نحوه مهاجرت به کانادا در سال 2021

 از سال 2020 تا 2023 ، کانادا از بیش از یک میلیون مهاجر جدید استقبال خواهد کرد! مسیرهای زیادی برای مهاجرت به کانادا و تأمین امنیت اقامت دائم کانادا وجود دارد .

نحوه مهاجرت به کانادا در سال 2021
به گزارش مجری سفرهای گردشگری:

برای دریافت خدمات انواع ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

بررسی اجمالی برنامه های مهاجرت به کانادا

بیش از 80 روش گوناگون برای مهاجرت به کانادا وجود دارد! ما در تلاش برای ساده نگه داشتن این امور برای خوانندگان خود، دسته بندی گسترده ای از مهاجرت کانادایی را به طور خلاصه بیان خواهیم کرد.

گزینه های مهاجرت اقتصادی و تجاری

گزینه های مهاجرت اقتصادی و تجاری برای متخصصانی است که مهارت هایی دارند که از اقتصاد کانادا حمایت می کند. هر برنامه از لحاظ صلاحیت های مورد نیاز تفاوت زیادی دارد، بنابراین هیچ توصیفی برای همه موارد ممکن نیست.

دسته های مهاجرت اقتصادی و تجاری عبارتند از:

  • برنامه های متقاضی استانی
  • اکسپرس اینتری (ورود فوری)
  • مهاجرت به استان کبک
  • برنامه های سرمایه گذاری
  • برنامه های کارآفرینی و خود اشتغالی

سایر طبقه بندی های فدرالی مهاجرت مانند برنامه مراقبان، مهاجرت خلبان اقیانوس اطلس، مهاجرت خلبان روستایی و شمالی و خلبان Agri-Food نیز گزینه های زیر چتر مهاجرت اقتصادی به کانادا هستند.

پشتیبانی مالی خانواده

حمایت مالی خانواده دسته ای از مهاجرت است که در اختیار اعضای خانواده شهروندان کانادایی و مقیم دائم قرار دارد.

اعضای خانواده ی واجد شرایط پشتیبانی مالی عبارتند از:

  • همسر قانونی
  • کودک وابسته (فرزندخوانده یا دارای نسبت خونی "بیولوژیکی")
  • پدر و مادر و مادربزرگ و مادربزرگ

در برخی شرایط، ممکن است واجد شرایط حمایت از سایر اعضای خانواده در خارج از دسته های نام برده در بالا باشید. اگر فامیل واجد شرایط دیگری برای حمایت مالی ندارید می توانید اعضای خانواده زیر را حمایت مالی کنید:

  • خواهر یا برادر (بی سرپرست ) یتیم
  • خواهرزاده یا خواهرزاده(بی سرپرست) یتیم
  • نوه (بی سرپرست ) یتیم

مهاجرت بشردوستانه و درخواست پناهندگی

کانادا به دلایل انسان دوستانه و دلسوزانه به عنوان پیشرو در پذیرش پناهندگان جدید و سایر مهاجران شهرت جهانی دارد. بخش قابل توجهی از اهداف و برنامه های مهاجرت سالانه کشورکانادا به پذیرش پناهندگان اختصاص دارد.

چه مبلغی برای مهاجرت به کانادا نیاز دارید؟

میزان لازم سرمایه و پول مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا بسیار متفاوت است. برخی از برنامه های مهاجرت به چیزی بیشتر از هزینه رسیدگی به درخواست شما احتیاج ندارند. برخی دیگر به سرمایه گذاری قابل توجهی در کانادا نیاز دارند. در زیر آن را بر این اساس دسته بندی کرده ایم:

مهاجرت اقتصادی: بیشتر گروه های اقتصادی مهاجرت نیاز به اثبات این مسئله دارند که شما می توانید در زمان سکونت در کانادا از خود حمایت های مالی را کنید. برخی از آن گروه ها این کار را لازم ندارند. دسته هایی از مهاجرت اقتصادی که تقاضای اثبات وجه تسویه حساب ندارند، معمولاً متقاضی باید سابقه کار درکانادا یا پیشنهاد کاری درکانادا داشته باشد. دلیل هم این است که این متقاضیان با توجه به این واقعیت که قبلاً در نیروی کار کانادا ادغام شده اند، به بودجه ای برای اسکان مجدد در کانادا نیاز ندارند.

مهاجرت تجاری: انواع مهاجرت برای تجارت، به سرمایه گذاری قابل توجهی در کانادا نیاز دارد. ممکن است متقاضی نیاز به سرمایه گذاری در یک شرکت کانادایی داشته باشد یا اینکه یک متقاضی را ملزم به دادن وام بدون بهره به دولت فدرال یا استان کند.

حمایت مالی از خانواده: در بیشتر موارد، شما اطلاعات مالی خود را برای حمایت مالی از همسر یا فرزند وابسته خویش ارائه نمی دهید. اما اگر از سایر اعضای خانواده مانند پدر یا مادر یا مادربزرگ و مادربزرگ حمایت مالی می کنید، این الزام وجود دارد که شما برای واجد شرایط بودن این مورد را انجام دهید.

حمایت بشردوستانه و پناهندگی: اگر متقاضی درخواست های بشردوستانه و دلسوزانه هستید، هیچ الزام مالی وجود ندارد. تنها زمانی که اطلاعات مالی در این گروه از مهاجرت مورد نیاز است، این است که پناهنده متقاضی خصوصی باشد. در این صورت، گروه کانادایی حامی پناهنده باید نشان دهد که بودجه کافی برای حمایت از سکونت متقاضی پناهنده گی جمع آوری کرده است.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت به روشی که شما در آن درخواست می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از برنامه های مهاجرتی به تجربه کانادایی نیاز دارند و برخی دیگر به هیچ وجه نیاز ندارند.

مدارکی که احتمالاً مورد نیاز است شامل مدارک شناسایی (هویتی) / مسافرت، سوابق تحصیلی، اثبات سابقه کار، تمکن مالی و ... برای تعیین دقیق اسناد و مدارک، ابتدا باید تعیین کنید که کدام برنامه مهاجرت برای شما بهتر است!

سریعترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

سریعترین روش مهاجرت به کانادا از طریق Express Entry است. Express Entry (ورود فوری) اکثر درخواستها را در مدت شش ماه یا کمتر بررسی می کند.

حداکثر سن مهاجرت به کانادا چقدر است؟

برای هیچ یک از برنامه ی مهاجرت به کانادا محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. گفته می شود، در بیشتر گروه های مهاجرت اقتصادی، متقاضیان 25-35 امتیاز را حداکثر می گیرند. این بدان معنا نیست که نمی توان متقاضیان مسن را انتخاب کرد. داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت بالای زبان، ارتباط با جامعه کانادا و تحصیلات پیشرفته به راحتی می تواند امتیازات از دست رفته در سن مهاجرت اقتصادی را جبران کند.

حمایت مالی خانواده و مهاجرت انسان دوستانه و پناهندگی به کانادا نیز از سیستم رتبه بندی استفاده نمی کنند و بنابراین محدودیت سنی برای آنها وجود ندارد.

آیا مهاجرت به کانادا آسان است؟

با بیش از 80 راه گوناگون مهاجرت، کانادا گزینه های مختلفی را برای انواع متقاضیان در نظر گرفته است. همانطور که گفته شد، عزیمت به یک کشور جدید نیاز به مقداری تلاش دارد. برخی از برنامه های مهاجرت بیش از سایر برنامه ها به مدارک بالاتر و مدارک بیشتری احتیاج دارند. استفاده از خدمات وکیل مهاجرت کانادایی می تواند از ابتدا تا انتها به روند مهاجرت کمک شایانی کند.

وکلای مهاجرتی کانادا پل ارتباطی شما با دولت برای درخواست شما هستند. آنها به ارائه درخواست شما رسیدگی می کنند و در مورد مدارک مورد نیاز، مدارکی که ممکن است بخواهید اضافه کنید و اسنادی که نباید ارائه دهید به شما مشاوره می دهند.

آیا برای مهاجرت به کانادا به پیشنهاد کاری نیاز هست ؟

خیر. اکثریت قریب به اتفاق کلیه افراد مقیم دائم کانادا در هنگام درخواست، پیشنهاد کاری در کانادا ندارند. در حالی که برخی از برنامه های مهاجرتی کانادا به متقاضیان دارای پیشنهاد کار نیاز دارند، طیف وسیعی از این برنامه ها و گزینه ها بدون پیشنهاد استخدام در کانادا برای اتباع خارجی وجود دارد.

اقامت دائم “ PR” چیست؟

اقامت دائم کانادا، مجوز زندگی به شهروند کشور دیگری است که به عنوان اقامت دائم اجازه زندگی در کانادا را دریافت کرده است. به محض این که شخص به موقعیت و شرایط اقامت دائم دست یابد، حق زندگی و کار در هر نقطه از کشور را دارد. ساکنان دائمی تعداد قابل توجهی مزایا را در کشور کانادا دریافت می کنند، از جمله دسترسی به خدمات درمانی و اجتماعی، حق زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از کانادا و حمایت از قوانین کانادا. همچنین، پس از اقامت دائم برای مدت زمان معینی، واجد شرایط درخواست تابعیت کانادا می شوند ! قابل ذکر است، با اقامت دائم کانادا حق رای دادن در انتخابات کانادا را ندارند.

شهروندی کانادا چیست؟

شهروندان کانادایی از حقوق و امتیازات زیادی در کانادا برخوردار هستند. طبق قانون، شهروندان به خدمات بهداشتی، اجتماعی و پشتیبانی دسترسی دارند. یک شهروند می تواند در هر کجای کانادا زندگی، کار و تحصیل کند و در انتخابات کانادا حق رأی دارد. همچنین تابعیت را نمی توان لغو یا سلب کرد. همه افراد متولد کانادا به طور خودکار واجد شرایط تابعیت کانادا می شوند. همچنین، اتباع خارجی می توانند با گذراندن مراحل درخواست مناسب با مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC) )، به شهروندان کانادایی تبدیل شوند.

آیا می توان در هر جای کشورکانادا کار کرد ؟

هنگامی که فردی موقعیت اقامت دائم کانادا را بدست آورد، اجازه زندگی و کار در هر نقطه از کانادا را دارد. اگر یک تبعه خارجی شرایط اقامت دائم کانادا را نداشته باشد، پس باید مجوز مناسب کار در کانادا را داشته باشد. معمولاً این مجوز به صورت مجوز کار کانادایی ارائه می شود.

آیا می توان خانواده خود را به کانادا آورد ؟

برخی از برنامه های مهاجرتی به اتباع خارجی اجازه می دهد تا به همراه اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند. با این حال، اعضای خانواده که می توانند یک تبعه خارجی را همراهی کنند، بسته به برنامه مهاجرت متفاوت است. به عنوان مثال، افرادی که از طریق سیستم Express Entry کانادا مهاجرت می کنند واجد شرایط هستند که همسر و فرزندان وابسته خود را در این برنامه مهاجرتی لحاظ کنند، اما این شرط شامل حال پدر و مادر نمی شود. با این حال، کشورکانادا برنامه های حمایت مالی خانوادگی دارد که شهروندان کانادایی ودارای اقامت دائم کانادا را قادر می سازد از همسر یا شریک زندگی مشترک خود، فرزندان وابسته و پدر و مادر/ پدربزرگ و مادربزرگ پشتیبانی مالی کنند. برای تعیین اینکه آیا اعضای خانواده شما می توانند شما را همراهی کنند یا نه، ابتدا باید تعیین کنید که کدام مسیر مهاجرت را انتخاب کنید!

چرا کانادا به دنبال مهاجران است؟

شهرهای کانادا و مناطق روستایی این کشور برای ادامه رشد جمعیت و حمایت از بازارهای کار خود به افراد تازه وارد نیاز دارند. کشورکانادا نیز جمعیت مسنی دارد و بدون سیستم قوی مهاجرت، در مسیری مشابه با ژاپن در دهه 1990 قرارمی گیرد. اما برخلاف ژاپن، کانادا از مهاجرت استقبال می کند و این به کشور کانادا امکان داده است که بخش عمده ای از جمعیت خود را در شرایط سنی کار، بین 25 تا 54 سال حفظ کند. این بدون مهاجرت گسترده به کانادا امکان پذیر نیست.

انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 549

به "نحوه مهاجرت به کانادا در سال 2021" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه مهاجرت به کانادا در سال 2021" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه مهاجرت به کانادا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید