کانادا راهی به سوی زندگی بهتر: معرفی بهترین شهرهای این کشور برای مهاجرت

کانادا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. این کشور وسیع و پهناور، با شهرهای متنوع و جذاب خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای مهاجران است. در این مقاله، به معرفی بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و مهاجرت می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای آینده‌ای بهتر داشته باشید.

کانادا راهی به سوی زندگی بهتر: معرفی بهترین شهرهای این کشور برای مهاجرت

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشور پهناور کانادا در چند سال اخیر یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به شمار آمده است. این کشور پیشرفته پس از روسیه، وسیع ترین کشور جهان است و شهرهای مختلف آن، مناسب سلیقه طیف وسیعی از افرادی است که قصد ادامه زندگی در این کشور را دارند. کافیست پیش از مهاجرت به این کشور، درباره برترین شهرهای آن تحقیق کنید و طبق اولویت های خود، شهر مناسب خود را انتخاب کنید. شما باید شهرهای مختلف را از نظر عواملی مانند آب و هوا، امنیت، ثبات سیاسی، شرایط اجتماعی، شرایط بازار شغلی، شرایط بهداشت و سلامت، سیستم آموزشی و غیره آنالیز کنید. 

زندگی در اتاوا، استان انتاریو

انتاریو بزرگترین و ثرتمندترین استان کانادا است و به علت موقعیت های خوب در شهرهای این استان، مهاجران زیادی جذب انتاریو می شوند. این استان در پی جذب نیروهای تحصیل نموده، متخصص و کارآمد و کارآفرینان زیادی است. یکی از برترین شهرهای کانادا برای مهاجرت در انتاریو قرار گرفته که شهر اتاوا نام دارد. این شهر با جمعیتی نزدیک به یک میلیون و چهارصدهزار نفر از ملیت های گوناگون، عنوان مرکزی کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. اتاوا در کنار رودخانه اتاوا و در همسایگی کبک و گاتینو قرار گرفته است. کیفیت بالای زندگی در این شهر یکی از مزایای مهم آن است. بیشتر شهروندان اتاوا تحصیل نموده هستند، جمعیت افراد دارای مدرک دکترا بعلاوه تعداد مهندسان و پژوهشگران در این شهر بیشتر از سایر شهرهای کانادا است و به آموزش و تحصیلات در این شهر اهمیت ویژه ای اختصاص داده می گردد. به علت مقدار جرم و جنایت پایین و کیفیت بالای زندگی، اتاوا چندین مرتبه به عنوان برترین شهر کانادا برای زندگی معرفی شده است. حمل و نقل عمومی شهر بسیار سریع و با کیفیت عمل می نماید ولی با این حال دوچرخه بین ساکنین شهر بسیار محبوب است. بعضی از مردم از ترکیب دوچرخه و اتوبوس یا دوچرخه و قطارِ درون شهری برای رفت و آمد استفاده می نمایند زیرا ساکنین به راحتی دوچرخه خود را داخل قطار می برند. در این شهر ورزش نسبت به زندگی شبانه با اهمیت تر است و در اتاوا می توانید ورزش هایی از قبیل اسب سواری، اسکیت، اسکی، یوگا، هاکی روی یخ، دوچرخه سواری، ماهیگیری و صخره نوردی را انجام دهید. بیشتر مردم این شهر انگلیسی صحبت می نمایند، اما برای کسانی که به زبان فرانسوی هم تسلط دارند موقعیت های شغلی بسیار خوبی فراهم است. اتاوا یک شهر سرسبز و بسیار زیبا است و در میان شهرهای دیگر کانادا، بالاترین عایدی خانوار را دارد. زمستان های فوق العاده سرد و برفی اتاوا یکی از سختی های زندگی در این شهر است که آن را جزء یکی از سردترین مرکز های جهان قرار می دهد.

زندگی در تورنتو، استان انتاریو

شهر تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا به شمار میرود که بیشتر افراد آن را هم مهاجران تشکیل داده اند. به علت وجود فرصت های شغلی فراوان، بی شک تورنتو یکی از برترین شهرهای کانادا برای کار بوده و بیشتر افراد ساکن این شهر دارای شغلی مورد رضایت هستند. تورتنو از نظر مالی بسیار قدرتمند بوده و برای صاحبان کسب و کار گزینه مناسبی است. اقتصاد تورنتو نه تنها در کانادا حرف اول را می زند بلکه در جهان هم از آن به عنوان شهر جهانی با مالی قدرتمند یاد می نمایند. تورنتو توسعه دهنده بخش های مختلفی از اقتصاد مانند ارتباطات، هوافضا، تحقیقات پزشکی، آموزش، حمل و نقل، رسانه، هنر، فیلم، ساخت برنامه های تلویزیونی، انتشارات، امور مالی، خدمات تجاری، فراوری نرم افزار، گردشگری، مهندسی و صنایع ورزشی است. مردم تورنتو را به داشتنِ امنیت، زندگی با کیفیت، شرایط آسان برای ایجاد کسب و کار، نوآوری، بهداشت و سلامت می شناسند. آب و هوای آن به صورت چهارفصل است و زمستان های خیلی سردی ندارد. عایدی افراد در تورنتو بالا و هزینه های زندگی نیز به نسبت بالاست. تورنتو یکی از شهرهای جوان پسند بوده و تفریحات و گردشگری خوبی دارد.

زندگی در واترلو، استان انتاریو

واترلو از دیگر شهرهای خوب استان انتاریو است که با بودن در آن هم زمان زندگی شهری و روستایی را درکنار هم تجربه می کنید. مردم این شهر از ملیت های گوناگون گرد هم آمده اند و فرهنگ غنی را به وجود آورده اند. واترلو یکی از برترین شهرهای کانادا برای تحصیل به شمار میرود زیرا از لحاظ استاندارد تحصیلات کودکان و دانشگاه های با کیفیت، در رتبه خوبی قرار گرفته است. دو دانشگاه بلند رتبه کانادا یعنی دانشگاه واترلو و دانشگاه ویلفرد لوریه در این شهر قرار گرفته اند به همین علت بیشتر دانشجویان، این شهر را برای ادامه زندگی انتخاب می نمایند. در این شهر نرخ بیکاری پایین است و با قیمتی مناسب به مسکن ارزان دسترسی خواهید داشت. اقتصاد واترلو زمینه شغلی را در رشته های مختلفی از تکنولوژی تا فراوریات برای شهروندان فراهم می نماید.

زندگی در ونکوور، استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا بوده که در سال های اخیر موفقیت های زیادی در جذب مهاجران استانی کسب نموده است. بزرگترین شهر این استان، ونکوور است که با وجود امنیت بالای زندگی و طبیعتی زیبا طرفداردن زیادی دارد. شهر ونکوور با آب و هوای معتدل مناسب افرادی است که به سرمای شدید علاقه ندارند. زمستان های این شهر بیشتر بارانی و مرطوب هستند. ونکوور را می توان یکی از برترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری دانست و بیشتر باب میل افرادی است که در پی زندگی مفرح و لوکس هستند. هزینه های زندگی در ونکوور نسبت به سایر شهرهای کانادا بالا است ولی میانه عایدی بالای این شهر، هزینه های بالا را تقریبا پوشش می دهد. در ونکوور برج های بسیار بلند و آپارتمان های متراکم زیادی دیده می شوند. از آن جایی که ونکوور با دریا و کوه فاصله بسیار کمی دارد، با قدم زدن منطقه ها بی نظیر ساحلی را می بینید و با حدود 30 دقیقه رانندگی، به منطقه ها کوهستانی و کوه های سر به فلک کشیده می رسید. پیاده روی در دل طبیعت، دوچرخه سواری در کوهستان، گشت و گذار در مسیرهای جنگلی، قایق سواری و تفریحات ساحلی از تفریحات مورد دسترس شهروندان این شهر بندری هستند. ضمناً به علت پایین بودن مقدار جرم و جنایت و وجود امنیت و آرامش، ونکوور به یکی از برترین شهرهای کانادا برای زندگی و مهاجرت تبدیل گشته است.

زندگی در دلتا، استان بریتیش کلمبیا

اگر در پی زمستان های معتدل تری هستید، دلتا واقع در بریتیش کلمبیا و بخشی از ونکوور است که نسبت به شهرهای دیگر کانادا آب و و هوای گرم تر و زمستان های کم بارش تری دارد. عایدی ساکنین دلتا از میانه عایدی در کانادا 30 درصد بیشتر است و جزو فهرست برترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی به شمار میرود. امکانات تفریحی، فضای باز، جزایر و پارک های بی نظیر این شهر فرصت تفریح زیادی برای شما فراهم می نماید. از آن جایی که دلتا یکی از برترین منطقه ها ونکوور در صنعت کشاورزی است، در زمین های کشاورزی آن سبزیجات بسیار خوبی کشت می گردد. گردشگری، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و ساخت و ساز از دیگر صنایع فعال این شهر هستند. همان طور که پیش تر گفتیم در ونکوور هزینه های مسکن بالا است ولی در دلتا هزینه های عمومی زندگی و هزینه مسکن پایین تر هستند. دلتا یک شهر زیبا و یک مکان ایده آل برای دوست داران طبیعت است. بعلاوه این شهر برترین مراکز خرید غرب کانادا را در خود جای داده است.

زندگی در کلگری، آلبرتا

یکی از شهرهای زیبای استان آلبرتا شهر کلگری است که در کوهپایه کوه های راکی واقع شده و با فضایی باز، کوه، رودخانه و هوای تازه محیطی دلپذیر را برای زندگی فراهم نموده است. زمستان های کلگری طولانی و سرد و تابستان های آن گرم و ملایم هستند. افراد در این شهر نرخ مالیات پایین تری پرداخت می نمایند و هزینه استفاده از نفت و گاز، مسکن و صنایع کشاورزی هم نسبتا پایین هستند. نرخ بیکاری کلگری کم است ولی به علت موقعیت های فراوانش در سال های اخیر مورد توجه مهاجران زیادی قرار گرفته است و با افزایش شهروندان فرصت های شغلی در حال کاهش هستند. به علت وجود نفت و صنعتِ با ثبات، کالگری افراد ثروتمند زیادی دارد و مهندسان، مکانیک ها، معدنچیان و کارآفرینان زیادی جذب این شهر می شوند.

زندگی در گاتینو، استان کبک

این شهر در استان کبک واقع شده و همان طور که می دانید زبان رسمی استان کبک فرانسه است، پس با تسلط به زبان فرانسه خیلی زودتر جذب بازار کار می شوید. استان کبک در سال های اخیر در پی جدایی طلبی بوده، از همین رو امتیازات زیادی برای جذب مهاجر کسب نموده است. بعضی از قوانین جذب مهاجر در شهرهای استان کبک با شهرهای دیگر کانادا متفاوت هستند. همان طور که عنوان شد یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب مهاجر، دانستن زبان فرانسه است و لهجه و دستور زبان فرانسوی استان کبک با فرانسوی اروپایی تا حدودی تفاوت دارد و ممکن است از این نظر چالش هایی برایتان داشته باشد. کبک با وجود جنگل های بزرگ و آبراه های زیاد، عنوان اروپای شمال آمریکا را به خود اختصاص داده است و شهرهای زیبای زیادی برای زندگی دارد. اگر در پی زندگی در شهری با کیفیت و هزینه های کمتر هستید گاتینو در کبک انتخاب خوبی است، هزینه های عمومی و هزینه مسکن در این شهر ارزان تر هستند و از آن جایی که این شهر در نزدیکی مرکز کانادا یعنی اتاوا واقع شده، حتی بعضی ترجیح می دهند که ساکن گاتینو باشند و برای کار به اتاوا بروند.

زندگی در بروسار، استان کبک

این شهر به عنوان قطب تجاری سواحل جنوبی مونترال به شمار میرود و در استان کبک قرار گرفته است. زبان رسمی بروسار، فرانسوی است ولی زبان های دیگری همانند انگلیسی، اسپانیایی، چینی عربی و فارسی هم تقریبا رایج هستند. با زندگی در این شهر به مزایای زیادی از جمله مشاغل پرعایدی، مسکن ارزان و نرخ بیکاری پایین دسترسی خواهید داشت. از آنجایی که 36 درصد جمهیت بروسار را مهاجرین تشکیل داده اند، با زندگی در این شهر فرصت تجربه زندگی با ملیت ها و فرهنگ های گوناگون را دارید.

زندگی در سانیچ، استان بریتیش کلمبیا

طبق نظر بعضی از مردم بریتیش کلمبیا و سانیچ از زیباترین منطقه ها کشور کانادا هستند و بعلاوه کیفیت زندگی در اینجا با خیلی از شهرهای کانادا فرق دارد. امکانات تفریحی و تفریح فراوانی در این شهر فراهم است. هزینه های زندگی، مسکن و مالیات در سانیچ بسیار بالا هستند و برای زندگی در این بهشت زیبا باید آمادگی پرداخت هزینه های بالا را داشته باشید. در این شهر نیز سیستم حمل و نقل عمومی با کیفیتی خوب در دسترس مردم قرار می گیرد و 700 ایستگاه اتوبوس و چندین پیست دوچرخه سواری در آن تعبیه شده اند.

زندگی در رجاینا، استان ساسکاچوان

رجاینا در زمستان آب و هوای سرد و خشک و در تابستان آب و هوای گرم دارد. بیشتر مردم این شهر انگلیسی زبان هستند و جمعیت کمی به زبان فرانسوی تکلم دارند. علاوه بر این اقلیت های زبانی مثل چینی، فیلیپینی، پنجابی، ویتنامی، اردو، آلمانی و اسپانیایی هم استفاده می شوند. رجاینا در داخل دشتی واقع شده که خیلی سرسبز نیست ولی پارک ها و فضای سبز فراوان، آن را تماشایی نموده اند. هزینه مسکن در این شهر بهتر از شهرهای دیگر کانادا است به همین جهت بیشتر ساکنین آن صاحب خانه شخصی خود هستند. هزینه های مربوط به مالیات در استان ساسکاچوان نسبت به استان های دیگر کمتر است و شما برای خدمات بهداشتی پایه هیچ هزینه اضافه ای پرداخت نمی کنید. گاز طبیعی مهم ترین بخش صنعتی این شهر است و زمین داری و کشاورزی هم رونق زیادی دارند.

سخن پایانی

کانادا با گنجینه‌ای از فرصت‌های زندگی و کاری، میزبان مهاجرانی از سراسر جهان است. با آشنایی با بهترین شهرهای این کشور برای زندگی و مهاجرت، می‌توانید یک انتخاب آگاهانه و مطمئن داشته باشید. چه در زمینه‌های شغلی، آموزشی، امنیتی یا تفریحی، کانادا گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. امیدواریم این مقاله بتواند شما را در مسیر دستیابی به زندگی بهتر و موفق‌تر در کانادا راهنمایی کند.

نکات تکمیلی

  1. نرخ رشد جمعیت و مهاجرپذیری بالای کانادا کانادا در سال‌های اخیر به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان تبدیل شده است. این کشور با نرخ رشد جمعیت بالا و برنامه‌های جذب مهاجر، همواره به دنبال جذب افراد تحصیلکرده، متخصص و کارآفرین است.
  2. اهمیت توجه به استان‌های مختلف علی‌رغم شناخته شدن شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو و ونکوور، استان‌های دیگر این کشور نیز گزینه‌های جذابی برای مهاجرت هستند. در این مقاله، به معرفی شهرهایی از استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و کبک پرداخته شده است.
  3. تنوع فرهنگی و زبانی در کانادا کانادا کشوری چندفرهنگی است که زبان‌های مختلفی در آن رواج دارد. این تنوع فرهنگی و زبانی، فرصت‌های متنوعی را برای مهاجران فراهم می‌کند. به‌ویژه در استان کبک که زبان فرانسوی رسمیت دارد.
  4. اهمیت بررسی دقیق شرایط هر شهر هر شهر کانادا ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، از جمله آب و هوا، هزینه‌های زندگی، فرصت‌های شغلی و تحصیلی، امنیت و غیره. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای مهاجرت، بررسی دقیق شرایط هر شهر توصیه می‌شود.
انتشار: 13 فروردین 1403 بروزرسانی: 19 فروردین 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1330

به "کانادا راهی به سوی زندگی بهتر: معرفی بهترین شهرهای این کشور برای مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا راهی به سوی زندگی بهتر: معرفی بهترین شهرهای این کشور برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید