آشنایی با سیستم مهاجرتی و اقامت دایمی کانادا از طریق اکسپرس اینتری

در سال 2015 کانادا یک نوع ویزای ورودی (اکسپرس) به عنوان یک سیستمی که فرمهای درخواست را برای سه برنامه مهاجرت اقتصادی (برنامه کارگر ماهر، برنامه تجارت و دسته افراد با تجربه کانادایی) را مدیریت می کند معرفی کرد. سیستم مدیریت ویزای اکسپرس تحت نظر دستورالعملهای اداره مهاجرت کانادا کنترل می شود.

آشنایی با سیستم مهاجرتی و اقامت دایمی کانادا از طریق اکسپرس اینتری

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این سیستم فرم هایی را مدیریت می کند که قصد اقامت دائم از طریق یک فرآیند دو مرحله ای را دارند.

ابتدا، این سیستم ارزیابی می کند که آیا شخص درخواست کننده ویزا برای هیچ یک از برنامه های ذکر شده در بالا استحقاق دارد یا خیر، و آنهایی که در لیست انتظار ویزای ورودی اکسپرس قرار داده می شوند قادر به جمع آوری امتیاز بر اساس اطلاعاتی که در پروفایل خود داده اند (از قبیل تحصیلات، توانایی زبانی و تجربه کاری) می باشند یا خیر.

دعوت نامه هایی برای اقامت دائم فرستاده می شوند که دارای امتیاز بالاتری هستند. امتیازاتی که شخص مورد نظر بدست می آورد شامل دو ملاک می باشد، نمره کامل و امتیاز کامل بر اساس مهارت و تجربه 600 می باشد و امتیازاتی تا سقف 600 برای ملاکهای دیگر از قبیل داشتن پیشنهاد شغلی معتبر در نظز گرفته می شود که مجموع این امتیازات را به 1200 می رساند. این نمره بر اساس ملاکهای در نظر گرفته شده فعال و قابل تغییر می باشد.

پیش زمینه:

مهاجرت به کانادا غالبا به وسیله ی قانون مهاجرت و محافظت از پناهجویان انجام می شود. مهاجرت به کانادا به وسیله آژانس خدماتی مرز کانادا انجام و مدیریت می شود که مسئولیت قانون گذاری مهاجرت، مرز و خدمات گمرکی را بر عهده دارد که این خدمات و مسئولیتها ورود پناهجویان به کانادا را راحت تر و آسان تر می کند.

برای پناهجویان خدمات حفاظتی انجام می دهد و به آنها برنامه هایی را جهت اسکان در کانادا پیشنهاد می دهد.

در سال 1967 کانادا اولین نکاتی را بر اساس سیستم مهاجرت اقتصادی معرفی کرد و درخواست کنندگان ویزا بر اساس 9 ملاک امتیاز می گرفتند که این ملاکها تا سال 2015 باقی ماند. هرچند چگونه امتیازات اختصاص داده شده تحت نظر معیارهای زیادی قرار می گرفت و همچنین تعداد افرادی که درخواست ویزا کرده بودند در طول سالهای زیادی نوسان پیدا کرده بود.در سال 2015 کانادا سیستمی را برای ویزا معرفی کرد که شامل سه برنامه کارگر ماهر، تجارت و افراد با تجربه کانادایی می باشد. همان طور که در بالا ذکر شد این سیستم شامل استخری می شود که بر اساس امتیازات، افراد دارای شرایط اقامت دائم وارد آن می شوند.

این سیستم طوری وضع شد که در راستای تلاشهایی برای حل کردن مشکلات نا همگونی مهارت و شخص درخواست کننده قرار بگیرد. سیستم ویزای ورودی اکسپرس به دنبال سرعت بخشیدن فرآیند و پروسه ویزا و ارتقای سنجیدن مهارتهای کارگران می باشد. شخص ممکن است برای یکی از برنامه های ذکر شده در بالا جهت قرار گرفتن درون استخر شرایط لازم را داشته باشد. شخص بر اساس اطلاعاتی که در پروفایل خود قرار می دهد (مهارت و تجربه کاری) نمره های لازم را دریافت می کند. برای قرار گرفتن درون استخر و دریافت دعوت نامه به نمره بالایی نیاز است که این افراد می توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند. سیستم ذکر شده دارای ویژگی ای است که بر اساس نمرات و امتیازات بالا به افراد تعلق می گیرد و افرادی که دارای امتیاز بیشتری می باشند درون استخر قرار داده می شوند.

لطفا بخاطر داشته باشید که ایالت "کبک" مقررات و شرایط خاص خودش را داراست.ا ین شرایط از قبیل داشتن برنامه مشخص برای شناسایی کارگران ماهر و متخصص می باشد. این سیستم مانند سیستم قبلی که در بالا ذکر شد دارای یک پروسه دو مرحله ای می باشد.

سیستم نمره دهی تحت برنامه ویزای ورودی اکسپرس و فوری:

این سیستم هم دارای دو مرحله جهت دادن اقامت دائم می باشد. ابتدا درخواست کنندگان ویزا باید علاقه و اشتیاق را برای مهاجرت به کانادا نشان دهند که این از طریق کامل کردن پروفایل و فایل آنلاین می باشد.

این فرم بعدا اسکن گرفته می شود و تصمیم گیری های اولیه روی آن اعمال می شود.

افرادی که دارای حداقل شرایط برای هر یک از برنامه ها داشته باشند درون استخر قرار داده می شوند. این شرایط شامل تحصیلات؛ توانایی زبان و تجربه کاری می باشد و داوطلبان بر اساس نمره و امتیازی که می گیرند درون استخر قرار می گیرند.

براساس این سیستم برای امتیازدهی و قرارگرفتن درون استخر برنامه ای نیز وجود دارد در رابطه با کارگران متخصص که اگر تجربه ی کاری در کشور خارجه دیگری نیز داشته باشند، پروسه گرفتن ویزا را برای آنها راحت تر می کند. ولی این نکته را باید گفت که این سیستم بسیار پیچیده می باشد.

داشتن حد اقل شرایط:برای گرفتن امیاز و قرار گرفتن درون استخر شخص باید دارای حد اقل توانایی های مورد نیاز باشد که شامل تحصیلات و توانایی زبان و تجربه کاری می باشد. شخص باید حداقل دارای تجربه کار با ساعت کاری 1560 ساعت برای مدت یک سال باشد؛ و نیز باید آزمون زبان فرانسه یا انگلیسی را بگذراند و حداقل نمره مورد نظر را کسب کند. (شامل مهارتهای خواندن،شنیداری، نوشتاری و کلامی).

اگر فرد مدرسه خود را در کانادا به اتمام رسانده باشد باید مدرک یا دیپلم مدرسه را همراه داشته باشد و تسلیم نماید و همین طور اگر فرد تحصیلات دبیرستان خود را در موسسه خارجی تکمیل کرده باشد باید مدرک و معادل مدرک را تقدیم نماید که نشان دهد تحصیلات خود را در دبیرستان انجام داده است.

همچنین فرد داوطلب باید توانایی مالی خود را جهت اقامت خانواده خود در کانادا نشان دهد، در غیر این صورت شغل قانونی و معتبری در کانادا درانتظار او نخواهد بود. و در نهایت خانواده و خود فرد باید تمام قوانین کانادا را به رسمیت بشناسند و از آن تبعیت کنند. اگر این شرایط حداقلی را دارا باشند، بر اساس 6 معیار پذیرش دیگر که در ذیل آمده است اقامت دائم را خواهند گرفت.

ملاکهای انتخاب:

داوطلبان باید حداقل امتیاز (67) را از مجموع 100 نمره کسب کنند.اگر این نمره را کسب کنند دارای شرایط مورد نظر برای برنامه کارگران متخصص می باشند. بدیهی است که نمره 67 قابل قبول نمی باشد و فرد نمی تواند اقامت را دریافت نماید. 6 معیاری که مد نظر می باشد به قرار زیر است:

  1. زبان:نمره 28 به فردی تعلق می گیرد که قادر به ارتباط با زبان انگلیسی و یا فرانسه و یا هر دو می باشد. نمره 24 برای فردی می باشد که توانایی مبتدی،متوسط و خیلی بالا در زبان دارد که این نمرات بر اساس 4 مهارت اصلی زبان می باشد.دو روش جهت فهمیدن سطح زبان افراد استفاده می شود.(بر اساس تست زبان انگلیسی و آزمون زبان فرانسه)که فرد حداقل باید نمره 7 را یا به عبارتی سطح 7 را در یکی از این دو زبان دریافت کند.
  2. تحصیلات:بیشترین نمره(25) برای کسی که به مدرسه ی کانادایی را رفته باشد،می تواند کسب کند.داوطلب باید دارای مدرک از طرف مدرسه یا موسسه ای که در آن تحصیل کرده است را تسلیم مقامات سفارت کند.
  3. تجربه کاری:امتیازات برای تجربه کاری تمام وقت یا نیمه وقت(با ساعت کاری مشابه)به داوطلبین تعلق می گیرد که این تجربه ی کاری می تواند در کانادا یا کشورهای خارجی دیگر کسب شدخ باشد.برای یک سال تجربه کاری بالاترین امتیاز 9 می باشد.برای 2 یا 3 سال تجربه ی کاری 11 امتیاز می باشد و برای 4 یا 5 سال تجربه کاری 13 امتیاز می باشد و برای 6 یا بیشتر فرد مورد نظر تا 15 امتیاز را دریافت می کند.
  4. سن:بالاترین نمره(12) برای افرادی که بین سن 18 تا 46 سال داشته باشند تعلق می گیرد.خارج از این سن هیچ گونه ا متیازی تعلق نمی گیرد.
  5. سازگاری:فرد ممکن است تا نمره 10 برای داشتن شرایطی از قبیل سطح زبان همسر،تحصیلات همسر و یا داشتن خویشاوندی که دارای اقامت دائم یا به عبارتی شهروند کانادا می باشد را کسب کند.
  6. فرد مورد نظر برای درخواست ویزا ، ممکن است با داشتن پیشنهاد شغلی دایمی تا 10 انتیاز کسب نماید.(داشتن پیشنهاد کار برای دست کم یک سال کفایت می کند).این پیشنهاد باید پیش از دادن درخواست ویزا و آمدن به کانادا دریافت شود.

اگر فرد دارای شرایط مورد نظر در بالا بود، درون استخر قرار داده می شود. که در این صورت دعوت نامه برای فرد ارسال می شود. افرادی که دعوت نامه را دریافت می کنند دارای نمره بالای 600 می باشند. همانطور که پیشتر ذکر شد شما میتوانید تا 600 نمره دیگر را برای افزایش نمره خود کسب نمایید که این شامل داشتن مدرک تحصیلی کانادایی، داشتن خویشاوندی در کانادا، داشتن پیشنهاد کاری معتبر و غیره می باشد.

اگر داوطلبان تغییری در شرایط مورد نظر خود دادند، باید به مقامهای صدور ویزا اعلام کنند که ممکن است در روند نمره دهی،نگاهی دوباره داشته باشد. این تغییرات مانند باطل شدن زمان آزمون زبان یا تولد می باشد.

مراحل دعوت نامه

تقریبا دو هفته یک بار دولت کانادا قرعه کشی دعوت نامه های ارسالی را انجام می دهد که اگر برای کسی ارسال شود آن فرد مورد نظر دارای اقامت دایم می شود.

این دعوت نامه ها (ITA) نامیده می شوند و به صورت آن لاین برای داوطلبین انتخاب شده فرستاده می شود.

دستور العمل های وزارتخانه ای برای دادن اقامت دایم در روز مشخصی برای افراد مد نظر فرستاده می شود.

هر دو هفته بر اساس قرعه کشی و تعداد دعوت نامه های مشخص افراد گیرنده ی دعوت نامه مشخص می شوند.

کسانی که قادر به گرفتن دعوت نامه نباشند ممکن است تا یک سال در استخر باقی بمانند و داوطلبانی که دعوت نامه ارسالی از کانادا را دریافت کنند، در صورت عدم توجه و عمل نکردن به آن از استخر خارج می شوند.

به محض دریافت دعوتنامه داوطلبان 60 روز فرصت دارند برای پر کردن فرم های مورد نیاز جهت اقامت دائم اقدام کنند.

یک نفر از اعضا ی خانواده باید به عنوان عضو اصلی قادر به انجام دادن مراحل کار باشد که ممکن است این فرد از افراد زیر باشد:

همسر و یا فرزند زیر 22 سال

به محض تایید مدارک و طی شدن پروسه ویزا، همگی اعضا ی خانواده دارای اقامت دایم کانادا می شوند. آنها باید توانایی ثابت کردن تمکن مالی برای اقامت در کانادا را داشته باشند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا یا اخذ ویزای توریستی کانادا دارید از راهنمایی و تجربه وکلای مهاجرتی Best Canada Tours  بهرمند شوید

انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 474

به "آشنایی با سیستم مهاجرتی و اقامت دایمی کانادا از طریق اکسپرس اینتری" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با سیستم مهاجرتی و اقامت دایمی کانادا از طریق اکسپرس اینتری" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سیستم مهاجرتی و اقامت دایمی کانادا از طریق اکسپرس اینتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید