زندگی در ویکتوریا (Victoria) کانادا چگونه است؟

ویکتوریا شهری زیبا و شناخته شده در میان ایرانی هایی است که برای تحصیل در کانادا برنامه ریزی میکنند، دو دانشگاه مشهور رویال رودز و دانشگاه ویکتوریا دلیل این آشنایی است، در این مقاله میتوانیداطلاعات مفیدی در مورد زندگی در ویکتوریا و هزینه های زندگی در این شهر به دست آورید.

زندگی در ویکتوریا (Victoria) کانادا چگونه است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر ویکتوریا مرکز بریتیش کلمبیا یا به عبارتی غربی ترین استان کانادا محسوب می شود. این شهر ساحلیِ گسترده در جنوبی ترین نقطه جزیره ونکوور قرار گرفته است. بخش های شرقی این سرزمین در آغوش خلیج راک آرمیده است. جنوب شرقی این شهر را بندر ویکتوریا تشکیل داده و راه را به دریای سلیش باز نموده است.

چشم اندازهای ساحلی این شهر در حدود 100 کیلومتریِ مرکز شهر ونکوور واقع شده است؛ برای سفر به این کلان شهر پر رفت وآمد باید حدود یک ساعت زمان صرف کرد. شهر آمریکایی سیاتل هم در 100 کیلومتری ویکتوریا واقع شده است.

گذری کوتاه بر تاریخ ویکتوریا

پیش از ورود مهاجران اروپایی به این منطقه، سواحل زیبای دریای سالیش میزبان بومیان کانادا بود؛ اما پس از استعمار اروپایی ها در اواخر قرن هفدهم میلادی رفته رفته بر تعداد مهاجران افزوده شد و شهر ویکتوریا به همین ترتیب تشکیل شد.

این شهر نامش را از ملکه ویکتوریای بریتانیا عاریه گرفته و از قدیمی ترین شهرهای گسترده در شمال غرب اقیانوس آرام محسوب می شود. علت این نامگذاری به سکونت بریتانیایی ها در اواسط قرن نوزدهم میلادی بازمی شود، اما پیش از آن هم اسپانیا آسایش را از بومیان ربوده بودند.

پس از جنگ دنیای دوم، منطقه ویکتوریا رشد به نسبت پایداری را تجربه نموده است؛ این رشد تا حدودی مدیون تاسیس دو دانگاه عظیم شهر یعنی دانشگاه رویال رودز و دانشگاه ویکتوریا بوده است. از دهه 1980 میلادی حومه غربی شهر مانند کلود و لانگفورد به حوزه شهری ویکتوریا پیوست و ویکتوریای عظیم Greater Victoria را تشکیل داد.

مهاجرت به ویکتوریا کانادا

طبق آخرین سرشماری ویکتوریا شهری با جمعیت مسن شناخته شد؛ تقریبا 18 درصد از مردم این شهر بالای 65 سال سن دارند و میانگین سنی در ویکتوریا 43.1 سال است. بنابراین فرصت های شغلی و تحصیلی به روی مهاجران باز شده است. این شهر تاریخی و زیبا محل استقرار موسسات آموزشی معتبر و نامی کاناداست. در کنار کالج و دانشگاه های ویکتوریا، حضور صنعت در این شهر فرصت های شغلی مفیدی برای فارغ التحصیلان ایجاد نموده است.

جاذبه های گردشگری ویکتوریا

شهر تاریخی ویکتوریا بهارانی پر شکوفه و تابستان هایی خنک و دلپذیر دارد؛ شاید این مهم ترین علت معروفیت این شهر به اسم باغ شهر Garden City باشد. زیباسازی شهری بر زیبایی های طبیعت ویکتوریا افزوده و در فهرست شهرهای توریستی کانادا به نیکی جای گرفته است؛ تا جایی که در سال 2015 ویکتوریا به اسم بیستمین شهر دارای بهترین کیفیت زندگی در دنیا شناخته شد.

دانشجویان بین المللی بسیاری هم این شهر زیبا را مقصد مهاجرت تحصیلی بر می گزینند؛ البته علت این انتخاب تنها زیبایی های بصری ویکتوریا نیست. موسسات آموزش عالی همانند دانشگاه ویکتوریا، کالج کموسان، دانشگاه رویال رودز و کالج هنر ویکتوریا که از جمله مهم ترین دانشگاه های کانادا برشمرده می شوند، سالانه میزبان بسیاری از دانشجویان غیر بومی هم می شوند.

آب و هوای ویکتوریا

موقعیت جغرافیایی ویکتوریا منظره ها چشم گیری در شهر و اطراف آن رقم زده اما از اثر آن بر روی آب و هوا نمی توان گذشت. افزون بر زیبایی منظره ها طبیعی، آب و هوای معتدل و دلچسب این شهر مهاجران و گردشگران بسیاری را جذب خود نموده است. با این که ویکتوریا در جزیره ونکوور واقع شده و یکی از شهرهای ساحلی اقیانوسی محسوب می شود، اما رطوبت هوا آزاردهنده نیست.

ویکتوریا آب و هوای مدیترانه ای دارد و اعتدال دما در فصل های سرد و گرم سال حفظ می شود. میانه دمای تابستانی ویکتوریا 11 تا 20 درجه سانتی گراد بالای صفر است و میانگین دمای زمستانی این شهر 4 تا 8 درجه گزارش می شود. برخلاف بسیاری از شهرهای کانادایی، یخبندان و بوران زمستانی در ویکتوریا دیده نمی شود.

هزینه زندگی در شهر ویکتوریا کانادا

نسبت به دیگر شهرهای عظیم کانادا همانند ونکوور و تورنتو، هزینه های زندگی ویکتوریا نسبت به میانگین ملی اعلام شده کمتر است. بر اساس سایت نومبئو، بدون احتساب هزینه مسکن که بسیار متنوع کمی بالاست، میانگین هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در ویکتوریای کانادا ماهانه حدود 1,152.74 دلار اعلام شده است. البته ناگفته نماند، اگرچه هزینه های مسکن در ویکتوریا در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بالاست، اما سایر مخارج زندگی ارزان است. پیش از هر تصمیمی باید اطلاع دقیقی از عمده مخارج زندگی ماهانه یعنی هزینه خود و خوراک، مسکن و هزینه حمل و نقل کسب کرد.

هزینه خورد و خوراک در ویکتوریا

هزینه یک وعده غذا در رستوران های معمولی ویکتوریا 20 دلار است که می توان با انتخاب غذای فست فود مانند مک دونالد این هزینه را به 10.75 دلار کاهش داد. یک فنجان کاپوچینوی معمولی در ویکتوریا حدود 4.59 دلار و یک بطری نوشیدنی 330 میلی لیتری حدود 2.33 دلار کاناداست.

معمولا هزینه خورد وخوراک بیشترین مخارج ماهانه را به خود اختصاص می دهد. در ویکتوریای کانادا برای تهیه یک لیتر شیر معمولی باید 2.41 دلار، یک قرص نان سفید 500گرمی 3.49 دلار، و یک بسته تخم مرغ 12عددی معمولی 14.24 دلار کانادا در نظر گرفت.

میانگین قیمت هر کیلو پنیر محلی در ویکتوریای کانادا 15.07 دلار، هر کیلو فیله مرغ 17.24 دلار، هر کیلو گوشت قرمز 16.14 دلار، سیب 3.74 دلار، موز 1.75 دلار، پرتقال 4 دلار، گوجه 5.75 دلار، سیب زمینی 2.56 دلار، و قیمت هر کیلو پیاز در شهر ویکتوریا 2.29 دلار کاناداست.

هزینه حمل و نقل در ویکتوریا

هزینه حمل و نقل یکی دیگر از مخارج ماهانه دانشجویان بین المللی است؛ البته اگر دانشجو در کمپوس های دانشگاهی مستقر شود، مقدار قابل توجهی از هزینه ها کاسته می شود. استفاده از حمل ونقل عمومی ویکتوریا با بلیط های تک سفره 2.50 دلاری و بلیط های ماهانه 85 دلاری امکان پذیر می شود. تعرفه ورودی تاکسی های ویکتوریا 3.50 دلار است که به ازای هر کیلومتر راستا 1.96 دلار دیگر به این مبلغ افزوده می شود. البته بسیاری از مردم در شهر ویکتوریا برای تردد از دوچرخه استفاده می نمایند. در بسیاری از خیابان های اصلی شهر راستا مشخصی برای دوچرخه سواران تعبیه شده است.

هزینه مسکن در ویکتوریا

استفاده از خوابگاه های محل تحصیل می تواند دانشجو را از هزینه های بالای مسکن در شهر ویکتوریا دور نگه دارد. اما در صورت تمایل به کرایه مسکن باید ماهانه مبلغی حدود 1400 دلار درنظر گرفت. میانگین کرایه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ویکتوریا ماهانه حدود 1,663.17 دلار کاناداست و میانگین کرایه ماهانه آپارتمان سه خوابه حدود 2,935.77 دلار است. زندگی در حومه شهر تا حدودی می تواند هزینه های مسکن را کاهش دهد؛ میانگین کرایه آپارتمان تک خوابه در حومه شهر حدود 1,364.43 دلار و آپارتمان سه خوابه حدود 2,350 دلار کانادا اعلام شده است.

انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 660

به "زندگی در ویکتوریا (Victoria) کانادا چگونه است؟" امتیاز دهید

4 کاربر به "زندگی در ویکتوریا (Victoria) کانادا چگونه است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در ویکتوریا (Victoria) کانادا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید