متفاوت، کاملاً شناخته شده به نظر می رسد.

اثر جنجالی دیگر در این نمایشگاه آبراهام آفریقایی 2 نام دارد که در آن آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، با مدل مویی خاص بر روی یک اسکناس 5 دلاری دیده می شود. مردم محلی عاشق تماشای اثر شب بارانی در مرکز شهر اثر جورجیا میلز جسوپ هستند. این اثر تفسیری از یک خیابان در محله دی سی نیویورک با رنگ ها، سایه ها و اشکال زیبا است.

موزه ملی هنر زنان مرتباً در حال برگزاری نمایشگاه هایی با موضوعات مختلف است. این موزه بعلاوه از اجراها، تورهای بازدید از موزه، مراسم دیدار با هنرمندان، نمایشگاه های هنرمندان نوظهور، نشست های خبری هنرمندان و نمایش فیلم میزبانی می نماید. علاقه مندان باید پیش از حضور، به وب سایت موزه ملی هنر زنان رفته و تقویم رویدادهای آن را آنالیز نمایند.

در پایان به بعضی از نمایشگاه هایی اشاره خواهیم کرد که قرار است در آینده نزدیک در موزه ملی هنر زنان برگزار شوند:

دلیتا مارتین: پایین آمدن ارواح

هنرمند چندرسانه ای، دلیتا مارتین (Delita Martin)، از نقاشی ها، بافتنی ها و آثار کُلاژ خود پرینت هایی در ابعاد بزرگ گرفته است. آثار دقیق و لایه لایه مارتین ارائه ای قدرتمند برای موضوعات او هستند؛ در موضوعات مارتین، زنان و مردان سیاه پوست در ابعادی بزرگ به تصویر کشیده شده اند.

مارتین به وسیله آثار خود سعی در خلق یک تمثال نگاری نو دارد که ریشه آن به سنت های آفریقایی، تنو خاطرات شخصی و مواد فیزیکی بازمی شود. مارتین که این المان ها را استادانه بر روی هم قرار داده، مرز باریک بین دنیا های مادی و معنوی را به تصویر می کشد. این نمایشگاه از 17 ژانویه تا 19 آوریل 2020 در موزه ملی هنر زنان دایر است.

گراسیلا ایتوربیده: مکزیک

تصاویر سیاه وسفیدِ شاعرانه و تحریک نماینده از نقاش مشهور مکزیکی، گراسیِلا ایتوربیده (Graciela Iturbide)، عرصه قدرتمندی از فرهنگ ها، سنت های روزانه، نابرابری های اجتماعی و همزیستی سنت و مدرنیته در سراسر جامعه مکزیک را به نمایش می گذارند.

ایتوربیده در این کلکسیون بزرگ که آثار وی در طول 5 دهه فعالیت حرفه ای را به تصویر می کشد، در پی بیان یک داستان بصری از کشور خود، از اواخر دهه 1960 تا به امروز، است.

تقریباً 140 عکس در این نمایشگاه، سبک زندگی اقوام سِری (Seri) در صحرای سونورا، بهره کشی از کارگران بومی و دورگه و نقش حیاتی زنان در تمدن زاپوتک را به نمایش می گذارند.

نگاه همدلانه ایتوربیده به عکاسی، ارتباط عمیق او با موضوعاتش را آشکار می نماید و به ما بینشی دقیق برای درک زیبایی و پیچیدگی های میراث فرهنگی مکزیک می دهد. این نمایشگاه از 28 فوریه تا 25 ماه مه 2020 در موزه ملی هنر زنان دایر است.

لیندا ناکلین: زن مستقل

لیندا ناکلین (Linda Nochlin)، محقق، منتقد و تاریخ نگار برجسته هنری، زندگی کاری خود را وقف ترویج مشارکت زنان در دنیای هنر کرد. او در مقاله ای با عنوان چرا هیچ زن هنرمند برجسته ای وجود ندارد؟ این موضوع حیاتی را وارد مرحله تازه ای کرد که تا پیش از آن هیچ کدام از هنرمندان، متفکران و فعالان فمینیست به آن توجه نکرده بود.

کتابخانه و مرکز تحقیقاتی موزه ملی هنر زنان با همکاری آرشیو اسمیتسونیان از 8 مارس تا 31 جولای 2020 اقدام به نمایش بخشی از مقاله های ناکلین می نمایند و از نقش مهم وی در هنر و فرهنگ پرده برمی دارند.

راهنمای بازدید از موزه

موزه ملی هنر زنان همه روزه، به جز روزهای شکرگزاری، کریسمس و سال نو، پذیرای علاقه مندان به هنر است. بازتماشامایندگان می توانند از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر از این موزه تماشا نمایند، درحالی که ساعات بازدید از موزه در روزهای یکشنبه 12 ظهر تا 5 عصر است.

افراد بالای 18 سال باید برای ورود به موزه 10 دلار پرداخت نمایند، درحالی که این مبلغ برای بازتماشامایندگان بالای 65 سال و دانشجویان 8 دلار است. به علاوه، این موزه در اولین یکشنبه هرماه به طور رایگان از بازتماشامایندگان خود میزبانی می نماید.

برترین راه برای آمدن به موزه ملی هنر زنان، به وسیله مترو و اتوبوس است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این موزه، ایستگاه متروی مرکزی در خطوط قرمز، آبی، نارنجی و نقره ای است. اتوبوس های خط 80، G8، S2، S4، X2، 68 و 42 نیز شما را به خیابان سیزدهم می رسانند که فاصله اندکی تا موزه دارد.

منبع: washington.org / smithsonianmag.com
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 966

به "آشنایی با موزه ملی هنر زنان در واشنگتن دی سی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با موزه ملی هنر زنان در واشنگتن دی سی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه ملی هنر زنان در واشنگتن دی سی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید