استخوان والها و موجودات دریایی غول پیکر در بیابان!

یکی از شگفت های زمین، تغییر شکل های متوالی ان است که باعث شده در روزگاری جای دریا و صحرا عوض شده است، در جای جای جهان شما میتوانید از در صحراهایی بازمانده موجودات عظیم دریایی را پیدا کنید. گورستان‌های وال‌ها، مناطقی هستند که در آن‌ها بقایای فسیل‌شده یا اسکلت‌های وال‌ها در خشکی یافت می‌شوند. این مناطق معمولاً در صحراها یا مناطقی با آب و هوای خشک واقع شده‌اند. پیدا شدن فسیل‌های وال در این مناطق عجیب به نظر می‌رسد، اما با توجه به تغییرات جغرافیایی زمین در طول میلیون‌ها سال، این پدیده قابل توجیه است.

استخوان والها و موجودات دریایی غول پیکر در بیابان!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در گذشته، بسیاری از مناطقی که امروزه خشک هستند، زیر آب بوده‌اند. با تغییر سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها، این مناطق خشک شده‌اند و فسیل‌های موجودات دریایی در آن‌ها باقی مانده است. علاوه بر این، گاهی اوقات وال‌ها در نزدیکی ساحل به گل می‌نشینند و می‌میرند. در این صورت، لاشه‌های آن‌ها در اثر باد و باران فرسایش می‌یابند و استخوان‌های آن‌ها در خشکی باقی می‌مانند.

در این مقاله، به بررسی پنج گورستان وال‌ معروف در جهان می‌پردازیم.

کویر آتاکاما، شیلی

کویر آتاکاما در شیلی یکی از خشک‌ترین مناطق جهان است. اما در زیر سطح این بیابان خشک، یک دنیای عجیب و غریب از فسیل‌های موجودات دریایی پنهان شده است.

این فسیل‌ها که قدمت آنها به میلیون‌ها سال پیش برمی‌گردد، نشان می‌دهد که آتاکاما زمانی یک اقیانوس گرم و کم‌عمق بوده است. در آن زمان، این اقیانوس محل زندگی انواع مختلفی از موجودات دریایی از جمله ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، کوسه‌ها و حتی پستانداران دریایی بوده است.

در سال 2015، دانشمندان یک اسکلت تقریباً کامل از یک خزنده دریایی ماقبل تاریخ به نام «پلیوزیر» در کویر آتاکاما کشف کردند. این خزنده که طول آن به حدود 10 متر می‌رسید، یکی از بزرگترین خزندگان دریایی کشف شده در آمریکای جنوبی است.

در سال 2020، دانشمندان یک فسیل کامل از یک ماهی غضروفی به نام «پارادونتوس» در کویر آتاکاما کشف کردند. این ماهی که طول آن به حدود 2 متر می‌رسید، دارای دندان‌های بزرگ و تیزی بود که برای خوردن ماهی‌های کوچکتر استفاده می‌کرد.

فسیل‌های موجودات دریایی کویر آتاکاما یک منبع ارزشمند برای دانشمندان است. این فسیل‌ها به دانشمندان کمک می‌کنند تا در مورد تاریخ زمین‌شناسی و زیست‌شناسی این منطقه بیابانی بیشتر بیاموزند.

وادی الحیتان، مصر

وادی الحیتان (درهٔ نهنگ‌ها) یک منطقهٔ حفاظت‌شده در صحرای سینا در مصر است که به دلیل بقایای فسیل‌های نهنگ‌ها و سایر موجودات ماقبل تاریخ شناخته شده است. این منطقه در سال 1994 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

فسیل‌های نهنگ‌ها در وادی الحیتان به دورهٔ میوسن (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) تعلق دارند. این فسیل‌ها نشان می‌دهند که نهنگ‌ها در گذشته در این منطقه بسیار فراوان بوده‌اند. در این منطقه بقایای فسیل‌های نهنگ‌های مختلف از جمله نهنگ‌های آب‌باز، نهنگ‌های قاتل و نهنگ‌های بال‌دار یافت شده است.

علاوه بر فسیل‌های نهنگ‌ها، در وادی الحیتان بقایای فسیل‌های سایر موجودات ماقبل تاریخ از جمله کروکودیل‌ها، تمساح‌ها، اسب‌ها، زرافه‌ها و فیل‌ها نیز یافت شده است. این فسیل‌ها نشان می‌دهند که این منطقه در گذشته یک زیستگاه متنوع برای حیوانات بوده است.

وادی الحیتان یک مکان محبوب برای گردشگری است. بازدیدکنندگان می‌توانند از یک مسیر پیاده‌روی برای کاوش در منطقه استفاده کنند. همچنین یک مرکز بازدیدکنندگان در محل وجود دارد که اطلاعاتی در مورد تاریخ و اهمیت منطقه ارائه می‌دهد.

در اینجا برخی از فسیل‌های مهمی که در وادی الحیتان یافت شده‌اند، آورده شده است:

  • اسکلت تقریباً کامل یک نهنگ آب‌باز که 40 متر طول دارد.
  • اسکلت یک نهنگ قاتل که 18 متر طول دارد.
  • اسکلت یک نهنگ بال‌دار که 12 متر طول دارد.
  • اسکلت یک کروکودیل که 10 متر طول دارد.
  • اسکلت یک تمساح که 5 متر طول دارد.
  • اسکلت یک اسب که 2 متر طول دارد.
  • اسکلت یک زرافه که 4 متر طول دارد.
  • اسکلت یک فیل که 5 متر طول دارد.

وادی الحیتان یک مکان مهم برای مطالعه تاریخ زمین‌شناسی و زیست‌شناسی است. این منطقه نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در گذشته چگونه تکامل یافته‌اند و اینکه در گذشته چه نوع حیوانات دیگری در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند.

گذرگاه استخوان نهنگ ها، جزیره یتیمگران (Yttygran Island)

گذرگاه استخوان نهنگ ها (Yttygran Bone Alley) یک مکان طبیعی منحصر به فرد در جزیره یتیمگران (Yttygran Island) در خلیج کاستامورسک در شمال روسیه است. این گذرگاه شامل بقایای بیش از 5000 اسکلت نهنگ بلوگا است که در امتداد ساحل جزیره پراکنده شده اند.

این اسکلت ها متعلق به نهنگ های بلوگایی هستند که در حدود 12 هزار سال پیش در این منطقه زندگی می کردند. اعتقاد بر این است که این نهنگ ها در اثر یک طوفان عظیم در این منطقه کشته شده اند و اجساد آنها در ساحل پراکنده شده است.

گذرگاه استخوان نهنگ ها یک مکان مهم برای مطالعه تاریخ و رفتار نهنگ های بلوگا است. این گذرگاه نشان می دهد که نهنگ های بلوگا در گذشته در این منطقه بسیار فراوان بوده اند. آنها همچنین نشان می دهد که نهنگ های بلوگا در گذشته به طور منظم در این مکان می مرده اند.

گذرگاه استخوان نهنگ ها یک مکان محبوب برای گردشگری است. بازدیدکنندگان می توانند از یک مسیر پیاده روی برای کاوش در گذرگاه استفاده کنند. همچنین یک مرکز بازدیدکنندگان در محل وجود دارد که اطلاعاتی در مورد تاریخ و اهمیت گذرگاه ارائه می دهد.

در اینجا برخی از ویژگی های گذرگاه استخوان نهنگ ها آورده شده است:

  • گذرگاه شامل بقایای بیش از 5000 اسکلت نهنگ بلوگا است.
  • اسکلت ها به طور منظم در امتداد ساحل جزیره پراکنده شده اند.
  • اعتقاد بر این است که این اسکلت ها متعلق به نهنگ های بلوگایی هستند که در حدود 12 هزار سال پیش در این منطقه کشته شده اند.
  • گذرگاه یک مکان مهم برای مطالعه تاریخ و رفتار نهنگ های بلوگا است.
  • گذرگاه یک مکان محبوب برای گردشگری است.

گذرگاه استخوان نهنگ ها یک مکان طبیعی شگفت انگیز است که یادآور تاریخ و اهمیت نهنگ های بلوگا در این منطقه است.

اسپیتسبرگن، نروژ

فسیل های وال ها در اسپیتسبرگن، نروژ، یکی از بزرگترین مجموعه های فسیل های نهنگ در جهان است. این فسیل ها به دوره میوسن (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) تعلق دارند و شامل اسکلت های کامل یا ناقص بیش از 1000 وال می شوند.

این فسیل ها نشان می دهند که نهنگ ها در گذشته در این منطقه بسیار فراوان بوده اند. آنها همچنین نشان می دهند که نهنگ ها در گذشته از انواع مختلفی از غذاها تغذیه می کردند، از جمله ماهی، ماهی مرکب و سخت پوستان.

فسیل های وال ها در اسپیتسبرگن یک منبع ارزشمند برای دانشمندان است. این فسیل ها به دانشمندان کمک می کنند تا در مورد تاریخ تکامل نهنگ ها و زیستگاه های آنها در گذشته بیشتر بیاموزند. تعدادی از فسیل های وال ها در اسپیتسبرگن به خوبی حفظ شده اند و به طور کامل بازسازی شده اند. این فسیل ها در موزه های سراسر جهان به نمایش گذاشته می شوند. فسیل های وال ها در اسپیتسبرگن یک جاذبه گردشگری محبوب هستند. بازدیدکنندگان می توانند به مکان های مختلف در اسپیتسبرگن بروند تا فسیل های وال ها را ببینند.

اچاچیست، بریتیش کلمبیا کانادا

گورستان وال ها در اچاچیست، بریتیش کلمبیا، کانادا، یک مکان تاریخی ملی است که به دلیل بقایای اسکلت وال های بلوگا شناخته شده است. این بقایا در سال 1978 در طول ساخت یک کانال آبی جدید در منطقه کشف شد. گورستان شامل بقایای بیش از 50 وال است که قدمت آنها به بیش از 10000 سال پیش برمی گردد.

این گورستان یک مکان مهم برای دانشمندان برای مطالعه تاریخ و رفتار وال های بلوگا است. بقایا نشان می دهد که وال های بلوگا در گذشته در این منطقه بسیار فراوان بوده اند. آنها همچنین نشان می دهد که وال های بلوگا درگذشته به طور منظم در این مکان دفن می شدند.

گورستان وال ها یک مکان محبوب برای گردشگری است. بازدیدکنندگان می توانند از یک مسیر پیاده روی برای کاوش در گورستان استفاده کنند. همچنین یک مرکز بازدیدکنندگان در محل وجود دارد که اطلاعاتی در مورد تاریخ و اهمیت گورستان ارائه می دهد.

انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 22 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 836

به "استخوان والها و موجودات دریایی غول پیکر در بیابان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخوان والها و موجودات دریایی غول پیکر در بیابان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید