راهنمای سفر یک روزه به هاوانا

اگر برنامه سفری فشرده به شهر هاوانا دارید، با برنامه سفر پیشنهادی یک روزه ما همراه باشید تا بهترین تجربه را از این شهر داشته باشید.

راهنمای سفر یک روزه به هاوانا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هاوانا شهری با بیش از 500 سال تاریخ است و جاذبه های زیادی برای گردش دارد که می توانید با یک برنامه ریزی خوب آن ها را در 3 یا 4 روز گردش کنید؛ اما اگر تنها یک روز برای این کار زمان داشتید، پیشنهاد می کنیم از راهنمای سفر یک روزه ما به هاوانا که در ادامه برایتان آورده ایم یاری گرفته و از میان جاذبه های تاریخی اصلی، رستوران ها، غذاهای سنتی، روش های حمل و نقل ویژه، سیگارها، موخیتوها، بازارهای سوغاتی، ساحل و پایکوبی سالسای معروف آن تجربه ای بسیار غنی و فشرده برای خود رقم بزنید.

در کافه آرکانجل قهوه کوبایی بنوشید

به جز رستوران های هتل، کافه های معدود دیگری هم هستند که قبل از ساعت 8 باز می نمایند ولی به طور کل پیدا کردن صبحانه در این ساعت از صبح کار راحتی نیست؛ اما این ساعت ویژه و ارزشمند روز برای پیاده روی و رسیدن به یکی از کافه های خوبی که حوالی 8:30 باز می نمایند عالی خواهد بود. در این پیاده روی می توانید از دیدنی معماری بومی اینجا لذت برده و قبل از آنکه خورشید آزار دهنده گردد شهر را تحسین کنید. جدای از لذت بردن از یک صبحانه لذیذ و حسابی، می توانید در کافه آرکانجل (Café Arcangel) خود را برای یک روز گردش طولانی آماده نموده و از قهوه های معروف کوبایی هم نوش جان کنید. این کار در کشوری که به خاطر فرهنگ قهوه ریشه دارش معروفیت دارد از واجبات به شمار می رود. در این کافه می توانید با کسب و کارهای نوظهور خانوادگی هم آشنا شده و از نزدیک ببینید که چطور چهره کشور خود را تغییر می دهند.

در میان ساختمان های معروف هاوانا گردش کنید

بعد از صبحانه لازم نیست خیلی تند بروید: تا پارک مرکزی پیاده روی نموده و به دیدنی بعضی از ساختمان های معروف هاوانا در منطقه بروید. می توانید چند سلفی به یادماندنی هم با آن ها بگیرید. جاذبه های این نزدیکی شامل ساختمان کاپیتول (Capitol)، اولین مجسمه از قهرمان ملی خوزه مارتی (Jose Marti)، هتل اینگلاترا (Inglaterra Hotel)، هتل تلگرافو (Telegrafo Hotel) -که دو هتل قدیمی کشور هستند- ورزشگاه ورزشی، گراند تئاتر هاوانا و محل سخنرانی باراک اوباما در سال 2016 می شوند.

از کارخانه معروف سیگار کوبایی دیدن کنید

با یک پیاده روی کوتاه از خیابان پرادو (Prado) می توانید به کارخانه سیگار پارتاگاس (Partagas) برسید که درست پشت ساختمان کاپیتول واقع شده است. با پیوستن به یک تور درباره این کارخانه اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد و از فرایند فراوری سیگار هم جزئیات قابل توجهی را یاد می گیرید. در اینجا بعضی از برترین سیگار پیچان جهان مشغول انجام کار خود هستند. اگر می خواهید برای بازگشت از کوبا سیگار خریداری کنید باید به فروشگاه دم ورودی کارخانه سر بزنید.

میدان تاریخی انقلاب و مجسمه قهرمان ملی را ببینید

یک اتوبوس سوار شوید و در میدان انقلاب (Revolution Square) پیاده شده تا این میدان تاریخی را که فیدل کاسترو و طرفدارانش در سال 1959 در آن پیروزی خود را علیه دیکتاتور جشن گرفتند از نزدیک ببینید. این ناحیه شاهد بسیاری از تغییرات سیاسی و مالی شهر بوده است. در وسط میدان برجی با مجسمه قهرمان ملی خوزه مارتی را می بینید و در پایین آن یادبودی به چشم می خورد که اجازه رسیدن به طبقه بالایی برج را می دهد. اینجا بلندترین ناحیه هاوانا بوده و با این حساب برترین منظره ها از بالای شهر را به شما هدیه می نماید.

با ماشین های قدیمی کوبا دور شهر را گردش کنید

در سمت چپ میدان تعدادی از ماشین های قدیمی کوبا را می بینید که انتظار گردشگران را می کشند تا خدماتشان را ارائه دهند. با پرداخت 34 دلار در ساعت می توانید سوار این ماشین های مجذوب کننده شده و قسمت های گوناگون هاوانا را که با اتوبوس های گردشگری پوشش داده نمی شوند گردش کنید. این ماشین ها که اغلب بالای 60 سال سن دارند سوژه خوبی برای گرفتن عکس یادگاری هستند. با راننده هماهنگ کنید که سفرتان را طوری تنظیم کند که در نهایت به محله قدیمی ختم گردد.

ناهار را در محله قدیمی میل کنید

حتماً غذاهای دریایی کوبایی را در یکی از رستوران های محله قدیمی امتحان کنید. اگر چه در رابطه با غذا همواره بهتر است به سراغ کسب و کارهای خصوصی نو بروید، اما بعضی از رستوران های دولتی این ناحیه نیز گزینه خوبی هستند. از میان رستوران های اینجا می توانیم به ال تمپلته (El Templete)، ال پاسیو (El Patio) و لا مینا (La Mina) اشاره کنیم. نوشیدن یک لیوان موخیتوی معروف را هم به شدت توصیه می کنیم.

در بازار سن خوزه هاوانا خرید کنید

بعد از ناهار در پی تاکسی های موتوری که به شکل نارگیل زرد هستند، شناخته شده به نام کوکو تاکسی باشید. به راحتی می توانید یکی از آن ها را پیدا نموده و به سمت بزرگ ترین بازار هنری و صنایع دستی هاوانا، یعنی سن خوزه (San Jose Souvenir Market) بروید. از جا سوئیچی تا کیف، نقاشی و عکس های گوناگون را می توانید از اینجا تهیه کنید. پس اگر دنبال سوغاتی های مجذوب کننده از سفرتان می گشت جای درستی آمده اید. بعد از اینجا، وقت آن رسیده که به سمت ساحل سانتا ماریا (Santa Maria) بروید. اینجا یک ساحل بلند به سمت شرق هاوانا بوده و می تواند با منظره ها مجذوب کنندهش تجربه خوبی برایتان بسازد. اگر ماشین کرایه کنید می توانید با هزینه ای اندک در این حوالی گردش نموده و حسابی لذت ببرید.

شب را به سبک کوبایی به سرانجام برسانید

برای شام یکی از غذاهای سنتی کوبایی را امتحان کنید. بیشتر رستوران های هاوانا این غذاهای لذیذ را به مشتریان پیشنهاد می نمایند و از میان برترین ها می توانیم به لا گواریدا (La Guarida)، دونیا ائوتیمیا (Doña Eutimia)، لا پایلا (La Paila) و ال سیمارون (El Cimarrón) اشاره کنیم. بعلاوه جاهای زیادی در هاوانا وجود دارند که بتوانید پایکوبی سالسا را دیدن کنید. حتی گاه این امکان وجود دارد که یک کوبایی مشتاق چند درس اولیه از این پایکوبی را به شما یاد بدهد. یکی از گزینه های عالی برای سپری کردن شبی پرهیجان در این شهر کارخانه هنری کوبا (Cuban Art Factory)، یک مرکز فرهنگی است که نمایشگاه های هنری، اجراهای زنده و نوشیدنی های عالی را به بازدیدنمایندگان پیشنهاد می نماید.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1034

به "راهنمای سفر یک روزه به هاوانا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر یک روزه به هاوانا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر یک روزه به هاوانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید