موج گرما و آتش سوزی در چند استان کانادا

موج گرما و آتش سوزی در کانادا منجر به مرگ غیرمنتظره 719 نفر در بریتیش کلمبیا شده است.

موج گرما و آتش سوزی در چند استان کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که اتاوا در حال آماده شدن برای ارسال نیروهای کمکی به استان بریتیش کلمبیا است چراکه صدها مورد آتش سوزی به موج گرمای بی سابقه در غرب کانادا و ایالات متحده آمریکا اضافه شده است.

طبق آخرین اطلاعات 152 مورد آتش سوزی در این استان همچنان در جریان است که 89 مورد آن در دو روز گذشته رخ داده است.

جاستین ترود در یک نشست خبری قول بازسازی داد و گفت که دولت برای کمک به بریتیش کلمبیا آماده است.

روستای لیتون در حدود 250 کیلومتری شمال شرقی ونکوور رکورد گرمای 49.6 درجه سانتیگراد را ثبت کرد اما همزمان 90 درصد این روستا بر اثر آتش سوزی سوخت. 250 نفر از ساکنان، این روستا را بسیار سریع تخلیه کردند.

پزشکی قانونی استان بریتیش کلمبیا اواخر روز جمعه از تعداد بی سابقه مرگ و میر خبر داد. طبق این گزارش بین تاریخ جمعه هفته پیش تا پنجشنبه گذشته 719 مرگ در این استان ثبت شده است که سه برابر بیشتر از میانگین مرگ و میر ثبت شده در زمان های عادی است.

لیزا لاپوینت، از مقام های پزشکی قانونی استان در بیانیه ای گفت: شرایط آب وهوایی که بریتیش کلمبیا طی هفته گذشته تجربه کرده است عامل مهمی در افزایش شمار مرگ و میرها است. وی این میزان از مرگ و میرها را ناگهانی و غیرمنتظره توصیف کرد.

موج گرما روز جمعه در مرکز کانادا ادامه یافت و علاوه بر بریتیش کلمبیا، هشدارهای موج گرما برای استان های آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا و همچنین بخش از سرزمین های شمال غربی و شمال انتاریو صادر شده است.

سازمان محیط زیست کانادا، اواخر روز جمعه پیش بینی کرد که گرمای هوا در دور روز آینده همچنان در بریتیش کمبیا ادامه داشته باشد.

موج گرما در آمریکا نیز قربانی گرفت

ایالت های واشنگتن و اورگن در آن سوی مرزهای کانادا نیز شاهد موج گرمای بی سابقه در این هفته بودند. مقام های ایالت اورگن آمریکا روز جمعه اعلام کردند که شمار قربانیان گرما در این ایالت به دست کم 95 نفر رسیده است. مقام های ایالتی واشنگتن نیز 30 مورد مرگ و میر مرتبط با موج گرما در این ایالت را اعلام کردند.

استیو میچل، مدیر بخش فوریت های پزشکی در سیاتل گفت: فکر می کنم با گذشت زمان، متوجه می شویم که این تعداد در حال افزایش است.

در شهر سیال رکورد گرمای 42 درجه سانتیگراد ثبت شده است.

قبلن نیز در مورد آب و هوای کانادا مفصل برایتان گفته بودیم.

منبع: per.euronews.com
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 623

به "موج گرما و آتش سوزی در چند استان کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "موج گرما و آتش سوزی در چند استان کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج گرما و آتش سوزی در چند استان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید