با جشنواره های مونترال کانادا همراه شوید

هر ساله مردم کانادا در شاخصهای شادی اجتماعی در بالاترین سطح دنیا طبقه بندی میشوند، شاید دلیل این موضوع فستیوالها، جشنواره و کارناوال های پی در پی در شهرهای این کشور است، مونترال اما از پرجنب وجوش ترین شهرهای کانادا محسوب میشود و میزبان فستیوال های مختلفی است که به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

با جشنواره های مونترال کانادا همراه شوید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشور پر جنب و جوش کانادا با برگزاری فستیوال های بی شمار، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این کشور می کشاند. اگر قصد سفر با تور کانادا را دارید یکی از بهترین انتخاب های برای زمان سفر مصادف شدن تاریخ سفر با جشن ها و فستیوال های کانادا است، مونترال یکی از میزبان های اصلی جشنواره های کانادا است. اگر در تور شما مونترال از مقاصد سفر است، در ادامه تعدادی از جشن ها و فستیوال های معروف را خواهیم آورد.

فستیوال دوچرخه سوار مونترال

هفتهٔ اول ماه ژوئن هر سال، بیش از چهارصد و پنجاه هزار علاقه‌مند به دوچرخه سواری در انواع مسابقه ها در مونترال شرکت می‌کنند و مسیرهای مختلف مسابقه پر از دوچرخه سوارانی است که دور تا دور شهر را چرخ میزنند.

جشنواره بین المللی موزای کالچر (mosaiculture)

جشنواره بین المللی موزای کالچر (mosaiculture) برنامهٔ خوش رنگ و بویی است که باغبان ها و علاقه مندان گل و گیاه را از بیش از پنجاه کشور دنیا در مونترال دور هم جمع می کند.

جام جهانی آتش بازی

جام جهانی آتش بازی نمایش بزرگی است که اهالی مونترال هر سال برگزار می‌کنند تا بهترین و زیباترین آتش بازی دنیا را معلوم کنند. این جشن هر سال شب‌های شنبهٔ آخر ژوئن و یکشنبه های ژوئیه برپا می شود.

فستیوال فیلم جهانی

فستیوال فیلم جهانی از سال 1975 به طور مرتب اجرا می شود. در این برنامه 12 روزه، هر سال حدود 500 فیلم از پنجاه کشور دنیا در سینماهای روباز و سرپوشیده مونترال اجرا می شود.

جشنواره چراغانی مونترال 

جشنواره چراغانی مونترال مجموعه مسابقه ها و جشن های هیجان انگیزی که مونترال را چراغانی می کند، هر سال از 19 تا 29 فوریه برگزار می شود. علاوه بر این هر سال جشنواری های متعدد موسیقی و نمایشگاه های متنوعی در سراسر این شهر اجرا می شود.

جشنواره الکترا (elektra)

این جشنواره هر سال از 11 تا 26 ژوئن برگزار میگردد. اگر دوستدار موسیقی ترکیبی با نمایش هستید، حتما در سفر با تور مونترال در این جشنواره شرکت کنید. مطئمن باشید از شرکت در این جشنواره پشیمان نخواهید شد. این جشنواره یکی از شاخه های هنرهای دیجیتالی محسوب میگردد.

فستیوال جاز مونترال (jazz)

این جشنواره هر ساله در تاریخ 26 ژوئن تا 6 جولای برگزار می گردد. در میان هنرمندانی که در این جشنواره موسیقی حضور دارند، می توان به باتا، جورج بنسون، پیتر فرامپتون و … اشاره نمود. این جشنواره موسیقی عظیم آن قدر شهرت دارد که نام آن در کتاب گینس نیز ثبت شده است. در این جشنواره سه هزار خواننده و موسیقی دان حاضر می شوند. در فستیوال جاز مونترال 20 محوطه مخصوص برای اجرای بیش از 500 کنسرت آماده است.

جشنواره موسیقی فولک

این جشنواره نیز تا 16 ژوئن به طول می انجامد. این جشنواره باشکوه در کانال کهن و مشهور لاشین برگزار می گردد. این نوع موسیقی تلفیقی از موسیقی مدرن و سنتی است که هواداران زیادی به خود جذب نموده است. شما می توانید علاوه بر لذت بردن از موسیقی، یک دل سیر از غذاهای خوشمزه ای که برای شما آماده شده است نوش جان کنید.

جشنواره موسیقی مجلسی

این رویداد جنجالی از هفتم تا شانزدهم ژوئیه برگزار می گردد. آغاز مراسم با محبوب ترین خواننده، پیانیست و بازیگر معروف مونترال یعنی گریگوری چالرز است. همچنین شاهد حضور دنیس بروت مشهورترین نوازنده ویولن کانادایی خواهید بود.

این موسیقی که موسیقی مجلسی نام دارد یک نوع موسیقی کلاسیک است. اما موسیقی کلاسیک در تالار و سالن های عظیم اجرا می گردد و موسیقی مجلسی در خانه و اتاق های کوچک اجرا می گردد. لازم به ذکر است که این موسیقی از قرن بیستم رواج پیدا نموده است.

جشنواره موسیقی باروک

باروک در زبان ایتالیایی به معنی ناهنجار است. به همین خاطر این سبک از موسیقی می تواند به خوبی معنای این کلمه را برای شما تشریح کند. این جشنواره از بیستم تا بیست و سوم ژوئن برگزار می گردد. شما عزیزان در سفر به مونترال می توانید با شرکت در این جشنواره، موسیقی را با تلفیقی از هنر و آداب و رسوم مردم این شهر گوش دهید و از آن لذت ببرید. یا این که وقت خود را در کافه های این جشنواره سپری کنید. واقعا لذتبخش است که در کنار نوشیدن چای یا قهوه ای دلچسب، مستمع اجرای موسیقی زنده هم باشید. ناگفته نماند که برای ورود به این جشنواره لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید.

فستیوال عظیم آتش بازی

این جشنواره از 29 ژوئن تا 27 جولای برگزار می گردد. طی این مراسم آسمان شهر مونترال با نور و آتش بازی مذین می گردد. این مراسم نورانی و زیبا در مجاور رودخانه سنت لوران، پل ژک کارتیه، پارک لراند و بناهای مرتفع برگزار می گردد. ملیت های مختلفی از جمله آمریکایی، کانادایی، استرالیایی و… در این فستیوال حضور پیدا می نمایند.

جشنواره رنگ و گرافیت

گرافیت در زبان ایتالیایی به معنی خط کشی سریع است. بنابراین گرافیت هنری است که مردم مونترال با آن در این جشنواره دیوارهای شهر را از نقاشی ها و نوشته های زیبا پر می نمایند. هرکدام از این نقاشی ها به نوبه خود هنرمندانه و خارق العاده هستند.

این جشنواره خوش آب و رنگ هرساله از ششم تا شانزدهم ماه ژوئن برگزار می گردد. محل آن هم در خیابان شربروک و مونت رویال است. از همه اینها که بگذریم شما در این خیابان می توانید به کافه ها و رستوران های بی نظیری که دارد بروید و غذاهای خوشمزه ای نوش جان کنید.

فستیوال هنر شهری

این جشنواره از 26 تا 30 ماه ژوئن برگزار می گردد. در این جشنواره می توانید از صنایع دستی مونترال، نقاشی ها، مجسمه ها و… دیدن کنید. این جشنواره دوست داشتنی در جایی بین خیابان سنت اوبرت و پپینو برگزار می گردد.

جشنواره فرانکو

این جشنواره از 14 تا 22 ژوئن برگزار می گردد. این جشنواره موسیقی که با نام کامل فرانکوفولی شناخته می گردد از سال 1989 به بعد همه گیر شد. در این جشنواره همه نوع سبک موسیقی از راک و پاپ گرفته تا رپ و… اجرا می گردد.

جشنواره سیرک مونترال

این جشنواره مهیج و تماشایی از 4 تا 14 جولای برگزار می گردد. شما طی این جشنواره می توانید از تماشای نمایش ها و حرکات متحیرنماینده عظیم ترین سیرک های دنیا لذت ببرید.

انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 107

به "با جشنواره های مونترال کانادا همراه شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با جشنواره های مونترال کانادا همراه شوید" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جشنواره های مونترال کانادا همراه شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید