چگونه از تورنتو به آبشار نیاگارا برویم؟

اگر در تورنتو هستید و میخواهید از مشهورترین آبشار جهان دیدن کنید ممکن است برایتا این سوال پیش امده باشد که چه راه هایی برای این سفر وجود دارد. بهترین راه برای سفر از تورنتو به آبشار نیاگارا بستگی به بودجه، زمان‌بندی، فصل سفر و موارد دیگر شما دارد.

ما در ادامه می‌خواهیم اساساً تمام گزینه‌های سفر از تورنتو به نیاگارا را بررسی کنیم تا شما مناسبترین را انتخاب کنید!

چگونه از تورنتو به آبشار نیاگارا برویم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر می‌خواهید از تورنتو به آبشار نیاگارا بروید، چند گزینه وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این گزینه ها از نظر زمان، بودجه، ترجیح سفر و سایر موارد با هم تفاوت دارند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در ادامه به موارد ذیل اشاره خواهیم کرد: رانندگی با ماشین، گرفتن اتوبوس یا شاتل، یا حتی سوار شدن بر قطار. به خاطر داشته باشید که قطعاً می‌توانید یک سفر یک روزه از تورنتو به نیاگارا داشته باشید، اما اقامت شبانه به شما امکان می‌دهد تا نهایت لذت را از تجربه خود ببرید.

سفر از تورنتو به آبشار نیاگارا با ماشین

به احتمال زیاد، رایج‌ترین راه برای رفتن از تورنتو به آبشار نیاگارا، استفاده از ماشین است. فاصله‌ی رانندگی از تورنتو تا آبشار نیاگارا حدود 130 کیلومتر است و بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، می‌تواند تنها 1.5 ساعت طول بکشد. البته، ترافیک یک عامل مهم در تعیین زمان نهایی است.

سفر با خودروی شخصی از تورنتو به آبشار نیاگارا

یکی از بهترین راه‌ها برای رفتن از تورنتو به آبشار نیاگارا، استفاده از ماشین است. مسیر رانندگی نسبتا ساده است. از هر نقطه‌ای در تورنتو، به سمت جنوب غربی حرکت کنید تا به جاده‌ی ملکه الیزابت (QEW)/403 به سمت همیلتون برسید.

در ادامه، کل مسیر را مستقیم ادامه دهید؛ از برلینگتون، دور از دریاچه از طریق سنت کاترینز، تا منطقه‌ی نیاگارا. این مسیر حدود 1.5 ساعت (و با ترافیک معمولی کمی بیشتر) طول می‌کشد.

هنگامی که به نزدیکی آبشار نیاگارا رسیدید، علائم را دنبال کنید و از خروجی ON-420/ بزرگراه یادبود جانبازان نیاگارا شرقی خارج شوید. این خروجی عملا مرکز شهر نیاگارا فالس است. می‌توانید در پارکینگ‌های عمومی یا محل اقامت، جای پارک پیدا کنید.

این مسیر، مستقیم‌ترین راه است، اما مسیرهای دیگری نیز وجود دارند که کندتر هستند اما منظره‌ی زیباتری دارند. برای مثال، می‌توانید از جاده‌ی 81 از طریق مناطق تولید شراب مانند بیمزویل بروید (این جاده، هم‌راستا با جاده‌ی QEW از همیلتون است اما جاده‌ای کوچک‌تر با مکان‌های دیدنی برای تماشا است).

اجاره کردن ماشین برای این مسیر، راهی عالی برای سفر بدون دردسر است. رانندگی در امتداد برخی از قسمت‌های دریاچه نیز گاهی اوقات می‌تواند بسیار زیبا باشد!

تور یا شاتل از تورنتو به آبشار نیاگارا

اگر می‌خواهید از طریق جاده به آبشار نیاگارا بروید اما نمی‌خواهید خودتان رانندگی کنید، همچنان گزینه‌هایی برای رفتن از تورنتو به آبشار نیاگارا وجود دارد.

چند گزینه تاکسی/شاتل یا تور وجود دارد که می‌تواند شما را در کمترین زمان به آنجا برساند. گزینه‌های تور یک روزه از تورنتو به آبشار نیاگارا را رقم می‌زند، بنابراین می‌توانید همراه تور لذت ببرید!

شاتل/تاکسی تورنتو به آبشار نیاگارا

چند سرویس شاتل مختلف وجود دارند که به گروه‌هایی که می‌خواهند از تورنتو (و فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو) به آبشار نیاگارا بروند، خدمات ارائه می‌دهند.

می‌توانید به صورت آنلاین به دنبال این سرویس‌های شاتل بگردید.

به خاطر داشته باشید که قیمت‌ها به طور کلی گران‌تر هستند، اما شما هزینه سادگی و راحتی را پرداخت می‌کنید. برخی از شاتل‌ها حتی همراه با خدمات خود تور ارائه می‌دهند یا می‌توان آنها را به عنوان خدمات اضافی رزرو کرد.

اگر از فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو سفر می‌کنید، می‌توانید با شاتل/تاکسی به آبشار نیاگارا بروید. هزینه آن از 189 دلار کانادا شروع می‌شود، بنابراین اگر گروه بزرگی هستید و بار دارید، شاید این گزینه منطقی باشد.

تورهای تورنتو به آبشار نیاگارا

اگر می‌خواهید سفر خود به آبشار نیاگارا را بدون دردسر انجام دهید (یا فقط در یک سفر یک روزه از آبشار نیاگارا بازدید کنید) می‌توانید در یک تور شرکت کنید.

گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد برخی شما را برای بازدید از کارخانه‌های ساخت نوشیدنی در نیاگارا آن دِ لِیک می‌برند، در حالی که برخی دیگر صرفاً تورهای یک روزه آبشار نیاگارا هستند.

شرکت در تور یک روزه از تورنتو به آبشار نیاگارا رهتورز به دو دلیل اصلی یک تصمیم واقعاً هوشمندانه است:

از نظر لجستیکی، اگر زمان محدودی در انتاریو دارید، رسیدگی به جزئیات رفتن به آبشارها (به همراه بلیط ورودی و غیره) دردسرآفرین است و زمان تعطیلات شما را هدر می‌دهد.

از نظر مالی، هزینه بلیط قطار یا اجاره خودرو، بنزین و پارکینگ در آبشارها به راحتی بیشتر از هزینه یک تور یک روزه با راهنما از تورنتو می‌شود.

بنابراین، یک تور یک روزه از تورنتو ایده خوبی است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و استراحت کنید تا به بهترین مکان‌های دیدنی/کارخانه‌های نوشیدنی/تجربه‌های منطقه نیاگارا منتقل شوید!

اتوبوس از تورنتو به آبشار نیاگارا

یک راه واقعاً خوب برای رفتن از تورنتو به آبشار نیاگارا، گرفتن اتوبوس است. برای این گزینه، Megabus و Flixbus را دارید. خدمات و ایستگاه‌های مشابه اما با نرخ‌ها و برنامه‌های کمی متفاوت!

فقط برای اینکه واضح باشد، GO BUS به صورت مستقیم از تورنتو به آبشار نیاگارا حرکت نمی‌کند، اما GO TRAIN این مسیر را می‌پیماید.

با این حال، می‌توانید از GO TRAIN به برلینگتون از تورنتو بروید و سپس GO BUS را که از برلینگتون به آبشار نیاگارا (مسیر GO شماره 12) حرکت می‌کند، سوار شوید.

برگردیم به اتوبوس‌ها، ترمینال اصلی اتوبوس Megabus در مرکز شهر تورنتو، ترمینال اتوبوس ایستگاه مرکزی جدیدی است که در کنار Scotiabank Arena/ایستگاه مرکزی قرار دارد.

آدرس ترمینال اصلی Megabus تورنتو: خیابان Bay 81، تورنتو، انتاریو 

هنگامی که در آبشار نیاگارا هستید، ایستگاه اتوبوس در گوشه جنوب غربی خیابان Bridge و خیابان Erie قرار دارد.

آدرس ترمینال اتوبوس آبشار نیاگارا: خیابان Erie 4555، آبشار نیاگارا، انتاریو

فقط بدانید که ترمینال اتوبوس درست روبروی ایستگاه ViaRail/GO TRAIN قرار دارد. می‌توانید از اینجا به مرکز شهر نیاگارا/آبشارها بروید، اما به احتمال زیاد یک تاکسی در نزدیکی پیدا خواهید کرد.

بسته به فصل، می‌توانید از WEGO - یک سرویس اتوبوس یا شاتل گردشگری منطقه‌ای برای کل منطقه نیاگارا استفاده کنید. خط Green Line از ایستگاه اتوبوس یا قطار به آبشارها و مرکز شهر می‌رود.

سفر با Megabus به آبشار نیاگارا

اگر می‌خواهید از Megabus برای رفتن از تورنتو به آبشار نیاگارا استفاده کنید، این گزینه مقرون به صرفه، ارزان و قابل اعتماد است. در طول هفته 13 حرکت روزانه و در آخر هفته 2 حرکت روزانه وجود دارد. این اتوبوس‌ها مستقیم هستند و نیازی به تعویض ندارید.

در مورد قیمت، کرایه‌ها از 14 دلار کانادا تا 24 دلار کانادا برای یک طرفه در زمان‌های اوج سفر متغیر است. اکثر آن‌ها حدود 16-18 دلار کانادا هستند. بنابراین، به طور کلی هنوز هم بسیار مقرون به صرفه است.

سفر با اتوبوس Megabus تنها بین 1 ساعت و 45 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد، بنابراین در کل، تفاوت زیادی ندارد. 

FlixBus به آبشار نیاگارا

FlixBus، شرکت اتوبوس‌رانی آلمانی (که در اروپا تجربه خوبی با آن داریم) در سال‌های اخیر به انتاریو آمده است و به پر کردن شکافی در خدمات کمک کرده است که زمانی Greyhound آن را بر عهده داشت.

FlixBus نیز مسیر تورنتو به آبشار نیاگارا را پوشش می‌دهد. این مسیر تنها 1 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد و ترمینال‌های خروج آن شبیه به Megabus است.

یک تفاوت کلیدی در اتوبوس‌ها این است که FlixBus واقعاً در مرکز شهر آبشار نیاگارا که به هتل‌ها و آبشارها نزدیک‌تر است، توقف می‌کند.

این در مقایسه با ایستگاه اتوبوس واقع در 4555 خیابان Erie (بسیار شمال‌تر از مرکز آبشار نیاگارا) است.

قطار از تورنتو به آبشار نیاگارا

رفتن با قطار از تورنتو به آبشار نیاگارا یک گزینه زیبا و در عین حال مقرون به صرفه و لذت بخش است!

برای این کار، دو گزینه قطار وجود دارد: GO Train و قطار ViaRail. همانند اتوبوس‌ها، GO Train و قطار ViaRail از ایستگاه مشابه ای در تورنتو حرکت می‌کنند.

برای سوار شدن قطار از تورنتو، ایستگاه یونیون استیشن (Union Station) را ترک می‌کنید. یونیون که در مرکز شهر در خیابان فرانت (Front Street) واقع شده است، مکان پر رفت و آمدی است! همه قطارها از خطوط بالایی حرکت می‌کنند و شما می‌توانید از طریق آسانسور، راه‌پله یا پله برقی به آن‌ها برسید.

مسافران ViaRail معمولاً از تالار بزرگ (Grand Hall) / Via Concourse صف می‌کشند، در حالی که مسافران GO Train شماره سکوهای سبز رنگ را دنبال می‌کنند.

راستش را بخواهید، این مکان همیشه در حال ساخت و ساز است، بنابراین با بسته شدن سالن‌های قدیمی و افتتاح ترمینال‌ها یا بخش‌های جدید، ممکن است کمی گیج کننده باشد. فقط تابلوها را دنبال کنید یا از یکی از کارکنان سوال بپرسید!

آدرس ایستگاه یونیون: 65 خیابان فرانت غرب، تورنتو، انتاریو

هنگامی که به نیاگارا می‌رسید، هر دو خط قطار (GO و ViaRail) به ایستگاه مشابه ای می‌رسند. این ایستگاه درست روبروی ترمینال اتوبوس است (همانطور که در بالا ذکر شد). این ایستگاه حدود 3.5 کیلومتر از آبشارها فاصله دارد.

آدرس: 4267 خیابان بریج، آبشار نیاگارا، انتاریو

ایستگاه قطار آبشار نیاگارا به هیچ وجه شیک نیست. در واقع فقط یک ساختمان بزرگ با چند دستگاه خودکار، پارکینگ، صندلی و چیزهای زیادی نیست.

همانطور که در بخش اتوبوس در بالا ذکر کردیم، هنگامی که وارد آبشار نیاگارا شدید، چند گزینه برای رفتن به آبشارها/مرکز شهر دارید. می‌توانید از اینجا به مرکز شهر نیاگارا/آبشارها بروید، اما به احتمال زیاد یک تاکسی بگیرید.

بسته به فصل، می‌توانید از WEGO یک سرویس اتوبوس/شاتل گردشگری منطقه‌ای برای کل منطقه نیاگارا استفاده کنید. خط Green Line از ایستگاه اتوبوس/قطار به آبشارها/مرکز شهر می‌رود.

تورنتو به آبشار نیاگارا با ViaRail

اگر می‌خواهید، می‌توانید با قطار ViaRail به آبشار نیاگارا بروید. اریک بارها با ViaRail سفر کرده است و هر بار آن، بسیار خوب/عالی بوده است.

یک قطار ViaRail در روز از تورنتو به آبشار نیاگارا وجود دارد. قطار شماره 97 ساعت 8:20 صبح از ایستگاه یونیون حرکت می‌کند و ساعت 10:16 می‌رسد، یعنی کمتر از دو ساعت طول می‌کشد. ارزان‌ترین بلیط آنلاین 25 دلار کانادا است، اما این ممکن است تغییر کند.

(همانطور که می‌دانید، قطار شماره 98 نیز روزانه ساعت 5:45 بعد از ظهر از آبشار نیاگارا به سمت تورنتو حرکت می‌کند. فقط یک قطار برگشت هم وجود دارد.)

تورنتو به آبشار نیاگارا با قطار GO

سفر با GO Train از تورنتو به آبشار نیاگارا کمی پیچیده‌تر بود، اما به تازگی کمی بهتر شده است.

این قطار قبلاً فقط به عنوان یک تبلیغ تابستانی اجرا می‌شد ولی اخیراً (در سال 2023) GO متوجه شده که مردم سرویس منظم روزانه در هر دو جهت را می‌خواهند (و از آن استفاده می‌کنند).

بنابراین، در حال حاضر، در سال 2024، قطارهای GO از تورنتو به آبشار نیاگارا طبق برنامه آنها، 7 روز در هفته کار می‌کنند. این خبر خوبی برای کسانی است که می‌خواهند در طول یک روز یا آخر هفته از آبشارها دیدن کنند.

اکنون همچنین می‌توانید با همکاری Niagara Parks، بلیط‌های ترکیبی قطار GO و WEGO را خریداری کنید تا پس از رسیدن، حمل و نقل به سمت منطقه‌ی آبشارها (و جاذبه‌های اطراف) و بالعکس را داشته باشید.

با این حال (همانطور که قبلا در بخش «اتوبوس» در این پست ذکر شد)، می‌توانید در تمام طول سال یک گزینه ترکیبی قطار GO / اتوبوس GO را نیز انتخاب کنید.

این کار مستلزم گرفتن قطار GO از ایستگاه Union به برلینگتون و سپس سوار شدن به اتوبوس GO به مقصد آبشار نیاگارا (مسیر 12) است.

تورنتو به آبشار نیاگارا با هواپیما

آخرین گزینه پرواز از تورنتو به آبشار نیاگارا خواهد بود. با این حال، این کار را انجام ندهید. نه تنها نمی‌توانید به طور مستقیم به منطقه آبشار نیاگارا پرواز کنید، بلکه جای زمانی که منتظر پرواز در تورنتو پیرسون هستید، می‌توانید فقط به آبشار نیاگارا رانندگی کنید.

تنها در صورتی که از راه دور برای بازدید از کانادا پرواز می‌کنید، گزینه پرواز منطقی است. در این صورت، می‌توانید به جای تورنتو، به فرودگاه همیلتون پرواز کنید، زیرا به آبشار نیاگارا نزدیکتر است.

فرودگاه بین‌المللی جان سی مونرو همیلتون (YHM) نزدیکترین فرودگاه بزرگ به آبشار نیاگارا است.

حتی در آن صورت، همیلتون آبشار نیاگارا نیست، بنابراین همچنان باید ماشین اجاره کنید و یا برنامه‌ریزی کنید که به روش دیگری به آبشار نیاگارا بروید. این رانندگی همچنان حدود یک ساعت طول می‌کشد.

آدرس فرودگاه همیلتون: 9300 Airport Rd #2206، Mount Hope، انتاریو L0R 1W0

انتشار: 10 اسفند 1402 بروزرسانی: 10 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1307

به "چگونه از تورنتو به آبشار نیاگارا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از تورنتو به آبشار نیاگارا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید