آیا در کانادا مالیات بر ارث وجود دارد؟

پاسخ کوتاه به این سوال منفی است، اما موضوع به این سادگی نیست. مالیات بر ارث وجود ندارد، به این معنی که پولی که به ارث می برید بدون مالیات است. با این حال، هنوز مالیات هایی وجود دارد که باید توسط مجری وصیت نامه پس از فوت فرد پرداخت شود. این مالیات ها قبل از توزیع پول پرداخت می شوند، بنابراین مستقیماً بر ارث شما تأثیر نمی گذارند.

آیا در کانادا مالیات بر ارث وجود دارد؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری:  

مالیات بر دارایی

هنگامی که فردی فوت می کند و وصیت نامه ای دارد، مجری وصیت مسئول رسیدگی به دارایی او است. دارایی شامل مجموع ارزش پولی تمام دارایی ها و اموال آن فرد است. این شامل همه چیز از سرمایه گذاری تا اموال شخصی و حتی املاک و مستغلات می شود. اما قبل از اینکه ارثیه ای توزیع شود، مجری وصیت نامه باید اظهارنامه مالیاتی نهایی را برای متوفی ارائه کند. این نشان می دهد که آیا متوفی پولی بدهکار است که باید بابت بدهی مالیاتی به آژانس درآمد کانادا (CRA)  پرداخت کند یا خیر، یا اگر مطالباتی وجود دارد که به دارایی اضافه می شود.

وقتی صحبت از اقلام موجود در دارایی می شود، CRA در نظر می گیرد که آنها در زمان مرگ به قیمت روز بازار فروخته شده اند. سپس برای هر مورد از دارایی بر اساس آن مبلغ مالیات گرفته می شود. از آنجایی که برای هر نوع دارایی به طور متفاوتی مالیات وضع می شود، هر مورد به طور متفاوتی ارزیابی می شود.

نحوه مالیات بر دارایی ها

همانطور که در بالا ذکر شد، به همه دارایی ها به طور متفاوتی مالیات تعلق می گیرد. اگر متوفی دارای RRSP یا RRIF باشد، مالیات بر درآمد شخصی به دارایی تعلق می گیرد. شرایط متفاوتی برای سود سرمایه در این موارد وجود ندارد.

هرگونه مالیات بر عایدی سرمایه متوفی با استفاده از نرخ مالیات بر درآمد شخصی متوفی به میزان 50 درصد محاسبه خواهد شد. این سودهای سرمایه از دارایی های سرمایه ای مانند سهام، خانه، سرمایه گذاری یا هر چیز دیگری در دارایی آنها که به عنوان دارایی سرمایه ای غیر ثبت شده در نظر گرفته می شود، حاصل می شود. این چیزها توسط CRA فروخته شده در نظر گرفته می شوند و مالیات بر اساس ارزش بازار منصفانه محاسبه می شود.

هنگام تشکیل این مالیات ها، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت، مانند مبلغ درآمد کسب شده در آن سال مالی، معافیت سود سرمایه مادام العمر و موارد دیگر. برای اطمینان از پرداخت صحیح مالیات سود سرمایه و سایر مالیات ها، ممکن است به کمک یک متخصص مالیاتی یا یک CPA (حسابدار حرفه ای مجاز) نیاز داشته باشید تا از مسئولیت هر آنچه در آینده منجر به بدهکاری شما ناشی از این موضوع است، اجتناب کنید.

ارث بردن از همسر یا شریک زندگی عرفی

همانطور که در بالا ذکر کردیم، مالیات بر دارایی در هنگام ارث بردن از همسر یا شریک زندگی عرفی کمی متفاوت عمل می کند. تمام دارایی ها مانند املاک و مستغلات، RRSP ها، صندوق های سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذاری ها به طور متفاوتی مالیات می گیرند، بنابراین مالیات بر دارایی احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود. البته این در صورتی است که شما مقیم کانادا باشید.

نحوه کار اینگونه است که همسر بازمانده، تا زمانی که ارث در مدت 36 ماه پس از فوت به پایان برسد، این دارایی ها به نام او منتقل می شود. ارزش آنها به عنوان ارزش بازار منصفانه در زمان مرگ در نظر گرفته می شود.

اجتناب از مالیات بر دارایی

همانطور که می بینید، مالیات بر دارایی می تواند بسته به ارزش دارایی های املاک و مستغلات بسیار سنگین باشد. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای محدود کردن این مالیات ها برای کسانی که قصد دارید ارثی برای آنها بگذارید، انجام دهید.

برنامه ریزی برای هر برداشتی. هنگامی که بازنشسته شدید، می توانید با برداشت از RRSP/RRIF خود ابتدا و محدود کردن هر برداشتی از TFSA خود، از مالیات بر دارایی خود جلوگیری کنید. این امر اکثر پول شما را بدون مالیات می کند.

بیمه عمر. داشتن بیمه عمر دائمی تضمین می کند که مالیات شما پس از مرگ پرداخت می شود. می توانید آن را به طور مستقیم به این ترتیب تنظیم کنید تا پول مالیات از چیزی که به عنوان ارث می گذارید گرفته نشود.

طرح های شرکتی. اگر شرکتی دارید، مهم است که برنامه ای برای زمان فوت داشته باشید. در حالی که کار زیادی نمی توانید برای کاهش مالیات انجام دهید، می توانید تأیید کنید که چیزی برای رسیدگی به تمام سهام و دارایی ها وجود دارد.

محل سکونت اصلی. وقتی صحبت از مالیات بر عایدی سرمایه می شود، این مالیات فقط برای املاک و مستغلاتی پرداخت می شود که به عنوان محل سکونت اصلی شما در نظر گرفته نمی شوند. این به عنوان معافیت محل سکونت اصلی شناخته می شود. اگر با ارزش ترین ملک خود را به عنوان محل سکونت اصلی خود قرار دهید، مالیات بر عایدی سرمایه کمتری باید پرداخت شود. برخی از افراد نیز انتخاب می کنند که این دارایی ها را نیز بفروشند و به جای آن پول را به عنوان ارث بگذارند.

دریافت ارث به عنوان فرد غیر مقیم کانادا

دریافت ارث به عنوان فرد غیر مقیم کانادا با دریافت ارث به عنوان فرد مقیم متفاوت است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، ساکنان کانادا ملزم به پرداخت مالیات بر ارث خود نیستند، اما مالیات از طریق دارایی مانده از متوفا پرداخت می شود.

تنها معافیت مالیات بر ارث برای غیر مقیمان کانادا است. حتی در آن صورت، مجری وصیت نامه قبل از دادن پول به وارث غیر مقیم، 25 درصد از آن را به عنوان مالیات موقت نگه می دارد. آنها باید این مبلغ را تا پانزدهم ماه بعد از توزیع ارث به غیر مقیم به آژانس درآمد کانادا (CRA) پرداخت کنند. این مبلغ مالیاتی ممکن است کمتر از 25 درصد باشد، بسته به اینکه آیا معاهده مالیاتی در کشوری که وارث غیر مقیم در آن زندگی می کند، وجود داشته باشد یا خیر.

نحوه مالیات ارث در استان های مختلف کانادا

در حالی که مالیات بر ارث در کانادا وجود ندارد، آیا مالیات هایی در ارتباط با متوفی وجود دارد که باید پرداخت شود. مالیات بر دارایی وجود دارد که باید پرداخت شود و مبلغ مالیات بسته به استان محل سکونت شما و ارزش دارایی متفاوت است. این به این دلیل است که مالیات بر دارایی یک مالیات استانی است، برخلاف مالیات بر دارایی فدرال است.

مالیات بر دارایی BC

مالیات بر دارایی BC بین 0.06 تا 1.4 درصد از ارزش املاک متغیر است. همچنین ممکن است هزینه ثبت نام 200 دلاری وجود داشته باشد. با این حال، کل نهایی به مبلغ ارزش دارایی بستگی دارد.

اگر ارزش دارایی کمتر از 25000 دلار باشد، هیچ مالیات یا هزینه ثبت نامی لازم نیست. اگر ارزش دارایی بین 25000 تا 50000 دلار باشد، نرخ مالیات 0.06 درصد است. اگر ارزش دارایی 50000 دلار یا بیشتر باشد، نرخ مالیات 1.4 درصد خواهد بود.

به عنوان مثال: اگر ارزش دارایی 300000 دلار باشد، هیچ مالیاتی برای اولین 25000 دلار پرداخت نمی کنید. شما 0.06 درصد را برای 25000 دلار بعدی پرداخت خواهید کرد. این 250000 دلار باقی مانده را با نرخ 1.4 درصد شارژ می کند.

مالیات کل = 3650 دلار

مالیات بر دارایی آلبرتا

مالیات بر دارایی آلبرتا با مالیات بر دارایی بریتیش کلمبیا متفاوت است. در واقع آلبرتا کمترین مالیات بر دارایی را در کشور دارد. حداکثر مالیاتی که آنها دریافت می کنند 525 دلار است.

اگر ارزش دارایی 10000 دلار یا کمتر باشد، مالیات بر دارایی 35 دلار خواهد بود.

برای املاک بین 10000 تا 25000 دلار، مالیات 135 دلار است. برای املاک بین 25000 تا 125000 دلار، مالیات 275 دلار است.

برای املاک بین 125000 تا 250000 دلار، مالیات 400 دلار است. برای هر دارایی به ارزش 250000 دلار یا بیشتر، مالیات 525 دلار است.

مالیات بر دارایی انتاریو

مالیات بر دارایی انتاریو به طور قابل توجهی متفاوت از بریتیش کلمبیا یا آلبرتا محاسبه می شود. اولین 50000 دلار دارایی بدون مالیات است، سپس پس از آن، هزینه برای هر 1000 دلار از ارزش دارایی 15 دلار است. با این حال، حتی اگر ارزش دارایی کمتر از 50000 دلار باشد، باز هم باید ظرف 180 روز اظهارنامه مالیاتی را پر کنید.

اگر به دنبال هزینه های یک دارایی 300000 دلاری هستید، می توانید ببینید که هزینه های استان چقدر متفاوت است.

صدور حکم دادرسی ارثیه چیست؟

صدور حکم فرآیند کلی اداره وصیت نامه یا اموالی بدون وصیت نامه است. اگر وصیت نامه وجود داشته باشد، مجری وصیت نامه این فرآیند را انجام می دهد. مجری وصیت نامه مسئول ثبت وصیت نامه در دادگاه صدور حکم و شروع فرآیند صدور حکم دادرسی ارثیه است. مدت زمانی که یک دارایی در صدور حکم باقی می ماند به این بستگی دارد که آیا وصیت نامه مورد اعتراض قرار گرفته است یا خیر. همچنین در صورت عدم وجود وصیت نامه ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

در برخی موارد، صدور حکم الزامی است. این واقعاً به ارزش دارایی و سایر جزئیات وصیت نامه بستگی دارد. به طور معمول، اگر دارایی هایی در دارایی وجود داشته باشد، صدور حکم الزامی است.

ارث و درآمد

از آنجایی که مالیات بر ارث مستقیم وجود ندارد، طبق نظر آژانس درآمد کانادا (CRA)، ارث به عنوان درآمد در نظر گرفته نمی شود. بنابراین، صرف نظر از اینکه از چه کسی ارث می برید، مجبور به پرداخت مالیات نخواهید بود. با این حال، مجری وصیت نامه همچنان باید مالیات بر دارایی استانی و مالیات بر دارایی فدرال را قبل از اینکه شما پول را دریافت کنید، پرداخت کند.

ارث از والدین

وقتی صحبت از دریافت ارث از والدینتان می شود، این کار مانند هر نوع ارث دیگری عمل می کند. محل سکونت اصلی (خانه والدین شما) مشمول مالیات بر دارایی نمی شود، اما سایر املاک مشمول مالیات می شوند. شما باید اظهارنامه مالیاتی نهایی آنها را ثبت کنید و سپس هر گونه مالیات مورد نیاز را از دارایی پرداخت کنید. ارث واقعی شما نمی تواند مشمول مالیات شود.

دریافت ارث در کانادا

به طور کلی، اگر شما فقط وارثی در وصیتی هستید که ارث دریافت می کنید، هیچ مالیاتی در کانادا وجود ندارد که نیازی به پرداخت باشد. حتی اگر مقیم کانادا نباشید، مجری وصیت نامه مالیات های مورد نیاز شما را قبل از دریافت ارث شما پرداخت می کند. تمام مالیات های دیگر قبل از توزیع وصیت نامه به CRA پرداخت می شود. از آنجایی که این پول ارث است، شما نیازی به اعلام آن در مالیات بر درآمد خود ندارید. با این حال، اگر مجری وصیت نامه و همچنین وارث باشید، باید با همه چیز سروکار داشته باشید. حتی ممکن است لازم باشد در صورت پیچیده بودن فرآیند با یک وکیل مشورت کنید.

منبع: springfinancial.ca
انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 12 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1278

به "آیا در کانادا مالیات بر ارث وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در کانادا مالیات بر ارث وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید