عدم پذیرش درخواست مهاجرت به کانادا

 یکی از مهمترین مشکلات مهاجرت به کانادا عدم پذیرش است. عدم پذیرش در کانادا یک مسئله مهاجرتی است که اساساً به این معنی است که شخص از ورود به کشور منع شده است. چند دلیل مختلف برای عدم پذیرش وجود دارد که بیشتر مربوط به موارد پزشکی یا سابقه کیفری می باشد.

عدم پذیرش درخواست مهاجرت به کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ذکر این نکته مهم است که عدم پذیرش درخواست مهاجرت در مورد کلیه متقاضیانی که در درخواست مهاجرت به کانادا گنجانده شده اند اعمال می شود. اگر یکی از اعضای خانواده، شما را در کانادا همراهی کند یا در یک درخواست ویزا گنجانده شود، در صورت وجود موارد غیر قابل پذیرش احتمالی کیفری یا پزشکی، کل درخواست و تمام اعضای خانواده رد می شوند. در حالی که عدم پذیرش می تواند مانعی برای مهاجرت به کانادا باشد، اما روشهایی وجود دارد که با آنها فرد می تواند بر آن غلبه کند و اجازه ورود به کشور را بدست آورد.

برای دریافت خدمات انواع ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

عدم پذیرش کیفری

اگر شخصی در کشور خود محکوم شده باشد، یا مرتکب جرمی شده باشد، و این جرم طبق قوانین کانادا معادل داشته باشد، ممکن است این شخص به دلیل ارتکاب جرم نیز در کانادا، غیر قابل قبول تلقی شود. توجه به این نکته ضروری است که همه جرایم و محکومیت ها، شخص را در کانادا غیرقابل قبول می کند. جرم باید از یک درجه جدی برخوردار باشد. یکی از دلایل عمده عدم پذیرش کیفری، اتهام DUI است. افرادی که یک یا چند مورد محکومیت به دلیل رانندگی در حالت مستی دارند، احتمالاً از ورود به کانادا منع می شوند. از دیگر جرایمی که می تواند موجب عدم پذیرش کیفری شود، سرقت، رانندگی پرخطر و تعرض است.

محکومیت DUI تا 10 سال از زمان اتمام مجازات می تواند باعث ورود به کانادا شود. بعد از 10 سال، شما بخشیده شده اید.

مسائل پزشکی

درخواست شخص می تواند به دلیل پزشکی در کانادا غیر قابل قبول تلقی و رد شود. اگر فردی دارای بیماری باشد که سلامت یا ایمنی عموم مردم کانادا را تهدید می کند، احتمالاً اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت. به همین ترتیب، اگر یک افسر مهاجرت تشخیص دهد که احتمال تقاضای استفاده ی بیش از حد خدمات بهداشتی و اجتماعی کانادا با بودجه عمومی وجود دارد، ممکن است از ورود این اشخاص جلوگیری شود.

اجازه اقامت موقت

عدم پذیرش به معنای منع دائمی ورود به کانادا نیست. راه حل هایی برای کمک به افرادی وجود دارد که با یکی از این دلایل منع ورود مواجه شده اند. یکی از این موارد اجازه اقامت موقت است. اگر یک فرد غیر مجاز دلیل معتبری برای به ورود به کانادا داشته باشد که بیش از خطرات حضور در کشور باشد، ممکن است این مجوز ویژه به او داده شود. این شرط ویژه به وی این امکان را میدهد تا برای مدت زمان معینی در این کشور باشد.

مجوز اقامت موقت (TRP) چیست؟

مجوز اقامت موقت، همچنین به عنوان TRP شناخته می شود، سندی است که توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا صادر می شود و به افرادی که از نظر فنی مجاز ورود به کانادا نیستند این امان را میدهد تا به کشور کانادا سفر کنند. TRP فقط در صورتی به فرد داده می شود که نیاز ورود وی به کانادا بیشتر از خطر حضور آن شخص در کشور باشد. به عنوان مثال، اگر سفر مربوط به کار باشد و حضور آن شخص در کانادا برای کشور یا شهروندان آن مفید باشد، ممکن است به یک فرد TRP برای بازدید از کانادا اعطا شود.

افسران خدمات مرزی کانادا تعیین می کنند که کدام یک از برنامه های اجازه اقامت موقت تأیید می شود. آنها خطرات ورود یک شخص را با مزایایی که برای جامعه کانادا دارد مقایسه می کنند. بنابراین، این به متقاضی بستگی دارد که مستحق اقامت موقت در کانادا است. TRP معمولاً مدت اقامت یک نفر در کانادا را پوشش می دهد و اگر به شما چنین اجازه ای داده شود، باید پس از انقضای تاریخ مجوز، اقامت موقت خود را ترک کنید.

چه کسی به مجوز اقامت موقت نیاز دارد؟

هر کسی که مجاز به ورود به کانادا نباشد اما نیاز معتبری به آمدن به این کشور را داشته باشد، به TRP نیاز دارد. TRP می تواند درخواست عدم پذیرش پزشکی یا کیفری را پوشش دهد. اگر به دلیل محکومیت کیفری در کانادا مجاز به ماندن نیستید و کمتر از پنج سال پیش هم حکم خود را به اتمام رسانده اید، در صورت نیاز به سفر به کانادا، اجازه اقامت موقت ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. اگر شخصی در کانادا غیر قابل قبول تشخیص داده شود، ممکن است اعضای خانواده وی که با آنها سفر می کنند نیز غیرقابل قبول باشند. قبل از اینکه یک افسر مرزبانی اجازه ورود آنها به کانادا را بدهد، اعضای آن خانواده باید درخواست دهند تا به آنها TRPs اختصاص دهند. هنگامی که فردی TRP دریافت می کند و در خاک کانادا است، برای ماندن در کشور باید شرایط خاصی را رعایت کند. او باید به کلیه قوانین کانادا احترام گذاشته و از آنها پیروی کند. برای کار یا تحصیل در کانادا در هنگام اقامت موقت، فرد باید علاوه بر TRP مجوزهای مناسب دگیری نیز دریافت کند. یک مقیم موقت نمی تواند بدون اجازه خاک کانادا را ترک کند و دوباره وارد آن شود. با انقضا یTRP، دارنده آن باید کانادا را ترک کند.

روش درخواست

درخواست مجوز اقامت موقت مستلزم این است که شخص ضرورت سفر خود به کانادا را اثبات کند. روشهای درخواست بسته به کشوری که شخص متقاضی شهروندی آن را دارا می باشد، متفاوت است. دفاتر ویزای کانادا در هر کشور اطلاعاتی در مورد نیاز خود خواهند داشت. هر درخواستTRP هزینه ای معادل 200CAD غیرقابل استرداد دارد.

عدم پذیرش کیفری

یکی از دلایل عمده عدم پذیرش در کانادا، محکومیت های کیفری گذشته است. کانادا جرایم را به عنوان جرائم جنایی و غیر جنایی طبقه بندی نمی کند و به همین دلیل حتی برخی از محکومیت های به ظاهر جزئی نیز ممکن است شخص را در کانادا غیرقابل قبول و مردود کند. عدم پذیرش کیفری می تواند مانعی جدی برای مهاجرت یا مسافرت به کانادا باشد. خوشبختانه، سیستم مهاجرت کانادا گزینه هایی برای کمک به مردم در غلبه بر غیر قابل قبول بودن دارد.

انواع جرایمی که می توانند باعث مشکلات مهاجرت شوند

انواع مختلف جرایم می تواند شخص را از نظر کیفری در کانادا غیرقابل قبول و مردود کند. جرایم جدی و جزیی هر دو می توانند موجب عدم پذیرش کیفری شوند. درخواست یک شخص می تواند بر اساس محکومیت ها در کانادا و کشورهای خارجی غیرقابل قبول شود. یکی از رایج ترین دلایل غیرقابل قبول بودن محکومیت در رانندگی است. محکومیت های مربوط به جرایم مواد مخدر هم احتمالاً موجب عدم پذیرش کیفری می شود. محکومیت های سرقت و تجاوز نیز می تواند شخص را در کانادا غیرقابل قبول کند. برای اینکه عملی، کسی را در کانادا غیرقابل قبول کند، باید معادل جرمی در کانادا باشد که منجر به صدور کیفرخواست شود.

جرایم جدی (سنگین)

برخی از جرمها می توانند شخص را به دلیل ارتکاب جرم جدی در کانادا غیر قابل قبول کنند. این جرایم به جرمهایی گفته می شوند که در داخل یا خارج از کانادا مرتکب شده باشند و در صورت محکومیت در کانادا، حداقل 10 سال یا بیشتر به زندان محکوم شوند.

گزینه های ورود به کانادا

عدم پذیرش کیفری به این معنی نیست که شخص هرگز امکان ورود دوباره به کانادا رانخواهد داشت. روش های مختلفی وجود دارد که فرد می تواند بر عدم پذیرش خود غلبه کند. اگر کمتر از 5 سال از صدور حکم محکومیت شخصی گذشته باشد و این شخص دلیل معتبری برای بازدید از کانادا (به عنوان مثال سفر برای کار) داشته باشد، در این صورت می توانند درخواست اجازه اقامت موقت را بدهد. این مجوز امکان می دهد افراد غیر مجاز غیر از این برای مدت زمان مشخص و به یک دلیل خاص وارد کانادا شوند.

توانبخشی کیفری گزینه دیگری برای غلبه بر عدم پذیرش است. اگر 5 سال یا بیشتر از پایان مجازات شخصی گذشته باشد، می توانند تقاضای بازپروری کیفری کنند. در این برنامه فرد باید ثابت کند که از اشتباهات خود درس گرفته است و دیگر تهدیدی برای جامعه نیست. اگر شخصی به دلیل ارتکاب جرم غیر جدی، غیرقابل قبول باشد، ممکن است واجد شرایطی باشد که قابل احراز باشند و غیرقابل قبول بودن پرونده را بدون نیاز به تشکیل پرونده و درخواست از سوابق خود پاک کند.

وقتی 10 سال از پایان حکم می گذرد، یک فرد توسط دولت کانادا متنبه تلقی می شود. اگر شخصی در کانادا مرتکب جرمی شده باشد و از نظر کشور غیرقابل قبول باشد، لازم است سابقه تعلیق را از شورای آزادی مشروط کانادا درخواست کند.

مسائل پزشکی

درست مثل سو پیشینه کیفری، مسائل پزشکی نیز می توانند باعث شوند که شخص در کانادا غیرقابل قبول تلقی شود. اگر فردی در آزمایشهای پزشکی مهاجرتی کانادا موفق نشود، ممکن است اجازه ورود به کانادا را نداشته باشد. برخی از شرایط پزشکی که می تواند به عنوان خطری برای سلامت عمومی یا ایمنی کانادا در نظر گرفته شود، می تواند شما را از واجد شرایط مهاجرت بودن دور کند. این مسائل پزشکی شامل سیفلیس درمان نشده، سل حاد، موارد مربوط به بهداشت روان درمان نشده ای است که ممکن است باعث شود فرد با خشونت رفتار کند . سو مصرف مواد مخدر که ممکن است برای کانادایی ها خطرناک باشد. این مقررات برای همه افرادی که قصد ورود به کانادا را دارند اعمال می شود .

مقامات مهاجرت کانادا در صورت عدم مجاز بودن شخصی به دلایل پزشکی، فرصتی را یه او ارائه می دهند.فرد 60 روز فرصت دارد تا به این اخطار پاسخ دهد و در تصمیم و درخواست خود تجدید نظر کند.

تقاضای بیش از حد (بیش از ظرفیت)

همچنین اگر ماموران اداره مهاجرت احساس کنند که شرایط سلامتی متقاضیان، فشارهای بی موردی به سازمان بهداشت و خدمات اجتماعی کانادا وارد می کند، ممکن است درخواست ورود به کانادا را غیرقابل قبول بدانند. اگر معاینه پزشکی مهاجرت کانادا در یک فرد نشان دهد که نیاز به دسترسی بیشتر به خدمات بهداشتی و اجتماعی نسبت به متوسط ​​ یک شهروند کانادایی در مدت پنج سال دارد، آن شخص از نظر پزشکی در کانادا مردود است. اگر این مشکلات پزشکی زمان انتظار برای دسترسی کانادایی ها به خدمات بهداشتی و اجتماعی را افزایش دهد، این امر همچنین تقاضای بیش از حد از خدمات در نظر گرفته می شود و می تواند منجر به عدم پذیرش شخص متقاضی شود.

گزینه های ورود به کانادا

شخصی که به دلیل مسائل پزشکی غیرقابل قبول می شود گزینه هایی برای حضور در کانادا را پیش روی خود دارد. اگر مجوز اقامت موقت داشته باشد، ممکن است دارا بودن این مجوز به شخص این اجازه را بدهد تا به کانادا بیاید. اگر دلایل معتبر انسانی و دلسوزانه ای برای اجازه ورود به کانادا وجود داشته باشند، آنها می توانند بر عدم پذیرش پزشکی فرد غلبه کنند.

انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 547

به "عدم پذیرش درخواست مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "عدم پذیرش درخواست مهاجرت به کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پذیرش درخواست مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید