چرا باید کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید

شاید پاسخ دهید، چرا نباید؟! اما بهتر است از قبل همه چیز را بدانید، اینطوری خیالتان راحت است که انتخاب کامل و بی نقصی داشته اید، در ادامه برایتان خواهیم گفت که چرا باید به کانادا مهاجرت کنید.

چرا باید کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تاریخچه مهاجرت به کانادا

بومیان کانادا Aboriginal سه دسته و به نام های Indians Metis،Inuit می باشند که قبل از ورود مهاجرین انگلیسی و فرانسوی در آنجا زندگی می کردند.

در سال 1497 شخصی به نام جان بوکات دریانورد ایتالیایی که در دربار هنری هفتم بریتانیا فعالیت می کرد به سواحل نیوفوندلند رسید و یک مستعمره بریتانیایی ایجاد نمود.

چهل سال بعد ژاک کارتیه دریانورد فرانسوی ضمن سفرش به هند از جهت شمال غربی، رود سن لوران نزدیک مونترال کنونی را کشف کرد و به نام پادشاه وقت فرانسه نام این سرزمین را فرانسوای گذاشت اما بعدها نام کانادا از واژه سرخپوستی کاناتا به معنی شهر را جانشین آن نمود.

بالاخره در سال 1783 بریتانیا بر قسمت فرانسوی نشین این کشور نیز تسلط یافت و کنترل آن را به دست گرفت و کشور یکپارچه کانادا شکل گرفت.

در واقع قدیمی ترین مهاجرین کانادا انگلیسی ها و فرانسوی ها هستند. از آن پس مهاجرت به کانادا از کشورهای اروپای شرقی و جنوبی و بالاخره در اوایل قرن بیست از کشورهای آسیایی، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای مرکزی ادامه یافت.

شمار ایرانیان مقیم کانادا در حال حاضر به حدود 160 هزار نفر هم می رسد و آمارها نشان می دهند مهاجرت ایرانیان به کانادا در سالهای اخیر حدود 30 درصد افزایش یافته است.

ویزاهای مهاجرت به کانادا

درست به مانند بیشتر کشورها مهاجرت به کانادا نیز به وسیله ویزاهای مختلف امکان پذیر است. البته قوانین مهاجرتی هر ساله تغییرات زیادی داشته و این تغییرات بسته به شرایط اجتماعی، مالی و سیاسی روز ادامه دارد.

از ژانویه 2015 دولت کانادا قوانین مهاجرتی را به گونه ای تغییر داده که مهاجرت به کانادا راحت تر و امکان سوء استفاده بعضی از متقاضیان کمتر گردد.

انواع ویزاهای مهاجرت به کانادا عبارتند از:

  • Express Entry - Skilled worker
  • Quebec-selected skilled workers
  • Immigrant Investors
  • Family sponsorship
  • Atlantic Immigration Pilot
  • Start-up visa
  • Self-employed
  • Provincial nominees
  • Caregivers

پر طرفدارترین ویزا جهت مهاجرت به کانادا، ویزای متخصصان و کارشناسان است که به اصطلاح skilled visa خوانده می گردد و متقاضی با دریافت اقامت دائم می تواند در این کشور کار و زندگی کند. درصورتی که فرد مدت 3 سال از 5 سال را در کانادا زندگی کند می تواند درخواست شهروندی بدهد.

تحصیل در دانشگاه های کانادا و به دست آوردن تخصص و مهارت مورد احتیاج این کشور راه را برای درخواست skilled visa هموارتر و سریع تر می نماید.

دانشجویانی که به تحصیل در کانادا مشغولند بعد از فارغ التحصیلی می توانند برای post graduation work permit اقدام نموده و بعد از یک سال سابقه کار با داشتن نمره زبان مورد قبول درخواست اقامت دائم به وسیله skilled visa را بدهند.

Express Entry - Skilled worker

این ویزا را برای جذب نیروهای متخصص از نقاط مختلف جهان برنامه ریزی شده است. برای اقدام این نوع ویزا یک سیستم امتیاز بندی وجود دارد. در واقع با سیستم Express Entry توانایی ها و مهارت متقاضی امتیازبندی می گردد.

نحوه کارکرد سیستم اکسپرس اینتری:

ابتدا متقاضی بایستی بداند که شرایط لازم برای ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری را دارد یا نه؟ برای این کار می بایست به وسیله سایت مهاجرت کانادا و با استفاده از Come to Canada online tool شرایط خود را ارزیابی نموده و در صورتی که شرایط اولیه را داشته باشد اقدام به باز کردن اکسپرس اینتری نماید.

متقاضی با ثبت نام درسیستم اکسپرس اینتری اطلاعات مربوط به تخصص، تحصیلات، سابقه کار، نمره زبان و دیگر جزئیات را ارائه داده و از زمان ساخت این پروفایل 60 روز مهلت دارد تا آن را تکمیل کند.

اداره مهاجرت کانادا با داشتن این اطلاعات، شما را ارزیابی نموده و در صورتی که شرایط لازم برای درخواست اقامت را داشته باشید نام شما را در لیست متقاضیان اقامت قرار می دهد.

اداره مهاجرت کانادا هر سال از افرادی که در این لیست قراردارند بر اساس بالاترین امتیازها Comprehensive Ranking System افراد مورد نظر را انتخاب و برایشان دعوت نامه درخواست اقامت را صادر می نماید.

در این مرحله متقاضی می تواند درخواست اقامت را به صورت آنلاین و همراه با مدارک مورد احتیاج ارسال کند که معمولا ظرف شش ماه حدبیشتر یک سال ویزا اقامت دائم صادر خواهد شد.

سیستم امتیازبندی (CRS)

در سیستم امتیازبندی (CRS) درمجموع 1200 امتیاز وجود دارد که 600 امتیاز مرکزی آن بابت فاکتورهای زیر است:

  • تخصص متقاضی
  • تحصیلات متقاضی
  • سابقه کاری متقاضی
  • نمره زبان متقاضی (اگرعلاوه برنمره مورد قبول انگلیسی متقاضی نمره قابل قبولی در زبان فرانسه داشته باشد امتیاز بیشتری خواهد گرفت)
  • امتیازهای مربوط به همسر متقاضی در صورت تاهل او مانند تحصیلات، تخصص و نمره زبان همسر

و 600 امتیاز دیگر بابت فاکتورهای دیگر مانند:

  • داشتن مدرک تحصیلی از کشور کانادا
  • داشتن پیشنهاد کاری (Job offer)
  • داشتن خواهر یا برادری که اقامت کانادا را دارند
  • انتخاب تخصص شما از طرف یکی از ایالتهای کانادا (Province or territory nomination)

در مجموع می توان گفت حداقل شرایط لازم برای درخواست اقامت به وسیله مهارت یا skilled worker عبارت است از:

  • حداقل یک سال تجربه کاری به صورت تمام وقت در تخصص مورد نظر
  • مدرک تحصیلی مربوط به تخصص مورد نظر
  • نمره زبان ایلتس جنرال حداقل 6 که هیچ بندی از آن کمتر از 6 نباشد
  • پس انداز نقدی برای متقاضی مجرد حدود 12 هزار دلار، برای یک زوج 15 هزار دلار و در صورت فرزند داشتن برای هر فرزند تقریبا 3 هزار دلار

Quebec-selected skilled workers

این نوع ویزا نیز اقامت دائم به وسیله تخصص است منتهی ایالت کبک قوانین و شرایط خاص خود را دارد. متقاضیان علاقه مند به استان کبک باید درخواست خود را به وسیله اداره مهاجرت کبک بفرستند.

دانشجویانی که در این استان تحصیل نموده اند امتیاز مربوط به تحصیل در کانادا را دارا می شوند و فرایند پرونده آنان راحت تر و سریعتر می باشد.

برای درخواست این ویزا ابتدا به وسیله سایت اداره مهاجرت کبک یک ارزیابی از شرایط سنی، مدرک تحصیلی، تخصص، نمره زبان، سابقه کار و…به عمل می آید.

سپس متقاضی قبل از ارسال درخواست ویزا تخصص باید برای تایید انتخابش از طرف ایالت کبک اقدام کند.

در نهایت با داشتن QCS می تواند درخواست ویزای تخصص را همراه با مدارک مورد احتیاج ارسال نماید.

انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 175

به "چرا باید کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا باید کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید