معرفی کلی کشور کانادا

کانادا را از محبوبترین مقاصد گردشگری دنیا میشناسیم، مخصوصا با وجود خدماتی همچون ویزای 5 ساله توریستی برای ما ایرانی ها جذابیتی صد چندان یافته است، در ادامه یک معرفی اجمالی از این کشور پهناور خواهیم داشت.

معرفی کلی کشور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا از 10 استان و 3 قلمرو در بخش شمالی تشکیل شده که به ترتیب الفبا شامل موارد ذیل می‌شوند: استانهای آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرینس ادوارد، کبک، ساسکاچوان و قلمروهای شمال غربی، نوناووت، یوکان.

تفاوتی که بین استان و قلمرو در کانادا وجود دارد، در نوع حکمرانی و قوانین آنها است. از این رو، اختیار 3 قلمروی کانادا به پارلمان این کشور واگذار گردیده و توسط دولت فدرال کنترل و حکمرانی می‌گردد.

اما باید بدانید سیستم قانون اساسی در تمامی استان‌های کانادا جریان دارد و هر یک از آن‌ها دارای قوانین مختص به خود هستند. این کشور مستقر در آمریکای شمالی از اقیانوس اطلس در شرق تا اقیانوس آرام در غرب و قطب Arctic در شمال گسترده شده و عمدتا با دشت، جنگل، دریاچه و کوهستان در غرب پوشیده شده است.

سیستم دولت این کشور بر مبنای دموکراسی پارلمانی، فدراسیون، قانون اساسی و حکومت مشروطه طراحی شده است. شاید برایتان عجیب باشد اما هم‌چنان بالاترین مقام مملکتی و رهبر اصلی کانادا، ملکه انگلستان بوده و بالاترین مقام دولتی، نخست وزیر کانادا محسوب می‌گردد.

کانادا دارای یک سیستم اقتصادی بازار است که در آن قیمت محصولات و خدمات در یک سیستم قیمت‌گذاری آزاد تعیین می‌گردد. کشور کانادا عضو مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه APEC، توافق‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی NAFTA و هم‌چنین مجمع مشارکت فی مابین اقیانوس آرام TPP است.

اگر آلاسکا را بخشی از کانادا حساب کنیم، این کشور نسبت به آمریکا 10 درصد بزرگ‌تر است، اما با این حال آلاسکا تنها قریب به 10 درصد از جمعیت کل کشور را داراست. انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی کانادا است و کانادا به طور معمول به عنوان کشوری دوزبانه به شمار میرود. البته فقط 16 درصد از جمعیت این کشور دوزبانه هستند.

این یعنی حدودا 60 درصد از این افراد به انگلیسی صحبت میکنند و فقط 24 درصد به زبان فرانسوی مکالمه دارند. البته اقوام بومی کانادایی بین 50 تا 60 زبان مختلف صحبت می‌کنند. تقریبا 90 درصد از شهروندان کانادایی مسیحی هستند و به طور مساوی به دو فرقه کاتولیک و پروتستان تقسیم شده‌اند.

مهم‌ترین تعطیلی رسمی و ملی این کشور روز کانادا Canada Day در اولین روز از ماه جولای بوده و به مناسبت بزرگداشت استقلال کانادا در سال 1867 میلادی تعطیل میباشد. در این روز کانادایی‌ها با مراسم و جشن‌های ملی و میهنی، پیک‌نیک و گشت و گذار و آتش‌بازی تولد کشورشان را جشن می‌گیرند.

سیستم آموزش و پرورش در هر یک از استان‌های کانادا کاملا مستقل عمل کرده و اداره می‌شود. عموما تحصیل از سن 6 سالگی تا 16 سالگی در این کشور اجباری است. بودجه بخش اعظم تحصیلات عالیه دانشگاهی توسط دولت کانادا تامین می‌گردد و دانشگاه‌های تورنتو و مک‌گیل مونترال به ترتیب مشهورترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شوند.

به طور میانگین دو نفر از هر 3 کانادایی صاحب خانه است و از هر 7 خانه کانادایی خانه خود را با چوب گرم می‌کند! میانگین سن ازدواج در کانادا بین 20 تا 30 سال است. اغلب زوج‌ها دارای سطح تحصیلات، اعتقادات، مذهب و قوم و نژاد یکسانی هستند و نزدیک به نیمی از ازدواج‌ها در نهایت به طلاق منتهی می‌شود.

خانم‌ها در حدود 45 درصد از نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند و در عین حال درآمد آن‌ها دوسوم درآمد مردان است.

انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 66

به "معرفی کلی کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کلی کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید