قوانین ازدواج در کانادا

رفتن به یک کشور جدید و زندگی در آنجا یعنی مواجهه با عرف‌ها، سنت‌ها و قانون‌های جدید و گاها متفاوت با قانون‌هایی که تا به حال می‌شناختیم. کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند هم باید از قانون‌های این کشور اطلاع پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین قوانینی که باید در موردشان بدانید، قوانین ازدواج و طلاق هستند.

قوانین ازدواج در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تعریف ازدواج قانونی در کانادا چیست؟

برای این که یک مراسم ازدواج در کانادا قانونی باشد، دو مجموعه از قوانین وجود دارند که هر دو طرف باید از آنها پیروی کنند. اولین سری از این قوانین به این موضوع می‌پردازد که چه کسی به طور قانونی اجازه دارد ازدواج کند. دومین مجموعه قانون به نحوه برگزاری مراسم ازدواج مربوط می‌شوند.

بخش اول قوانین: در استان انتاریو چه کسی اجازه ازدواج دارد؟

قوانین مشخصی در کانادا وجود دارند که معین کرده‌اند چه کسی می‌تواند ازدواج کند و چه کسی اجازه ازدواج در این کشور را ندارد. قوانینی که توضیح می‌دهند چه کسی می‌تواند به صورت قانونی ازدواج کند این‌ها هستند:

  1. در انتاریو شما باید حداقل 18 سال داشته باشید تا بتوانید ازدواج کنید.
    • یک استثنا برای کسانی که 16 یا 17 سال سن دارند هم وجود دارد. این افراد می‌توانند ازدواج کنند اگر اجازه کتبی از والدین (هم پدر و هم مادر)، قیم قانونی یا دادگاه داشته باشند. در دیگر استان‌های کانادا در مورد سن قانونی ازدواج ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.
  1. در سرتاسر کانادا بچه‌های زیر 16 سال اجازه ازدواج ندارند، حتی اگر والدین آنها اجازه بدهند. جشن گرفتن، کمک کردن و شرکت در مراسم ازدواجی که یکی از افراد در حال ازدواج زیر 16 سال سن دارد، بر خلاف قانون کیفری است.
  2. در کانادا شما می‌توانید با هر کسی که به سن قانونی ازدواج رسیده باشد ازدواج کنید.
  3. شما اجازه ازدواج با اعضا خانواده خود (رابطه خونی یا از طریق فرزندخواندگی) را ندارید. ازدواج با والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، بچه‌ها، نوه‌ها، خواهر یا برادر و برادرخوانده و خواهرخوانده خلاف قانون است.
  4. اگر شما هم اکنون متاهل هستید، نمی‌توانید با شخص دیگری ازدواج کنید. در کانادا خلاف قانون است که بیشتر از یک همسر داشته باشید (در کانادا چند همسری خلاف قانون است).
    • اگر شما در گذشته ازدواج کرده‌اید باید ثابت کنید که دیگر متاهل نیستید (یا به خاطر طلاق یا به خاطر فوت همسر)، قبل از این که بخواهید با شخص دیگری ازدواج کنید. اگر شما بیرون از کانادا طلاق گرفته‌اید، باید مدرکی نشان دهید که طلاق شما در آن کشور قانونی بوده است.
  1. هم شما و هم همسرتان باید بدانید که ازدواج کردن به چه معنی است. هر دوی شما باید به طور داوطلبانه و بدون اجبار برای ازدواج اقدام کنید؛ این قانون "رضایتمندی آگاهانه و روشن‌گرانه" نامیده می‌شود.
    • اگر شما مجبور به ازدواج شوید، آن ازدواج قانونی نخواهد بود. جشن گرفتن، کمک کردن و شرکت در مراسم ازدواجی که یکی از افراد مجبور به ازدواج شده بر خلاف قانون کیفری است.

بخش دوم قوانین: مراسم ازدواج

دومین مجموعه از قوانین به نحوه برگزاری مراسم ازدواج مربوط می‌شود. اگر شما در کانادا ازدواج می‌کنید، ازدواج شما باید بر طبق قوانین استانی باشد که مراسم ازدواج در آنجا برگزار می‌شود.

هر دو طرف باید در مراسم ازدواج حضور داشته باشند. ازدواج از طریق تلفن یا اینترنت ممکن نیست. هر دو طرف ازدواج باید در حضور کسی بایستند که به طور قانونی اجازه اجرای مراسم ازدواج را دارد.

در استان انتاریو شما قبل از این که ازدواج کنید، باید گواهی ازدواج را از یک دفتر دولتی در شهرتان دریافت کنید. این گواهی که اخذ آن هزینه‌ی کمی دارد، برای 3 ماه معتبر است. در هر جایی از استان انتاریو که باشید، این گواهی باید توسط شخصی که مراسم ازدواج را انجام می‌دهد امضا شود.

برای این که یک ازدواج در انتاریو قانونی باشد، شخص مجری مراسم باید از طرف دولت تایید شده باشد یا گواهی انجام مراسم ازدواج را گرفته باشد. در استان انتاریو شما هم می‌توانید یک مراسم مذهبی ازدواج و هم یک مراسم مدنی (غیر مذهبی) داشته باشید.

  • مراسم مذهبی: یک مقام مذهبی که به طور رسمی و ثبت شده اجازه انجام مراسم ازدواج را دارد، می‌تواند به طور قانونی مراسم ازدواج را انجام دهد.
  • مراسم مدنی: یک قاضی، افسر قضایی، کارمند شهری و یا هر کسی که گواهی انجام مراسم ازدواج را گرفته، می‌تواند به صورت قانونی مراسم ازدواج را انجام دهد.

گواهی ازدواج سندی رسمی است که ثابت می‌کند شما به صورت قانونی ازدواج کرده‌اید. شما می‌توانید یک گواهی ازدواج دریافت کنید، اگر دو نفر که شاهد مراسم ازدواج شما بوده‌اند، گواهی ازدواج را امضا کنند و کسی که ازدواج را اجرا می‌کند گواهی کامل‌شده و امضاشده‌ی ازدواج را به یک دفتر اسناد دولتی بفرستد. در استان انتاریو، این دفتر سرویس انتاریو نام دارد.

آیا ازدواج‌های انجام شده در کشورهای دیگر در کانادا قانونی هستند؟

در بیشتر موارد ازدواج‌های قانونی که در بیرون از کانادا انجام شده‌اند، در کانادا هم قانونی شناخته می‌شوند. اگر شما در کانادا زندگی می‌کنید و برای ازدواج به کشور دیگری می‌روید، مراسم ازدواج شما باید مطابق قوانین کشوری باشد که در آن ازدواج می‌کنید. برای این که ازدواج شما در کانادا هم قانونی تلقی شود، شما باید قوانینی که اجازه می‌دهند شما تحت قانون کانادا ازدواج کنید را رعایت کنید (قوانینی که در بالا به آنها اشاره شد).

چند همسری

مهم است بدانید که داشتن بیش از یک همسر در کانادا خلاف قانون است. اگر شما در کشوری ازدواج کرده‌اید که در آن چند همسری قانونی است، توجه داشته باشید که تنها یک ازدواج‌تان در کانادا قانونی به حساب خواهد آمد. اگر وابسته به رویه چند همسری به کانادا مهاجرت کنید، ممکن است عواقب کیفری و مهاجرتی گریبان‌گیرتان شود. اگر نگران هستید که چند همسری بر مهاجرت و ورودتان به کانادا تاثیر داشته باشد، توصیه می‌کنیم با یک وکیل قانون مهاجرت و وکیل قوانین کیفری مشورت کنید.

اگر مطمئن نیستید که ازدواج شما در کانادا قانونی تشخیص داده خواهد شد، یا سوالی در مورد حقوق‌تان و حقوق فرزندان‌تان دارید، مهم است که مشاوره‌های قانونی را از یک وکیل قانون خانواده بگیرید.

آیا با ازدواج با یک شهروند کانادایی، شما به صورت اتوماتیک به شهروند کانادا تبدیل می‌شوید؟

ازدواج با یک شهروند کانادایی، به صورت خودکار شهروندی کانادا را به شما ارائه نمی‌دهد. رویه‌های مشخصی وجود دارند که شما باید آنها را دنبال کنید، اگر می‌خواهید یک شهروند کانادایی شوید. نیازمندی‌هایی وجود دارند که برای درخواست شهروندی کانادا باید آنها را داشته باشید. فرایند ویژه‌ای برای افرادی که با شهروندان کانادایی ازدواج می‌کنند وجود ندارد، اما شهروند کانادا یا شخصی که اقامت دائم دارد، می‌تواند همسر یا نامزد خود را پشتیبانی کرده تا او هم به عنوان یک شهروند دارای اقامت دائم در کانادا زندگی کند.

منبع: onefamilylaw.ca
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 322

به "قوانین ازدواج در کانادا" امتیاز دهید

9 کاربر به "قوانین ازدواج در کانادا" امتیاز داده اند | 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین ازدواج در کانادا"

1 دیدگاه

فهیمه 4 بهمن 1399

سلام چطور میتوان فهمید که آقایی که اقامت کانادا را دارند، اونجا زن داره یانه

پاسخ به فهیمه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید