چطور در کوبا بیشتر خوش بگذرانیم

بهتر است قبل از سفر بدانیم که کجا برویم تا به ما بیشتر خوش بگذرد، در ادامه به پیشنهادهای ما همراه باشید.

چطور در کوبا بیشتر خوش بگذرانیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هیچ جایی در جهان شبیه به کوبا نیست. از ماشین های کلاسیک گرفته تا معماری های دوره استعماری، تمامی منظره ها پیش رویتان بی همتا خواهند بود. با وجود جاذبه ها و تفریحات متعدد، پیدا کردن نقطه آغاز برای بسیاری از گردشگران کار راحتی نیست. در این مقاله کوشش کردیم تا بعضی از تجربه های تکرار نشدنی سفر کوبا را برایتان گردآوری کنیم تا طی بازدید خود، آن ها را از دست ندهید.

سوار ماشین های کلاسیک کوبایی شوید

ماشین های کلاسیک رنگارنگ در خیابان های کوبا مشغول رفت و آمد هستند و هر کلکسیونر ماشین با دیدن آن ها به وجد می آید. در کشورهای دیگر این کلاسیک ها صد ها یا هزارها دلار ارزش دارند اما در کوبا از آن ها برای جا به جایی های روزمره استفاده می نمایند. داستان این ماشین ها به تحریم آمریکا در دهه 1960 باز می گردد که خرید ماشین های خارجی برای کوبایی ها ممنوع اعلام شد. تأثیر این تحریم در کشور به صورت درجا زدن صنعت حمل و نقل در دوران دهه 50 و 60 به چشم می خورد. کوبایی ها به خودروهای نو دسترسی نداشتند پس همان ماشین های کلاسیک نسل به نسل منتقل شدند و در صورت احتیاج، مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

یکی دیگر از قسمت های باورنکردنی درباره این ماشین ها، به توسعه یافتن تحریم ها به قطعات خودرو ربط دارد. صاحبان خودروی کوبایی باید خودشان قطعات لازم را می ساختند یا راهکاری خلاقانه به خرج می دادند. این ماشین ها در واقع یک فرصت طلایی برای عکاسی هستند. آن ها دهه های سخت و پر هیاهوی کشور را منعکس نموده و خلاقیت مردم کوبا در پیش راندن چرخ زندگی را نشان می دهند.

شلیک توپ جنگی قلعه مورو را ببنید

قلعه مورو (Morro) در سال 1589 برای محافظت از هاوانا در برابر دزدان دریایی ساخته شد و یکی از قدیمی ترین سازه های شهر به شمار میرود. توپی که ساعت 9 شلیک می گردد یکی از قدیمی ترین سنت های هاوانا به شمار می رود. از زمان شکل گیری شهر، گاردهای قلعه مورو این رسم را انجام می دادند. این کار در واقع برای هشداری به ساکنین بود که بدانند دیوارها در حال بسته شدن هستند و زمان رفتن به خانه و پناه گرفتن فرا رسیده است. امروزه دیواری که زمانی دور شهر را احاطه نموده بود ناپدید شده اما سنت ساعت 9 هنوز به قوت خود برگزار می گردد. هر شب مردم به سمت قلعه سرازیر می شوند تا گاردهای یونیفرم پوشیده را در حال شلیک توپ دیدن نمایند. مردم محلی هم به میزان گردشگران به دیدنی این صحنه علاقه دارند و حتی گفته می گردد اگر حداقل یک بار این مراسم را ندیده باشید، کوبایی محسوب نمی شوید!

غذا خوردن در پالادار

فرهنگ رستوران کوبا واقعاً بی همتا و عجیب است. سال های زیادی مالکیت رستوران در کوبای کمونیستی غیر قانونی بود. یک استثنای کوچک در دهه 1990 به مردم اجازه می داد تا در بیرون خانه هایشان غذا بفروشند. در کوبا این رستوران های خانگی کوچک به پالادار (paladar) معروفیت دارند و برترین غذاهای کوبایی کشور را می توانید در آن ها تجربه کنید. غذا خوردن در پالادار مانند غذا خوردن در کنار خانواده در خانه است. میزها به طور معمول در اتاق نشیمن خانواده چیده می شوند و غذا به اصیل ترین حالت ممکن طبخ و ارائه خواهد شد. بسیاری از پالادارها شبیه به رستوران های سنتی هستند و منوی بیشتر آن ها از دل خانه های شخصی بیرون آمده است.

گردشی در محله قدیمی هاوانا

بیشتر ساختمان های شاخص و موزه های هاوانا در فاصله اندکی از یکدیگر قرار گرفته اند. این قسمت به محله قدیمی یا ویِخا (Vieja) شناخته می گردد. هر خیابان در محله قدیمی شبیه به یک عکس کارت پستالی است. خیابان ها با ساختمان های رنگارنگی به سبک معماری استعماری ردیف شده اند. ماشین های کلاسیک و فروشنده هایی که غذاهای خانگی می فروشند هم جذابیت های دیگر منطقه به شمار می فرایند. با توجه به این که محله قدیمی درست در قلب هاوانای امروزی قرار گرفته است، بازدیدنمایندگان می توانند به تورهای راهنمایی شده ای درباره تاریخ پر فراز و نشیب کوبا بپیوندند یا به یکی از موزه های متعددش سر بزنند. برای کسانی که عاشق عکاسی هستند، این شهر رویایی با رنگ های خیره نماینده اش یک مقصد فوق العاده به شمار می رود.

غروب را در خیابان مالِکون تجربه کنید

خیابان اِل مالکون (El Malecón)، معروف ترین خیابان هاوانا بوده و به موازات اقیانوس از محله قدیمی هاوانا، قلعه مورو و بسیاری جاذبه های دیگر عبور می نماید. این خیابان برای مردم محلی هم به میزان گردشگران جذابیت دارد. بازدیدنمایندگان می توانند انتظار دیدن بچه هایی که در اقیانوس شنا می نمایند یا زوج های جوانی که کنار آب نشسته اند را داشته باشند. غروب برترین زمان قدم زدن در کنار آب است و به گردشگران اجازه می دهد از خنک شدن هوا و نورپردازی های شبانه هم لذت ببرند.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1052

به "چطور در کوبا بیشتر خوش بگذرانیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در کوبا بیشتر خوش بگذرانیم" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کوبا بیشتر خوش بگذرانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید