راهنمای خرید سوغات در هاوانا کوبا

خرید سوغات در هاوانا شاید کمی سخت باشد چون برای پیدا کردن کالاهای اصل و با کیفیت بهتر است از قبل در مورد فروشگاه های مناسب اطلاع کسب نمایید در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای خرید سوغات در هاوانا کوبا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: فرقی نمی نماید که قصد خرید یک پاکت سیگار یا چند مگنت تزیینی برای یخچال را داشته باشید، سوغاتی فروشی های هاوانا انبوهی از گزینه ها با قیمت های متفاوت در اختیار داشته و در هرکدام از آن ها چیزی برای خرید یافت می گردد. می توان سوغاتی های کوبایی را در دو مکان اصلی یافت؛ فروشگاه های دولتی نظیر هتل ها، موزه ها و کارخانه های فراوری سیگار و فروشگاه های خرید سوغاتی خصوصی. فروشگاه های دولتی مکان بهتری برای خرید سیگارهای کوبایی و قهوه هستند، درحالی که فروشندگان شخصی گزینه های مناسب تری برای خرید صنایع دستی و آثار هنری محسوب می شوند.

انبار سن خوزه

انبار بزرگ سن خوزه (San Jose) پس از تبدیل شدن به قطبی برای فروشندگان آثار هنری و صنایع دستی، مکانی شگفت انگیز برای یافتن سوغاتی مدنظر شما در هاوانا است. این بازار کمی از مرکز هاوانای قدیم فاصله دارد، اما جهت خوبی برای پیاده روی در خیابان پائولا (Paula) یا بهانه ایده آلی برای سوار شدن بر تاکسی های قدیمی و کالسکه محسوب می گردد. ورود به بازار رایگان است و درون آن ده ها غرفه در ردیف های مختلف در حال فروش صدها محصول، از نقاشی های اصیل، عکس ها و مجسمه ها، لباس های دست دوز و کیف گرفته تا زیورآلات بدلی، هستند. غرفه های مخصوص غذا نیز در سن خوزه یافت می گردد، هرچند فضای بیرون بازار محل بهتری برای لذت بردن از چشم انداز خلیج است.

اوبیسپو

اوبیسپو (Obispo) یکی از شلوغ ترین بلوارهای هاوانا است و شریان اصلی منطقه قدیم شهر محسوب می گردد؛ بنابراین می توان انتظار یافتن هر چیزی در این منطقه را داشت. گشت خود را از انتهای بلوار و از جایی شروع کنید که رستوران فلوریدیتا (Floridita) واقع شده است. در آن گوشه می توان یک مغازه فروش سوغاتی و سه کتاب فروشی یافت. نقشه های چاپی در کشوری بدون دسترسی به اینترنت بسیار ضروری هستند، بنابراین در صورت احتیاج، حتماً یک نسخه برای جهتیابی تهیه کنید. هرچه بیشتر در امتداد بلوار پیش می روید، می توانید خانه های مختلفی را بیابید که امروزه تبدیل به فروشگاه های کوچک شده اند. به علاوه چندین کتاب فروشی دیگر، فروشگاه هایی برای خرید وسایل گران تر (نظیر جواهرات، مجسمه های بزرگ و جعبه های مخصوص نگهداری سیگار)، یک بازار کوچک مخصوص خرید سوغاتی و یک فروشگاه برای خرید لباس های سنتی کوبایی نیز در این منطقه دیده می گردد.

میدان آرماس

میدان آرماس (Armas) محلی برای جمع شدن فروشندگان وسایل عتیقه است. اجناس این فروشندگان شامل کتاب ها و مجله های قدیمی، اسکناس، سکه و عکس می گردد. تمامی این اقلام اصل بوده و بین 30 تا 100 سال و حتی بیشتر عمر دارند. بخش مجذوب نماینده وسایلی که در این میدان به فروش می رسد، اقلام مربوط به سال های جنگ سرد کوبا با آمریکا است؛ تمبرهای قدیمی، کارت های پستال، سنجاق سینه هایی که پیروزی و سالگرد اتحاد جماهیر شوروی را گرامی می دارند و تصاویری از لنین و کارل مارکس در بین این اقلام یافت می شوند. می توان با رفتن به سراغ اقلامی متعلق به اوایل قرن بیستم، بیشتر در دل تاریخ فرورفت. این اقلام شامل وسایل شخصی، از دستبند و پرچم های جنبش فیدل کاسترو در سال 1959 گرفته تا وسایلی متعلق به اواخر قرن نوزدهم، هستند. اگرچه بعضی از اجناس خاص قیمت بسیار بالایی دارند، اما همچنان می توان با پرداخت مبالغ کمی در حد 10 دلار، وسایل کم ارزش تری نظیر سنجاق سینه و کتاب های متعلق به دهه 1980 خریداری کرد.

میدان قدیم

می توان در خیابان هایی که به میدان قدیم منتهی می شوند، اتاق های نشیمن فراوانی را یافت که تبدیل به مغازه های کوچک فروش سوغاتی شده اند. بسیاری از آن ها در خیابان های تِنیِنت رِی (Teniente Rey) و اُفیسیوس (Oficios) قرار دارند. گزینه های پیشِ رو در این میدان در مقایسه با سن خوزه محدودتر هستند، اما بعضی از مغازه ها به وسیله مردمی اداره می شوند که خود دستی در فراوری آثار هنری و صنایع دستی برای فروش دارند. تماشای بعضی از آن ها در حال کار بر روی نقاشی های خود یا ساخت صنایع دستی در این منطقه امری عادی است.

پاسئو دل پرادو

بسیاری از هنرمندان و عکاسان نوظهور و دانشجویان رشته تاریخِ هنر و بعلاوه فارغ التحصیلان برای فروش آثار خود در پاسِئو دل پرادو (Paseo del Prado) گرد هم جمع می شوند. آن ها برای تبلیغ کارهای خود و بعلاوه کسب عایدی در این تفرجگاه که پارک مرکزی را به مالکون (Malecon) در هاوانای قدیم وصل می نماید، به اینجا می آیند. بعضی از آن ها در همین حوالی اقدام به اجاره استودیو یا یک اتاق نموده اند و پرادو مکان در دسترسی برای جلب نظر گردشگران است. این منطقه در آخر هفته ها تبدیل به مکانی برای حضور دست فروشانی می گردد که سعی در فروش وسایل خود به عابران پیاده دارند. اینجا محل خوبی برای خرید اجناس خاص و یاری به گذران زندگیِ هنرمندان جوان و زنان بازنشسته است.

هابانا لیبره

اگر به هر دلیلی شانس خرید از منطقه قدیمی هاوانا را پیدا نکردید، می توانید گزینه هایی را برای خرید در هتل هابانا لیبره (Habana Libre) و منطقه ها اطراف در وِدادو (Vedado) پیدا کنید. فروشگاه های متعدد در این هتل در حال فروش سیگارهای کوبایی و آثار هنری و صنایع دستی هستند، درحالی که فروشندگان اختصاصی در خیابان های اِل (L) و بیست و پنجم وسایل خوبی نظیر تابلوهای نقاشی، مجسمه های چوبی، آلات موسیقی سنتی، کتاب و کیف دارند.

بازار لا رامپا

یکی از قدیمی ترین بازارهای خرید آثار هنری و صنایع دستی لا رامپا (La Rampa) است. این بازار جزیره ای کوچک برای خرید سوغاتی در خیابان بیست و سوم منطقه ودادو محسوب می گردد. محصولات موجود در این بازار شبیه به اقلام موجود در اوبیسپو و خیابان پوئرتو (Puerto) هستند. تابلوهای نقاشی، مجسمه ها، زیورآلات، کلاه و لباس و خرده ریزهای مختلف از مهم ترین اجناس موجود در لا رامپا به شمار می آیند.

آرته هابانا

آرته هابانا (ArteHabana) فروشگاهی ایده آل برای خرید هدایایی است که در مقایسه با دیگر نقاط شهر کمی متفاوت هستند. شرکت فروش محصولات هنریِ اف سی بی سی (FCBC)، آرته هابانا را اداره می نماید. این فروشگاه در ابعاد میانه، اجناسی چون زیورآلات، لباس و سرامیک های ساخته شده به وسیله طراحان کوبایی را به فروش می رساند. آرته هابانا تنها چند ساختمان تا پارک مرکزی هاوانا فاصله دارد. در طبقه همکف ساختمان یک کتاب فروشی، یک فروشگاه عرضه آثار و ادوات موسیقی و یک فروشگاه برای ارائه لیوان های سفالی، وسایل تهیه قهوه، پرده حمام، چتر، حوله و دیگر محصولات طراحی شده با نقاشی های هنرمندان مطرح این کشور به چشم می خورد.

فین د سیگلو

اگر بودجه شما بسیار محدود است، اما همچنان قصد خرید سوغاتی را دارید، فین دِ سیگلو (Fin de Siglo) محل خوبی برای صرفه جویی در هزینه های شماست. فین د سیگلو که زمانی در دهه 1950 فروشگاه بسیار محبوبی بود، ساختمانی بزرگ است که در حال حاضر به ده ها فروشنده با مشتریانی اغلب کوبایی اجاره داده می گردد. بیشتر آن ها مشغول فروش آثار هنری و صنایع دستی هستند. فین د سیگلو کمی شلوغ، گرم و پرسروصدا است، اما قیمت های آن در مقایسه با دیگر منطقه ها توریستی شهر پایین تر خواهد بود.

کاسا دل هابانو

کاسا دل هابانو (Casa del Habano) یک مکان نیست، بلکه زنجیره ای از فروشگاه هایی است که مشغول فروش سیگار در سراسر هاوانا و اطراف آن هستند. فروشگاه های کاسا دل هابانو اصیل ترین سیگارهای فراوریشده در کارخانه های کوبایی را عرضه می نمایند. بعضی از این کارخانه ها نظیر پارتاگاس (Partagas)، تاباکوبا (Tabacuba)، ایکس (X) و سنترو هابانا (Centro Habana) در هاوانا واقع شده اند. هتل هایی نظیر هتل ملی، هابانا لیبره، کوهیبا (Cohiba) و ملیا هابانا (Melia Habana) نیز به عنوان فروشگاه های رسمی این محصولات شناخته می شوند.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1024

به "راهنمای خرید سوغات در هاوانا کوبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید سوغات در هاوانا کوبا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سوغات در هاوانا کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید