منابع دولتی و آژانس های یاری رسان به مهاجران در کانادا

رفتن به یک کشور جدید و مهاجرت، نیازمند بررسی‌های فراوان و داشتن اطلاعات مختلفی است. جای گرفتن و مستقر شدن در کشور جدید زمان می‌برد و شما راه زیادی در پیش رو خواهید داشت تا با فرهنگ و جامعه جدید آشنا شوید. مهاجرت به کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست؛ با این وجود سازمان‌های زیادی در این کشور وجود دارند که آماده‌اند تا به شما کمک کنند با این دنیای جدید هر چه زودتر و بهتر آشنا شوید و زندگی خودتان را در خانه جدیدتان شروع کنید.

منابع دولتی و آژانس های یاری رسان به مهاجران در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: موسسه Settlement.org

اگر به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اید و در استان انتاریو مستقر شده‌اید، می‌توانید پاسخ سوال‌های معمول‌تان در مورد منزلگاه جدیدتان را در وبسایت مجموعه Settlement.org پیدا کنید. این وبسایت همه‌جانبه و جامع، اطلاعاتی عالی را ارائه می‌دهد؛ اطلاعاتی در مورد مهاجرت و شهروندی، پیدا کردن خانه، سلامت، کاریابی، تحصیل در کانادا، جوامع محلی، گزینه‌های تفریحی استان، خدمات حقوقی و مطالبی جالب‌توجه درباره زندگی روزمره.

موسسه Costi

COSTI یک موسسه چند فرهنگی مبتنی بر اجتماع‌های کوچک است که در سال 1952 تاسیس شده و به جوامع مهاجران جدید و البته اشخاصی که به کمک نیاز دارند، خدمات اجتماعی و مشاوره‌های مستقر شدن، تحصیلات و استخدام را ارائه می‌دهد. این موسسه هر سال به حدود 42 هزار نفر از افرادی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اند خدمات ارائه می‌دهد. این موسسه با ارائه خدمات به هر قشری و با هر کسی با هر پیش‌زمینه‌ای می‌خواهد تضمین کند که تمام افراد از هر جایی از دنیا که به کانادا آمده‌اند می‌توانند دسترسی مساوی به خدمات این موسسه داشته باشند. COSTI یکی از برترین آژانس‌های کانادا با گستردگی فرهنگی بسیار بالا است و کارکنان آن به بیش از 60 زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند.

Service Canada

خدمات کانادا در سال 2005 تاسیس شد، تا انتقال خدمات و برنامه‌های دولتی به کانادایی‌ها را بهبود ببخشد، آن هم از طریق ایجاد مسیری سریع‌تر، آسان‌تر و البته در دسترس‌تر. کانادا سرویس گزینه‌ای عالی برای دسترسی به گستره وسیعی از برنامه‌ها و خدمات دولت کانادا برای شهروندان است. این مجموعه بیشتر از 600 شعبه در سراسر کشور دارد، به علاوه مراکز خدمات تلفنی و اینترنتی.

موسسه مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC)

هر روز کارمندان موسسه CIC آماده‌اند تا به افراد مختلف از فرهنگ‌های گوناگون خدمت‌رسانی کنند. آنها تلاش می‌کنند تا تمام افراد خدماتی برابر، بهینه و با صداقت کامل را دریافت کنند. یکی از خدمات این موسسه، کمک به مهاجران، دانشجویان و دانش‌آموزان خارجی، بازدیدکنندگان، کارگران موقت است؛ کسانی که کمک می‌کنند اقتصاد و جامعه کانادا رشد کنند.

از دیگر خدمات بی‌نظیر این موسسه می‌توان به حفاظت و کمک به مستقر شدن پناهنده‌ها، کمک به تازه‌واردان برای هماهنگ شدن با جامعه کانادایی و تبدیل شدن به شهروندان کانادا و همچنین کمک به کانادایی‌ها و مهاجران تازه برای شرکت در صحنه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور اشاره کرد.

Dixie Bloor Neighborhood Centre

مرکز محله‌ای دیکسی بلور در سال 1988 تاسیس شد، تا کیفیت زندگی افراد ساکن در محله دیکسی بلور را بهبود ببخشد. برنامه‌های ارائه شده توسط این موسسه رایگان هستند و بر اساس نیازهای افراد جامعه ایجاد شده‌اند. کارکنان، افراد داوطلب و همسایه‌ها همگی با هم کار می‌کنند تا مشکلات و نگرانی‌ها را شناسایی کرده، در موردشان بحث کنند و در نهایت برنامه‌ها و راه‌حل‌هایی را ایجاد کنند که نیازهای جامعه را مرتفع کرده و مشارکت اجتماعی را تبلیغ کنند.

United Way of Greater Toronto

موسسه United Way of Greater Toronto در تلاش است تا فرصت‌هایی را خلق کند که زندگی بهتر را برای همه افراد جامعه به ارمغان بیاورد. کار این موسسه بر اساس یک باور ساده اما عمیق است: آن چه که ما را به هم پیوند می‌دهد، خیلی خیلی قوی‌تر از آن چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند. کمک‌های مالی که از طرف افراد مختلف به این موسسه می‌رسد، در راه پشتیبانی از استراتژی‌هایی با هدف بهبود وضعیت اجتماعی شهر تورنتو خرج می‌شوند. در کوتاه مدت این موسسه می‌خواهد کمکی باشد برای نیازهای لحظه‌ای افراد و کمک به آنهایی که بیشتر از همه به کمک نیاز دارند. در دراز مدت هم موسسه United Way of Greater Toronto قصد دارد ریشه مشکلات اجتماعی را پیدا کرده و راه‌حل‌هایی را برای آنها ایجاد کند.

YMCA Canada

YMCA یک موسسه خیریه است که حدود 150 سال پیش تاسیس شده و تا امروز در راه سلامت افراد و جوامع تلاش کرده است. این موسسه آماده است تا به همه افراد با هر سنی، از هر پیش‌زمینه‌ای و با هر قابلیتی در تمام مراحل زندگی‌شان یاری برساند. موسسه YMCA از طریق برنامه‌های کمک مالی خود در دسترس همه افراد قرار دارد. از برنامه‌های موجود در این موسسه می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • بچه‌ها و جوانان
  • سلامت، ورزش و تفریح
  • مراقبت از کودکان
  • اردوهای اقامتی و روزانه
  • تربیت نیروی کار
  • خدمات به مهاجران جدید
  • تحصیلات و رشد بین‌المللی

Welcome Centre Immigrant Services

Welcome Centre Immigrant Services موسسه‌ای است که آماده است تا مهاجران جدید در منطقه یورک را راهنمایی و پشتیبانی کند. خدمات این موسسه شامل این‌ها هستند:

  • خدمات مستقر شدن و جا افتادن در جامعه
  • کلاس‌های آموزش زبان
  • اطلاعات اعتبار سنجی و صلاحیت
  • خدمات پشتیبانی اشتغال
  • پشتیبانی زبانی

In My Language

موسسه InMyLanguage.org در استان انتاریو قرار دارد و به تازه‌واردان و مهاجران جدید اطلاعات چند زبانی ارائه می‌دهد. از طریق خدمات این موسسه، شما می‌توانید به اطلاعات مورد نیازتان به زبانی که دوست دارید دسترسی پیدا کنید.

Welcome to Ontario (کانال یوتیوب)

شما از طریق این کانال یوتیوب می‌توانید اطلاعاتی ارزشمند در مورد مستقر شدن و مهاجرت به کانادا را به دست آورید.

NewYouth.ca

NewYouth.ca وبسایتی عالی برای جوانانی است که به تازگی به انتاریو مهاجرت کرده‌اند. شما می‌توانید از طریق این وبسایت اطلاعاتی عالی در مورد دانشگاه‌ها، مهاجرت، کار، سلامت و زندگی در این استان را پیدا کنید.

شورای آژانس‌های خدمت‌رسانی به مهاجران در انتاریو (OCASI)

OCASI برنامه‌های کاربردی فراوانی دارد که دسترسی به امکانات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای تازه‌واردان و مهاجران ایجاد می‌کند.

شبکه افراد حرفه‌ای و آموزش‌دیده از کشورهای خارجی (ONIP)

اگر به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اید و به استان انتاریو رفته‌اید، در سایت onip.ca می‌توانید اطلاعاتی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند شغل پیدا کنید و در حوزه کاری و حرفه‌ای‌تان تجربه کسب کنید. در این وبسایت می‌توانید گزینه‌های استخدامی حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید به دایره‌المعارف لغت‌های انگلیسی موجود در حرفه خودتان دسترسی پیدا کنید و فرصت پیدا کنید با دیگر افراد شاغل در حرفه‌تان آشنا شده و ارتباط برقرار کنید.

Skills for Change

موسسه Skills for Change در سال 1982 تاسیس شده و یک موسسه غیرانتفاعی در تورنتو است. چشم‌انداز این موسسه وجود کانادایی است که در آن تک تک مهاجران به موفقیت دست پیدا کرده‌اند. این موسسه فرصت‌های آموزشی و کاری در اختیار مهاجران قرار می‌دهد تا بتوانند به طور کامل در اجتماع فعال باشند.

World Education Services

World Education Services یا به اختصار WES یک منبع پیشرو در زمینه آموزش بین‌المللی است. WES یک موسسه غیرانتفاعی با بیش از 30 سال تجربه است. این موسسه هر سال بیش از 50 هزار اعتبارسنجی را ارائه می‌دهد که توسط هزاران دانشگاه و موسسه آموزشی، کارفرماها و دفاتر دولتی در سرتاسر کانادا و امریکا پذیرفته می‌شوند.

راهنمای شما برای کار در انتاریو

اگر شما در شغل خود حرفه‌ای هستید و بعد از مهاجرت به کانادا به دنبال کار می‌گردید، این راهنما مناسب‌ترین گزینه برای شما است. این راهنما به شما کمک می‌کند با نیازمندی‌های خاص کار در حرفه‌ی مورد نظرتان آشنا شوید و امکان جستجوی مشاغل و همچنین ابزارها و تکنیک‌های موفقیت در حرفه مورد نظرتان را به شما ارائه می‌دهد. مهم‌تر از آن این موسسه شما را در زمینه پیدا کردن خدمات کم‌هزینه یا رایگان دولتی کمک می‌کند؛ خدماتی که یاری‌رسان شما در پیدا کردن سریع‌تر کار خواهند بود.

JobStart

JobStart یک موسسه غیرانتفاعی و جامعه‌محور است که افراد به دنبال کار و کارفرماها را به هم ارتباط می‌دهد. برای کسانی که به دنبال کار در کانادا هستند، این وبسایت گستره متنوعی از خدمات را ارائه می‌دهد و به بزرگسالان، افراد خبره و حرفه‌ای در شغل‌های خودشان، مهاجران جدید، افراد با معلولیت‌های جسمی و دانشجویان کمک می‌کند شغل پیدا کنند.

خدمات مهاجران زن در تورنتو

موسسه Newcomer Women’s Services Toronto به مهاجران زن خدمات مهارت‌های زبانی، کاریابی و مستقر شدن را ارائه می‌دهد. بیشتر فعالیت این موسسه در مناطق شرقی تورنتو است. خدمات و برنامه‌های خلاقانه این موسسه با هدف ایجاد محیطی امن و سلامت برای خانم‌ها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و به دست آوردن مهارت‌های جدید تنظیم شده‌اند.

University Settlement

University Settlement یک آژانس با خدمات گوناگون است که در سال 1910 میلادی تاسیس شده و به عنوان اولین موسسه خدمات اجتماعی در مرکز شهر تورنتو شناخته می‌شود. محله گرانج تورنتو برای فرهنگ سرزنده و غنیش شناخته می‌شود. موسسه University Settlement هم در این بین از طریق برنامه‌ها و خدمات متنوعش سعی در برآورده کردن نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ساکنان این محله دارد.

انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 320

به "منابع دولتی و آژانس های یاری رسان به مهاجران در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "منابع دولتی و آژانس های یاری رسان به مهاجران در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع دولتی و آژانس های یاری رسان به مهاجران در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید