قبل از سفر با کشتی کروز این نکات را بدانید

اگر قصد سفر با کشتی کروز را دارید، قبل از سفر به این نکات توجه داشته باشید.

قبل از سفر با کشتی کروز این نکات را بدانید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: معمولا افرادی که برای بار اوله که با کشتی های کروز سفر می کنند این تجربه حیرت انگیز رو تا مدت ها فراموش نمی کنند و از امکانات و کابین های مجهز این کشتی ها نهایت لذت رو می برند… امکاناتی مثل انواع رستوران ها، مهمانی های شاد و هیجان انگیز و اتاق های راحتی که به شما حس اقامت توی لوکس ترین هتل هارو میده، ولی قبل از اینکه اولین سفرتون با کشتی کروز رو تجربه کنید.

کشتی های کروز انواع مختلفی دارند!

قبل از هر چیز باید بدونید که کروز های انواع مختلفی دارند و بهتره قبل از سفرتون یک تحقیق کوچیک در مورد نوع کشتی کروزی که قصد دارید با اون سفر کنید انجام بدید و از همه امکانات و تجهیزان اون با خبر بشید. سایز این کشتی ها خیلی با هم فرق داره و خدماتی که در اون ارائه میشه متفاوته. بعضی از کشتی ها خانوادگی و محبت آمیز هستند و بعضی بیشتر رو موزیک و جشن تاکید دارند.

مقصدتان را درست انتخاب کنید!

کشتی های کروز با بیشتر از 260 مقصد به نقطه های مختلف برنامه گسترده ای برای انتخاب کردن یک مکان ایده آل برای سفر های لوکس و گذروندن یک تعطیلات فوق العاده دارند. قبل از هر چیزی باید از خودتون بپرسید بیشتر دنبال هیجان، ماجراجویی و کشف و اکتشاف هستید یا آرامش و استراحت در کنار خانواده و دوستان و می خواید کنار ساحل دراز بکشید و یک آفتاب حسابی بگیرید… بعد از اون خیلی راحت می تونید سفر مورد نظرتون رو به مقصد رویایی که دوست دارید انتخاب کنید.

کشتی های کروز به همه دنیا سفر می کنند!

یکی از مزیت هایی که کشتی کروز داره اینه که می تونید با اون از دریا، دریاچه و رودخونه رد بشید و به همه هفت قاره دنیا سفر کنید… بیشتر مسافر هایی که با کشتی کروز سفر می کنند از حرکت در امتداد رودخانه های بزرگ لذت بیشتری نسبت به اقیانوس ها و دریا ها می برند.

آماده دریازدگی باشید!

خیلی ها وقتی برای اولین بار از طریق دریا سفر می کنند دچار دریازدگی میشن و مخصوصا در قسمت هایی که دریا مواج تره با علائمی مثل سرگیجه و حالت تهوع روبرو میشن. باید بدونید این موضوع کاملا طبیعیه و اگه تا به حال چنین تجربه ای رو نداشتید ممکنه برای شما هم اتفاق بیفته… برای این موضوع بهتره کابین های قسمت های بالایی رو انتخاب کنید چون اینجوری امکان اینکه به دریا زدگی دچار بشید کمتره.

اتاق های ارزان ویو ندارند!

اگه دنبال کابین های ارزان در کشتی هستید بهتره بدونید که معمولا این اتاق ها در وسط قرار دارند و متاسفانه هیچ دیدی به بیرون ندارند ولی در عوض می تونید در تلوزیونی که در اون نصب شده فیلم زنده ای از دوربین های قسمت بیرون کشتی رو مشاهده کنید و شاید اونقدر ها هم بد نباشه و باید بدونید همه کشتی ها این امکان رو ندارند و این موضوع فقط در بعضی از اون ها تعبیه شده.

دارو های ضروریتون رو فراموش نکنید!

مثل همه سفر های دیگه باید دارو های ضروریتون رو همراهتون داشته باشید و مرتب اون هارو مصرف کنید و این موضوع رو هم یادتون باشه که اگه به دارویی احتیاج داشتید یا مسئله ای براتون پیش اومد حل کردن این موضوع اون هم دقیقا وسط آب چندان ساده به نظر نمیرسه اما باید بدونید برای مواقع ضروری هم یک داروخانه کوچیک در بعضی از کشتی های وجود داره که اگه مجبور به خرید از اون بشید باید چند برابر هزینه های بیرون پول پرداخت کنید…

در کشتی از موقعیتتان استفاده کنید!

بهتره بدون اینکه نگران این موضوع باشید که چطور تمام روز رو در کشتی بگذرونید، به این فکر کنید که چطور می تونید با این همه فعالیت هایی که می تونید در کشتی انجام بدید، برنامه ریزی کنید… غذا خوردن در رستوران های مختلف، شنا کردن در استخر، خرید، ورزش کردن در باشگاه، گوش کردن به موزیک و شادی کردن و کلی کار دیگه به تفکیک هر سن و سلیقه ای می تونه لحظات فوق العاده ای رو براتون به وجود بیاره. در ضمنً بهتره بدونید که سفر کردن با کشتی خودش اونقدر مجذوب کننده و دیدنیه که کشف کردن قسمت های مختلف اون می تونه ساعت ها وقتتون رو پر کنه. برای ساخت این کشتی ها بیشتر از 1 میلیار دلار هزینه شده و شاید تصورش سخت باشه اما کشتی تایتانیک به عنوان بزرگ ترین کشتی دنیا در زمان خودش شاید نصف این کشتی های مدرن هم نبوده.

بیشتر کشتی های خشک شویی دارند!

موضوع دیگه ای که باید در مورد سفر با کشتی های کروز بدونید اینه که بیشتر این کشتی های مجهز به قسمت خشک شویی هستند و می تونید با پرداخت هزینه ای لباس هاتون رو خشک و اتو کنید. اما بهتره بدونید هزینه های خشک شویی در کشتی واقعا زیاده و شاید باید در مورد این موضوع کمی بیشتر فکر کنید!

می توانید غذایتان را در اتاقتان میل کنید!

بیشتر کشتی های چنین خدماتی دارند که غذاتون رو داخل اتاق سرو کنند و همونطوری که از رختخوابتون بیرون نیومدید، صبحانه فوق العادتون رو بخورید که البته برای اون هم احتیاجی به پرداخت هزینه بیشتر ندارید… تنها موضوعی که وجود داره اینه که نسبت به موقعی که خودتون برای خوردن غذا میرید گزینه های کمتری دارید و باید یک وعده غذای ساده تر رو در آرامش و داخل اتاقتون میل کنید. به طور کلی هم باید بدونید که شاید نوع غذاهایی که در کشتی های مختلف کروز سرو میشه متفاوت باشه ولی معمولا همه اون ها کیفیت های خوب و مطلوبی دارند.

مراقب هزینه عکاسی باشید!

قبل از اینکه از عکاسای داخل کشتی بخواید تا ازتون عکس یادگاری بگیرند بهتره از هزینه هاش باخبر بشید. این عکاسا معمولا بدون اینکه بهتون بگن ازتون عکس میگیرند و بعد سعی می کنند با قیمت فوق العاده زیاد اون هارو بهتون بفروشند. بهتره همراه خودتون یک دوربین داشته باشید و از یک غریبه یا دوستتون بخواید تا بدون هیچ هزینه اضافی ازتون عکس بگیره.

از اینترنت وای فای استفاده کنید!

بهتره اینترنت دیتای گوشیتون رو خاموش کنید و مراقب هزینه های سرسام آور رومینگ باشید… بیشتر کشتی های کروز اینترنت وای فای دارند که شاید اصلا به اینترنت گوشیتون احتیاجی نشه و خیلی راحت می تونید کار های سادتون رو با این اینترنت انجام بدید.

انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 891

به "قبل از سفر با کشتی کروز این نکات را بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "قبل از سفر با کشتی کروز این نکات را بدانید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از سفر با کشتی کروز این نکات را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید