سفری به شهر سینفوئگوس (Cienfuegos) در کوبا

یکی از شهرهای زیبای کشور کوبا، شهر سینفوئگوس (Cienfuegos) است که در اامه با جاذبه ها و زیبایی های ان بیشتر آشنا خواهیم شد.

سفری به شهر سینفوئگوس (Cienfuegos) در کوبا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر سینفوئگوس در کشور کوبا، در فاصله 250 کیلومتری شهر هاوانا قرار دارد. این شهر را می‌توان با قطار، اتوبوس یا هواپیما از هاوانا به راحتی دسترسی داشت. زمان سفر با قطار به سینفوئگوس 7 ساعت و قیمت بلیط اتوبوس 25 دلار است. فرودگاه بین المللی سینفوئگوس (CFG) در 4 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

سینفوئگوس یک شهر تاریخی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. این شهر در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است، اما همچنان زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده است. معماری و ساختمان‌های سینفوئگوس با ظرافت و زیبایی خاصی طراحی شده‌اند و یکی از دلایل اصلی محبوبیت این شهر در میان گردشگران است. غروب خورشید در سینفوئگوس نیز بسیار زیبا و دیدنی است.

در اینجا چند جاذبه گردشگری محبوب در سینفوئگوس آورده شده است:

  • موزه تاریخ سینفوئگوس
  • کلیسای جامع سینفوئگوس
  • پارک مرکزی سینفوئگوس
  • تئاتر سینفوئگوس
  • بازار سینفوئگوس

اگر قصد سفر به کوبا را دارید، سینفوئگوس یک شهر عالی برای بازدید است. این شهر با جاذبه‌های گردشگری فراوان، تاریخ غنی و مردمی مهمان‌نواز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

شهر سینفوئگوس در ابتدا توسط کازیکازگو د جاگا، یک رهبر تائینو، شناسایی شد. کازیکازگو در زبان تائینو به معنای "فرمانده سالار" است. در سال 1819، مهاجران فرانسوی به شهر مهاجرت کردند و نام پادشاه خود، فردریکنا، را بر روی آن گذاشتند. این شهرک در سال 1829 به شهر تبدیل شد و نام قبلی خود، سینفوئگوس، را به دست آورد.

سینفوئگوس دارای بخش‌های تاریخی متعددی است که در سال 2005 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این شهر دارای 6 ساختمان از سال‌های 1819 تا 1850، 327 ساختمان از سال‌های 1851 تا 1900 و 1188 ساختمان از قرن 20 میلادی است. این تعداد ساختمان از هر نوع سبک معماری در کارائیب بیشتر است.

سینفوئگوس دارای مساحت 333 کیلومتر مربع و جمعیت 170,000 نفر است. این شهر 25 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. سینفوئگوس به دو بخش اصلی تقسیم شده است: مرکز شهر سینفوئگوس (پوئبلو) و شبه جزیره سینفوئگوس (پونتا گوردا).

مرکز شهر سینفوئگوس دارای بسیاری از جاذبه‌های گردشگری از جمله کلیسای جامع سینفوئگوس، موزه تاریخ سینفوئگوس و تئاتر سینفوئگوس است. شبه جزیره سینفوئگوس دارای سواحل زیبا، جنگل‌های بارانی و مزارع نیشکر است.

سینفوئگوس یک شهر زیبا و تاریخی است که برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان جذاب است. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان، تاریخ غنی و مردمی مهمان‌نواز است.

جاذبه های جهانگردی در شهر سینفوئگوس

معماری کشور کوبا صاحب یک سبک خاص نیست، بلکه تلفیقی از تاریخ این کشور است. مثلا در بخش هایی از شهر، معماری سبک باروک قابل مشاهده است و در جایی دیگر سبک کلاسیک فرانسوی به چشم می خورد. سبک های اروپایی هم به وفور در معماری بناهای این کشور دیده می گردد. اگر به سراغ فهرست شهرهای ثبت شده در آثار ملی یونسکو بروید، شهرهایی از کوبا مثل هاوانا، ترینیداد، سینفوئگوس و کاماگوی را خواهید دید. ما در این قسمت می خواهیم به معرفی تعدادی از جاذبه های جهانگردی شهر سینفوئگوس بپردازیم.

مجسمه مارتی

خوزه مارتی رهبر استقلال کوبا در برابر امپراطوری اسپانیا بوده است. از همین رو به رسم یادبود از این قهرمان ملی در کشور کوبا یک میدان وسیع در شهر سینفوئگوس به منظور گذاشتن مجسمه این فرد اختصاص قرار داده شده است. که جزء جاذبه های ملی این شهر قلمداد می گردد.

پارک خوزه مارتی

پارکی هم به نام این قهرمان ملی کوبا در شهر سینفوئگوس وجود دارد، که جز جاذبه های جهانگردی مهم شهر به شمار می رود.

آبشار El NICHO

این آبشار بخشی از پارک ملی Collantes بشمار می رود. نام آن از آبشارهای بلوری که از رودخانهHanabanilla میگذرند، گرفته شده است. در این منطقه امکان شنا، بازدید از غار و دیدن و غذا دادن به پرندگانی که در این ناحیه زندگی میکنند از جمله کارهایی است که در این منطقه آبشار El Nicho می توانید انجام دهید.

مرکز تفریحی دلفیناریوم

دلفیناریوم سینفوئگوس یکی از جاذبه های معروف پرل است که در سال 2011 افتتاح شد و به عنوان یکی از مراکز تفریحی و جهانگردی در این شهر معرفی شده است. جهانگردانی که به این مرکز تفریحی رفته اند از آن به عنوان یکی از برترین قسمت های سفر خود در کوبا یاد نموده اند. ساعت بازدید از این مرکز تفریحی از 10 صبح تا 2 بامداد می باشد.

ساحل رانچو لونا

این ساحل در 18 کیلومتری مرکز شهر سینفوئگوس در کشور کوبا واقع شده است. در این ساحل دو تفریحگاه کامل و مجهز وجود اما با توجه به این که این منطقه جزء جذابترین منطقه ها سینفوئگوس می باشد جهانگردان بسیاری رو به این ساحل می آورند از همین رو یک هتل و یک رستوران در این ساحل به منظور رفاه حال جهانگرد ها وجود دارد.

قصر De Valle

این بنایی کی از هیجان انگیزترین و زیباترین قصرهای شهر سینفوئگوس می باشد که در سال 1913-1917 ساخته شده است، اگر به این شهر رفتید دیدن قصر de Valle را از دست ندهید تنها 10 الی 15 دقیقه وقت شما را خواهد گرفت، اما تجربه ای لذت بخش از کشور تاریخی کوبا را در اختیارتان می گذارد. رستوران ها و هتل های بسیاری در اطراف این بنای تاریخی است.

قلعه De JAGUA

قلعه Jagua بین سالهای 1733 تا 1745 به وسیله یکی از مهندسین ارتش فرانسه به نام Don Jose Tantete Duvillier ساخته شد. مردم سینفوئگوس بر این باورند که روح بانویی که یک جامه بلند آبی رنگ زربفت به تن دارد، زیاد به قلعه سینفوئگوس رفت و آمد می نماید.

کلیسای جامع Purisima Concepcion

کلیسای جامع در شهر سینفوئگوس در سال 1833 زمانی که این شهر تحت استعمار اسپانیایی ها بود افتتاح شد. این بنا جزء بناهایی از شهر سینفوئگوس است که در سال 2005 به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسید.

منبع: tripadvisor.com
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 866

به "سفری به شهر سینفوئگوس (Cienfuegos) در کوبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفری به شهر سینفوئگوس (Cienfuegos) در کوبا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به شهر سینفوئگوس (Cienfuegos) در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید