جذب سرمایه در کانادا از طریق فروش اوراق قرضه یا فروش سهام

قبل از این که شروع کنید و به دنبال گزینه‌های سرمایه‌گذاری در کسب و کارتان در کانادا باشید، شما باید رویکرد خود در این زمینه را مشخص کنید. باید از خودتان بپرسید به چه نوع سرمایه‌گذاری نیاز دارید؟ چه کار خواهید کرد اگر اولین انتخاب‌تان کار نکند و انتظارتان محقق نشود؟ تعداد زیادی گزینه‌های جذب سرمایه و تامین مالی در دسترس هستند؛ بسته به نیازها و استراتژی‌های کسب و کارتان. مطمئن شوید که تمام تحقیقات خود را انجام داده‌اید و طرح کسب و کارتان (بیزنس پلن) را آماده کرده‌اید. بعد از این است که می‌توانید بگویید دقیقا به چه مقدار سرمایه نیاز دارید.

جذب سرمایه در کانادا از طریق فروش اوراق قرضه یا فروش سهام

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پیدا کردن توازن بین فروش اوراق قرضه و فروش سهام

به طور ایده‌ال شما باید بین فروش اوراق قرضه و فروش سهام تعادل برقرار کنید:

  • فروش سهام (Equity Financing): در این حالت شما سرمایه‌های دریافتی از طرف خودتان و دیگران را در عوض اعطای بخشی از مالکیت یا سهم در سود و ضرر شرکت حفظ می‌کنید.
  • فروش اوراق قرضه (Debt Financing): این نوع جذب سرمایه یعنی قرض گرفتن پول از قرض‌دهنده‌هایی که باید پولشان بی هیچ پیش شرطی با سود به آنها برگردانده شود.

انواع جذب سرمایه از طریق فروش سهام

سرمایه سهام (Equity Capital) مقدار مشخصی پول است که شما و شرکایتان در یک تجارت وارد کرده‌اید یا آنها را از سرمایه‌گذاران مختلف دریافت کرده‌اید. توجه کنید که سهام به معنی بدهی نیست. در حالی که سرمایه‌گذاران در سود و (احیانا ضرر) تجارت شما سهیم هستند، آنها پول خود را به عنوان وام به شما نداده‌اند. قبل از هر کاری و بستن قرداد سرمایه سهام حتما با وکیل و حسابدار خود در کانادا مشورت کنید، چرا که این نوع سرمایه‌گذاری تاثیری بزرگ بر آینده تجارت‌تان دارد.

سرمایه‌گذاری‌های شخصی: از جانب خودتان، دوستان یا اعضای خانواده‌تان

اندوخته‌های شخصی، اوراق بهادار، املاک و مستغلات و دیگر دارایی‌های شخصی در دسترس‌ترین منابع نقدی شما برای تجارت‌تان هستند. دوستان و اعضای خانواده‌تان هم می‌توانند مبلغی اضافی را به شما پرداخت کنند. در بیشتر موارد صاحبان مشاغل کوچک باید بزرگترین بخش ریسک تجارت‌شان را به جان بخرند، چرا که در نهایت بیشترین سرمایه‌گذاری را هم انجام داده‌اند.

سرمایه‌گذاری شخصی در یک تجارت نشان‌دهنده ایمان و تعهد شما به آن تجارت است. این موضوع در نظر دیگر سرمایه‌گذاران احتمالی و قرض‌دهنده‌های پول به شما هم مهم خواهد بود. بانک‌ها و دیگر قرض‌دهنده‌ها قوانین مشخصی در مورد مقدار سرمایه‌گذاری انجام شده در تجارت‌تان دارند، قبل از این که پولی به شما پرداخت کنند.

سرمایه‌گذاری شریک: شریک کامل و شریک خاموش

اگر شما نمی‌توانید تمام سرمایه مورد نیاز برای تجارت‌تان را تامین کنید، می‌توانید شرکایی را پیدا کنید که حاضر هستند پول به تجارت شما تزریق کنند. شما معمولا مالکیت تجارت‌تان را با شرکا سهیم خواهید شد؛ شامل سودها و ضررها. در بیشتر موارد شرکای شما می‌خواهند در مورد چگونگی گرداندن تجارت صاحب نظر باشند.

اگر شما نمی‌خواهید قدرت تصمیم‌گیری را با دیگران شریک شوید، می‌توانید شرکای محدودشده یا به اصطلاح دیگر شرکای خاموش برای خودتان پیدا کنید. این دسته از شرکا در تجارت شما از نظر مالی سهیم خواهند بود اما در مدیریت و کنترل شرکت دخیل نخواهند بود. شرکای محدودشده عموما تنها به اندازه مقدار پولی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در مورد خود تجارت و طلبکارانش مسئول هستند. اگر شما برای تجارت‌تان در کانادا به دنبال پیدا کردن شریک هستید، حتما با متخصصان این حوزه مشورت کنید.

سرمایه‌گذاری دارنده سهام: سهامی عام و سهامی خاص

اگر شما تجارت‌تان را به عنوان سهامی عام یا خاص ثبت کرده باشید، می‌توانید سهامدار جذب کنید تا سرمایه مورد نیاز تجارت‌تان را به دست آورید. سرمایه‌گذاری خرید سهم پیچیده است؛ مطمئن شوید که توصیه‌های قانونی و قابل اعتماد را از طرف یک وکیل مجرب دریافت می‌کنید و قرارداد فروش سهام می‌بندید.

یک شرکت سهامی خاص تنها می‌تواند تا 50 سهامدار داشته باشد؛ در ضمن نمی‌تواند سهام خود را به عموم مردم واگذار کند. بیشتر کسب و کارهای کوچک در کانادا خصوصی هستند. مالکیت شرکت در این موارد معمولا بین تمام سهامداران تقسیم شده است؛ آن هم با توجه به مقدار سرمایه‌گذاریشان. قبل از هر کاری حتما با یک وکیل صحبت کرده و در مورد بهترین رویکرد برای جذب سرمایه و موثرترین روش شروع مشورت کنید.

شما باید پویایی و سودآوری تجارت‌تان را به نمایش بگذارید تا خریداران احتمالی سهام‌تان را جذب کنید. سخت است بتوان سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام را انجام داد، قبل از این که کسب و کار به طور کامل راه بیافتد.

شرکت‌های سهامی عام می‌توانند سهام خود را به هر کسی بفروشند؛ که گزینه‌ای عالی است برای جذب سرمایه کافی برای شرکت. اما جذب سرمایه از طریق پول عمومی می‌تواند پروسه‌ای طولانی، پیچیده و گران قیمت باشد. وقتی کسب و کار شما بزرگتر و موفق‌تر می‌شود، ارائه سهام قابل خرید توسط عموم می‌تواند راهی عالی برای بالا بردن سرمایه شرکت‌تان باشد.

سرمایه‌گذاری کارمند

شما همچنین می‌توانید از طریق درخواست از کارمندان برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارتان سرمایه به دست آورید. گزینه‌های شما شامل این‌ها هستند:

  • پیشنهاد شراکت به بهترین کارمندان‌تان
  • فروش سهام به کارمندان به عنوان شکلی از تقسیم سود

کارمندان می‌توانند گزینه‌ای خوب برای بالا بردن سرمایه شرکت باشند؛ آنها تجارت شما را می‌فهمند، به مدیریت اعتماد دارند و می‌توانند به خوبی از سرمایه‌گذاری‌شان مراقب کنند. سرمایه‌گذاری همچنین می‌تواند باعث بهبود عادت‌های کارمندان شود، چرا که از این پس آنها از موفقیت بیشتر شرکت سود می‌برند. البته نکته منفی این سرمایه‌گذاری این است که جایگزین کردن یا اخراج کردن کارمندانی که در تجارت‌تان سرمایه‌گذاری کرده‌اند سخت خواهد بود، زمانی که آنها همکاری یا کارایی لازم را نداشته باشند.

شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تجارت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ معمولا در کارهای با ریسک بالا از نظر مالی اما با پتانسیل بسیار بالا. بیشتر این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی می‌کنند تا در مدت 5 تا 10 سال تمام سرمایه خود را با یک سود مشخص باز پس بگیرند؛ آنها سرمایه‌گذار مادام‌عمر نیستند.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر به دنبال این‌ها هستند:

  • پتانسیل بالا برای رشد سریع کسب و کار
  • مدیریت عالی
  • تعهد محکم مالی از طرف صاحب کسب و کار

بیشتر سرمایه‌گذاران خطرپذیر تمایل ندارند در کارهای روزمره کسب و کارتان دخالت داشته باشند اما گاهی می‌خواهند که در هیئت مدیره نماینده داشته باشند.

سرمایه‌گذاری از طریق فروش اوراق قرضه

سرمایه‌گذاری از طریق فروش اوراق قرضه، پولی است که شما برای کسب و کارتان قرض می‌گیرید؛ این پول باید با سود برگردانده شود. قرض‌دهنده سهمی در سود تجارت شما ندارد، ولی پولشان در هر حالتی باید به آنها برگردانده شود، حتی اگر کسب و کار شما سودی نکند. وقتی توانستید تا جای ممکن سرمایه برای کسب و کارتن جمع کنید، می‌توانید با قرض‌دهنده در مورد یک وام تجاری صحبت کنید. قرض‌دهنده‌ها نیازمندی‌های خاص خودشان را دارند؛ قبل از شروع حتما در مورد آنها اطلاعات لازم را کسب کنید.

قرض‌دهنده‌های بالقوه در استان آلبرتا کانادا این‌ها هستند:

  • بانک‌ها و شرکت‌های معتمد
  • شعبه‌های خزانه‌داری آلبرتا
  • اتحادیه‌های اعتباری
  • سرمایه‌گذاران خصوصی
  • شرکت‌های مالی بازرگانی
  • بانک توسعه تجارت کانادا

قرض‌های بلند مدت

سرمایه مورد نیاز برای خریدهای بزرگ مانند زمین، ساختمان و تجهیزات معمولا از طریق ترکیبی از جذب سرمایه حاصل از فروش سهام و وام‌های بلند مدت تجاری تامین می‌شود. وام‌های تجاری می‌توانند از 1 تا 15 سال زمان داشته باشند؛ بسته به طول عمر مفید آن چه که می‌خرید. اگر شما نتوانید وام خود را بازگردانید، هر آن چه که می‌خرید توسط قرض‌دهنده تصاحب خواهد شد. قرض‌دهنده‌ها تنها درصدی از ارزش آن چه که قرار است خریداری شود را تامین مالی می‌کنند، مثلا 75 درصد ارزش یک کامیون باری یا 80 درصد ارزش یک ساختمان.

مزایای وام‌های بلند مدت تجاری این‌ها هستند:

  • قرارداد وام‌تان بر اساس قابلیت شما برای بازپرداخت وام از میزان درآمدتان خواهد بود؛ در نتیجه تقریبا کم پیش می‌آید شما در نهایت نتوانید وام خود را بر گردانید.
  • تا زمانی که شما شرایط قرارداد وام را رعایت کنید، هیچ هزینه‌ی دیگری نباید پرداخت کنید؛ پرداخت‌هایی مانند تقسیم سود یا هزینه سالانه.
  • شما می‌توانید رابطه کاری طولانی مدت با قرض‌دهنده داشته باشید؛ اگر احیانا در آینده هم به سرمایه بیشتر نیاز پیدا کنید.

برای گرفتن یک وام طولانی مدت شما باید قرض‌دهنده‌ها را قانع کنید که کسب و کار شما قابلیت دوام آوردن در دنیای تجارت را دارد و در طول زمان سودآور هم هست. برخی قرض‌دهنده‌ها ممکن است تضمین شخصی از شما بخواهند که یعنی اگر شما نتوانید قرض‌تان را پس دهید خودتان به شخصه مسئول خواهید بود.

انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 336

به "جذب سرمایه در کانادا از طریق فروش اوراق قرضه یا فروش سهام" امتیاز دهید

4 کاربر به "جذب سرمایه در کانادا از طریق فروش اوراق قرضه یا فروش سهام" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه در کانادا از طریق فروش اوراق قرضه یا فروش سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید