معرفی دیدنی های مونترال کانادا

وقتی ویزای توریستی کانادا خود را دریافت کرده اید، چمدان های خود را ببندید چرا که دنیای جذابی از جاهای دیدنی در انتظارتان خواهد بود. شهر مونترال بخش جالب توجهی از مکان های دیدنی کانادا را در خود جای داده است.

معرفی دیدنی های مونترال کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مونترال سومین شهر بزرگ کانادا است. اگر چه شهر کبک به عنوان مرکز استان کبک باید پرآوازه تر از مونترال باشد اما در واقع این چنین نیست. برای کسانی که با ویزای مولتی 5 ساله کانادا از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند، چه به صورت انفرادی چه در قالب تور کانادا، این شهر آماده است تا سفری خاطره انگیز برای آنها را به ارمغان آورد.

با این که نخستین گروه اروپایی در سال 1642 میلادی در این شهر مستقر شدند اما در اصل حدود یک صده پیش از زمانی که فرانسویان ادعای مالکیت دره‌ی سنت‌ لورنس را اعلام کنند، پایشان به این نقطه باز شده بود. با این که مونترال امروزه جلوه‌ای از آمیزش زیبای فرهنگ‌ ها و نژاد های گوناگون است، اما هنوز به یادگارهای فرانسوی‌ خود می‌ بالد و آن‌ ها را با افتخار به نمایش می‌ گذارد.

انرژی این شهر برای مسافران تور کانادا بی‌ همتا است؛ چه زمانی که در یکی از کافه‌ های محله‌ی ایتالیای کوچک نشسته‌اند یا در کافه‌ های محشر فرانسوی که در فضای آزاد و کنار خیابان‌ ها گسترده‌ شده اند. می‌ توانید تکاپو و هیجان مونترال را زیر پوست خود حس کنید. حال‌ و هوای این جامعه‌ی چند‌‌ ملیتی پر نشاط، در تمام وجوه زندگی روزمره‌ احساس می‌ شود.

از فستیوال جاز و عرصه‌ی فعال موسیقی‌‌ آن، تا فروشگاه‌ های شیک و مد روز و البته صحنه‌ی پر رویداد هنری‌ اش، همه و همه گویای زندگی شهری پویای مونترال هستند. شهر مونترال به چند ناحیه تقسیم می‌ شود که هر کدام از آنها، فضایی سرزنده و منحصر به‌ فردی از این شهر شگفت‌ انگیز و گردشگر دوست را به نمایش می‌ گذارد.

موزه پوینت کلیر (موزه باستان شناسی و تاریخ مونترآل)

موزه پوینت کلیر (Pointe-a-Calliere, Montreal Archaeology and History Museum) که با نام موزه باستان شناسی و تاریخ مونترآل نیز شناخته می شود، با افتتاح در سال 1992، در قسمت قدیمی شهر واقع شده است. مجموعه موزه به آثار و قطعاتی از اقوام اولیه کانادا در این منطقه اختصاص دارد و بازتاب دهنده فرهنگ های متنوع آن ها و چگونگی تاثیربخشی دولت های فرانسوی و بریتانیایی بر تاریخ ناحیه است. قطعات باستان شناسی و تاریخی از تمام دوره های شهر در موزه به نمایش درآمده اند و علاوه بر مجموعه نمایشگاهی، پوینت کلیر شامل چهار محوطه باستان شناسی با اهمیت و ارزش ملی می شود. بعلاوه برنامه هایی مانند اجراهای موسیقیایی، تئاتر، سخنرانی و مباحثه از فعالیت های جنبی موزه باستان شناسی و تاریخ مونترآل هستند.

کلیسای نتردام دی بون سکورز

کلیسای نتردام دی بون سکورز (Notre-Dame-de-Bon-Secours Chapel) در قسمت تاریخی مونترآل واقع شده است و یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر به شمار می رود. این کلیسا در سال 1771 میلادی، روی ویرانه های کلیسایی قدیمی ترین بنا شد و امروزه میزبان موزه مارگریت بورگیس است. این موزه به زندگی قدیس مارگریت بورگیس و تاریخ اولیه شهر و کلیسا اختصاص دارد. در سردابه کلیسا نیز حفاری های باستان شناسی اجرا شده است و بازتماشامایندگان می توانند آثاری از اقوام اولیه کانادا و دوران استعماری فرانسوی ها و بعلاوه استحکامات کلیسای اولیه را در آن مشاهده نمایند. علاوه بر این ها، چشم اندازهایی از بندر قدیمی و رود سنت لاورنس از مناره کلیسا قابل رویت است.

پارک ژان دراپو

جزیره مصنوعی نتردام و سنت هلن محل برگزاری نمایشگاه سال 1967 بودند. این نواحی به پارک ژان دراپو (Jean Drapeau) شناخته می شوند و با جاذبه های متعدد، بسیاری از خانواده ها را به سمت خود می کشانند. یکی از بقایای نمایشگاه بین المللی سال 1967 بایوسفِر (Biosphere) است که امروزه به عنوان موزه ای درباره مسائل اکولوژیک مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه به صورت یک کره ساخته شده و بزرگ ترین نمونه از این سبک در دنیا محسوب می گردد. بعضی جاذبه های دیگر این جزایر، شهربازی لا فرایند (La Ronde)، موزه استوارت، دریاچه المپیک (محل برگزاری مسابقات قایقرانی المپیک) و زمین مسابقه ژیل ویلنوو (Gilles Villeneuve) هستند.

موزه هنر معاصر مونترآل

موزه هنر معاصر مونترآل (Montreal Museum of Contemporary Art) با افتتاح در سال 1964، اولین موزه اختصاصی هنر معاصر در کانادا به شمار می رود. این موزه با چهار گالری به نمایش آثار هنری معاصر از هنرمندان کبکی، کانادایی و بین المللی می پردازد و مجموعه آن شامل هفت هزار قطعه هنری در زمینه هایی مانند نقاشی، مجسمه سازی، ویدئو آرت، اینستالیشن، عکاسی و... از 1500 هنرمند می شود. بعلاوه چهار فضای نمایشگاهی نیز به گالری های موقتی اختصاص داده شده اند.

اسپای بوتا بوتا

اسپای بوتا بوتا (Bota Bota) در یک کشتی در بندرگاه قدیمی شهر مونترآل واقع شده است. این اسپا در پنج عرشه کشتی، دارای دو سونا با چشم اندازهای تماشای از رودخانه لاورنس و بندرگاه قدیمی، حمام بخار اوکالیپتوس، حمام های فضای باز، حمام ها و دوش های آب سرد، محوطه های استراحت، استخر، اتاق های ماساژ و درمان، رستوران، باغ و تراس است. تجربه ای آرامش بخش را در کنار تماشای منظره ها طبیعی در اسپای بوتا بوتا می توان تجربه کرد.

پارک لافونتن

پارک لافونتن با 34 هکتار مساحت، در مونترآل واقع شده است و در طراحی آن ترکیبی از باغ های فرانسوی و انگلیسی را به کار برده اند. در این پارک می توانید به والیبال ساحلی بپردازید، در یکی از زمین های تنیس آن، تنیس بازی کنید و یا چند ساعتی را به استراحت و تماشا مردم بگذرانید. اجراهای نمایش رایگانی را نیز در این پارک برگزار می نمایند و دریاچه آن در زمستان ها تبدیل به میدان اسکیت روی یخ می شود.

کلیسای جامع مریم ملکه جهان

کلیسای جامع مریم ملکه جهان (Mary, Queen of the World Cathedral) با قدمتی که به قرن 19 میلادی بازمی شود، سومین کلیسای بزرگ در استان کبک کانادا به شمار می رود. بعلاوه صلیب این کلیسا یکی از مهم ترین مجسمه های مذهبی در کبک است. کلیسای جامع مریم ملکه جهان بازتماشامایندگان را به یاد کلیسای سن پیترودر شهر واتیکان، بزرگ ترین کلیسای جهان می اندازد. این کلیسا در مرکز شهر با یک گنبد مسی سبز رنگ، چشم هر ببینده را به خود خیره می نماید و به وسیله 13 قدیس حامی از سراسر مونترآل، نگهبانی می شود. با توجه به ارزش فرهنگی، تاریخی و معماری، کلیسای جامع مریم ملکه جهان در لیست مکان های تاریخی ملی کانادا به ثبت رسیده است.

کلیسای جامع کاتولیکی مری، ملکه دنیا (Mary Queen of the World) در شرق میدان کانادا قرار داشته و در سال 1894 به عنوان نسخه کوچک تری از سن پیتر رم ساخته شد. تندیس های بزرگ این بنا، قدیسین حامی شهر را در قرن 19 به تصویر می کشند. یک مجموعه نقاشی از ژرژ دلفوس (Georges Delfosse) در داخل کلیسا، تاریخ پر فراز و نشیب مونترال را بازگو می نماید.

میدان ژاک کارتیه

اینجا به ویژه در تابستان محل جمع شدن مردم در محله قدیمی مونترال به شمار میرود. ژاک کارتیه با ساختمان های تاریخی، باغ های زیبا، خدمات عمومی و رستوران های متعدد یکی از مقاصد مجذوب کننده برای گردشگران نیز به شمار می رود. در انتهای بالایی آن، ستون نلسون (Nelson) و ساختمان دیدنی شهرداری مونترال را می بینید.

میدان پلیس دام

میدان پلیس دام یکی از سه میدان اصلی شهر قدیم مونترال است. بناهای متعددی از جمله کلیسای نتردام، اولین ساختمان بانک مونترآل، ساختمان نیویورک لایف و ساختمان آلدرد در اطراف این میدان واقع شده اند. در مرکز میدان نیز مجسمه ای از پل شومدی دو مزنو، بنیان گذار شهر مونترآل دیده می شود. این میدان مکان مناسبی برای بازدید از چند بنای تاریخی است.

کاخ کنگره مونترآل (مرکز همایش مونترآل)

کاخ کنگره مونترآل که با نام مرکز همایش مونترآل نیز شناخته می شود، در منطقه بین المللی مونترآل، در شمال محله قدیمی شهر واقع شده است. کاخ کنگره در سال 1983 افتتاح شد و در سال های 1999 تا 2002، پروژه های متعددی برای توسعه آن صورت پذیرفت که وسعت مجموعه را دو برابر کرد. این مجموعه 19 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و 65 دفتر دیدار دارد.

کلیسای نتردام مونترآل

کلیسای نتردام مونترآل (Notre-Dame Basilica of Montreal) یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مونترآل به شمار می رود و در قسمت قدیمی شهر واقع شده است. فضای داخلی کلیسا یکی از زیباترین نمونه ها در سراسر جهان است و از آن به عنوان یکی از شاهکارهای معماری احیای گوتیک یاد می نمایند. طاق ها به رنگ آبی تیره هستند و با ستاره هایی طلایی آراسته شده اند. صدها کنده کاری چوبی ظریف و پرنقش و نگار و تعدادی از مجسمه های مذهبی بر زیبایی فضای داخلی می افزایند. بعلاوه این سازه قرن هفدهمی بازتماشامایندگان را با برج های دوقلوی گوتیک و شیشه های رنگی خارق العاده، به سفری به پاریس، شهر نور در فرانسه می برد. از دیگر تماشای های شگفت انگیز کلیسای نتردام می توان به ارگی اشاره نمود که قدمت آن به سال 1891 بازمی شود. با توجه به ارزش تاریخی، معماری و فرهنگی، این کلیسا در لیست مکان های ملی تاریخی کانادا به ثبت رسیده است.

این کلیسا در سال 1656 ساخته شد و قدیمی ترین کلیسای مونترال است. این کلیسا با دو برج دوقلو و سر در ورودی نئو گوتیکی میدان دَرم (dArmes)، یکی از مقاصد مجذوب کننده گردشگری برای علاقه مندان معماری و تاریخ محسوب می گردد. فضای داخلی دقیق و باشکوه این بنا کار ویکتور بورگو (Victor Bourgeau) بوده و در طول سال، شب ها با نور و صدا تاریخ تأسیس مونترال به نمایش در می آید.

منطقه سادکوئست

منطقه سادکوئست در شهر کبک، درحقیقت برای عاشقان غذا ساخته شده است در این منطقه و خیابان اصلی آن هر آنچه از غذا و خوراکی بخواهید را پیدا می کنید. انواع رستوران و کافه در این خیابان وجود دارد. جشنواره های غذایی بسیاری در این منطقه برگزار می شود که هرساله عاشقان غذای بسیاری را دورهم گرد می آورد. در حال حاضر سادکوئست یکی از منطقه ها پر رونق شهر محسوب می شود. خیابان اصلی سادکوئست از برترین و مهیج ترین رستوران ها و کافه ها پرشده است.

پارک مونت رویال

مونت رویال در ارتفاع 233 متری از سطح شهر قرار داشته و ریه سبز مونترال محسوب می گردد پارک مونت رویال برترین مکان برای گذراندن چند ساعت در روز است. در این پارک می توانید قدم بزنید، چند ساعتی سرگرمی کنید و با اهالی شهر گفت وگو داشته باشید. در ماه های گرم تابستانی این پارک بسیار شلوغ است و در گوشه و کنار آن مردم به بازی، سرگرمی و استراحت مشغول هستند. از ماه مه تا اکتبر، هر یکشنبه اهالی مونترآل در این پارک و اطراف ساختمان سر جورج اتین جمع می شوند تا در جشنواره های گوناگون و فعالیت های سرگرمیی مختلف شرکت نمایند.  در شیب غربی، گورستان هایی وجود دارند که در آن ها مردمانی از اقوام گوناگون قرن ها در کنار هم در آرامش خوابیده اند. از بالاترین نقطه پارک می توانید مناظری فراخ و شگفت انگیز از شهر را دیدن کنید. در روزهای صاف و آفتابی حتی می توانید کوهستان های ادیراندک (Adirondack) در آمریکا را نیز ببینید!

مسکن 67 مونترال

مسکن 67 مونترال (Habitat 67) نمایانگر بناهای تخیلی است که در فیلم های علمی تخیلی برای سکونت بشر در سیاره ای دیگر به نمایش در می آیند. این بنا با طراحی انقلابی اش به وسیله معمار کانادایی به نام موشه سافدیه (Moshe Safdie) در نمایشگاه جهانی اکسپو 67 مونترال طراحی و به نمایش گذاشته شد. مسکن 67 از 254 واحد مسکونی بتنی و متصل به یکدیگر تشکیل شده که مفهومی از زندگی نزدیک و در هم تنیده زندگی شهری را تداعی می نماید.

موزه هنرهای زیبای مونترال

موزه هنرهای زیبای مونترال بزرگ ترین موزه شهر مونترآل و یکی از برجسته ترین موزه های کانادا به شمار می رود. با بیش از 53 هزار متر مربع مساحت، این موزه شامل پنج نگار خانه می شود. بنای موزه ترکیبی از ساختمان بازسازی شده تاریخی و بنایی ساخته شده در دهه نود است. موشه سفدی، معمار این موزه یکی از نام هایی است که در شهر مونترال آثار قابل تاملی از آن را می توان دید. در نمایشگاه های دائمی موزه به سیر هنرهای تجسمی از قرن شانزدهم تا قرن بیستم پرداخته می شود. بازدید از این موزه به جز بخش نمایشگاه های موقت، رایگان است.

منطقه پلاتو مونت رویال

منطقه پلاتو مونت رویال با 8.1 کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از 101 هزار نفر، یکی از پرجمعیت ترین منطقه ها در کانادا به شمار می رود. این منطقه که در مونترآل واقع شده است، چندین محله را در خود جای می دهد. در پلاتو مونت رویال می توانید از قدم زدن در خیابان های زیبا و تماشای، صرف غذا در رستوران های بی نظیر و خرید از فروشگاه های متعدد لذت ببرید. این منطقه یکی از پررفت و آمدترین قسمت های شهر است.

بازار ژان تالون

بازار ژان تالون در محله ایتالیای کوچک مونترآل واقع شده است و در آن به فروش محصولات کشاورزی و مواد غذایی می پردازند. از ژان تالون به عنوان بزرگ ترین بازار شهری مونترآل یاد می شود. با صدها غرفه و مغازهای متعدد، این بازار برترین مکان برای خرید مواد غذایی تازه و تجربه طعم های تازه است.

پارک المپیک

پارک المپیک مونترال محل برگزاری المپیک تابستانی سال 1976 بود. یک ورزشگاه با شکلی صدف گونه از مقاصد مجذوب کننده و دیدنی داخل این پارک است. در این مجموعه یکی از پیشرفته ترین مراکز ورزشی و آبی قرار گرفته است که 5 استخر بزرگ مسابقه و یک استخر واترپلو بخشی از آن به شمار می فرایند. از دیگر محوطه های دیدنی این نزدیکی می توان به باغ گیاهشناسی-جانورشناسی سر پوشیده بیودوم (Biodôme) و مجموعه حشرات نگهداری شده در آن اشاره نمود.

مجموعه بیودوم

مجموعه بیودوم در پارک المپیک مونترآل واقع شده است و به بازتماشامایندگان فرصت گشت و گذار و قدم زنی در چهار زیست بوم قاره های آمریکای شمالی و جنوبی را می دهد. بخش های این مجموعه شامل جنگل های بارانی (آمریکای جنوبی)، جنگل های لورنتین (آمریکا شمالی)، زیست بوم اصلی سنت لاورنس (خلیج سنت لاورنس) و منطقه زیرقطبی (سرزمین جنوبی و شمالگان) می شود.

باغ گیاه شناسی مونترال

باغ گیاه شناسی مونترال دومین باغ گیاه شناسی بزرگ جهان است که در مونترال کانادا واقع شده است. این باغ در سال 1931 افتتاح شده و بیش از ده گلخانه ی تماشای دارد. این باغ یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و مقرون به صرفه برای علاقه مندان به گل ها و گیاهان است. گردشگرانی که علاقه به گل و گیاه داشته باشند، این جاذبه تماشای را از دست نمی دهند. باغ گیاه شناسی در پارک مزونوو (Maisonneuve) قرار داشته و در آن بازدیدکنندگان می توانند به گردش در باغ های ژاپنی، چینی و گلخانه های شیشه ای با ارکیده ها و بونسای های زیبا بپردازند. بعلاوه یک قسمت جالب که در آن حشره های گوناگون نگهداری می شوند نیز وجود دارد که برای مطالعه و دیدنی آن ها می تواند مجذوب کننده باشد. در کنار حوضچه ها تنوع زیادی از پرندگان را خواهید دید.

کلیسای سن ژوزف

کلیسای سن ژوزف بزرگ ترین کلیسا در سراسر کانادا به شمار می رود و دارای یکی از بزرگ ترین گنبدهای جهان است. با قدمتی که به سال 1904 بازمی شود، این کلیسا به وسیله قدیس آندره بست پایه گذاری شد. در تالار نذورات این مجموعه 10 هزار شمع در حال سوختن است و فضایی بی میزان زیبا و شاعرانه دارد. علاوه بر برنامه ها و رویداد های مذهبی، کنسرت های موسیقی نیز در این مجموعه برگزار می شود.

این سازه زیبا و باشکوه در نزدیکی خروجی غربی پارک مونت رویال قرار داشته و وقف قدیس حامی کانادا سن ژوزف شده است. این بنا با گنبد بزرگ رنسانسی خود متعلق به سال 1924، برای زائرین یک قطب محسوب می گردد. برادر آندره از انجمن صلیب مقدس در سال 1904 یک عبادتگاه به این کلیسا اضافه کرد و در آن با شفا دادن به بیماران معجزه هایی را به مردم نشان می داد که در سال 1982 به همین دلیل وی را در زمره قدیسین به شمار آوردند. مقبره او در بخشی از صومعه قرار گرفته است. هدایا و نذورات در عبادتگاه دوم به نمایش گذاشته شده اند. یک راهرو در پشت کلیسا به سمت مونت رویال می رود.

محله قدیمی مونترال

محله قدیمی مونترال از تمرکز ساختمان هایی متعلق به قرن های 17 تا 19 ساخته شده است. این منطقه حال و هوای محله های مجذوب کننده پاریسی را داشته و بین ساحل و قطب تجاری شهر قرار گرفته است. اگر محوطه های تاریخی متعدد، خیابان ها و دیدنی های برجسته آن را پیاده کاوش کنید بهتر خواهد بود. از دیدنی های این ناحیه می توان به برج های دوقلوی کلیسای نتردام، اسکله های بندر قدیمی و محل اجتماعات رو باز میدان ژاک کارتیه اشاره نمود.

خیابان شِربروک

این خیابان را به افتخار سِر جان شِربروک (Sir John Sherbrooke)، حکمران کانادا از سال 1816 تا 1818 نام گذاری کردند. این خیابان قطعاً زیباترین معبر بزرگ شهر به شمار می رود. بعضی آن را ستون فقرات شهر و محل موزه ها و انستیتوهای بزرگ می نامند. در این خیابان می توانید موزه تاریخ کانادا (McCord) با مجموعه ای دیدنی از تاریخ جامعه کانادا و به ویژه بومیان منطقه را دیدن کنید. موزه هنرهای زیبا، قدیمی ترین موزه کشور و محل نگهداری مجموعه ای بزرگ از نقاشی، مجسمه و هنر رسانه های نو است. دانشگاه مک گیل (McGill) نیز در فاصله اندکی از این موزه ها قرار گرفته است.

انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 15 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 274

به "معرفی دیدنی های مونترال کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "معرفی دیدنی های مونترال کانادا" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دیدنی های مونترال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید