آشنایی با مهدکودک های کانادا

مهدکودک های کانادا به خوبی مجهز شده اند تا در نگهداری، آموزش و تامین امنیت و آرامش فرزندان شما کوشا باشند.

آشنایی با مهدکودک های کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: خدمات مهدکودک در کانادا تفاوت زیادی با ایران دارد و نمی توان به راحتی کودکان را به مهد کودک برد، این خدمات در کانادا قوانین ویژه ای دارد. در ادامه به صورت کامل این قوانین را شرح خواهیم داد.

انواع مهدکودک در کانادا

هر استان و منطقه در کانادا بر اساس ضوابط و مقررات خاص خود مسئولیت نظارت و اعطای مجوز به مراکز نگهداری از کودک و یا مهدکودک های نظارت شده (Regulated child care services) را دارد. این مراکز نگهداری از کودک انواع مختلفی دارند که شامل مراکز نگهداری از کودک به صورت تمام وقت، خانوادگی، مهدکودک های مناسب کودکان در سن مدرسه و در بسیاری از استان ها شامل مراکز پیش دبستانی و مراکز آموزشی برای کودکان بین 3 تا 5 سال است.با همه این ها تنها 24.5 درصد از کودکان بین 0 تا 12 سال در کانادا از خدمات مراکز نگهداری از کودک نظارت شده استفاده می نمایند و بیش تر کودکان از سایر خدمات نگهداری همانند پرستار بچه در خانه و غیره بهره می برند.کودکستان ها به عنوان بخشی از آموزش عمومی تنها بخشی از احتیاجهای والدین شاغل در نگهداری از کودکان را رفع می نمایند.

مهدکودک های نظارت شده در کانادا

همان طور که گفته شد هر استان و هر منطقه قوانین و ضوابط خاص خود را برای دادن مجوزهای لازم به مراکز نگهداری از کودک دارد. اگر موسسه ای از حداقل استانداردهای لازم برای اخذ مجوز برخوردار باشد، لزوماً به معنی بالا بودن کیفیت خدمات ارائه شده نیست. برنامه های با کیفیت بالا مستلزم داشتن بعضی و یا تمام استانداردهای مورد احتیاج است.

مهدکودک های تمام وقت

فعالیت مراکز مراقبت از کودک تمام وقت بدون مجوز در همه منطقه ها کانادا غیر قانونی است. همه این مراکز باید از نهادهای ذیربط مجوزهای لازم را دریافت نمایند.

برای اینکه منطقه و استان مجوزهای لازم را در اختیار مرکز بگذارد، عواملی همانند مقدار گروه، نسبت کارکنان به کودکان، تربیت کارکنان، فضای فیزیکی مرکز، تغذیه، زمان خواب و بازی در محیط آزاد، سلامتی و ایمنی در نظر گرفته می گردد. این مراکز به صورت مرتب به وسیله نهادهای قانونی و رسمی حکومتی نظارت می شوند.

برنامه های نیمه وقت مهدکودک در کانادا

این برنامه ها شامل مراکز پیش دبستانی و مراکز آموزشی مخصوص کودکان 3 تا 5 سال است. برای اخذ مجوز برای این مراکز تمام استان ها و منطقه ها دستورالعمل ها و ضوابطی مشابه مراکز نگهداری تمام وقت دارند، اما در بعضی از ضوابط هم متفاوت عمل می نمایند. برنامه های نیمه وقت بدون مجوز در استانهای ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و یوکون اجازه فعالیت دارند.

مهدهای و یا مراکز نگهداری از کودک خانگی

در این گونه از مراکز از گروهی از کودکان در خانه خود پرستار مراقبت می گردد. در همه استان ها و منطقه ها این خدمات ارائه می گردد. برای کنترل این مراکز فضای فیزیکی مرکز، تعداد کودکان، تغذیه، آموزش پرستار و سلامت و ایمنی در نظر گرفته می گردد. در بعضی از استان ها این مراکز به وسیله نهادهای رسمی حکومتی مرتب بازدید می گردد و در بعضی دیگر از منطقه ها سوپروایزرهایی برای این مراکز در نظر گرفته شده که به صورت خاص این مراکز را نظارت می نمایند.

کودکستان (Kindergarten) در سیستم آموزشی

برنامه آموزشی اولیه کودکان برای همه کودکان 5 ساله ساکن در همه استان ها و منطقه ها به صورت تمام وقت و یا پاره وقت ارائه می گردد. مهدکودک ها و برنامه های مشابه مهدکودک در بعضی از منطقه ها برای همه کودکان در سن 4 سال موجود بوده و در گروهی دیگر از منطقه ها در حال برپایی است. در حال حاضر 4 استان و منطقه به صورت پاره وقت و تمام وقت این خدمات را اراده می دهند.

مهدکودک ها به عنوان بخشی از سیستم مدارس دولتی بدون احتیاج به پرداخت شهریه و در مواردی هم در مدارس خصوصی ارائه می شوند. با وجود اینکه نه مهدکودک های تمام وقت و پاره وقت هیچ کدام برای ساعات کاری والدین به شکل خوبی طراحی نشده اند، اما با این همه به عنوان بخشی از برنامه مراقبتی کودک به خوبی یاری نماینده هستند.

بودجه بندی و برنامه ریزی برای تأمین هزینه های نگهداری از کودک و مهدکودک

در کانادا پیدا کردن مرکز نگهداری از کودک با هزینه مناسب ممکن است یک چالش اساسی برای خانواده ها باشد و علت عمده و اصلی آن محدودیت دسترسی است. قبل از انتخاب مرکز مورد نظر والدین باید در خصوص هزینه ها آگاهی داشته و بر اساس آن برنامه ریزی های مالی خود را انجام دهند.

آیا مهدکودک در کانادا رایگان است؟

مهدکودک در کانادا گران بوده و هزینه های آن بسته به استان مورد نظر فرق دارد. در بعضی از استان ها همانند کبک و وینیپگ هزینه ها کم تر از سایر استان هاست.

هزینه های مهدکودک در کانادا چه قدر است؟

هزینه های نگهداری کودک در مهدکودک ها ماهیانه چیزی در حدود 179 تا 1934 دلار کانادا است و این اندازه بسته به استان محل سکونت فرق دارد. قسمتی از هزینه های پرداخت شده والدین برای مهدکودک های خصوصی تحت عنوان child care expenses یا هزینه های نگهداری از کودکان از طرف اداره مالیات کانادا به حساب والدین واریز می گردد، مقدار این مبلغ بستگی به عایدی خانواده ها دارد اما معمولا تا هفتاد درصد هزینه های مهدکودک خصوصی را تامین می نماید.

فهرست انتظار برای مهدکودک

در بسیاری از موارد، به علت محدود بودن مهدکودک ها بسیاری از مراکز در سراسر کانادا دارای فهرست انتظار هستند. به علت طولانی بودن زمان انتظار در فهرست، بسیاری از خانواده ها ماه ها پیش از تولد نوزاد نام خود را در فهرست قرار می دهند. در بسیاری از منطقه ها برای اینکه نام والدین در فهرست انتظار قرار گیرد باید مبلغی بین 50 تا 200 دلار کانادا و با حتی مبلغی بیش از این پرداخت گردد. از آنجایی که هر مرکز فهرست انتظار خاص خود را دارد، گاهی والدین مجبور به پرداخت مبالغ کلانی به منظور قرار دادن نام خود در چندین فهرست انتظار هستند.

در استان کبک شما با مراجعه به وبسایت laplace0-5 می توانید فرزند خود را در فهرست انتظار تمامی مهدکودک ها ثبت نام کنید، این خدمات رایگان است.

چگونه برترین مهدکودک را انتخاب کنیم؟

  • در وب سایت شهرداری شهر محل اقامت و وب سایت وزارت آموزش و پرورش جستجو کنید. برای مثال مهدکودک های شهر تورنتو را از وب سایت شهرداری تورنتو می توانید پیدا کنید. برای اطلاع از مراکز غیر رسمی که دارای مجوزهای لازم نیستند، باید به تابلو اعلانات مراکز فرهنگی محلی مراجعه کرد و یا با سایر والدین مشورت کرد.
  • مهدکودک را نزدیک خانه، محل کار و یا محل تحصیل خود انتخاب کنید و تعداد روزهایی که می خواهید از خدمات مهد کودک بهره ببرید را هم در نظر بگیرید.
  • محیط را به دقت آنالیز کنید. این که آیا محیط مهد از امنیت کافی برخوردار است و کارکنان مهد آیا ارتباط خوبی با کودکان دارند یا خیر.
  • در خصوص تعداد کودکانی که در مهد از آنها نگهداری می گردد، تحقیق کنید
  • در خصوص اینکه آیا مرکز مجوزهای لازم را دارد یا نه و یا اینکه به وسیله دولت مانیتور می گردد یا نه، تحقیق کنید.
  • در خصوص اینکه کارکنان مهد در خصوص یاری های اولیه آموزش های لازم را دیده اند یا نه، تحقیق کنید
  • در خصوص شهریه ها بپرسید
  • در خصوص اینکه آیا مرکز رسید هزینه های پرداخت شده را در اختیار شما می گذارد یا خیر، تحقیق کنید.

سخن پایانی

پیدا کردن مهد کودک مناسب با احتیاجهای شما، احتیاج به آنالیز های مالی زیادی دارد. بنابراین در خصوص انواع مهدکودک ها در کانادا و هزینه های آن تحقیقات لازم را انجام دهید تا برترین مهد را برای کودک خود انتخاب کنید.

انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1187

به "آشنایی با مهدکودک های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهدکودک های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید