برترین جاذبه های توریستی سنت جانز، نیوفاندلند

به مرکز نیوفاندلند، سنت جانز (St. John’s) می­گویند تا با شهر نیو برونزویک از سنت جان اشتباه گرفته نشود. این شهر در دامنه تپه­ ها قرار دارد و یکی از زیباترین بندرهای طبیعی جهان است. محیط سنت جانز بی­نظیر است و برخلاف شهرهای دیگر، فاصله زیادی با بندر ندارد. به همین دلیل کشتی­ها در مرکز تجاری و مسکونی شهر رفت و آمد می­کنند.

برترین جاذبه های توریستی سنت جانز، نیوفاندلند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: نکته: ممکن است به خاطر مسائل بهداشتی و ایمنی جهانی اخیر، بعضی از کسب و کارها موقتاً تعطیل شده باشند.

سنت جانز قدیمی­ترین شهری است که اروپاییان در امریکای شمالی بنیانگذاری کردند. این شهر از حدود قرن شانزدهم تا کنون محل رفت و آمد اصلی قایق­های ماهیگیری کشورهای مختلف بوده و حتی امروزه هم فضای بندری خود را حفظ کرده است. بسیاری از جاذبه­ های توریستی این مکان، به تاریخچه طولانی و جذابش مربوط می­شوند. به علاوه چیزهای فوق العاده­ای وجود دارند که با تجربه آنها می­توانید ارتباط بیشتری با طبیعت و حتی با حیات وحش برقرار کنید؛ این جاذبه­ ها باعث شده اند نیوفاندلند شرقی جذابیت بیشتری داشته باشد. خط ساحلی بسیار زیبا، پرنده­ های دریایی و جانورانی که در ساحل زندگی می­کنند لطف زیادی به این محل بخشیده اند.

برای توصیف خانه­ های ردیفی رنگارنگ سنت جانز، از اصطلاح «ردیف ژله­ای» استفاده می­شود. این خانه­ ها صرفاً فقط در یک خیابان ساخته نشده اند، بلکه ممکن است اطراف تپه­ ها هم ردیف­های زیادی از خانه­ های چوبی رنگارنگ ببینید. وقت بگذارید تا خیابان­های بالاتر از خیابان واتر را ببینید و جاذبه­ های معروف شهر را تماشا کنید.

ناحیه تاریخ ملی سیگنال هیل

ناحیه تاریخی سیگنال هیل، که مشرف به ورودی بندر می­باشد، به لطف جاذبه­ های فراوانش به یکی از برترین اماکن سنت جانز تبدیل شده است. از جمله این جاذبه­ ها می­توان به نمای 360 درجه­ای اطراف شهر، بندر و دریا اشاره کرد. در مرکز بازدیدکنندگان می­توانید درباره تاریخچه و اهمیت سیگنال هیل و بندر آن چیزهای جدیدی یاد بگیرید و خرابه­ های توپخانه کویین (که در قرن 18 ساخته شده بود) را ببینید.

در بالای تپه، برج کابوت وجود دارد. این برج در سال 1898 برای گرامیداشت سفر جان کابوت ساخته شد. داخل برج نمایشگاه­ هایی درباره گوگلیلمو مارکونی و اولین مخابره بی سیم بین اقیانوسی راه اندازی شده اند. در سال 1901، مارکونی در همین برج اولین پیغام­های مخابره شده از انگلیس را دریافت کرد. در تابستان، هر روز توپ سنتی نوندی در کنار برج شلیک می­شود.

طی تابستان، در سیگنال هیل تتو رژه­ های نظامی قرن نوزده شبیه سازی می­شوند. گروه­ های مارش نظامی همراه توپ­ها و گروه­ های تفنگدار در این رژه شرکت می­کنند و خاطره آخرین نبرد جنگ هفت ساله که در سال 1762 اتفاق افتاد را گرامی می­دارند. معمولاً این رژه چهار روز هفته برگزار می­شود و یکی از جاذبه­ های مورد علاقه خانواده­ های بازدیدکننده است.

آدرس: 230 جاده سیگنال هیل، سنت جانز، نیوفاندلند

ناحیه تاریخ ملی فانوس دریایی کیپ اسپیر

در سمت جنوب شرقی صخره­ های زیبای سنت جانز، قدیمی­ترین فانوس دریایی نیوفاندلند بنا شده که کیپ اسپیر نام دارد و شرقی­ترین بنای مرتفع امریکای شمالی به شمار می­آید. این فانوس دریایی در سال 1836 ساخته شده و ویژگی­های طراحی بی­نظیر این دوره را به نمایش گذاشته است. ساختمان فانوس از وسط خانه نگهبان علم شده است. خود خانه ترمیم شده و به نمایش گذاشته شده است تا بازدیدکنندگان ببینند خانه یک نگهبان فانوس دریایی در قرن نوزدهم چطور بوده است. این خانه به مدت 150 سال به یک خانواده تعلق داشت چون شغل چندین نسل از کنت­ول­ها، این بود که نور فانوس را روشن نگه دارند تا ملوان­ها راه را پیدا کنند و به سلامت از نزدیکی دماغه ساحل بگذرند.

می­توانید بقایای دژ کیپ اسپیر را هم ببینید. این جاذبه، یک توپخانه دفاعی ساحلی بوده که در مقابل زیردریایی­های آلمانی از سنت جانز و بندر آن محافظت می­کرده است. کیپ اسپیر ارزش تاریخی زیادی دارد، به علاوه برای تماشای نهنگ­ها و کوه­ های یخ جای مناسبی است و می­توانید در امتداد ساحل زیبای آن گردش کنید.

آدرس: جاده بلک هد، بلک هد، نیوفاندلند

The Rooms

اتاق ها

«اتاق­ها» به علاوه موزه استانی، آرشیو استانی و گالری هنری نیوفاندلند و لابرادور بر روی یک برآمدگی مشرف به شهر واقع شده و فرصتی برای یک بازدید عالی فراهم کرده اند. در موزه نوآوری، برنامه­ ها و نمایشگاه­ های تعاملی مختلفی ارائه شده اند که بازدیدکنندگان می­توانند به لطف آنها تجربه­ های مختلفی کسب کنند. مثلاً یک سگ نیوفاندلندی واقعی را ببینند، غذاهای خوشمزه نیوفاندلند را امتحان کنند، موسیقی سنتی گوش بدهند و حتی یاد بگیرند یک ساز سنتی را بنوازند، نوع جدیدی از هنر را امتحان کنند، و بدانند چطور نیوفاندلند و لابرادور نقشی کلیدی در توسعه مسافرت هوایی ایفا کرده است.

در این محل امکانات مختلفی برای تمام اعضای خانواده­ ها فراهم است. در رصدخانه نیز بازدیدکنندگان می­توانند تمامی محیط بندر را تماشا کنند.

آدرس: خیابان 9 بون­اونچر، سنت جانز، نیوفاندلند

کویدی ویدی

انجمن کوچک ماهیگیری در ساحل ورودی بخش شمالی سیگنال هیل، محل مورد علاقه صنعتگران و هنرمندان است. بازدیدکنندگان می­توانند از استودیوها و کارگاه­ های هنرمندان دیدن کنند. در این محل علاوه بر فروشگاه­ های هدیه فوق العاده و با کیفیت، غرفه­ هایی نیز وجود دارد که در آنها می­توانید با هنرمندان دیدار کنید. همه این افراد خوشحال می­شوند با مردم مشتاق درباره کار خود صحبت کنند و به سوالات آنها پاسخ بدهند.

توپخانه ترمیم شده کویدی ویدی، مشرف به ورودی است و قدمت آن به زمانی برمی­گردد که سنت جانز توسط فرانسوی­ها اشغال شده بود. پس از اینکه در سال 1780 انگلیس مجدداً کنترل ناحیه را به دست گرفت، توپخانه تقویت شد و به عنوان پادگان کاربرد داشت، تا اینکه در سال 1870 نیوفاندلند موفق شد سنت جانز را پس بگیرد. احتمالاً قدیمی­ترین خانه بریتیش کانادا که در سال 1740 ساخته شده، هنوز داخل دژ وجود دارد. یک کانال باریک، ورودی را به دریاچه کویدی ویدی متصل می­کند. در این دریاچه مسابقه سالانه کرجی رانی سنت جانز برگزار می­شود که قدیمی­ترین مراسم ورزشی امریکای شمالی است.

موسیقی ماریتایم در خیابان جرج

نیوفاندلند مرکز موسیقی سنتی ماریتایم است. این سبک موسیقی به شدت تحت تأثیر سبک­های ایرلندی و اسکاتلندی می­باشد و با ترانه­ ها و تصنیف­های ماهیگیران و ملوانان مشهور شده است. موسیقی ماریتایم را نمی­توان به راحتی در ژانر خاصی جای داد؛ اما از ویژگی­های بارز آن می­توان به استفاده از کمانچه، گیتار و گاهی پیانو اشاره کرد. به طور کلی این نوع موسیقی ریتم و آهنگ متنوعی دارد اما سبکی منسجم و جذاب دارد که حسی قوی از ریشه­ های دریانوردی را به همراه می­آورد. برای شنیدن این موسیقی می­توانید به خیابان دو بلوکی جرج بروید. این محله کوچک اما جذاب سنت جانز بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

البته سبک­های دیگری هم در سنت جانز وجود دارند؛ به خصوص در فستیوال خیابان جرج در اوایل آگوست، دو تا از بهترین گروه­ های نیوفاندلند باهم به مدت پنج شبانه روز موسیقی می­نوازند. در اکتبر مراسم ماردی گراس در خیابان جرج جشن گرفته می­شود. ظاهراً خود نیوفاندلندی ها دوست دارند کارهایشان را به شیوه­ های متفاوتی انجام بدهند!

برای شنیدن موسیقی و شرکت در جشن لازم نیست حتما منتظر فستیوال­ها باشید. در رستوران­ها و تراس­های دنج خیابان جرج می­توانید از موسیقی و دورهمی لذت ببرید. البته خیابان در بعد از ظهر و در طول شب بسته می­شود (در این محل چیزی به نام ساعت خاموشی وجود ندارد).

East Coast Trail

مسیر ساحل شرقی

مسیر ساحل شرقی یکی از بهترین مسیرهای گردش کاناداست که در آن بیش از 300 کیلومتر مسیر گردشی وجود دارد که در امتداد ساحل شرقی نیوفاندلند کشیده شده است. بخش توسعه یافته این مسیر از شمال سنت جانز در بخش کیپ سنت فرانسیس شروع می­شود و تا کاپاهایدن ادامه پیدا می­کند. نقاط مختلفی وجود دارند که افراد می­توانند از آنها شروع کنند و گردش کوتاه­تری داشته باشند.

گردشگران می­توانند در امتداد صخره­ های عظیم و اراضی بلند، آبدره­ ها و توده­ های دریایی را ببینند، دسته­ های پرنده­ های دریایی را تماشا کنند، فانوس­های دریایی، روستاهای ساحلی متروکه، نهنگ­ها، کوه­ های یخی، پنگوئن­های پافین، معدن­های باستانی (یکی نزدیک سنت جانز) و جنوبی­ترین گله کاریبوی جهان را ببینند. در یکی از بخش­های مسیر که از شمال خلیج بولز تا خلیج شول ادامه دارد، می­توانید آبفشان طبیعی دریا که به نام اسپوت معروف است را ببینید.

بندر و خیابان واتر

خیابان واتر یکی از قدیمی­ترین خیابان­های امریکای شمالی است که در ابتدا مسیری برای گردشگران و ساکنان قدیمی محل به شمار می­رفت. این خیابان به عنوان مرکز تجاری سنت جانز، هنوز محلی است که در آن ملوانان از سراسر جهان با یکدیگر ملاقات می­کنند. اسکله کشتیرانی اقیانوس اطلس نیز به این خیابان نزدیک می­باشد.

در این محل تاریخی هنوز ساختمان­های قرن نوزدهم وجود دارند؛ از جمله ساختمان مورای، یک ساختمان تجاری که زمانی محل دفتر و انبار تجارت و ماهیگیری بود. این ساختمان در سال 1846 ساخته شده و یکی از معدود بناهایی است که در آتش سوزی سال 1892 پابرجا ماند. امروزه ساختمان مورای به یک نقطه تاریخی ملی تبدیل شده و در آن یک هتل و چندین فروشگاه دایر شده است.

در امتداد خیابان واتر، پارک بندری واقع شده که در آن نیمکت­های متعددی وجود دارند و از پارک می­توان کشتی­ها را تماشا کرد. مجسمه دو سگ معروف استان به نام­های نیوفاندلند و لابرادور رتریور در این پارک قرار داده شده اند. گاهی در تابستان نمایش­هایی در پارک اجرا می­شود.

موزه راه آهن ساحلی، یکی از ایستگاه­ های قطار تاریخی نیوفاندلند است که در خیابان واتر واقع شده و در آن شیوه حمل و نقل زمینی و دریایی استان به نمایش گذاشته شده است.

منبع: planetware.com
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 493

به "برترین جاذبه های توریستی سنت جانز، نیوفاندلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین جاذبه های توریستی سنت جانز، نیوفاندلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های توریستی سنت جانز، نیوفاندلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید