فستیوال ها و رویدادهای جالب برای سفر به ونکوور

یکی از ایده های انتخاب زمان سفر، میتواند رویدادها و فستیوال ها باشد، مردم پرانرژی ونکوور برای هر فصلی انتخاب های خوبی را به شما پیشنهاد میدهند.

فستیوال ها و رویدادهای جالب برای سفر به ونکوور

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در ادامه با رویدادهای ونکوور به تفکیک فصل ها با شما همراه خواهیم بود.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار ونکوور

فستیوال بین المللی پایکوبی ونکوور

فستیوال بین المللی پایکوبی ونکوور، یک فستیوال پایکوبی معاصر سالانه است که به مدت یک ماه در شهر ونکوور در ماه مارس (10 اسفند تا 11 فروردین)، بریتیش کلمبیا برگزار می شود. این فستیوال، ساخته انجمن پایکوبی و تئاتر کوکورو (Kokoro Dance Theatre Society) از سال 1998 به عنوان فستیوال بوتو (فرمی از تئاتر پایکوبی ژاپنی) برگزار گردید. سال بعد، این فستیوال تبدیل به فستیوال بین المللی پایکوبی ونکوور شد.

جی اف ال نرث وست؛ فستیوال کمدی ونکوور (JFL Northwest)

در ششم اکتبر 2015، انجمن نرث ئست کمدی فست اظهار داشت که با جی اف ال (Just For Laugh) وارد شراکت شده است و این دو با یکدیگر، فستیوال کمدی ونکوور، جی اف ال نرث وست را تاسیس کردند. سال گدشته بیش از 70 شوی کمدی با حضور کمدین های مشهور در 16 سالن ونکوور برگزار گردید. این رویداد هر ساله در ماه مارس در ونکوور برگزار می شود.

مسابقه دو سان ران ونکوور (Vancouver Sun Run)

مسابقه دو سان ران ونکوور با اسپانسری روزنامه ونکوور سان، یک دوی جاده ای 10 کیلومتری است که از سال 1985، هر سال در سومین یا چهارمین یکشنبه ماه آوریل در شهر ونکوور برگزار می شود. این مسابقه یکی از بزرگ ترین مسابقات جاده ای شمال آمریکا به شمار می آید. اولین مسابقه در سال 1985 با 3700 شرکت نماینده برگزار گردید و پس از آن تعداد مسابقه دهندگان رشد قابل توجهی کرد.

فستیوال شکوفه گیلاس ونکوور

فستیوال شکوفه گیلاس ونکوور، یک فستیوال سالانه ر ماه آوریل در شهر ونکوور است که برای جشن گرفتن زیبایی درختان گیلاس ونکوور برگزار می شود. اهداف اساسی این فستیوال شامل آموزش عمومی به وسیله برنامه های گشت و گذار فصلی در شهر با تم درختان گیلاس، اجراهای موسیقی و نمایشگاه های هنری و صنایع دستی است. فستیوال شکوفه گیلاس ونکوور فرصت بینظیری برای لذت بردن از زیبایی های دیدنی ونکوور را در اختیار ساکنین این شهر و گردشگران قرار می دهد.

جشنواره شکوفه گیلاس ونکوور در سال 2005 به وسیله لیندا پول، مدیر اجرایی آن برای جشن گرفتن اهدای 800 درخت گیلاس به وسیله ژاپن به ونکوور، تاسیس شد.

فستیوال بین المللی کودکان ونکوور

فستیوال بین المللی کودکان ونکوور که در آمریکای شمالی در نوع خود، اولین است، به عنوان جشنواره تئاتر برای مخاطبان جوان که آثار بین المللی را ارائه می کرد، تاسیس شد. امروزه این فستیوال با اجراهای تئاتر، موسیقی، پایکوبی، سیرک، خیمه شب بازی و قصه گویی، رویدادی چند رشته ای به شمار می آید و در طول سال ها الهام بخش اصلی شهرها در سراسر کانادا و خارج از کشور بوده است، جایی که جشنواره های سالانه کودکان برگزار می شود.

هدف برگزاری این فستیوال در ماه های می تا ژوئن، الهام بخشی و انگیزه دادن به فکر های جوان به وسیله تجارب حرفه ای هنری است که درک یک کودک از دنیا اطراف خود را تغییر و خلاقیت را به آن ها نشان می دهد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال شکسپیر (Bard on the Beach)

بارد آن د بیچ، بزرگ ترین فستیوال تخصصی شکسپیر در بخش غربی کانادا است. این فستیوال تئاتر هر سال از اوایل ماه ژوئن تا سپتامبر در ونکوور برگزار می شود. این فستیوال به وسیله انجمن تئاتر بار آن د بیچ، تاسیس شده که ماموریت آن ها، اجرا، کاوش و تجلیل آثار شکسپیر است. قدمت این فستیوال به سال 1990 برمی شود.

بارد (Bard) در پارک وانیر (Vanier Park) در انتهای جنوبی پل خیابان بورارد (Burrard Street Bridge) قرار گرفته است و شامل دو استیج اصلی برای اجراهای تئاتر می شود. گروهی از چادرهای نیز در این منطقه به عنوان دهکده بارد (Bard Village) شناخته می شوند که شامل باجه بلیط فروشی، بوتیک های بارد و مغازه های یادگاری است.

زمین فستیوال بعلاوه شامل اتاق های تعویض لباس، اداره های امور اجرایی برای کارمندان و خیمه های مهمانپذیر در کنار دو محوطه بزرگ پیکنیک و توالت های قابل حمل برای مشتریان است.

فستیوال بین المللی جاز تی دی

داستان جاز کاستل (Coastal Jazz) و انجمن بلوز، داستان عزم، اشتیاق، ایده آلیسم، جامعه، و البته موسیقی است. فستیوال بین المللی جاز تی دی که در سال 1985 تاسیس شده، فستیوالی نه برای سودآوری بلکه برای سازمان خیریه است.

از همان ابتدا، این انجمن به شدت کار نموده است تا ونکوور را به عنوان مرکز ایجاد و تبادل صداها و ایده ها بین رسانه های محلی، ملی و بین المللی، معرفی کند. این انجمن بعلاوه بخش قابل توجهی از موتور اقتصاد و گردشگری ونکوور و بریتیش کلمبیا با جذب بیش از نیم میلیون نفر به جشنواره جاز سالانه و فراوری بیش از 43 میلیون دلار در فعالیت های مالی، است. فستیوال بین المللی جاز تی دی هر سال در ماه های ژوئن تا ژوئیه به مدت 10 روز برگزار می شود.

فستیوال بین المللی جاز تی دی در تاریخ 22 ژوئن تا 1 ژوئیه برگزار گردید.

روز کانادا

روز کانادا نام روز ملی کشور کانادا است که در تمامی استان های آن کشور به عنوان تعطیل رسمی شناخته شده است. این روز سالگرد تصویب قانون بریتانیایی آمریکای شمالی در تاریخ اول ژوئیه سال 1867 است که به موجب آن قانون دو مستعمره و یک استان سابق امپراتوری بریتانیا متحد گردیدند و تشکیل کشوری بنام کانادا را دادند. این مناسبت هر سال در روز اول ماه ژوئیه (10 تیر) در سراسر کانادا و از سوی کانادایی ها، در سراسر دنیا جشن گرفته می شود.

با تصویب قانون بریتانیای شمال آمریکا، کنفدراسیون کانادا در 1 ژوئیه 1867 با زدن زنگ های کلیسای جامع سنت جیمز در تورنتو و آتش بازی و چراغانی، گشت و گذار، نمایش های نظامی و موسیقی و سایر تفریحات جشن گرفته شد.

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور، یک فستیوال موسیقی چند استیجی در فضای آزاد است که هر سال در سومین هفته ماه ژوئیه برگزار می شود. محل برگزاری این فستیوال که در سال 1978 تاسیس شده، پارک ساحلی جریکو (Jericho Beach Park) در بخش غربی ونکوور است.

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور، هنرمندان بزرگ و مشهوری چون آدام کوهن، ریکی پینبال و بسیاری دیگر را به ونکوور کشانده است. علاوه بر موسیقی فولکلور، این فستیوال شامل اجراهای موسیقی دنیای، بلوز، سلتیک، راک، پاپ، آمریکایی و بلوگرس (زیر شاخه کانتری) نیز هست.

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور در تاریخ 13 تا 15 ژوئیه برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بین المللی فرینج

فستیوال بین المللی فرینج، یک فستیوال تئاتر در ونکوور است که از سال 1985 به صورت سالانه در ماه سپتامبر برگزار می شود.

فستیوال بین المللی فیلم

فستیوال بین المللی فیلم ونکوور (VIFF) یک جشنواره فیلم است که هرساله در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر (مهرماه) در ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا به مدت دو هفته برگزار می شود. این جشنواره از سال 1982 شروع به کار کرد و به وسیله انجمن جشنواره بین المللی فیلم ونکوور بزرگ که یک نهاد غیرانتفاعی ایالتی و سازمان خیریه ای فدرالی است، اداره می شود.

فستیوال ونکوور آثار کانادایی و بین المللی را نمایش می دهد. این جشنواره بعلاوه به عنوان یک سکوی پرتاب مناسب برای بسیاری از فیلم سازان جوان آسیایی، به ویژه در بخش رقابتی جایزه اژدهایان و ببرها شناخته شده است. جشنواره در سال 2004 بزرگترین نمایش دهنده فیلم های آسیای شرقی، خارج از این منطقه بود. فیلم های مستند نیز بخش مهمی از جشنواره به شمار می فرایند. جشنواره سال 2006 بیش از 300 فیلم از بیش از 50 کشور دنیا را به نمایش گذاشت که حدود یک چهارم از آن ها غیرداستانی بودند.

این فستیوال بعلاوه مدیریت و اجرای گردهمایی فیلم و تلویزیون را بر عهده دارد. این گردهمایی چهار روزه، به عنوان حامی محصولات سینمایی و تلویزیونی کانادا، به این صنعت می پردازد. فستیوال ونکوور هرساله بلافاصله پس از سرانجام این گردهمایی شروع به کار می نماید.

رژه هالووین ونکوور و اکسپو (Vancouver Halloween Parade & Expo)

رژه هالووین ونکوور و اکسپو، فستیوالی از اجراهای هنری، پخش انیمیشن، فیلم، کمیک و کازپلی (به پوشیدن لباس به جهت شبیه شدن به شخصیت های مانگا، انیمه، فیلم، کمیک یا بازی های ویدئویی اطلاق می شود) است. این فستیوال شامل یک رژه در فضای باز در بخش مرکزی ونکوور و یک نمایشگاه در فضای بسته با ارائه کردن آثار هنری و کمیک ها می شود. اولین فستیوال رژه هالووین واکسپو در سال 2014 برگزار گردید و از آن پس، هر سال در ماه اکتبر مخاطبین زیادی را به ونکوور می کشاند.

رژه هالووین ونکوور و اکسپو در تاریخ 29 سپتامبر تا 1 اکتبر برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

تلوس؛ رژه سانتا کلوس ونکوور

رژه سانتا کلوس ونکوور در 13 سال گذشته با جذب بیش از 300 هزار تماشاچی به مرکز شهر ونکوور، یکی از برترین سنت های تعطیلات در این شهر بوده است. برنامه های تفریح متفاوتی برای خانواده ها و کودکان در رژه بابانوئل در ماه دسامبر در ونکوور برقرار است.

فستیوال نور

فستیوال نور با نام سابق سمفونی آتش، یک مسابقه آتش بازی موزیکال است که از سال 1990 به صورت سالانه در ماه دسامبر تا ژانویه در ونکوور برگزار می شود.

شنا در قطب (Polar Bear Swim)

کلاب شنا در قطب ونکوور، یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین کلاب های شنا در قطب دنیا است. اولین بار در سال 1920، تعدادی از شناگران ماجراجو و نترس در روز سال نو در خلیج انگلیسی شنا کردند. این رویداد که در ماه ژانویه در ونکوور برگزار می شود، شناگران ماهر و آماتور بسیاری را به چالش شنا در آب یخ دعوت می نماید.

فستیوال بین المللی اجراهای هنری پوش (PuSh International Performing Arts Festival)

فستیوال بین المللی اجراهای هنری پوش یک فستیوال هنری زمستانی است که از سال 2003، هر سال در طول 20 روز در ماه ژانویه و فوریه در ونکوور برگزار می شود. این جشنواره هنرمندان محلی، ملی و بین المللی را یه ونکوور جذب می نماید تا به وسیله تئاتر، پایکوبی، موسیقی، اشکال مختلف چند رسانه ای و عملکرد ترکیبی در مراکز در ونکوور و اطراف آن، هنر خود را به مخاطبین ارائه نمایند.

فستیوال بین المللی اجراهای هنری پوش در تاریخ 15 ژانویه تا 3 فوریه  برگزار خواهد شد.

فستیوال غذای ونکوور (Dine Out Vancouver Festival)

فستیوال غذای ونکوور، که به وسیله سازمان گردشگری این شهر سازماندهی می شود، بزرگ ترین فستیوال غذا در کانادا است و از سال 2002، هر سال در طول 17 روز در ماه ژانویه تا فوریه، بیش از 100 هزار نفر از ساکنین و گردشگران را به سمت خود جذب می نماید.

منبع: besttimetogo.com
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 837

به "فستیوال ها و رویدادهای جالب برای سفر به ونکوور" امتیاز دهید

1 کاربر به "فستیوال ها و رویدادهای جالب برای سفر به ونکوور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ها و رویدادهای جالب برای سفر به ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید