پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری در کانادا

آژانس درآمد کانادا اعلام کرده است که بیش از 6/5 میلیون کانادایی در سال جاری بدهی مالیاتی دارند. میانگین این بدهی نیز حدود 6،990 دلار اعلام شده است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که بدهی مالیاتی دارید، ممکن است برایتان سوال ایجاد شده باشد که آیا می توان این بدهی را با کارت اعتباری پرداخت کرد؟

پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در حالی که پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری می‌تواند گزینه سریعی باشد، معایب قابل توجهی مانند نرخ بهره بالا و کارمزد تراکنش دارد. گزینه‌های جایگزین مانند پرداخت اقساطی، دریافت وام شخصی و استفاده از کمک‌هزینه‌ها و اعتبارهای مالیاتی، معمولاً گزینه‌های مناسب‌تری هستند و تأثیر منفی کمتری بر وضعیت مالی شما خواهند داشت.

شیوه های پرداخت بدهی مالیاتی

به طور کلی، هر مودی مالیاتی در کانادا می تواند به دو شیوه اصلی یعنی آنلاین و حضوری اقدام به پرداخت مالیات کند.

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین با کارت اعتباری یا دبیت کارت، پی پل یا ترنسفر (Interac e-Transfer) امکان پذیر است. همچنین می توان از طریق پورتال بانکی که مشتری اش هستیم یا از طریق پرداخت از پیش تائید شده (PAD) از طریق پورتال آنلاین بانکی اقدام به پرداخت کرد. همچنین می توان حساب کاربری در پورتال آژانس درآمد کانادا (در بخش CRA My Payment) برای ترنسفر خودکار پول (فقط از طریق دبیت کارت) ایجاد کرد.

پرداخت حضوری

پرداخت حضوری نیز از طریق اداره پست کانادا (فقط دبیت کارت یا پرداخت نقدی)، بانک یا موسسه مالی (فقط دبیت کارت یا چک) یا از طریق ایمیل (با سفارش چک یا پول) امکان پذیر است.

پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری

ساده ترین راه برای پرداخت مالیات به صورت آنلاین، استفاده از CRA My Payment در داخل وب سایت آژانس درآمد کاناداست. همچنین می توان از طریق PaySimply اقدام به پرداخت با پی پل، کارت اعتباری و نیز دبیت کارت کرد.

مزایای پرداخت با کارت اعتباری

  • پرداخت آنی

پرداخت آنلاین با کارت اعتباری به سرعت صورت می گیرد و نیازی به انتقال وجه و یا انتظار برای واریز وجه نیست.

  • پرداخت در مواردی که با مشکل مالی روبرو هستید

اگر با مشکل و محدودیت های مالی روبرو هستید، پرداخت با کارت اعتباری می تواند گزینه خوبی باشد. البته امکان اقساطی کردن بدهی مالیاتی هم وجود دارد (که در ادامه به آن می پردازیم).

  • امکان دریافت امتیاز یا بازگشت بخشی از مبلغ (کش بک)

برخی کارت های اعتباری به ازای مبالغ مشخصی از تراکنش، امتیازهایی به مشتری خود می دهند یا اینکه درصدی از مبلغ تراکنش را به او بازمی گردانند (کش بک) که می تواند برای بسیاری از افراد، جذاب باشد. البته حتما باید به کارمزد چنین تراکنش هایی هم دقت کنید و ببینید آیا ارزشش را دارد بابت دریافت امتیازی مشخص، آن مقدار کارمزد را بپردازید یا نه.

معایب پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری

  • بهره بدهی کارت اعتباری

کارت‌های اعتباری معمولاً نرخ بهره بالایی دارند که می‌تواند به سرعت به یک بدهی بزرگ تبدیل شود. به عنوان مثال، اگر بدهی مالیاتی شما 5000 دلار باشد و نرخ بهره کارت اعتباری شما 20 درصد باشد، در عرض یک سال فقط بهره‌ای معادل 1000 دلار خواهید پرداخت.

  • کارمزد بالای تراکنش

شرکت PaySimply که طرف قرارداد آژانس درآمد کانادا است، بابت هر تراکنش مربوط به پی پل و کارت اعتباری، 2/5 درصد از کل مبلغ را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. به عبارت دیگر، به ازای هر هزار دلار، باید 25 دلار بابت کارمزد تراکنش بدهید. این کارمزد در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت مالیات، مانند پرداخت از طریق حساب بانکی، بسیار بیشتر است.

  • تاثیر روی امتیاز اعتباری

اگر بدهی کارت اعتباری خود را به موقع پرداخت نکنید، ممکن است تأثیر منفی بر امتیاز اعتباری شما داشته باشد. امتیاز اعتباری یک امتیاز مهم مالی است که می‌تواند بر توانایی شما در دریافت وام‌ها، کارت‌های اعتباری جدید و بیمه تأثیر بگذارد.

شیوه های جایگزین کارت اعتباری برای پرداخت بدهی

اگر به هر دلیل، فعلا توانایی مالی برای پرداخت بدهی مالیاتی را ندارید، می توانید به جای استفاده از کارت اعتباری، از شیوه های دیگر هم استفاده کنید. این شیوه ها عبارتند از:

  • پرداخت اقساطی (Individual Payment Plan): آژانس درآمد کانادا این امکان را می‌دهد تا برنامه پرداخت شخصی داشته باشید. پس از اینکه یک برنامه را بر اساس درآمد و هزینه‌هایتان تعریف کردید، هر ماه مبلغی به صورت خودکار از حساب بانکی‌تان کسر می‌شود. البته با پرداخت بدهی با این روش ممکن است بهره نیز به این بدهی تعلق گیرد. اما مزیتش این است که هیچ تاثیر منفی روی امتیاز اعتباری‌تان نخواهد گذاشت.
  • دریافت وام شخصی: درخواست وام از بانک برای پرداخت بدهی مالیاتی می‌تواند گزینه بهتری نسبت به استفاده از کارت اعتباری باشد. وام‌های شخصی معمولا کارمزد پائین‌تری نسبت به کارت اعتباری دارند و شرایط پرداختشان نیز مناسب‌تر است. همچنین پرداخت به موقع اقساط وام نیز تاثیر مثبتی بر امتیاز اعتباری‌تان دارد. دریافت وام همچنین موجب تنوع بخشی به اعتبارات دریافتی می‌شود که می‌تواند امتیاز اعتباری‌تان را بالاتر ببرد.
  • بهره‌گیری از کمک‌هزینه‌ها و اعتبارهای مالیاتی: دولت کانادا مجموعه متنوعی از کمک‌هزینه‌ها (benefits) و نیز اعتبارهای مالیاتی (tax credits) را عرضه می‌کند که شاید از آن‌ها آگاه نباشید. همه این‌ها می‌توانند میزان بدهی مالیاتی‌تان را کاهش دهند. برای آگاهی از آن‌ها می‌توانید به وبسایت آژانس درآمد کانادا مراجعه کنید.
  • تمدید مهلت پرداخت یا بخشودگی مالیاتی (Debt Relief or Tax Forgiveness): در صورتی که شرایط خاصی داشته باشید، می‌توانید درخواست تمدید مهلت پرداخت بدهی (debt relief) را به آژانس درآمد کانادا بدهید. این آژانس در مواردی نادر حتی با بخشودگی مالیاتی نیز موافقت می‌کند. با این وجود، این فرآیند معمولا پیچیده و نیازمند بررسی دقیق پرونده مالیاتی‌تان خواهد بود. در صورتی که امکان پرداخت بدهی را ندارید، باید به صورت مستقیم با این آژانس تماس بگیرید.

نتیجه گیری

پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری می تواند یک راه سریع و راحت برای تسویه حساب با آژانس درآمد کانادا باشد، اما مهم است که با مزایا و معایب آن کاملا آشنا باشید. اگر با مشکل مالی روبرو هستید یا نگران تاثیر این کار روی امتیاز اعتباری تان هستید، حتما شیوه های جایگزین مانند پرداخت اقساطی، دریافت وام یا استفاده از کمک هزینه ها و اعتبارهای مالیاتی را نیز در نظر بگیرید.

انتشار: 12 دی 1402 بروزرسانی: 18 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1299

به "پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بدهی مالیاتی با کارت اعتباری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید