سفر به طبیعت زیبای استان کبک (Quebec)

طبیعت استان کبک (Quebec) بسیار منحصر به فرد و زیباست، شما در این سفر با مسیرهای پیاده روی و کمپینگی آشنا خواهید شد که هر کدام خاطره انگیز و زیبا هستند.

سفر به طبیعت زیبای استان کبک (Quebec)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اغلب گردشگران استان کبک (Quebec) را به واسطه طبیعت زیبای وحشی و ستودنی اش، می شناسند است. این استان با قرارگیری در خاک کانادا و نیز با حضور در تپه های دامنه ای کوه آپالاچی (Appalachian: رشته کوهی است مناسب برای کوهنوردی که با طولی برابر با 300 کیلومتر، در بخش شرقی آمریکا و در بین کوهستان اسپرینگر در استان جورجیا و نیز کوهستان کاتادین در استان مین نهاده شد است)، یکی از برترین مکان ها با تنوعی از مناسب ترین زمین ها و نواحی برای پیاده روی و قدم زدن محسوب می گردد.

راستا Les Sentiers de lEstrie

یکی دیگر از راستاهای مناسب پیاده روی در شهرهای شرقی، Les Sentiers de lEstrie است که از شهرک ساتن (Sutton)، به روستای کینگزبری (Kingsbury)، با طولی برابر با 200 کیلومتر امتداد دارد. این راستا پیاده روی فوق العاده از چندین کوه مشهور همانند مونت ساتن (Mont Sutton)، و مونت افورد (Mont Orford) که از گزینه های بسیار مناسب برای اسکی روی برف شناخته می گردد، عبور می نماید. بعلاوه در طول راستا می توانید کمپینگ ها، پانسیون ها و مهمانخانه های متعددی را برای اقامت کوتاه مدت به همراه صبحانه بیابید. جالب است بدانید که انجمن باشگاه غیرانتفاعی پیاده روی، سالانه 200 راستا پیاده روی را برای علاقه مندان، ساماندهی می نماید.

راستا Deux-Criques (پارک ملی La Mauricie)

در شائونیگان (Shawinigan)، راستا Deux-Criques، یکی از چالش برانگیزترین راستاهای پیاده روی است که با طولی برابر با 17 کیلومتر و عبور از بیابان های نفس گیر و جاده های سخت و سخت، در استان کبک هر سال شاهد حضور جمعی از علاقه مندان به پیاده روی و طبیعت گردی است. برترین زمان برای پیاده روی در این راستا، از ماه آوریل تا اکتبر است که برای انجام آن به همراه داشتن وسایل و تجهیزات مناسب برای این فعالیت هیجان انگیز و در عین حال بسیار سخت، لازم خواهد بود. در طول راستا، مسافران و گردشگران می توان در یک پیاده روی هفت تا هشت ساعته، از تماشای منظره ها زیبا و بکر این منطقه از کبک، لذت ببرند.

راستا Pingualuit Crater

بخش شمالی منطقه نونویک (Nunavik)، برخوردار از راستای نسبتا آسان و با تنها 2.5 کیلومتر راه پیاده روی است. اما موقعیت و محل قرارگیری دور آن ممکن است که برای بعضی از گردشگران و مسافران، سخت و نامناسب باشد. در این راستا، حفره یا دهانه آتشفشان Pingualuit را مشاهده می نمایند که در نوع خود جالب و تماشایی است. این دهانه، درواقع حوضچه ای است پرآب و دایره ای شکل که به علت شفافیت آب آن، به چشم کریستال نونویک، معروفیت یافته است.

دانشمندان معتقدند که این حوضچه جالب، به وسیله سقوط و برخورد یک سنگ آسمانی به زمین در 1 میلیون و 400 سال پیش، ایجاد شده است. دهانه ای که یکی از قدیمی ترین و برترین حوضچه هایی است که امروزه در دنیا وجود دارد. گردشگران می توانند برای رفتن از راستا Parcs Nunavik، از یک تور مسافرتی نه روزه با تمامی امکانات با مبلغی برابر با 4 هزار و 999 دلار (حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان)، استفاده نمایند.

راستا سنت ریموند (Saint Raymond)

Vallée Bras du Nord، با قرارگیری در شهرک های شرقی ریموند (Raymond)، یکی از مشهورترین راستاهای پیاده روی شناخته شده با طولی بالغ بر 80 کیلومتر است. در این منطقه، راستاهای مبتدی، میانه و سخت وجود دارد که با توجه به توانایی و علاقه دوستداران به طبیعت برای پیاده روی انتخاب می گردد. بعلاوه حضور 8 پناهگاه و اقامتگاه های مختلف در طول راستا و سراسر منطقه، یکی از تسهیلاتی است که برای علاقه مندان به پیاده روی و طبیعت گردی درنظر گرفته شده است. این اقامتگاه ها، در تمام ساعات شبانه روز و کل سال، در حال ارائه سرویس به مشتریان و گردشگران است.

لِس لاک (Les Lacs)، پارک ملی فوریلن (Forillon)

در ناحیه خیره نماینده ی Gaspésie، لس لاک، یکی از منظره ها زیبا و منحصربه فرد است که از منظرهی گیج نماینده از دره رودخانه موریس و چندین دریاچه تشکیل شده است. این منطقه شگفت انگیز، یک راستا چالش برانگیز پیاده روی به صورت دایره ای شکل با طولی برابر با 35 کیلومتر است که با درنظر گرفتن راستا بین المللی آپالاچیان، به 1135 کیلومتر راستای بکر و فوق العاده برای پیاده روی و کوهنوردی، تبدیل می گردد. راستا پیاده روی آپالاچیان، با 1100 کیلومتر از دنباله آپالاچین به کوه Katahdin در مین (Maine)، آغاز شده و با عبور از سراسر نیوبرانزویک (New Brunswick)، به بالای شبه جزیره Gaspé، توسعه می یابد. کوهنوردان و طبیعت گردان هیچ نگرانی از جا ماندن در راستا نخواهند داشت؛ چرا که در طول راه اردوگاه ها و پناهگاه های کنار جاده ا متعددی را برای اسکان و استراحت، خواهند یافت.

مرکز حفاظت از حیات وحش ایستگاه شرقی مگدالین (Les Îles-de-la-Madeleine)

Les Îles-de-la-Madeleine، یا جزایر مگدالن (Magdalen)، به عنوان مرکز تعداد زیادی از اقامتگاه های کوتاه مدت دیدنی و خوش منظره که دسترسی به آن ها آسان است، شناخته می گردد. دو راستا پیاده روی را می توان در این منطقه از کبک، عالی و ممتاز برشمرد. یکی از این راستاها، مرکز حفاظت از حیات وحش ایستگاه شرقی است و دیگری نیز یک زیست بوم سرسبز با گیاهان منحصربه فرد و دوست داشتنی است که با پیاده روی در آن می توان از فرصت تماشای پرندگان عالی و فوق العاده، بهره مند شد.

پارک ملی مجمع الجزایر مینگان (Mingan)

Île Nue مینگان در ناحیه مسکونی کوت-نور (Côte-Nord) استان کبک، یک راستا پیاده روی دایره ای آسان با طولی برابر با 8 کیلومتر و 300 متر در اطراف یک جزیره زیبا است که پیمودن آن حدود 3 الی 4 ساعت طول می کشد. منظره زیبا و حیرت انگیز در این منطقه وجود دارد که به بارن (the barrens)، نامگذاری شده که نام آن با توجه به آنچه که در آن منطقه خواهید دید، مناسب و به جا انتخاب شده است. در این جزیره زیستگاه گونه های درختی بونسای یا دارسان (bonsai: درختان کوتاه گلدانی که زیستگاه اصلی آن ها کشور ژاپن است)، و به طور متفاوت یا وگرنه یا درغیراینصورت آن هست بادزده یا بربادرفته یا بوسیله باد جارو شده، خاکستری و تا حدی تیره رنگ یا تند و تلخ یا سخت است. نکات برجسته این راستا پیاده روی، تماشای کوره های باسک (Basque)، از آثار باستانی به جامانده از قرون 17 و 18 میلادی و نیز مشاهده پرندگان دریایی نادر است.

راستا پیاده روی چامپلین؛ پارک گاتینو (Gatineau Park)

در اوتاوا (Outaouais)، راستا پیاده روی چامپلین، یک راستا کوتاه و در عین حال ساده است که طول آن برابر با 1 کیلومتر و 300 متر است. عبور از این جاده با پای پیاده تنها 30 دقیقه طول می کشد. منظرههای بی نظیر در چامپلین، از مزایای منحصربه فرد و قابل توجهی است که در این راستا وجود دارد و باعث می گردد طبیعت گردان و گردشگران ضمن حضور در آن، از تماشای منظره ها حیرت انگیز و نفس گیر دره اتاوا که شامل سپر کانادا (Canadian Shield: زمین های بسیار کهن در کانادا که نیمی از مساحت آن را فرا گرفته و به صورت محدب، پیچیده و درهم و متشکل از سنگ های آذرین و دگرگونی های دوران مختلف است) و زمین های پایینی ساحل سنت لارنس است، لذت ببرند.

راستا LAcropole des Draveurs

شهر شارلوا (Charlevoix) در استان کبک، برخوردار از راستا پیاده روی بسیار سخت اما محبوب و دوست داشتنی با طولی برابر با 10 کیلومتر و 400 متر است. راستای که گردشگران و طبیعت گردان بین 4 الی 6 ساعت طول می کشد تا آن را به اتمام برسانند. هرچند این راستا با سختی های خاص خود همراه است، ولی زیبایی طول راه و منظرههای راستا به گونه ای چشم گیر و دوست داشتنی است که ارزش این زمان صرف کردن و تحمل سختی را خواهد داشت. در طول راستا می توان مکان های متعددی را مشاهده کرد که همه دارای منظره ها پانورامای بسیار زیبا است و خود از دلایل محبوبیت این راستا پیاده روی در بین گردشگران و طبیعت گردان محسوب می گردد.

پارک ملی در سگنه (Sentier du Saguenay)

در سگنه لاک سنت ژان (Saguenay-Lac-Saint-Jean)، پارک ملی Sentier، با 42 کیلومتر طول، یکی دیگر از راستاهای فوق العاده برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت ناب و بکر شهر کبک، است.

هرچند پیمودن این راستا، مدت زمان 21 ساعت طول می کشد و تقریبا دو تا سه روز در سفر به سر خواهید برد، ولی یکی از برترین تجربه های پیاده روی چند روزه ای است که گردشگران و طبیعت گردان خواهند داشت. در این راستا دوست داشتنی، روبه رو شدن چهره به چهره گردشگران با حیوانات محلی، تماشای آبشارهای زیبا و حیرت انگیز و نیز منظره ها خیره نماینده و شگفت انگیز، از جمله تجربیاتی است که هر طبیعت گرد و مسافری آن را خواهد داشت.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 863

به "سفر به طبیعت زیبای استان کبک (Quebec)" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به طبیعت زیبای استان کبک (Quebec)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به طبیعت زیبای استان کبک (Quebec)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید