از میان شهرهای کلگری و تورنتو کدام برای زندگی بهتر است؟

میخواهیم در ادامه برایتان کلگری و تورنتو را مقایسه نماییم و در نهایت انتخاب شما در میان این شهرها را راحتتر کنیم.

از میان شهرهای کلگری و تورنتو کدام برای زندگی بهتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بحث، بحثِ یک عمر زندگی است! اصلاً شاید بحثِ یک عمر نباشد و فقط چندسالی بخواهید در کانادا زندگی کنید. اما بگذارید سوال مهمی از شما بپرسم و شما هم لطفاً به آن فکر کنید. تعریف شما از عمر چیست؟ مگر غیر از این است که ثانیه هایی که الان با خواندن این مطلب می گذرانید، عمر باارزش شماست؟

حالا که تصمیم تان را گرفتید و می خواهید در زندگی تان با مهاجرت کردن تغییر ایجاد کنید، حداقل بگذارید در خصوص تصمیم گیری بین کلگری و تورنتو به شما یاری کنیم. یکی از اولین و ضروری ترین کار هایی که شما باید انجام دهید، شناخت کشور و شهر مقصد است؛ چون با شناخت این موضوع می توانید از خیلی از سختی های ممکن آینده، جلوگیری کنید.

در این مطلب به مقایسه دو شهر تورنتو و کلگری از جهات مختلف می پردازیم و شما را در جریان مزایا و معایب هر کدام قرار می دهیم. اگر با ما هم عقیده اید که عمرتان گران بهاست و باید برای ثانیه هایتان ارزش قائل شوید و از تجارب بقیۀ افراد بهره ببرید، این مطلب برای شما نوشته شده است. تا انتهای آن با ما همراه باشید.

موقعیت مکانی کلگری و تورنتو کانادا

در استان آلبرتای کانادا شهری بزرگ به نام کلگری (Calgary) وجود دارد که به عنوان یکی از مهم ترین قطب های مالی این کشور شناخته شده است. این شهر که نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر استان آلبرتا نام گرفته است.

کلگری در 80 کیلومتری کوه های راکی و در دشت های غربی کانادا واقع شده است و 825 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

تورنتو (Toronto) یه عنوان چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی شناخته شده است. این شهر در جنوب شرقی کشور کانادا قرار داشته و از شمال و شرق و غرب به سه دریاچه راه دارد.

تورنتو که در جنوب استان آنتاریو و در نزدیکی مرز ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است، با مساحتی بالغ بر 630 کیلومتر مربع و 2 میلیون و 731 هزار نفر جمعیت یکی از بزرگ ترین شهرهای کانادا است.

شرایط اقلیمی و آب و هوای کلگری و تورنتو

کلگری شهری با آب و هوای متغیر است. تغییر آب و هوا در آن آنقدر زیاد است که ممکن است در عرض چند ساعت درجه هوا به اندازه زیادی کاهش یا افزایش داشته باشد.

کلگری دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد و خشک است. بادهای غربی که گاه به گاه این شهر را در برمی گیرد باعث می گردد تا هوای گرم کمی در این منطقه ماندگار گردد. در این شهر طول روز کوتاه تر است.

در عوض تورنتو شهری است که بیشتر ماه های سال هوا سرد بوده و تابستان های نه چندان گرمی دارد. وزش باد در این شهر نیز دیده می گردد، اما وزش این بادهای سرد شباهتی به بادهای گرم غربی ندارند. برترین ماه برای سفر به این شهر از اوایل جون تا اواخر سپتامبر است.

شغل و دستمزد و مخارج زندگی در کلگری و تورنتو

شرایط شغلی شهر کلگری با توجه به اینکه یکی از مراکز نفتی شمال آمریکا است، اما با مقرون به صرفه شدن نفت، این روزها اصلاً خوب نیست. اما با وجود این نکته اگر بتوانید در شهر کلگری شغل مناسب پیدا کنید، خیال تان راحت باشد که میانگین عایدی شما از بقیه شهرها بیشتر است.

از آنجایی که تورنتو تنوع شغلی بیشتری دارد، پیدا کردن کار راحت تر است. صنایع هوایی، طراحی، آموزش، برگزاری مراسمات، مد، فیلم سازی، خدمات مالی، مواد غذایی، خدمات سلامتی و پزشکی یک سری از شغل هایی است که شما در تورنتو به راحتی می توانید در آن مشغول شوید.

دستمزد در شهر کلگری برای افراد ساعتی 15 دلار و برای افراد کمتر از 18 سال ساعتی 13دلار است. اما در تورنتو ساعتی 14 دلار است. میانگین حقوق با توجه به آمار موجود در شهر کلگری بیشتر از شهر تورنتو است.

شما برای داشتن یک زندگی استاندارد در شهر کلگری احتیاج به حقوق ماهیانه حدود 5500 دلار کانادا و در شهر تورنتو حدود 6732 دلار کانادا احتیاج دارید.

شرایط مالی تورنتو و کلگری

کلگری یکی از مراکز نفتی شمال آمریکا است. اقتصاد این شهر بر پایه صنایع مرتبط با منابع نفتی، توریستی و کشاورزی است. به دلیل وجود شرکت های نفتی بسیار، کلگری به یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا تبدیل شده است.

تورنتو را می توان به عنوان مرکز مالی کانادا به شمار آورد. بازار بورس تورنتو در مقام هفتم با ارزش ترین بازارهای بورسی جهان قرار گرفته است. به دلیل اهمیت مالی این شهر، دفتر اصلی 5 بانک بزرگ کانادا در تورنتو واقع شده است و موقعیت های شغلی بسیاری در آن دیده می گردد. باید توجه داشت که در کنار این موقعیت های شغلی هزینه های زندگی در این شهر هم بالا است.

در مجموع با اینکه کلگری شهری ثروتمند است، اما از لحاظ مالی با تورنتو قابل مقایسه نیست.

خرید و اجاره خانه در تورنتو و کلگری

در حال حاضر می توان گفت کلگری یکی از مقرون به صرفه ترین شهرها برای خرید خانه است. با حدود 400هزار دلار کانادا شما می توانید یک خانه در کلگری خریداری کنید که این قیمت در تورنتو بیشتر است.

بعلاوه اجاره خانه در کلگری بسیار مناسب تر از شهر تورنتو است. برای مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر تورنتو در بازه (1800-2500) دلار کانادا است؛ اما در شهر کلگری برای اجاره همین منزل (600-1800) باید هزینه کنید.

مراکز توریستی تورنتو و کلگری

یکی از مهم ترین موردی که باید به آن توجه کنید، منطقه ها و مراکز توریستی محل سکونت تان است.

مراکز توریستی کلگری

بازار اوکلر (Eau Claire Market) در شهر کلگری یکی از جاذبه های توریستی این شهر است. در این بازار رنگارنگ و مسقف انواع صنایع دستی و غذاها به فروش می رسد و یکی از مقاصد مناسب برای توریستان است.

جاذبه توریست دیگر شهر کلگری درام هلر چهارمین موزه بزرگ دایناسور جهان است. دو عدد از جدیدترین دایناسورهای کشف شده در این موزه قرار دارند.

پارک استانی فیش کریک (Fish Creek Provincial Park) که در کنار رودخانه Bow واقع شده دارای منظره طبیعی بسیار زیبایی است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

باغ وحش کلگری یکی دیگر از جاذبه های توریستی این شهر زیبا است. این باغ وحش با بیش از 272 گونه جانوری یکی از باغ وحش های بزرگ کاناداست. باغ وحش کلگری دارای 6 بخش گوناگون است که بخش ماقبل تاریخ آن معمولا بیشترین بازدید را از آن خود می نماید.

مراکز توریستی تورنتو

برج سی اِن، موزه سلطنتی آنتاریو (Royal Ontario Museum)، کاسا لوما (Casa Loma)و گالری هنر آنتاریو (Art Gallery of Toronto) از مکان های دیدنی تورنتو هستند.

برج سی ان سومین برج بلند جهان است و از سال 1976 بازدید از آن برای عموم مردم آزاد شده است. این برج امروزه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی تورنتو به شمار میرود.

موزه سلطنتی آنتاریو موزه ای در زمینه فرهنگ جهانی، تاریخ طبیعی و هنر است. بسیاری از آثار موجود در این موزه آثار ایرانی هستند که اکثراً از سفال تشکیل شده اند. بازدید از این موزه باعث آشنایی بیشتر شما با تاریخ ایران هم می گردد.

کاسا لوما عمارت و باغی به سبک نئوگوتیک است. کاسا لوما که در انگلیسی به معنای قصر روی تپه است امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می گردد. علاوه بر آن پس از ساعات کاری می توان اتاق های این قصر را برای اقامت اجاره کرد. کاسا لوما بزرگ ترین اقامتگاه شخصی در کانادا به شمار می رود.

مزایای شهر کلگری و تورنتو

قبل از جمع بندی بهتر است به یک سری از معایب و مزایا این دو شهر اشاره گردد تا راحت تر بتوانید بین این دو شهر انتخاب کنید.

مزایای شهر کلگری

  • تمیزترین شهر جهان است.
  • مردم این شهر مالیات فروش نمی پردازند و تنها 5% مالیات کالا و خدمات فدرال را پرداخت می نمایند.
  • سیستم حمل و نقل مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست دارد.
  • داشتن فضای سرگرمی روباز با توجه به اینکه شهر کلگری در دامنه کوه های راکی است.

مزایای شهر تورنتو

  • وجود فرودگاه در مرکز شهر
  • تنوع فرهنگ و ملیت با توجه به اینکه بیشتر از نیمی از جمعیت تورنتو متولد خارج کانادا هستند.
  • آمار پایین جرم و جنایت
  • سرگرمیات هیجان انگیز مانند لیگ های بزرگ ورزشی

معایب تورنتو و کلگری

هیچ شهری بدون عیب نیست و در ادامه مطلب در خصوص معایب این دو صحبت می کنیم.

معایب شهر کلگری کانادا

  • نرخ بیکاری زیاد به دلیل کاهش قیمت نفت در کانادا
  • افزایش شاخص جرم با توجه به اینکه باز هم نسبت به شهرهای دیگر کانادا کمتر است، اما نسبت به گذشته افزایش داشته است.
  • مدرسه های شلوغ به دلیل افزایش جمعیت در اطراف کلگری

معایب تورنتو کانادا

  • هزینه سکونت بالا
  • مثل گذشته منظره آب زیادی ندارد.
  • با توجه به آب و هوای کانادا تابستان های بسیار گرمی دارد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم که در خصوص کلگری و تورنتو، هرچه که احتیاج داشتید که بدانید را منتقل کنیم. در نهایت این خودِ شما هستید که تصمیم می گیرید با توجه به اهداف و سلیقه تان در کدام شهر زندگی کنید. در بخش نظرات از تجربه های خود برای ما بگویید و اگر سوالی دارید از ما بپرسید.

انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1178

به "از میان شهرهای کلگری و تورنتو کدام برای زندگی بهتر است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "از میان شهرهای کلگری و تورنتو کدام برای زندگی بهتر است؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "از میان شهرهای کلگری و تورنتو کدام برای زندگی بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید